Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיפוש\רכישה ומעקב רכב, פיג'ו 508 (מדהימה)


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 219 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הניסיון שלי עם לובינסקי שונה לגמרי.

הם לקחו אחריות על תיקון יקר אחרי מסגרת האחריות. ביקשתי להפעיל רצון טוב ותוך פחות משעה קבלתי טלפון שאושר תיקון בעלות מלאה על חשבון היבואן. יש מוסכים שבאים לקראת הלקוחות ויש כאלה שלא. עד היום לא קרה שפניתי לשירות לקוחות של לובינסקי ולא מצאו פתרון שהיה מוסכם עלי.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה תמכור?

זה הרכב שהיצרן מייצר, אתה יכול לבוא בטענות ליצרן אבל לא ליבואן.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא לא שנשבר איזה פלסטיק. כלומר, כן, זה מעצבן, אבל זו לא הבעיה העיקרית.

 

הבעיה היא שבגלל חלק פלסטיק שבור לקוח שפחות יודע שיש משהו שנקרא "רצון טוב" ופחות יודע לצעוק (ועשה קצת יותר ק"מ ברכב ישן בשנה, נניח) יכול לקבל חשבון של 10,000 ש"ח. סתם ככה באמצע היום.

 

ליבואן יש המון (המון!) מרווח באיך לתמחר תיקונים כאלו. אולי אפשר למצוא רק את החלק שנשבר ולא צריך להחליף את כל היחידה וסתם מישהו התעצל לחפש את המק"ט המתאים? אולי לא באמת צריך 3 ימים בשביל לפרק דשבורד (בפיג'ו 508, לא במעבורת חלל, כן?) אולי באמת אפשר אפילו לתקן בצורה מספקת את החלק השבור? בטוח אפשר למצוא פיתרון יצירתי שיעלה משמעותית פחות מ-10,000 ש"ח. אבל זה מצריך רצון, וקצת חשיבה יצירתית, וקצת להתאמץ, ולאף אחד לא ממש אכפת. אז הלקוח התאורטי שלנו יוצא עם פיתרון בי"ס מאוד מאוד יקר, ולעולם לא יקנה יותר פיגו (או צרפתיות באופן גורף), היבואן יגלגל עיניים לשמיים ויסביר לך ש"אין מה לעשות עם שמירת הערך, ככה זה, רכב צרפתי", וכולם נדפקים.

 

אם אני אחראי על הבלגן הזה, כל הצעת מחיר מעל 3,000 ש"ח עוברת אצלי לאישור לפני שהלקוח מקבל אותה החל ממחר בבוקר, וכל מי שמביא הצעה כזו בלי לחשוב על פיתרון יצירתי חוטף. זה אינטרס כל כך ברור של היבואן שהתחזוקה של הרכבים שלו תישאר בתחום הסבירות, שפשוט לא ברור לי איך זה מתפספס כל כך בגדול.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבאת פתרון יצירתי של הדפסה/ הדבקה/ גמד שיחזיק את זה.

אתה יכול לתת על הדבר הזה אחריות?

 

בפעם הבאה שזה נשבר, צריך לפרק שוב את הדשבורד.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שהיבואן יצטרך לספוג פירוק דשבורד או שניים על חשבונו, עד שהוא יגיע לפיתרון טוב מספיק.

 

אם האלטרנטיבה היא לדפוק מחיר של 10,000₪ ולאבד לעד את הלקוח הזה ועוד כמה על הדרך, אני לא בטוח מה עולה יותר.

 

אני לא מתיימר להיות מומחה להדבקות פלסטיק, בשביל זה יבואן מחזיק מערך טכני. אני כן חושב, מההבנה המצומצמת שלי בשירות לקוחות, שנעשתה כאן פשלה רצינית מהאספקט הזה.

 

אני מניח שליבואן ישראלי אין כח משמעותי מול היצרן, אבל לך תדע, אולי אפשר אפילו להפוך שולחן אחד בצרפת ולקדם קצת עניינים.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
הבאת פתרון יצירתי של הדפסה/ הדבקה/ גמד שיחזיק את זה.

אתה יכול לתת על הדבר הזה אחריות?

 

בפעם הבאה שזה נשבר, צריך לפרק שוב את הדשבורד.

 

מצד שני, חלק כושל אחד כבר יש באוטו, מי אמר שהחדש זו גם רוויזיה חדשה?

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם די כועסים, לא יודע על מה.

 

א. מוסך גבע\רון\ ושות' - לא פתוחים בימי שישי, ולכן הם לא באים בחשבון היות ואין לי שום אפשרות להגיע אליהם באמצע השבוע.

 

ב. אין לי אפשרות להדפיס את החלק החסר.

 

ג. קרתה תקלה, אז מה?, זה קורה, Shit Happens.

אם זה היה מוכרח בתשלום שלי, הייתי חוטף קריזה ונכנס לפאניקה.

יש לי מזל, כנראה, קצת רע בגלל שזה קרה.

יש לי מזל, כנראה, קצת טוב, בגלל שכיוונתי את הנציג למחווה של רצון טוב והם לוקחים את כל עלות התיקון.

ד. לא בטוח שצריך לבצע תיקון בעלות של 10K

 

החלק המדובר נמצא בתחתית הדשבורד והוא נגיש להחלפה, הוא יושב על 2 צירים, משיכה קלה והוא בחוץ. (אני מדבר אך ורק על המנוף).

הזומנו 3 חלקים, לצערי התברר שהם לא מתאימים, קורה, Shit Happens.

 

צריכים להגיע חלקים נוספים וכולי תקווה שהם מתאימים ובכך יסתיים התיקון.

 

כמו שאמרתי מקודם, אם הייתי צריך לשלם בוודאי שהייתי מתעצבן.

אבל השירות שלהם, דווקא עוזר ומרגיע וזה גם חלק מהעניין.

 

ועדיין...

הייתי יכול לקנות פיג'ו 508 חדשה לגמרי, וזה היה קורה, אין מה לעשות.

צריך לבחור את המלחמות ובעיקר, צריך לבחור במה ועל מה להתעצבן והעובדה שהם לוקחים את העלות עליהם (ואפילו לא נלחמתי על זה) - עוזרת.

  • אהבתי 2

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה להסביר:

 

א. חלק נשבר - באמת קורה. לא נורא. לא מאוד כיף, בטח חלק כזה שלא עובד קשה ולא אמור להיות מושפע מאיזה שימוש מסיבי אבל שוין, כמו שאומרים אצלינו בעדה.

 

ב. הוזמנו שלושה חלקים שלא מתאימים - פחות סביר. זה לא שמדובר באיזו ענתיקה, יבוא אישי ייחודי או מוסך לא מקצועי. אם היבואן בעצמו במוסך המרכזי שלו לא יודע איך להזמין חלק כזה, מי אמור לדעת? מאוד לא מקצועי לדעתי, אבל איכשהו מחליק בגרון. בקושי.

 

ג. יפה מאוד (באמת!) שיש רצון טוב במקרה שלך. אבל אם אין רצון טוב, מה עושים? אם זה היה קורה לך עוד שנה, ברכב שעבר 100,000 ק"מ? זה לא תלוש מהמציאות.

 

ד. המסר שמתקבל פה הוא שאם אתה רוצה להחזיק 508 מחוץ לאחריות, כדאי מאוד שתבין מה אתה עושה ואיפה אתה מטפל, ושתהיה לך מדפסת תלת מימד מוכנה בבית, just in case. זה לא מסר שגורם לתדמית המותג (הבעייתית מאוד מלכתחילה) להשתפר. וזה מה שכל כך חבל פה.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה להסביר:

 

א. חלק נשבר - באמת קורה. לא נורא. לא מאוד כיף, בטח חלק כזה שלא עובד קשה ולא אמור להיות מושפע מאיזה שימוש מסיבי אבל שוין, כמו שאומרים אצלינו בעדה.

 

ב. הוזמנו שלושה חלקים שלא מתאימים - פחות סביר. זה לא שמדובר באיזו ענתיקה, יבוא אישי ייחודי או מוסך לא מקצועי. אם היבואן בעצמו במוסך המרכזי שלו לא יודע איך להזמין חלק כזה, מי אמור לדעת? מאוד לא מקצועי לדעתי, אבל איכשהו מחליק בגרון. בקושי.

 

ג. יפה מאוד (באמת!) שיש רצון טוב במקרה שלך. אבל אם אין רצון טוב, מה עושים? אם זה היה קורה לך עוד שנה, ברכב שעבר 100,000 ק"מ? זה לא תלוש מהמציאות.

 

ד. המסר שמתקבל פה הוא שאם אתה רוצה להחזיק 508 מחוץ לאחריות, כדאי מאוד שתבין מה אתה עושה ואיפה אתה מטפל, ושתהיה לך מדפסת תלת מימד מוכנה בבית, just in case. זה לא מסר שגורם לתדמית המותג (הבעייתית מאוד מלכתחילה) להשתפר. וזה מה שכל כך חבל פה.

 

אני רוצה ללדבר על סעיף ג וד' שהעלית.

 

ראשית, הממוצע השנתי של הנסועה בארץ עומד על 17K בשנה בערך.

בכדי להגיע ל-100K ק"מ צריך לנסוע 6 שנים.

אחרי 6 שנים, המחיר של הרכב יורד הרבה ובהתחשב בכך שמחליפים רכב כל 3 שנים בערך, אפשר להעריך שהרכב כבר יד 2 או 3.

זה אומר שהרכב כבר "ישן" והאם שווה להשקיע 10K לתיקון מזגן ברכב ששווה 20K?

ואם זה רכב צרפתי, זה שווה בערך 5 שקל ואולי 1.90 הגדלה.

 

לגבי סעיף ד', צריך לבחון דבר כזה, כמה תקלות של עלות גבוהה יש ברכב בן 4? ולא רק 508 אלא בכלל.

 

ושוב אני רוצה לציין את זה לטובה, היחס של פיג'ו.

מניסיון אישי, ברנו, הייתי אמור לאכול את כל הלקרדה לבד ולבלוע בשקט.

בלובינסקי, די הפתיעו אותי בקטע הזה.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, זה ממש ביצה ותרנגולת. למה רכב צרפתי בן 6 שווה 20,000₪ וקורולה בת 6 שווה פי שתיים? אתה לא רואה את הקשר בין זה לבין עלויות תיקונים הזויות, שלא לומר מופרכות, שלא לומר לא שפויות?

 

החזקתי לא מעט צרפתיות ישנות (משמעותית יותר ישנות מ-6 שנים), והאחזקה שלהן היתה סבירה בעיקר כי הקפדתי לא לטפל במוסכים מורשים. זה מה שאני מנסה להגיד - כדי להחזיק צרפתיה ישנה (יחסית, לא DS מקורית) אתה חייב להכיר את המוסכניק הספציפי שיודע לטפל ברכב ולהזמין חלקים בעצמך. זה בדיוק מה שגורם לירידת הערך הזו. אם היבואן רוצה לטפל בה, כדאי להתחיל כאן.

 

הרכב הקודם שלי היה c5 בת 11. היו לה כמה דברים קטנים אבל מעצבנים כמו כפתורי חלונות שכבר עבדו פעם כן פעם לא, ידיות דלתות שהיו מאוד בלויות ותאורה בסכי שמש שהפסיקה לעבוד. פניתי לנציג של היבואן פה כדי לברר מחיר להחליף את כל אלו, והוא הפנה אותי למוסך מורשה. Long story short - המחיר לכמה פלסטיקים הגיע לאלפי שקלים (בלי עבודה!) פחות או יותר בכמה שהרכב נמכר כמה חודשים אח"כ. אף אחד לא מרוויח מהמחיר הזה - אני כמובן לא קניתי, והיבואן לא מכר. לא חבל?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבאת פתרון יצירתי של הדפסה/ הדבקה/ גמד שיחזיק את זה.

אתה יכול לתת על הדבר הזה אחריות?

 

בפעם הבאה שזה נשבר, צריך לפרק שוב את הדשבורד.

 

אני יכול לקחת את החלק ולפי איפה שהוא נשבר להבין איך לייצר את החדש ואם זה אפשרי בכלל מהחומרים שקיימים.

 

אני לא יכול לתת אחריות,מצד שני זה עלה לי 80 אגורות ולא 10,000 שקל...האם האחריות שווה לך את הסכום הזה?תחליט לבד.

 

 

האם יש סיכוי שסתם זרקו לך מספר לא הגיוני כדי כביכול לפרגן לך?

כמה הדבר הזה עולה בכלל?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, זה ממש ביצה ותרנגולת. למה רכב צרפתי בן 6 שווה 20,000₪ וקורולה בת 6 שווה פי שתיים? אתה לא רואה את הקשר בין זה לבין עלויות תיקונים הזויות, שלא לומר מופרכות, שלא לומר לא שפויות?

 

החזקתי לא מעט צרפתיות ישנות (משמעותית יותר ישנות מ-6 שנים), והאחזקה שלהן היתה סבירה בעיקר כי הקפדתי לא לטפל במוסכים מורשים. זה מה שאני מנסה להגיד - כדי להחזיק צרפתיה ישנה (יחסית, לא DS מקורית) אתה חייב להכיר את המוסכניק הספציפי שיודע לטפל ברכב ולהזמין חלקים בעצמך. זה בדיוק מה שגורם לירידת הערך הזו. אם היבואן רוצה לטפל בה, כדאי להתחיל כאן.

 

הרכב הקודם שלי היה c5 בת 11. היו לה כמה דברים קטנים אבל מעצבנים כמו כפתורי חלונות שכבר עבדו פעם כן פעם לא, ידיות דלתות שהיו מאוד בלויות ותאורה בסכי שמש שהפסיקה לעבוד. פניתי לנציג של היבואן פה כדי לברר מחיר להחליף את כל אלו, והוא הפנה אותי למוסך מורשה. Long story short - המחיר לכמה פלסטיקים הגיע לאלפי שקלים (בלי עבודה!) פחות או יותר בכמה שהרכב נמכר כמה חודשים אח"כ. אף אחד לא מרוויח מהמחיר הזה - אני כמובן לא קניתי, והיבואן לא מכר. לא חבל?

חלקים כאלו נשברים גם במכוניות אחרות, לרבות יפניות, בקורולה הם לא עשויים מפלדה או בטון מזוין כך שיחזיקו לנצח. מדובר בתקלה שכנראה אינה סדרתית, קרוב לודאי מקרית שיכולה לקרות בכל רכב של כל מותג. ואגב כך לא זוכר שמחירים של חלקי פלסטיק אצל יבואנים אחרים זולים יותר, לידיעתי העמומה, כל היבואנים דואגים ל"נקנק" את הקליינטים במחירים באופן די מאוזן ושוב בלי קשר לשיוך אתני. ולמה אני נדרש שוב לענין, כי לתלות את מחירי השוק של יד שניה דווקא בסיפור הנוכחי נראה לי קצת מופרך, יש מספיק סיבות אחרות, מרביתן תקפות יותר. מה שבהחלט ראוי לציון היא הגישה החיובית של היבואן הזה לקליינט הזה ובענין הזה.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה שהקושי בהעברת הנקודה קצת מתסכל, אבל אני אנסה שוב, ברשותכם.

 

הבעיה היא לא שנשבר איזה חלק פלסטיק. Shit happens. יש אפילו סיכוי שזה יקרה גם אצל יצרנים אחרים. לא זכור לי שטענתי אחרת.

 

הבעיה היא שעם קצת פחות מזל, פות"ש היה אוכל וואחד לקרדה של 10,000₪ בגלל חתיכת הפלסטיק הזו. ברכב בן 4, אם מישהו שכח. אני אישית חושב שכולם היו הרבה יותר מרוצים אם אפשר היה להחליף את החלק בלבד בפיתרון יצירתי כזו או אחר ב-500₪, גם אם לא היה רצון טוב.

 

עכשיו אפשר להגיד שזה קורה גם אצל יצרנים ויבואנים אחרים, וזה נכון לפחות באופן חלקי. ואפשר לשבח את היבואן (או למעשה, להבנתי הצנועה, היצרן) שהפעם הלקרדה היתה לגמרי on the house. אבל לדעתי זה פשוט לפספס את הנקודה.

 

כי הנקודה היא שספציפית המותג הזה (ואחיו) סובלים מתדמית של תקלות מרובות, תיקונים יקרים ולכן גם מירידת ערך גבוהה (יחסית למותגים אחרים). אפשר להתווכח אם זה נכון או לא נכון במציאות, ואפשר להגיד ש"ככה זה" וככה זה ישאר לעד, אבל אפשר לנסות לחשוב איך לשפר את זה, ולדעתי, הדרך לשפר את התדמית הזו היא קודם כל לדאוג שהיא לא תהיה נכונה במציאות, וזה בדיוק הפוך ממה שקורה כאן. כמובן שירידת הערך לא נובעת רק מהמקרה הספציפי הזה, ושמדובר בעבודה ארוכה וסיזיפית ולא בטיפול נקודתי במקרה בודד, אבל איפשהו חייבים להתחיל, ויפה שעה אחת קודם.

 

לדוגמא, לקולגה שלי היתה c4 פיקאסו דור קודם (כן, עם ה-thp156) שהוא קנה בלי להבין לאיזה בוץ הוא נכנס. הוא טיפל רק במוסכים מורשים והוציא כמעט 20,000₪ בשנתיים עד שהוא התייאש ושם את הרכב בטרייד אין די בחינם. ברור שהוא לעולם לא יקנה יותר סיטרואן, וגם יספר לכם מי שהוא מכיר למה ממש, אבל ממש לא כדאי לו לקנות סיטרואן. אני לא יודע בדיוק מה אפשר היה לעשות, אבל אני בטוח שאפשר היה לעשות לא מעט כדי להוציא אותו פחות לא מרוצה. אבל ליבואן לא באמת אכפת, המוסכים חוגגים על שלל התקלות וכולם מרוצים, חוץ מהלקוח שזו היתה הסיטרואן הראשונה והאחרונה שלו.

 

ולמי שחושב שמה כבר אפשרות לעשות עם בוסתן לימונים מלבלב כמו thp156, נסו לחשוב על כל הדיסאינפורמציה שהסתובבה פה לגבי הפיורטק לאחרונה, על מוסכים שמתעקשים לא לפרק קרטר ולבדוק אם יש פירורים מהרצועה, שלא לדבר על מוסכים שלא מכירים שיש בעיה או שטוענים שבכלל יש שרשרת. ככה לא בונים חומה.

 

מצד שני, יכול להיות שאנחנו כל כך רגילים לרמת שירות כזו שמגיע לנו, ומגיע לנו שרכב בן 6 יחשב ענתיקה שאי אפשר לתחזק וכדאי לזרוק לפח על כל חתיכת פלסטיק שנשברה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פו הדב, מסכים עם רוב הדברים שכתבת. חשוב להבהיר שרוב האחריות (במקרים של כשלים ידועים, כמו אותו THP156 או רצועת התזמון הסוררת בפיורטק) חלה על היצרן. זה נכון לכל המותגים, אף יבואן (שהוא עסק למטרות רווח) לא ישא בהוצאות ללא גיבוי של היצרן.

 

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 219 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...