Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2323 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הלחצן בעייתי, תקלה סדרתית הייתי אומר.

 

איך נפתר לחבר?

אני פשוט החלפתי לחצן, לא בטוח שעזר

 

מדי פעם בשביל לכבות את הרכב אני נאלץ לפתוח את הממסר ובשביל להתניע לנתק מצבר.

הזוי.

 

עדיין רכב נפלא ואמין, כן ממש אמין.

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

אני מכיר רק מקרה אחד של כשל כפתור (בדגם הדיזל). ניתוק מצבר לא כיבה את המנוע. חסימת אויר כן. המוסך (יבואן) לא הבין מה קרה אבל בדיעבד מצאו שזה הקודנית . היום הם יודעים מה צריך לעשות לקודנית כדי לכבות.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
הלחצן בעייתי, תקלה סדרתית הייתי אומר.

 

איך נפתר לחבר?

אני פשוט החלפתי לחצן, לא בטוח שעזר

 

מדי פעם בשביל לכבות את הרכב אני נאלץ לפתוח את הממסר ובשביל להתניע לנתק מצבר.

הזוי.

 

עדיין רכב נפלא ואמין, כן ממש אמין.

 

 

היי,

 

אתה לא ציני נכון?

אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת יהוה.

פורסם

סליחה מראש שאני לרגע סוטה מהנושא העיקרי:

 

בעניין מיכל הדלק והקניסטר - יש לי משהו שהוא לא כל כך ברור בנושא הזה;

 

ברכבים שבהם חדר דלק נוזלי לקניסטר, וממנו למנוע (מה שגרם לזיופים כי זה הרטיב את המצתים או פשוט לא נשרף כי זה נוזל), החליפו את מיכל הדלק והקניסטר.

עד כאן - נניח וזה בסדר (ההיגיון אומר שצריך להחליף רק את הקניסטר, כי הוא ניזוק, אבל מה "ניזוק" במיכל הדלק והאם מדובר בחלק חדש\משופר ?).

אז לעניין השאלה האחרונה - לפי מספר שילדה ספציפי, אין מק"ט מחליף למיכל הדלק ולמעשה זה "נשאר אותו החלק".

 

מה שמוביל אותי לחשוב ש:

1. תקלה בייצור של מיכל הדלק גרמה לקניסטר "לשתות" נוזל במקום אדי דלק. מה שמוביל אותי למחשבה נוספת: אם מדובר בתקלת ייצור, למה זה לא קורה על הקילומטר הראשון ? מה כבר "מתפתח" בתוך המיכל דלק שיכול לגרום לדבר הזה ? (לא ברור לי).

2. בשירטוטי היצרן רואים ש: הקניסטר עצמו נמצא בצמוד למיכל הדלק (מה שפעם היה נהוג להיות בכנף הקדמית בצד נוסע) והצינור שממנו נשאבים האדים מתחבר לנקודה הגבוהה ביותר במיכל הדלק. ברור שחייב להיות שם משהו שמונע מעבר של נוזל במקרה הצורך, השאלה היא - האם זה מה שמתקלקל ובגינו מחליפים את המיכל ?

 

ניסיתי לחפש מידע ברשת לפי קודי התקלה ודגם הרכב, ולא מצאתי שום מידע שקשור לדגם הרכב הזה - וגם לא לקניסטר או מיכל דלק, פשוט כלום.

 

מקריאה נוספת ברשת קראתי כמה דיעות שהיו במקורות שונים לחלוטין שאמרו פה אחד ש: מילוי יתר של מיכל הדלק יכול לגרום לנזק למערכת ה EVAP (אדים\אידוי) של מיכל הדלק, לרבות ה CANISTER, בעקבות חדירה של נוזל למערכת ה EVAP ובלא מעט מקומות אמרו לא לתדלק מעבר ל"קליק" הראשון של המשאבת תידלוק בתחנה.

 

כמו כן, בהמשך למה שחשבתי בסעיף 2 -

מצאתי שהחלק שמתחבר למיכל הדלק וממנו יוצא הצינור לקניסטר נקרא Vent/Rollover Valve שהוא למעשה שסתום פשוט שמורכב מכדור קטן שנמצא בתוך "כלוב", וברגע שהנוזל מתחתיו מרים אותו (הוא צף על הנוזל) כלפי מעלה, הוא למעשה מגיע לתקרת המיכל ומונע יציאה של נוזל (במקרה הזה זה דרך הצינור בקצה המיכל ישירות לקניסטר).

 

העניין הוא, שבשום מקום אחר לא מצאתי סימוכין לבעיה גורפת או שכיחה כמו שאני רואה בהיסטוריה של הרכב כאן, או בישראל בכלל.

 

אגב, מסתבר שיש מכוניות שאפשר להחליף בהן את החלק הזה בנפרד ולא את המיכל כולו (https://www.ebay.com/itm/For-Ford-F-150-F-550-Super-Duty-Fuel-Tank-Vent-Rollover-Valve-Dorman-911-061/361716383503?epid=13018596137&hash=item5437f9ff0f:g:jxUAAOSwknJXzn2j)

 

לאור האמור - דעתי היא:

 

ברור לי שגם במצב תקין לחלוטין, אני בספק אם שסתום פשוט שמורכב מכדור צף פשוט, יכול למנוע לאורך זמן חדירה של נוזל לצנרת האיוורור\אידוי של מיכל הדלק, ולכן ברור לי שבראש ובראשונה - צריך להימנע מלתדלק את הרכב עד הפיה, אלא לעצור כבר בקליק הראשון.

דבר שני, מיקום הקניסטר (בצמוד למיכל הדלק) לא עושה עימו חסד במקרה של "פיספוס" של כמה טיפות (או יותר) של שסתום ה Vent/Rollover, וברור לי שאם הוא היה נשאר רחוק, ולפחות התיכנון היה כזה שהצינור שיוצא מהמיכל *עולה* כלפי מעלה ואז מגיע לקניסטר, היה חוסך את כל הטררם הזה דיי בקלות.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

זה מידע פנימי כל כך מסווג שאני בספק שהמחלקה הטכנית בארץ יודעת את הפרטים.

אולי המיכל זהה והמצוף בתוכו שונה (ואין מק"ט למצוף, כמו במשאבת אוריאה). לך תדע...

אולי בכלל אין פתרון חדש.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

היו כבר עדויות בעבר לכך שמק"ט בקטלוג של PSA לא השתנה למרות שהחלק עצמו יצא ברביזיה חדשה, למשל רצועת התזמון במנועי PURE TECH 1.2

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
היו כבר עדויות בעבר לכך שמק"ט בקטלוג של PSA לא השתנה למרות שהחלק עצמו יצא ברביזיה חדשה, למשל רצועת התזמון במנועי PURE TECH 1.2

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

עדויות ? לפי מה שאתה מתאר זה נשמע כמו עניין גורף, בעוד הדוגמא היחידה (המוטלת בספק) שאפשר לתת היא רצועת התיזמון של ה 1.2T, קשור לשנתיים שלוש האחרונות ולא משהו עתיק יומין. בקיצור - הסבר לא משכנע.

 

זה מידע פנימי כל כך מסווג שאני בספק שהמחלקה הטכנית בארץ יודעת את הפרטים.

אולי המיכל זהה והמצוף בתוכו שונה (ואין מק"ט למצוף, כמו במשאבת אוריאה). לך תדע...

אולי בכלל אין פתרון חדש.

לא הבנתי על איזה מצוף אתה מדבר.

אם אתה מדבר על ה VENT/ROLLOVER VALVE - ממה שנתקלתי במיכלים שלהם לאורך השנים, זה חלק מולחם. ברור שאין לו מק"ט בנפרד.

אם אתה מדבר על המצוף (קרי; מצוף+משאבת דלק) אז ברור שיש לזה מק"ט בנפרד.

 

מה שצד את עיני זה שבהיסטוריה המצורפת כאן טרחו לציין שעם התקלות של הזיוף והתערובת עשירה, מיכל הדלק מלא.

לכן יכול להיות שיש קשר בין הדברים (או שמדובר בתידלוק עד הפיה, או שמדובר ב VENT/ROLLOVER VALVE) ולכן הם מציינים את זה.

 

כמו שאמרתי קודם לכן, לא מצאתי לתופעה הזו שום סימוכין בחו"ל - ולכן אני מנסה להבין אם יש כאן משהו שקשור באופן נקודתי לתיפעול של הישראלי המצוי, או משהו מעבר לזה.

 

מתוך ספר היצרן (הוראות תידלוק- דגשים):

If you are filling your tank to the top, do not continue after the 3rd cut-off of the nozzle; this could cause malfunctions.

 

חשוב לציין שלפי שירטוטי היצרן, מערכת האיוורור של המיכל (VENT/ROLLOVER VALVE) מכילה 2 נקודות איוורור, אחת בצד שמאל ואחת בצד ימין.

ה CANISTER מקבל יניקה מצינור 1 שיש לו T וממנו יוצא צינור אחד לנקודת איוורור ראשונה (שקרובה אליו) וצינור איוורור נוסף הולך לשסתום נוסף בצד השני של המיכל - ולשסתום הזה יש 2 יציאות, אחת ל CANISTER והשניה הולכת ישירות לקצה פיית התידלוק.

זאת אומרת שבמצב של תידלוק עד הפיה יש סיכוי שאתה מכניס נוזל לקניסטר. השאלה הנשאלת האם ברכבים בהם צצה תקלה כזו, התחרע המתדלק\הלקוח על המשאבה ותידלק עד הפיה או שמדובר בצירוף מקרים ותו לא...

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
לי הפסיקה מערכת הסטיה מנתיב המקורית לעבוד (דגם אקסלוסיב).

 

אני אוסף עדויות בנושא , אבל ניחוש שלי , השמש הישראלית מבשלת את המצלמה למוות אחרי כמה שנים. המצלמה העליונה אחראית להתראת סטיה מנתיב. (קורה גם במצלמות דרך הכי טובות) למרות מסנן בשמשה. התיקון לא זול. במחסן היבואן מצלמה חדשה: כ ₪2700 . צריך לבדוק אם קרה לאנשים החונים בחניון מקורה.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם (נערך)

כנראה שהחיווט קיים בשרוול השמשה ודי פשוט להתקין שם את במצלמה אבל לדעתי צריך לשנות משהו בהגדרות דרך diagbox כולל כיול המצלמה . על שינוי הגדרה לובינסקי לוקחים לפחות ₪700 (שעתיים עבודה גם אם זה שני קליקים במחשב)

 

https://www.ebay.co.uk/itm/254369120720

 

הם ממש לא רוצים שתקנה דגם X ותאבזר אותו לרמה אחרת בעצמך .

את המצלמה ניתן להשיג משומשת בכ £100 (מקט 9821669980) אבל במחירון יש הבדל גדול בין רמות האבזור.

שימו לב שבסיטרואן בחרו מצלמה בגוף פלסטי, כאשר במרצדס , מזדה ,VAG ועוד יש לה גוף מתכתי לכן לא אתפלא אם גם העדשה פלסטית ( ולא זכוכית) מה שגורם לה להתעוות בחום.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

אני אישית פשוט החלטתי לוותר על המערכת סטיה מנתיב.

לא שווה להשקיע בזה.

ההתראה על קרבה לרכב שלפני כן עובדת וכך גם כל החיישני קרבה בפגוש הקדמי.

זה יותר חשוב

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

פורסם

איזה התרעה המערכת נותנת בסטייה מנתיב?

מעניין אם ניתן באיזה צורה גם לתת למערכת תיקון סטייה מנתיב אוטומטי, הרי ההגה חשמלי לחלוטין - יש חנייה עצמאית לרכב.

אם כבר אז על כל הקופה.

זיהוי תמרורים יש?

 

גם זה נמצא בלוח מחוונים אך ריק כי אין לו מצלמה.


×
×
  • תוכן חדש...