Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אבארט 500 קומפטיציונה - מבחן דרך


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השנקל שלי.

עם ההכרזה על המבחן הייתי בטוח שמדובר ב500 רגילה ולא ממש הבנתי מה הקשר 500 עכשיו לאחר שלא עברה שום שינוי השנה. ביום המבחן התבררה התשובה.

קטנה קומפקטית ואגרסיבית , העיצוב העדין של ה500 הרגילה מקבל אופי שונה ואגרסיבי, מבהיר שזו גרסה אחרת לחלוטין מהמקור.

פנים הרכב מרגיש קצת פחות מיוחד. קרבון על ההגה והדשבורד, ציפוי אלקנטרה ועור להגה וסמל של אבארת' במרכזו.

המושבים הם סיפור בפני עצמם. אלה מושבים שלא מתאימים את עצמם לנהג אלא הנהג מתאים את עצמו אליהם. לא לכל אחד אבל במקרה שלי כן.

מעבר לכך הייתי מציין רק את האנימציה החמודה במולטימדיה, בהנעה נפתחת דלת מוסך וממנה מגיחה ה500 ובכיבוי בדיוק ההפך.

אבל כל הפרטים האלה שוליים וקונים אותה בגלל החוויה ולא בגלל המפרט.

לשימוש יומיומי או לפחות לשיוט בינעירוני היא פחות מתאימה. אמנם לא הרגשתי אי נוחות לאחר שעת נסיעה וסדקים בכביש לא שלחו אותי לחפש את עמוד השדרה שלי בשדה הסמוך אבל האגזוז פשוט חופר לכל אורך הדרך וזה נמאס דיי מהר.

בנהיגה ספורטיבית הרכב מרגיש בבית יותר. בשונה ממה שמוכר לי ממכוניות אחרות, כאן הלחץ נבנה בהדרגה ואז משתחרר במכה, ודיי אהבתי את האפקט, שביחד עם הרעש מהאגזוז שלא חופר, מעודדים ללחוץ עוד ועוד. (במהלך המבחן פיתחתי הרגל לא בריא של לבהות בשעון הגדישה כל פעם מחדש, התמכרתי).

על התנהגות אין לי ממש מה להרחיב מאחר ובחרתי כביש לא מתאים למבחן, אך גם אני לא הייתי מתנגד להגה פחות אילם, שבאוטו כזה מתבקש.

שאלת ה "האם היית קונה " עלתה במבחן וגם לאחר מכן, והתשובה שלי איננה חד משמעית. מצד אחד, האוטו הזה , על כל חסרונותיו מצליח לספק חווית נהיגה, לחבר את הנהג למתרחש ולהגיע לכבישים מפותלים מתי שאפשר. אוטו שמעלה חיוך בכל פעם.

מצד שני , רבע מיליון שקל לא הולכים ברגל , ואם זה היה התקציב שלי שחסכתי במיוחד למטרה זו, כנראה שלא הייתי הולך עליה, לא במחיר הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • אחראי פורום
נקודה מעניינת שאחד המגיבים העלה פה אבל לא זכתה למענה (אולי הוחרשה?) זה נושא האמינות.

ידוע שהיו מספר בעיות גם לרכבים חדשים. היסכימו בעלי מרכבת הכיף לשתף?

 

לי היה שנתון מוקדם, 2010 - אפס תקלות.

וזה אוטו שהכיר בע"פ את כבישי הצפון, כוכב יאיר, ג'ימקאנות.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מעניין לשמוע, מה ההתרשמות של רומן.

 

יאללה, הנה זה בא.

 

אבארט, בעיניי, היא תמצית הפוקט-רוקט האיטלקי. במידה מסויימת, תמצית ההאץ' החמימה העממית של פעם. תיקח פיאט 500 או 600, דחוף לה מנוע גדול יותר, תחזק קצת את מכלולי השלדה - ו-prego (לא voila חלילה, אנחנו דרום מזרחית לשם), קיבלת מכונת חיוכים. אחר כך העסק עבר ל-A112 המיתולוגית, שבעצם הייתה האבארט שכולם הכירו בארץ, ובזמנים מסויימים הייתה המכונית לצעירים.

 

הדור החדש, עם הגראנדה פונטו וה-500, מאד חביב עלי. הפשוטת הלא מתאמצת, החוצפה, החיות, ה-playfulness, הכל התחבר לאותה מכונת חיוכים מקודם, רק בעטיפה מודרנית. כך היה עם ה-500 הבסיסית, וגם עם הגראנדה פונטו/פונטו איבו, שאותה אהבתי עוד יותר.

 

השיק, הבידול העיצובי הדי משמעותי מהדגמים הרגילים, בלי סמל העקרב, והקלות שבה מושגים הביצועים מביאים אתם הרבה קסם.

 

ואז מגיעה הקומפי. אותו צלילי יפה, אבל יותר חזק. טורבו גדול, הספק שמתחיל להיות רציני עבור המשקל והגודל הפיזי. דיף מוגבל החלקה, מתלים, בלמים. כל מה שאמור ליצור מכונה רצינית הרבה יותר.

 

אבארט? רצינית? כמו שאמר סנופ - so that what makes me now? אבל למה לא, בואו נראה איך זה עובד.

 

מגיעים לכביש נהיגה, פס ראשון לרענן את הכביש בראש, ו-#התחלנו. הקצב עולה, בכל ראן, באופן די ניכר. הקומפי שטוחה לחלוטין, יותר מהברז הפרטית שלי. בולמת מעולה ועם רגש, מאיצה מעולה בזכות המנוע החזק, הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה עובד מאד אגרסיבי, אבל עושה את העבודה מצוין ומאפשר משיכה בלי גבולות כמעט. אין תת היגוי, אין גם היגוי יתר. דבוק על הכביש כמו רכבת על פסים, רק תוסיף גז ותוודא שאתה יודע מה לעזאזל אתה עושה.

 

רק מה, לא הכי מסתדר לי בראש. כמו שלא הסתדר לי האופי הזורק מדי של הקופר JCW, כך לא ממש מסתדרת לי הדבקות בקווי המסלול של הקומפי. אם כבר, להחליף ביניהן היה עושה לי סדר בראש, נראה לי הולם יותר.

 

מכיוון שלא באנו לכבישי הנהיגה על גרר, צריך להתייחס גם לנסיעה מנהלתית עם האוטו. הקומפי קשה, אולי הכי קשה שנהגתי עליה, והסאבלטים שמחזיקים אותך בפניות (ככה-ככה, כי הבליטה של גב המושב די דוחפת אותי מחוץ לתמיכות הצד) ממש לא נוחים גם הם. תנוחת הנהיגה לא שונה מכל 500, גבוהה מדי ומחייבת רגליים כפופות מדי (גם אם יש בזה קריצה נוסטלגית לכל מי שאי פעם היה לו אוטו איטלקי שיוצר לפני סוף שנות ה-90). המחוונים לא אינטואיטיביים לקריאה מהירה בנהיגה מהירה, והשיפט-לייט לא ממוקם טוב. אבל כל זה (חוץ מהיעדר נוחות טוטאלי) ידוע ובא עם החבילה - או שאתה בקטע, או שאתה לא.

 

ואז מגיעים לעניין המחיר. מחיר הוא אף פעם לא אבסולוטי, אלא יחסי. ברבע מיליון ש"ח אפשר ללכת ללא מעט כיוונים. אם מחפשים כיף בלי התחשבות בביצועים, יש מיאטה ו-BRZ, שלפחות לטעמי יהיו מהנות יותר. אם מחפשים ביצועים (והרי הקומפי מאד ממוקדת ביצועים בזכות המכלולים שלה) יש מבחר נאה החל ב-308GTI וכלה בקופרה ובסיוויק טייפ-R, כולן מהירות יותר ומבצעות טוב יותר. אבל אף אחת מהמתחרות האלה לא תתן את הסטייל שיש באבארט, את זה אפשר לקבל רק במתחרה אחת - המיני קופר S או ה-JCW. בקרב המסוגננות אני לחלוטין עם הקומפי, המיני ממש לא עשו לי את זה.

בעולם האמיתי גם ממש לא סוד מה בחרתי - מדברים פה הרבה על שעשועי כיכרות - עם הנעה קדמית ובקרות לא מתנתקות זה לשחק בנדמה לי, במיוחד במכונית כה ממוקדת וכה אוחזת.

 

למי מתאימה הקומפי? ללא מעט האנשים שקונים אותה. החבילה שנתפרה להם גורמת להם להרגיש טוב, וזה יותר ממה שאפשר להגיד על הרבה מכוניות. בניגוד למה שנוהגים לחשוב כאן לא מעט, זה לא הטיולים ובטח לא מלון בראשית, רוב האנשים שקונים אותה יכולים לקנות גם אותו. הקומפי לרוב לא האבארט הראשונה שלהם, והם משדרגים מאחד הדגמים האחרים, מה שמשאיר אצלם את הקסם ומשדרג את החבילה.

 

לי היא קוסמת פחות. במידה מסויימת, אני מרגיש שלקחו לי את הצעצוע שכל כך נהנתי ממנו והפכו אותו למבוגר יותר, וכיפי פחות - גם אם מבצע הרבה יותר, ובנוסף הפכו אותו להרבה יותר קשה לחיות אתו בעולם האמיתי. הייתי הולך על הבסיסית ביותר, שבעיניי יותר משמרת את ערכי המותג ומתייחסת לעצמה, ולבעליה, פחות ברצינות - במובן הטוב ביותר של המילה. בגרסא הבסיסית, בעיקר בגלל האופי והרבה פחות בגלל המחיר, קל לי יותר לעכל את החסרונות המובנים של ה-500, ולפטור אותם בתור קווירקים חינניים.

 

לכן אני הולך מהמבחן הזה עם ה-500 (595, ידוע) הבסיסית (ועם צער אמיתי על לכתה של הפונטו זצ"ל), ומהתמחור הזה 90 מטר צפונה לרכב הנוכחי שלי.

 

מבחינתי את ה"דבר" הזה שיש באבארט' אפשר לסכם בשורה.

באבארט' כשנוסעים 80 מרגישים כמו 180. בכמעט כל אוטו מודרני אחר, ספורטיבי או לא, נוסעים 180 ומרגישים כמו 80.

 

מאד מתחבר למשפט הזה, מאד לא מצליח לחבר אותו לקומפי. בהתחשב באחיזה הדי-מוחלטת שלה ובשדרוגים אותם עברה, היא די בועטת בעיניי במה שרשמת. וחבל.

 

מעולה תודה.

אבל אתה יודע על מה אני מדבר...

 

תוכל להאיר את עיני שאר באי השרשור?

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
מעולה תודה.

אבל אתה יודע על מה אני מדבר...

 

באמת שאין לי מושג. גם מכונאים שמטפלים בהן טוענים שאלו מנועים מצויינים ועמידים, בדגש על הוספות שמן.

בעיקר למי שהגיע כמוני ממנוע TS של אלפא, רגיל לנסוע עם גלון שמן בתא המטען ולבדוק כל שבוע.

את אותו מנוע היה לי בבראבו ושם עשינו 114 אלף ק"מ בלי שום תקלה ואפס הוספות שמן בין טיפולים.

גם בקרב בעלים אחרים לא זכור לי משהו מעבר לתחזוקה שגרתית.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל אני מצטער, אבל באמת באמת נראה שהגעת "טעון" לביקורת הזאת ופספסת את הרכב הזה לגמרי. אחד ההנאות הכי גדולות שלי זה כיכרות מזדמנים.

 

בתור בעלים של הרכב, 595 סאן מרינו (כנראה שיש יותר מ-0 אנשים שקוראים לה ככה), הרכב זה הוא לא קנייה הגיונית, אלא נטו קנייה אמוצוניולית. כי בא לך משהו שונה, משהו מרגש, משהו שיגרום לך לצחוק כמו מטורף מהכיף של הסיבוב (ואתה בכלל במהירות חוקית לגמרי), מהבק פייר המתפצפץ, מהעיצוב שלא נמאס. קראת לעיצוב תא הנוסעים מיושן? באמת?

[ATTACH=CONFIG]512030[/ATTACH]

 

כמו שכבר נאמר פה, אנשים שקונים אבארט לא מחפשים את החבילה המושלמת - עם הבאגז' הענק, ה-4 דלתות ולשבור שיא ברינג. אלו אנשים שמחפשים את הפאן ואת הלא שגרתי. "הורג" אותי שאנשים משווים את האבראט לרכב כמו לאון קופרה. זה ממש לא אותו הסגנון.

 

בנוסף, נאמר פה על הפרשי מחירים מטורפים בין המיטו לבין ה-595. האם הייתה השוואה לדגמים המאובזרים ביותר? סתם לידע כללי ה-595 מגיעות fully loaded עם כל התוספות ולכן לא ניתן להשוות את המחירים. להלן הבדלי המחירים האמיתים בן הרכבים והאבזור שמגיע לארץ.

[ATTACH=CONFIG]512028[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]512029[/ATTACH]

 

כמו כן חשוב לציין את היבואן היחידי בארץ *שבאמת* משקיע בלקוחות שלו ודואג כל פעם להפתיע אותם מחדש בימים הולדת, אירועיים חודשיים \ שנתיים \ מפגשים מזדמנים ועוד כהנה כהנה. תתפלאו לשמוע שגם בעלי פונטו אבארט' שנקנו לפני מספר שנים מכובד, עדיין נהנים מכל ההטבות הללו.

 

חולגי קורא לזה אהבה עיוורת, אני פשוט קורא לזה הנאה מהקנייה שעשיתי.

שלא תבינו לא נכון, זכותם לחשוב מה שבא לכם, יותר כואב לי השנאה העיוורת כלפי הרכב.

 

גם המיטו שמגיעה בארץ היא fully loaded ואחרי קונפיגורציה המחיר שלה עולה באתר באיטליה..

סקורפיונה עולה בארץ כ-160, מחיר זהה למיטו בעוד שבחו"ל ההפרש מחירים הוא כ-5אלף יורו לטובת האברט שזולה יותר.

עוד דוגמא, מתחרה של הסקורפיונה, אופל אדם S, נמכרת בחו"ל במחיר דומה לזה של האברט, בארץ ב120.

הפרשי מחירים מטורפים או לא, לשיקולך.

 

חשוב לי לציין, אין לי שנאה לרכב, ההפך הוא הנכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו לא הדוגמה היחידה ליבואן עושק במיוחד.

גם המיאטה בחול עולה פחות מ 208GTI [כן כן, לא 308GTI, מ 208GTI] בזמן שבארץ עולה קצת יותר מ 120K יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיאטה בארץ משווקת ברמת גימור הכי גבוהה ומאובזרת, לכן להשוות מחירונים בין הגרסא הערומה שלה לבין הGTi זה ״לא מדויק״.

 

לצורך העניין, אם נסתכל על UK: הGTi תומחרה ב19,300 ליש״ט

המיאטה לכאורה זולה יותר כי מחיר הבסיס הוא 18,800 ליש״ט, רק שאם רוצים להשוות בין המיאטה המשווקת בארץ לאנגליה מגלים שהמחיר הוא בכלל 25,800 ליש״ט - קרי המיאטה יקרה ב33.6% מהפיג׳ו.

 

וכן, אין ספק שיש markup למחיר המיאטה בארץ, כנראה תודות ליחס הביקוש/היצע, מס׳ אקזמפלרים נמוך, ועצם זה שאין כ״כ תחרות ישירה אם מחפשים קבריולה (ואני מניח שגם התדמית ה״יוקרתית״ שיש לרכבים עם גג נפתח).

 

(בארץ: הפיג׳ו מתומחרת ב140 אש״ח, המיאטה ב243 אש״יח, קרי המיאטה יקרה ב73.5% מהפיג׳ו - יחס כפול להפרש באנגליה)

((הפער בין האבראט קומפטציונה לפיג׳ו באנגליה הוא 10%, תעשו את החישוב לפער בארץ הקודש - ותגלו שיש למזדה עוד לאן לשאוף))

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז איך זה שאין שוק גדול לייבוא אישי של אבארתים חדשות כמו שיש למרצדסים וכו'? זה נשמע ממש שיש פה חור בשוק שיבוא אישי יכול להוריד בו עלויות משמעותית גם אחרי המסים ועלויות של ייבוא אישי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן נכון, בתאוריה אתה צודק שיש מקום ליבוא אישי, אבל אף אחד לא מעוניין לייבא אותם...

לא את הפורד פיאסטה ST ולא את האברט, תאמין לי ניסיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאסטה יביאו לך בשמחה במחיר של גולף gti.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיאטה בארץ משווקת ברמת גימור הכי גבוהה ומאובזרת, לכן להשוות מחירונים בין הגרסא הערומה שלה לבין הGTi זה ״לא מדויק״.

 

לצורך העניין, אם נסתכל על UK: הGTi תומחרה ב19,300 ליש״ט

המיאטה לכאורה זולה יותר כי מחיר הבסיס הוא 18,800 ליש״ט, רק שאם רוצים להשוות בין המיאטה המשווקת בארץ לאנגליה מגלים שהמחיר הוא בכלל 25,800 ליש״ט - קרי המיאטה יקרה ב33.6% מהפיג׳ו.

 

וכן, אין ספק שיש markup למחיר המיאטה בארץ, כנראה תודות ליחס הביקוש/היצע, מס׳ אקזמפלרים נמוך, ועצם זה שאין כ״כ תחרות ישירה אם מחפשים קבריולה (ואני מניח שגם התדמית ה״יוקרתית״ שיש לרכבים עם גג נפתח).

 

(בארץ: הפיג׳ו מתומחרת ב140 אש״ח, המיאטה ב243 אש״יח, קרי המיאטה יקרה ב73.5% מהפיג׳ו - יחס כפול להפרש באנגליה)

((הפער בין האבראט קומפטציונה לפיג׳ו באנגליה הוא 10%, תעשו את החישוב לפער בארץ הקודש - ותגלו שיש למזדה עוד לאן לשאוף))

בקושי יש למיאטה מסירות [בדקתי את זה והייתי מופתע, הייתי בטוח שהם מוכרים בארגזים].

בכל 2017 נמכרו 16 - מעניין אותי לדעת אם מדובר ביבואן חזיר ולכן לא מוכר או ביבואן שמקבל ממש ממש קצת חתיכות ולכן הוא חזיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזיר , חזיר גדול...מאוד.

גם המיאטה גם אבארט חזירי צמרת, אבל גאון, כל עוד יש מי שקונה? הי, אני אמשיך למכור.

עדיפות לרווח גדול, כנראה עדיפה על כמויות גדולות במספרים.

98 CIVIC

בדקתי 170 פלוס רוצים על הפיאסטה ביבוא אישי... שילכו לחפש תותים בירח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארשום את תגובתי על הרבה ממה שנאמר פה מפרספקטיבה אישית לאחר שהיו בבעלותי 2 עקרבים.

העקרב הראשון לוסו 2011, ששיפרתי בטוב טעם, והייתה אמינה, ומאוד מאוד מהנה.

במשך שנה, המון טיולים וימי מסלול המון פאן ושיפור יכולות הנהיגה שלי, התאהבתי בה בכל נסיעה.

העקרב השני, קומפיטציונה 2016 רכב הדגמה, היה בבעלותי חצי שנה, של חוויה לא חיובית בכלל.

 

אחרי שהיו בבעלותי מגוון של רכבים מסוגים שונים, מיאטות nb ו nc, gti mk7 ועוד כל מיני רכבים חמודים, האבארט תמיד תשאר עמוק בלב.

 

זה רכב שצריך ללמוד עליו נהיגה, אומנם תנוחת הישיבה לא מתאימה לכל אחד, אבל הרכב הוא מכונת פאן וקל מאוד להתחבר אליו מאחורי ההגה, לשפר ולפתח את הבסיס לנהיגה נכונה, יש לו הכל, כוח זמין, גיר ידני, מרכב מעולה, מתליים פצצה, והמון אופי וזנב שובב.

 

לקנות כזה כחדש? לטעמי עסקה רעה(הייתי שם, בערך...) , אבל במחיר נכון יש כלים שהם תמורה אדירה לכסף.

 

קל מאוד לשנוא אותה, המוחצנות הזו היא לא לכל אחד, אבל רק לאחר שהייתי בעלים של כזו הבנתי מה זה הקרטינג הזה שמלא בנשמה וחיוכים כל בוקר.

שאני מחפש אוטו לקנות אני מחפש רכב שאגיע אליו והוא יגרום לי לחייך עוד לפני שסובבתי את המפתח, והעקרב הוא כזה, הקטע שאחרי ההנעה הוא מעלה חיוך יותר גדול.

 

כהשוואה, לאחר הקומפי קניתי גולף גיטיאי דור 7, אחרי חודשיים כבר ברחתי מהשעמום הזה ועברתי למיאטה.

 

גם היום שאני מחפש רכב סופ"שים בתקציב מסוים, אני שוקל את העקרב בקלות.

 

אמינות? עניין של מזל.

פארקטיות? תבדקו סגמנט אחר.

מחפשים פאן? תשקלו עקרב, ממליץ משומש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...