Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מראות עזר מומלצות


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 2012 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל עוד אין לי רכב עם זיכרון לכיוון מראות, או כיוון אוטומטי מטה בזמן חנייה, אני לא מתכוון לשחק עם המראות בכל חנייה.

 

לפני 15+ שנה שברוב הרכבים המראות היו ידניות זה היה קשה היום זה קצת לשחק 2 שניות עם הג'ויסטיק של המראה.

 

אגב, רואים שאתה לא נשוי או לחלופין שיש לך רכב שאך ורק אתה נוהג, כי אחרת המושג של לשנות כיוון מראה היה טריוויאלי בשבילך :-D

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בגלל שאתה נהג חדש זה לדעתי טעות ללמוד להסתמך על מראות כאלה. צריך ללמוד לכוון המראות נכון. בנוסף, ככל שתנהג יותר הראייה ההיקפית שלך גם תשתפר אז תהיה מודע יותר טוב מה קורה סביבך בלי צורך להשתמש לזה במראות. זה לא שאתה עכשיו לא רואה היקפית טוב וזה יופיע אלא המוח שלך רגיל להתייחס פחות לצדדים האלה. ככל שתנהג המוח ילמד לשים לב יותר למידע ההיקפי. זה קורה מהר.

תזכור שבכביש לא כמו בסרטים לא שוברים בפתאומיות ההגה לצדדים ואיכשהו חומקים מכל הרכב. גם שמשנים נתיב זה משהו שלרוב צריך להיות מוכנים אליו במובן של לפני שאתה מבצע השינוי אתה בונה לעצמך בראש תמונה של מי מסביבך ומי מתקרב אלייך. שוב עניין של ניסיון שצריך לצבור. מעל הכל להכיר הרכב ולהיות מודע לשטחים המתים שלו.

אם צריך סע עם נהגים מנוסים שיעזרו לך בנושא.

בהחלט צודק.

גם אני כנהג חדש חשבתי שאזדקק למראות העזר, אבל הנסיון עם הזמן מייתר לגמרי את הצורך במראות אלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד אין לי רכב עם זיכרון לכיוון מראות, או כיוון אוטומטי מטה בזמן חנייה, אני לא מתכוון לשחק עם המראות בכל חנייה.

ככה סתם, אינטואיטיבית, בלי שערכתי מחקר מקיף, יש לי הרגשה שאחוז גבוה של נסועה של אדם נורמלי הוא קדימה, ורק אחוז נמוך מאוד ממנה הוא אחורה...

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני נוהג נסיעות קצרות ברכב של זוגתי אני לא נוגע במראות.

לפעמים אפילו לא מזיז את הכיסא קדימה - למרות שהפנים שלי במראה הקדמית.

 

למה? כי גם אני לא אוהב שמשחקים לי במראות. כשאני קם בבוקר מוקדם לעבודה

אני רוצה לנהוג נהיגה רגועה (רגועה = יודע בדיוק להיכן אני מביט) ולא לשחק במראות שוב ושוב

עד שאני מוצא את הנקודה שאני כבר רגיל אליה. (וזה לוקח זמן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חניה כל עוד אין לך משאית או במקרה הטוב יותר רכב מסחרי שאין בו חלון אחורי ממש לא הכרחי המראות האלה.

כך בנתים טיפ לחניה במקביל: לפני שאתה בכלל מתחיל לחנות, תסתכל על איך הרכב מקדימה וגם מאחור החנו (כמה הוא חנה רחוק מהמדרכה). מדוע זה חשוב? נניח שהרכב מלפניך ומאחוריך חנו עקום ורחוק אז זה הולך לבלבל אותך איפה המדרכה נמצאת ואיך "להיכנס" לחניה בצורה מדוייקת.

חניה בניצב בדרך כלל הרבה יותר קל ואני ממליץ במקומות עמוסים (למשל חניום בקניון) לא להסתמך רק על המראות בעיקר בגלל הולכי רגל. אסיים שחניה יש הרבה טריקים וקומבינות והטיפ הכי טוב תלך בשעת לילה בה אין רכבים בכביש ותנסה להתאמן על חניות תוך כדי שאתה יוצא מהרכב שלך כדי ללמוד איך החניה ניראת מבחוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אומר שצריך מראת עזר (לי אין), ובוודאי לא מציע את זה כתחליף לכיוון מראות נכון.

 

אבל מראת עזר יכולה לעזור בתמרונים מדויקים (במקום לשנות את כיוון המראות בכל חניה), כשיש נוסעים במושב האחורי וכך הלאה.

 

בהרבה מכוניות עם מראות חשמליות המראות מתכוונות יותר נמוך כאשר משלבים להילוך אחורי.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15+ שנה שברוב הרכבים המראות היו ידניות זה היה קשה היום זה קצת לשחק 2 שניות עם הג'ויסטיק של המראה.

אגב, רואים שאתה לא נשוי או לחלופין שיש לך רכב שאך ורק אתה נוהג, כי אחרת המושג של לשנות כיוון מראה היה טריוויאלי בשבילך :-D

לא עניין של קשה, אני פשוט אוהב שהמראות מכוונות בדיוק.

וההנחות לא הכי נכונות, אך המראה לא זזה פשוט מפני שהנהגים האחרים באותו גודל :)

 

ככה סתם, אינטואיטיבית, בלי שערכתי מחקר מקיף, יש לי הרגשה שאחוז גבוה של נסועה של אדם נורמלי הוא קדימה, ורק אחוז נמוך מאוד ממנה הוא אחורה...

הממ, הרגשה מעניינת.

ולא הבנתי איך זה קשור.

עריכה אחרונה על ידי ZiggyMan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קשור כי עושים פה עניין כזה גדול מחנייה ברברס, מי ישמע כל היום אתם רק נוסעים אחורה...

לדעתי האישית זה מיותר להוסיף מראות עזר, גם לחנייה, ובמיוחד לאור העובדה שחנייה זה משהו שנהג ממוצע עושה פעמיים ביום.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק בתמרונים מדויקים, זה גם טוב למצבים שונים ומשונים שבהם יש צורך בחפיפה מוגדלת בין מראות הצד לראי הפנימי.

 

מראת עזר היא תחליף סביר לחלוטין להסטות ראש הולכות וחוזרות, הנדרשות במקרים אלו בזמן בדיקת המראות. בשאר הזמן אפשר להתעלם ממנה, והיא נעדרת את הסיכונים הפסיביים של מראה פנורמית פנימית.

 

זה כלי עזר לגיטימי לחלוטין.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קשור כי עושים פה עניין כזה גדול מחנייה ברברס, מי ישמע כל היום אתם רק נוסעים אחורה...

לדעתי האישית זה מיותר להוסיף מראות עזר, גם לחנייה, ובמיוחד לאור העובדה שחנייה זה משהו שנהג ממוצע עושה פעמיים ביום.

אוקיי, יש ויש. אין לי מראות עזר משום סוג, אבל אני מרגיש שהיו יכולות לעזור.

 

בעבר אולי גם הייתי חושב כך, אבל לאחרונה אני חונה בחניות מאוד צפופות, ובכבישים צרים שמאלצים הצמדות (לא מרווח של 10 ולא 5 ס"מ. הצמדות כמה שאפשר) למדרכה במקביל, וכל זה בסיבוב ובעליה, ולפעמים יותר מפעמיים ביום. השיטה כעת היא להרגיש את המדרכה ואז קדימה אחורה כמה שצריך. עם מראות מתאימות זה היה משתפר פלאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אני אומר: או מראות עזר, או שבזמן ביצוע תמרון כזה, תכוון את המראה כך שתוכל לראות את הגלגל האחורי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האחד נבלה, השני טריפה, כולם מכערים את האוטו, שלא לדבר על רעשי רוח.

להזיז את המראות בכוונון חשמלי כלפי מטה בחניות מסובכות דורש בדיוק 2.5 שניות.

אדם סביר מהישוב לא אמור לכוונן בכלל מראות בתהליך רגיל של חנייה, זה משהו ששומרים למקרים יוצאי דופן.

 

אדם נשוי רגיל בכל מקרה לכוונן על אוטומט עם הכניסה לאוטו... משום-מה,

גם במקרים הנדירים שבו שני הזוג חולקים את אותו הגובה, תנוחת הנהיגה שונה לחלוטין.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2012 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...