Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברי הפורום

יש לי סובארו אימפרזה שנת 2006 עם מנוע 2000, ידנית, הנעה כפולה. כשאני מגיע להילוך חמישי ב100 קמ"ש, הסל"ד הוא 3000. ב120 קמ"ש הסל"ד הוא 3500. אמנם המנוע יחסית גדול, אבל הוא לא משייט בקלילות על כבישים מהירים. למשל בכביש 6, במהירות של 140 קמ"ש הוא כבר ב4 אלף טורים. ידוע שהאוטו זללן לא קטן, אבל האם זה פוגע בצריכת הדלק ממשית ומ1:10 שזה בערך הממוצע של משולב, במהירויות כאלה בסל"ד גבוה האוטו יכול לאכול עוד יותר?

 

השאלה שלי היא, האם זה בגלל ההנעה הכפולה? והרי הנפח של המנוע מכובד, אם אני אסע במהירות של 130-140 לאורך זמן מסוים, בטורים גבוהים, זה יכול להאיץ את הבלאי של המנוע יותר? האם המנוע תוכנן לעבוד בטורים גבוהים לעומת מכוניות אחרות?

והאם יש קשר שזה מנוע בוקסר, וחלקת מהתכונות שלו זה עבודה בטורים גבוהים

פורסם

השאלה לא מופנית למנוע כמו שהיא מופנית לגיר המיושן.

המנוע בהחלט גדול וזללני, הטורים הם בסהכ כמה סיבובין המנוע עושה על מנת להגיע למהירות בה אץה נמצא.

מנוע יכול לעבוד בכל טווח הסלד עד הקו האדום שהיצרן הגדיר , כמובן שהבלאי יהיה מואץ יותר בסלד גבוה ותצטרך מרווח טיפולים קטן יותר.

פורסם

כמו שנאמר מעלי, הבעיה טמונה בגיר המיושן, גיר עם יחס העברה סופי גבוה יותר היה משפר את הנושא פלאים אך כאמור הוא מיושן וכנראה לא תוכנן מספיק טוב.

לסלד בפני עצמו אין כ"כ חשיבות כשזה נוגע לבלאי זה יותר תלוי בכמה עומס מופעל על המונע ושאר המכלולים.

בגדול כל עוד אתה בשיוט ולא מאיץ כל הזמן השוני בין 2500 ל 3500 הוא די זניח, איפה שזה כן משפיע ודי הרבה זה על צריכת הדלק.

אני די בטוח שאם תנסה לנסוע על 110 נניח לאומת 130 תראה שיפור משמעותי בצריכה.

2017 Type R

פורסם

כמו שרשמו, בזמן שיוט המנוע עובד בסלד קבוע ולכן הבלאי די זניח, אבל במהירויות גבוהות יש הרבה יותר משמעות להתנגדות האוויר ולכן צריך להשקיע יותר אנרגיה להשאר באותה מהירות ומכאן יש צריכת דלק גבוהה. רק לידע כללי האוטו שלי 1.6 אוטומט הנעה קדמית ומבחינת הסלד זהה לשלך.

פורסם

במודרניות עם גיר 6-8 הילוכים ב 100 קמ"ש הסל"ד מתחת ל 2000

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

B4 2010 - מנוע 2 ליטר - גיר CVT עם שישה יחסי העברה וAWD סימטרי קבוע (20 אחוז לאחוריים באופן קבוע, יכול להגיע עד 40 אחוז)

 

שיוט נינוח ב100 קמ"ש על 1600 טור

120 קמ"ש על גבול ה2000 טור

 

עדיין - חוץ מנסיעות פתוחות בהן הרכב מגרד את ה1:13

 

צריכת הדלק הממוצעת שלו היא 1:10 חלק מהזמן ו1:9 חלק מהזמן תלוי בנסיבות כמו מזג אוויר, הממוצע של הפקקים עצמם וכך הלאה.

 

חסכוני זה לא אבל גם לא מדובר בגרנד צ'רוקי מצד שני.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

השאלה שלי היא, האם זה בגלל ההנעה הכפולה?

ולשאלתך.... התשובה היא לא. זה בגלל מערכת מיושנת אך לא בגלל שההנעה כפולה.

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

פורסם (נערך)

מצד שני, להנעה כפולה בדרך יש השפעה לרעה על צריכת הדלק כי:

 

יחידה ההנעה כבדה יותר.

העברת הכוח לשני הסרנים כרוכה ביותר התנגדות בתוך מערכת ההינע.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מצד שני, להנעה כפולה בדרך יש השפעה לרעה על צריכת הדלק כי:

 

יחידה ההנעה כבדה יותר.

העברת הכוח לשני הסרנים כרוכה ביותר התנגדות בתוך מערכת ההינע.

עדיין, התשובה לשאלתו היא לא.

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

פורסם

רק מתקן

יחס העברה צריך להיות נמוך יותר (כמה סיבובי מ)

כמו שנאמר מעלי, הבעיה טמונה בגיר המיושן, גיר עם יחס העברה סופי גבוה יותר היה משפר את הנושא פלאים אך כאמור הוא מיושן וכנראה לא תוכנן מספיק טוב.

לסלד בפני עצמו אין כ"כ חשיבות כשזה נוגע לבלאי זה יותר תלוי בכמה עומס מופעל על המונע ושאר המכלולים.

בגדול כל עוד אתה בשיוט ולא מאיץ כל הזמן השוני בין 2500 ל 3500 הוא די זניח, איפה שזה כן משפיע ודי הרבה זה על צריכת הדלק.

אני די בטוח שאם תנסה לנסוע על 110 נניח לאומת 130 תראה שיפור משמעותי בצריכה.

רק מתקן

יחס העברה צריך להיות נמוך יותר (כמה סיבובי מנוע דרושים עבור כל סיבוב גלגל) כדי לקבל סלד של מנוע מינימליים

×
×
  • תוכן חדש...