Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיפוש\רכישה ומעקב רכב, פיג'ו 508 (מדהימה)


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פו דב,השאלה מה אתה מצפה?,שלרכבים לא יהיו בכלל תקלות? אין דבר כזה,לא בטויוטה,לא ביונדאי,וגם לא בלקסוס,בכולם יש תקלות,ופלסטיקים נשברים,וגירים נדפקים בטרם עת,וחיישנים פה ושם נופחים את נשמתם.

 

פיגו שידרגו את איכות הרכבים שלהם והאמינות בשנים האחרונות ברמה של קפיצה שיצרנים אחרים עושים בדורות של רכבים.

 

לא ברור מה הפואנטה?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, קצת מתסכל שזו התשובה. איפה אמרתי שאני מצפה שלא יהיו תקלות? או שזו הבעיה פה?

 

הפואנטה היא נורא פשוטה: אני מצפה שכשלקוח נכנס למוסך מורשה (ועל אחת כמה וכמה למוסך המרכזי) הוא לא יקבל תמחור (אפילו תאורטי) שאין בינו ובין הבעיה כלום. מעבר לזה, אני בוודאי לא מצפה בשום צורה שהיבואן יקח על עצמו את כל עלויות הטיפול בבעיות ידועות שהיצרן לא מכיר בהן ככאלה, אבל אני כן מצפה א. למקצועיות בדיאגנוסטיקה, גם אם צריך להשקיע בזה קצת יותר (שלא לדבר על בכלל להכיר את הבעיה, או אפילו את המכלולים עצמם) ו-ב. לתמחור שלא יהיה מבוסס רק על איזו הנחיה מהיצרן אלא כזה שינסה גם להוציא את הלקוח מרוצה.

 

במילים פשוטות יותר, אם מכרת רכב מחורבן עם ערימה של בעיות, תעשה מה שאפשר כדי לתקן את הבעיות האלו בעלות הנמוכה ביותר האפשרית, גם אם זה אומר להרוויח פחות, וזה ממש לא המצב היום עם ה-thp156. היה פה שרשור של בעלים של 5008 שנכנס על בעיה שולית למוסך מורשה ויצא עם 5,000 ש"ח (או עשיריה, לא זוכר כבר) כולל כמובן חיוב של כמה מאות שקלים על חיבור למחשב. עכשיו ברצינות - זכותו של המוסך לחייב כמה שהוא רוצה (במסגרת החוק), אבל אם זה מה שאתה עושה, יהיה לך מאוד קשה לשמר את הלקוחות שלך. אם היבואן מצידו היה מנסה להוזיל את החלקים והמוסך מצידו היה מנסה לחסוך מה"עבודה" (כמו למשל התשלום המופרך הזה על חיבור למחשב), יכול להיות שאפשר היה להוזיל את החיוב הזה ולהוציא לקוח יותר מרוצה. ולפני שתקפצו ותגידו שהמחשב עולה המון כסף וכל שאר ההסברים - כולנו מכירים מוסכים שלא מחייבים על זה, אפילו אם לא תתקן אצלם, וחיים כנראה די בסדר. אני בטוח שגם מוסכים מורשים יחיו לא רע אם לא יחייבו בעלי thp156 על חיבור למחשב. וזה רק ההתחלה של חשיבה יצירתית.

 

עם יד על הלב - מי פה היה מוכן בעצמו לקנות thp156 כלשהו ולטפל בו במוסכים מורשים באופן קבוע? זה אומר המון על המקצועיות והעלויות ועל החוסר בחשיבה קצת יותר הוליסטית מצד היבואן, כזו ששמה את החוויה של הלקוח במרכז. ולא, חוויה של לקוח היא לא רק יועץ שירות, אולם תצוגה ונסיעות מבחן. החוויה נמדדת הרבה יותר בנקודות החיכוך, איפה שהלקוח (גם אם הוא יד 3) מצפה לקבל מקצועיות ומחירים הוגנים, ולא תמיד מוצא. אם לא יהיה מי שיקנה פיג'ו וסיטרואן יד 3 מחירי יד 2 ירדו, והרבה אנשים יקנו מותגים אחרים, כי למה הם צריכים להיות אלו שיספגו את ירידת הערך. זה המצב היום, ואם רוצים לשנות אותו צריך להתחיל בדיוק בנקודה הזו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך לחלוטין ,הבעיה שהרמה של מרבית המוסכים בארץ ,כולל אלה של היבואנים,לא מאד טובה,בנוסף המורכבות והרמה הטכנולוגית של הרכבים עולה ועולה ולכן יש בעיותיות בכל הנושא של הדיאגנוסטיקה.

 

לגבי הנושא של חוסר לקיחת האחריות של לובנסקי בנושא ה THP,ובמיוחד החגורה המתפוררת של ה1.2, היא ברמת זלזול מוחלט בלקוחות ולא מובנת לחלוטין הגישה הזאת.

 

יש שיפור לא קטן {כמו שאתה רואה בשרשור זה} ברצון לתת שירות אצל לובנסקי,אבל יש עוד דרך ארוכה לעשות,בעיקר ברמה המקצועית והשירותית של המוסכים של פיגו בארץ.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד כאן להבנתי, ודאי לא אני, חולק על הבעייתיות של המותג הזה בכל הנוגע למוניטין שלו והסטיגמה המתלווה אליו. אלא שהסיפור הזה של הפלסטיק השבור במערכת המיזוג לא יכול להיות עוד לבנה בחומה מבחינה זו, פשוט מכיוון שמדובר בשבר שיכול בהחלט להופיע גם במערכות דומות של מכוניות אחרות, מחירי התיקונים אינם יקרים דווקא אצל היצרן/יבואן הזה, הם יקרים אצל כולם, ולפחות לזכרוני החלפת חלקים במערכות איוורור ומיזוג של לא מעט מכוניות, מחייבות עבודה מסיבית של פירוק והרכבה, לא מיוחד ל PSA. מה שאתה עושה הוא לשייך תקלה רנדומלית שאין לה קשר סיבתי ליצרן כזה או אחר ולמוניטין המפוקפק של מוצריו וכך מטפח את אותו מוניטין בכלים שאינם שייכים לענין. סיפור המנוע שפותח יחד עם ב.מ.וו ידוע מוכר, וגם נטחן כאן כל פעם שעולה לכאן אוטו המצויד בו ובצדק, הפלסטיק הזה כאמור לא שייך לכאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הציפייה שמוסך יבואן יחשוב מחוץ לקופסה היא מוגזמת. כל היום הרי חופרים להם לעבוד לפי ספר היצרן. בספר רשום שאם יש תקלה x יש להחליף x,y,z .שעות עבודה: w. פשוט .

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

pooh-bear כתב:

שוב, קצת מתסכל שזו התשובה. איפה אמרתי שאני מצפה שלא יהיו תקלות? או שזו הבעיה פה?

 

מקצועיות קשורה בכוח אדם שנמצא בארץ ורמת שכר נמוכה , ומוסכים מורשים סובלים מתופעה כלל ארצית של חוסר בכוח אדם איכותי בכל מקצועות הרכב. מנוע 156 כ"ס פותח ע"י BMW וישב גם במיני קופר. לאור "ההצלחה " BMW הוציאה אותו לגמלאות ו PSA המשיכה לפתח ולפתור את המחלות ב 165 180 220 כ"ס. מחירי תיקון רכב וחלקים נקבעים ע"י שעתון ומחיר שעת עבודה ומחירי החלקים נקבעים ע"י היבואן ולא ע"פי גיל הרכב ומצב השוק יד 2 שלו. לייצרן וליבואן יש מנגנון תמיכה לא רשמי של רצון טוב הכולל השתתפות מלאה או חלקית בעלות תיקון הרכב אך התנאי הראשוני לזכות בתמיכה הוא נאמנות למותג ומוסכיו. מי שעושה טיפולים במוסכים כללים ואחר כך בא רק כשיש תקלות למוסכי יבואן שלא יצפה שהמוסך יבין ויתאבד למענו .לקוח של מוסך לא מחויב בבדיקות מחשב לעומת לקוח חיצוני שכן מחויבץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעיה עם חיוב עבור בדיקת מחשב. המחשב הזה הוא צוואר בקבוק ומשאב יקר בכל מוסך. אין לי בעיה גם לשלם על תיקון תקלה(הרבה פעמים בתיקון הם סופגים את עלות המחשב).

 

הבעיה מתחילה כשמחייבים אותך על בדיקת מחשב, עושים דיאגנוזה שגויה ואז עוד משחילים לך חלקים שבכלל לא צריך , החשבון קופץ ל 5 ספרות.בסוף עוד מגיע היבואן ומגבה את ההחלטות של המוסך. שילוב מנצח.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד כאן להבנתי, ודאי לא אני, חולק על הבעייתיות של המותג הזה בכל הנוגע למוניטין שלו והסטיגמה המתלווה אליו. אלא שהסיפור הזה של הפלסטיק השבור במערכת המיזוג לא יכול להיות עוד לבנה בחומה מבחינה זו, פשוט מכיוון שמדובר בשבר שיכול בהחלט להופיע גם במערכות דומות של מכוניות אחרות, מחירי התיקונים אינם יקרים דווקא אצל היצרן/יבואן הזה, הם יקרים אצל כולם, ולפחות לזכרוני החלפת חלקים במערכות איוורור ומיזוג של לא מעט מכוניות, מחייבות עבודה מסיבית של פירוק והרכבה, לא מיוחד ל PSA. מה שאתה עושה הוא לשייך תקלה רנדומלית שאין לה קשר סיבתי ליצרן כזה או אחר ולמוניטין המפוקפק של מוצריו וכך מטפח את אותו מוניטין בכלים שאינם שייכים לענין. סיפור המנוע שפותח יחד עם ב.מ.וו ידוע מוכר, וגם נטחן כאן כל פעם שעולה לכאן אוטו המצויד בו ובצדק, הפלסטיק הזה כאמור לא שייך לכאן.

 

בפעם האלף: לא. אני לא חושב שהבעיה היא בזה שחתיכת הפלסטיק הזו נשברה. תלמדו כבר לקרוא, ראבק. פות"ש גם ציין, במפורש, שאין שום בעיה להחליף את החלק הזה בלבד ללא צורך בפירוק של הדשבורד בשום צורה. הפירוק נדרש רק בגלל שהיבואן לא יודע להחליף את הפלסטיק הזה בלבד, ורוצה להחליף את כל היחידה המפלצתית שגם תמונה שלה עלתה פה קודם.

 

הבעיה היא (שוב) שעם קצת פחות מזל, פות"ש היה מוצא את עצמו עם חיוב של 10,000 ש"ח רק כי חתיכת הפלסטיק הזו נשברה.

 

עכשיו, אחרי שהדגשנו וסימנו את הבעיה, בוא תזרום איתי להסבר: מי שמחזיק רכב כזה משומש, ברוב הדי מוחלט של המקרים לא מחזיק 10,000 ש"ח בעו"ש, ואפילו לא במסגרת האשראי שלו. מה הוא יעשה עם חיוב כזה, ככה סתם ביום בהיר אחד? מאיפה בדיוק הוא ישלם אותו? כמה הוא הולך להתבאס על התשלום הזה, במשך השנתיים הבאות שהחיוב הזה יפרס עליהן, אחרי שהוא יתחנן לפקיד בבנק שיגדיל לו את המסגרת? וזה לא שמדובר בסוף ההוצאות השנתיות שלו על הרכב, סתם חתיכת פלסטיק אקראית שנשברה. הוא עדיין יצטרך לעשות טיפול, אולי להחליף צמיגים או מצבר, אולי תהיה לו עוד תקלה, זה פשוט אקסטרה 10,000 ש"ח שנפלו עליו מהשמיים.

 

עכשיו, ברצינות, מה הסיכוי שאותו לקוח יחליף את הפיג'ו הזו בפיג'ו אחרת? עדיין לא מבין איפה הבעיה?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה עושה הוא לקחת תיקון רנדומלי וטעות או רשלנות באבחון, שהם דברים שקורים ובכל רכב והצבת את זה כעוד סיבה בשלה דפוק כל כך המוניטין של המותג. שלא תהיה טעות, עלות תיקון שכזו היא מופרכת לטעמי, גם בהנחה שאכן מדובר בתיקון מתחייב שאין לו אלטרנטיבה זולה, אבל היא לא כזו בגלל שהסמל של האוטו מחייב איזו קפדנות מיוחדת באבחון וטיפול בשל מצבה הרעוע של מסגרת האשראי, או הצורך לשמר אמון ונאמנות מותגית של הקליינט, היא כזו בגלל שככלל רמת ואיכות המוסכים כאן בארץ היא די עלובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התדמית של המותג, כל מותג, נובעת גם (לפעמים בעיקר) מהשירות אחרי המכירה.

 

דמיין לעצמך שני רכבים עם אותה תקלה (חתיכת פלסטיק שבור במערכת המיזוג, לדוגמא) - באחד מהם (שלצורך העניין נקרא לו טויובישי) אתה מקבל דיאגנוסטיקה מיידית ותוך שעה יוצא מהמוסך עם חתיכת פלסטיק חדשה, מזגן תקין וחיוב של 500₪, ואילו בשני (שלצורך העניין נקרא לו סיטרוג'ו) אחרי שבודקים לך כל מיני חלקים שונים ולא מוצאים את החלק הספציפי, מזמינים אותך ל-3 ימים למוסך כדי לפרק את הדשבורד ולהחליף את כל יחידת הבקרה של המזגן, ומספרים לך שבגלל רצון טוב זה בחינם, אבל שאם לא היה רצון טוב היית משלם על זה 10,000₪.

 

עכשיו, לדעתך, למי מהמותגים תהיה תדמית אמינות מוצלחת יותר ואיזה לקוח יהיה מרוצה יותר וישקול קניה של רכב חדש מאותו מותג - זה ששילם 500₪ על חתיכת פלסטיק, או זה שלא שילם כלום אבל פירקו לו את הדשבורד וסיפרו לו על סכומים שיהיה לו מאוד קשה לעמוד בהם? על איזה מותג יתפתחו סיפורי זוועות על מורכבות בלתי אפשרית לתיקון ותחזוקה במחירים של מותג יוקרה אקזוטי? איזה מותג ימכור (הרבה) יותר רכבים חדשים?

 

וזה בהנחה שבאמת מדובר על אותה תקלה רנדומלית, ולא על thp156.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודת המוצא הזו שלך לפיה המוסכים של טויוטה או הונדה או מיטסובישי מצטיינים בכל הנוגע לאבחון, טיפול ומחיר ואילו אצל לובינסקי ובאותם תחומים בדיוק מדובר בתמונת נגטיב, לא מקובלת עלי, לתפיסתי לובינסקי אינו מיוחד ביחס לקליינט ובאיכות המכונאים שהוא מעסיק, הרמה הכללית בתחום אינה מספקת. ההשתלשלות כאן אינה מייצגת, היא מצערת אבל יכולה לקרות בכל רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון. היה פה את הבחור שבתפס וילון אחורי נשבר זיז.בעיה ידועה .אודי A3. כל מה שצמפיון הסכימו לעשות זה למכור לו דופן תא מטען חדש ב ₪5000 כאשר כל איש מלאכה עדינה היה מבריג מעצור באילתור. זה לא קשור למקצועיות המוסך. זה פשוט קבעון .

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודת המוצא הזו שלך לפיה המוסכים של טויוטה או הונדה או מיטסובישי מצטיינים בכל הנוגע לאבחון, טיפול ומחיר ואילו אצל לובינסקי ובאותם תחומים בדיוק מדובר בתמונת נגטיב, לא מקובלת עלי, לתפיסתי לובינסקי אינו מיוחד ביחס לקליינט ובאיכות המכונאים שהוא מעסיק, הרמה הכללית בתחום אינה מספקת. ההשתלשלות כאן אינה מייצגת, היא מצערת אבל יכולה לקרות בכל רכב.

 

אני לא יודע מה רמת השירות והמקצועיות במוסכים מורשים של מותגים יפניים. זה גם לא באמת משנה. הדבר היחיד שאני מנסה להגיד (וסוף סוף זה אולי אפילו עובר) הוא שאם רוצים לשפר את תדמית האמינות של רכבי PSA (מה שאולי עלול ח"ח להוביל לירידת ערך נמוכה יותר ובהמשך לעלייה במכירת רכבים חדשים, רחמנא ליצלן) כדאי להתחיל בשיפור המקצועיות והשירות במוסכים המורשים. זה מסר די פשוט, בת'כלס. לפעמים, כשיש לך בעיית תדמית, אתה צריך להיות יותר טוב מהמתחרים רק כדי לשפר אותה. לא מאוד הוגן, אבל זה מה יש.

 

אם לא רוצים, גם בסדר. כבר אמרתי שכנראה זה מגיע לנו כי אנחנו חושבים או ש"ככה זה" או שמגיע שאפו ליבואן על הרצון הטוב. לגיטימי.

 

אני גם חושב שאולי התקלה הזו לא מייצגת את המותג, אבל אופן הטיפול ברצועת התזמון בפיורטק מייצג לגמרי את רמת השירות במוסכים המורשים. במקרה הזה הלקוח אפילו קיבל שירות טוב יותר, כי לפחות אבחנו נכון את התקלה, גם אם הדרך לתיקונה קצת יקרה.

 

ויודע מה? תחושת הבטן שלי אומרת שהמצב במוסכים המורשים של דלק מוטורס יותר טוב. אני אפילו ארחיק לכת ואגיד שלפחות באחד מהם, יועץ השירות יציע לך לקבל מק"ט של חלק ולהזמין אותו באיביי אם הוא חושב שהתמחור לא סביר והבעיה לא דחופה.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

סוף טוב הכל טוב.

 

ביום שני, הגיע המנוף למנוע וורסו, הפעם קיוויתי שזה הנכון והם בדקו וזה הנכון!.

ביום שישי הגעתי למוסך, הכנסתי את הרכב והוא שהה שם כשעתיים בהם הוחלפו המנופים בשני הצדדים וכמו כן, בוצע כיול למחשב מזגן.

לאחר מכן בדקתי ויוצא חום וקור בהתאם.

 

ושוב, השירות הן של היועץ שירות והן היועץ הטכני, היו מעל ומעבר וזה לקח זמן כי זה קורה.

היתה טעות, זה קורה.

ועכשיו המזגן עובד כיאות הן בימין והן בשמאל.

 

ודרך אגב, נקודה נוספת לציון.

בדרך כלל הם לא מקבלים לקוחות לטיפולים ארוכים או "מסובכים" בימי שישי.

אבל בגלל שהם ידעו שאני בא מרחוק, הם קיבלו אותי לא פעם ולא פעמיים, לטיפול ארוך ביום שישי!.

  • אהבתי 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...