Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

CIVIC Type R מחשבות ותהיות


Jeka.E
שימו לב! השרשור הזה בן 2219 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפשר לקבל הסבר קצת יותר מפורט לגבי הyaw gain? אף פעם לא שמעתי על זה...

 

בקצרה: זו חדות ההגה בתחילת הפניה. באריכות...

 

אזהרת חפירה

בכניסה לפניה, אתה מפנה את הגלגלים הקדמיים. כעבור כרבע שניה, הצמיגים מגיבים ומתחילים לייצר כוח פניה. אך מאחר ובינתיים האחוריים ממשיכים לדחוף את הרכב קדימה, כוח הפניה יכול רק לסבסב (yaw) את המרכב לכיוון הפניה, למרות שהרכב עדיין נוסע היישר קדימה.

 

סיבסוב המרכב מציב את הגלגלים האחוריים בכיוון הפניה וכעבור רבע שניה גם הם מתחילים לייצר כוח פניה. רק כעת הרכב מסוגל להתחיל לפנות הצדה ולא רק לסבסב. למעשה, כוח הפניה המופעל על האחוריים יוצר מומנט נגד כיוון הסבסוב, ומייצב את הרכב. מידת סבסוב המרכב בשלב זה אינה מעידה על היגוי-יתר.

 

הפיגור (Phase Lag) נמשך לאורך כל סיבוב ההגה פנימה, כך שברגע שבו בדיוק סיימת לסובב את ההגה - הגלגלים האחוריים טרם הדביקו את הקדמיים. בנקודה זו, ההגה חד מאוד והרכב עלול לסבסב יותר מדי ולסטות מנתיבו כתוצאה מכך. כל זה - ללא שום אבדן אחיזה.

 

ככל שהרכב מספיק לסבסב יותר לפני שהאחוריים מייצבים אותו - ה-Yaw gain גדול יותר. הנהג משפיע על ה-Yaw gain בעזרת קצב סיבוב ההגה: במשך רבע השניה האמורה, נהג שמסובב את ההגה מהר יותר יספיק לייצר יותר כוח פניה בקדמיים לפני שהאחוריים יספיקו להגיב.

 

ברגע הראשון, Yaw gain גדול מרגיש נהדר (ההגה "חד") אבל בנקודה שבה סיימת לסובב את ההגה יש כאמור סיכוי לצרות. לכן, היצרנים מקהים את תגובת החרטום (קרי, מוסיפים תת-היגוי) כדי שהאחוריים יצטרפו לחגיגה מהר יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, ייתכן שהמצב הפוך והדברים שלך מעידים על חוסר יכולת מצידך. אולי לעולם לא נדע.

 

בכל אופן, אני בהחלט מבין את הצורך שלך להגן על הבחירה שלך, אבל אני בסה"כ כתבתי את התרשמותי. ולא, אין לי שום דבר נגד הסיוויק, טוב שום דבר חוץ מהמראה המחריד שלה (אבל זה פחות רלוונטי כרגע).

 

הכל יכל להיות, אני לא טענתי שאני נהג טוב במיוחד, למעשה ההפך הוא הנכון, בחוגים שאני נמצא בהם אני נהג די ממוצע במקרה הטוב, מצד שני באותם חוגים יש מס נהגים שהם פשוט סוג של עילוי.

ומהם אני לומד ואחד מהם גם היה זה שהסביר מה ואיך צריך לעשות כדי לקבל טוסיק שמח.

אז יכל בהחלט להיות שאתה נהג טוב ממני, יחד עם זאת ככל הנראה שגם לך יש עוד המון מה ללמוד, עובדה הדעה שלך פשוט לא נכונה, למה ? כי אתה לא הצלחת..

 

ולגבי להגן על הרכישה שלי, ממש לא נכון תקרא את התגובות שלי בשרשור ותראה שלא אמרתי שום דבר לגבי הרכב, אם כבר אז חסרונות, נתפסתי על הדבר הבודד הזה ״טוסיק מת?״

כי בזמן שהרכב הזה מדהים ככל שיהיה או שגרועה ככל שיהיה סובל מלא מעט חסרונות לטעמי, רק שהטוסיק הוא ממש אבל ממש לא אחד מהם.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל יכל להיות, אני לא טענתי שאני נהג טוב במיוחד, למעשה ההפך הוא הנכון, בחוגים שאני נמצא בהם אני נהג די ממוצע במקרה הטוב, מצד שני באותם חוגים יש מס נהגים שהם פשוט סוג של עילוי.

ומהם אני לומד ואחד מהם גם היה זה שהסביר מה ואיך צריך לעשות כדי לקבל טוסיק שמח.

אז יכל בהחלט להיות שאתה נהג טוב ממני, יחד עם זאת ככל הנראה שגם לך יש עוד המון מה ללמוד, עובדה הדעה שלך פשוט לא נכונה, למה ? כי אתה לא הצלחת..

 

ולגבי להגן על הרכישה שלי, ממש לא נכון תקרא את התגובות שלי בשרשור ותראה שלא אמרתי שום דבר לגבי הרכב, אם כבר אז חסרונות, נתפסתי על הדבר הבודד הזה ״טוסיק מת?״

כי בזמן שהרכב הזה מדהים ככל שיהיה או שגרועה ככל שיהיה סובל מלא מעט חסרונות לטעמי, רק שהטוסיק הוא ממש אבל ממש לא אחד מהם.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

אמ;לק "הדעה שלך לא נכונה כי לא הצלחת להנות מהרכב" - מששעשע

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקצרה: זו חדות ההגה בתחילת הפניה. באריכות...

 

אזהרת חפירה

בכניסה לפניה, אתה מפנה את הגלגלים הקדמיים. כעבור כרבע שניה, הצמיגים מגיבים ומתחילים לייצר כוח פניה. אך מאחר ובינתיים האחוריים ממשיכים לדחוף את הרכב קדימה, כוח הפניה יכול רק לסבסב (yaw) את המרכב לכיוון הפניה, למרות שהרכב עדיין נוסע היישר קדימה.

 

סיבסוב המרכב מציב את הגלגלים האחוריים בכיוון הפניה וכעבור רבע שניה גם הם מתחילים לייצר כוח פניה. רק כעת הרכב מסוגל להתחיל לפנות הצדה ולא רק לסבסב. למעשה, כוח הפניה המופעל על האחוריים יוצר מומנט נגד כיוון הסבסוב, ומייצב את הרכב. מידת סבסוב המרכב בשלב זה אינה מעידה על היגוי-יתר.

 

הפיגור (Phase Lag) נמשך לאורך כל סיבוב ההגה פנימה, כך שברגע שבו בדיוק סיימת לסובב את ההגה - הגלגלים האחוריים טרם הדביקו את הקדמיים. בנקודה זו, ההגה חד מאוד והרכב עלול לסבסב יותר מדי ולסטות מנתיבו כתוצאה מכך. כל זה - ללא שום אבדן אחיזה.

 

ככל שהרכב מספיק לסבסב יותר לפני שהאחוריים מייצבים אותו - ה-Yaw gain גדול יותר. הנהג משפיע על ה-Yaw gain בעזרת קצב סיבוב ההגה: במשך רבע השניה האמורה, נהג שמסובב את ההגה מהר יותר יספיק לייצר יותר כוח פניה בקדמיים לפני שהאחוריים יספיקו להגיב.

 

ברגע הראשון, Yaw gain גדול מרגיש נהדר (ההגה "חד") אבל בנקודה שבה סיימת לסובב את ההגה יש כאמור סיכוי לצרות. לכן, היצרנים מקהים את תגובת החרטום (קרי, מוסיפים תת-היגוי) כדי שהאחוריים יצטרפו לחגיגה מהר יותר.

תודה! תמיד כיף ללמוד ממך דברים חדשים והפעם זה היה מןשג שלא שמעתי מעולם.

 

Sent from my HUAWEI VNS-L22 using Tapatalk

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה.

 

אגב, בדקתי ומסתבר שגם בפניות הדוקות וברכבים עם מומנט סבסוב נמוך מאוד (הלכתי לדוגמה הכי קיצונית - משאיות מירוץ) אין צורך בסבסוב רב של המרכב כדי שהרכב יצלח את הפניה כראוי, גם במהירות גבוהה.

 

זו עוד סיבה שלא מתכננים היום רכבים לסבסב הרבה. פשוט לא צריך.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמ;לק "הדעה שלך לא נכונה כי לא הצלחת להנות מהרכב" - מששעשע

 

ההודעה שלו: לא הצלחת להנות מהרכב, כי אתה לא יודע לנהוג.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההודעה שלו: לא הצלחת להנות מהרכב, כי אתה לא יודע לנהוג.
ומה ידוע לו או לך על יכולות הנהיגה שלי? אולי הוא לא יודע לנהוג ואתה לא יודע לקרוא.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה ידוע לו או לך על יכולות הנהיגה שלי? אולי הוא לא יודע לנהוג ואתה לא יודע לקרוא.

 

אתה לא יודע לקרוא.

אני לא אמרתי כלום. אני אמרתי שהוא אמר שאם לא נהנית מהרכב, זה בגלל שאתה לא יודע לנהוג.

כלומר, לא "הדעה שלך לא נכונה כי לא נהנית" אלא: הדעה שלך לא נכונה, כי לא נהנית, בגלל שאתה לא יודע לנהוג.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. זה חשוב.

כדי לסתור אותו אתה צריך להסביר למה אתה כן יודע לנהוג... כי הוא אמר שאתה לא יודע לנהוג ככה שהזנב יעשה מה שאתה רוצה.

 

לכך את צריך לענות באיפה עברת הכשרה, כמה ניסיון יש לך וכו'.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמ;לק "הדעה שלך לא נכונה כי לא הצלחת להנות מהרכב" - מששעשע

 

אז רצוי לקרוא לפני שמגיבים, לפחות כך יהיה קשר בין מה שרשמתי לבין מה שאתה עונה.

ומתי כתבתי שהדעה שלך לא נכונה כי לא נהנית מהרכב? אוי ואבוי אם הייתי כותב את זה, זה שוביניסטי וממש לא יפה.

מה שכן כתבתי זה שאתה ככל הנראה לא נהג טוב במיוחד כי לא הצלחת לגרום לטוסיק לעשות מה שאתה רוצה (בגבול ההגיון כן?),

ולכן הדעה שלך לא נכונה, כי זה שאתה לא הצלחת לא אומר שהרכב לא יכל, זה אומר שאתה לא יכל או לא יודע.

 

ושוב אני אחזור על זה, זו הייתה הטענה היחידה שלי בכל השרשור הזה, לא יצאתי להגן על הרכישה שלי, לשבח אותה או שום דבר מהסגנון, ההפך אם כבר אז ציינתי מגרעות שלה, או בכלל יתרונות של רכבים אחרים.

 

נ.ב זה שלא הצלחת להנות מהרכב זה בסדר גמור, זה דווקא נחמד מאוד שלאנשים שונים יש העדפות שונות, אחד מתחבר לרכב כמו הטייפ שעושה זמנים הזויים ומפרק רכבים הרבה יותר יקרים ממנו על המסלול ואחד יהנה ממגרש ריק לרבע שעה על ברז או מיאטה,

ומצד שלישי יש בכלל כאלו שכל מה שמעניין אותם זה להיות הכי מהיר בקו ישר.

אבל בגלל שלא נהנת באחת הקטגוריות להגיד שהרכב גרוע, זה לא לעניין.

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שזה יהיה שוביניסטי? שמע, עם כל הודעה שאתה כותב הרושם הוא שהאגו השברירי שלך נפגע יותר ויותר.

 

מה בדיוק ניסיתי לעשות עם הזנב ולא הצלחתי? ואיך עושים את 'זה'?

 

הרכב גרוע? לא אמרתי. הוא משעמם (אותי) וחד מימדי, זה כן.

 

אגב, בזמנו, ביחס ל-300k ש"ח הוא בהחלט היה עסקה נוראית. אישית, לא הייתי שוקל אותו גם במחיר הנמוך בהמשך, אבל זה אני.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. זה חשוב.

כדי לסתור אותו אתה צריך להסביר למה אתה כן יודע לנהוג... כי הוא אמר שאתה לא יודע לנהוג ככה שהזנב יעשה מה שאתה רוצה.

 

לכך את צריך לענות באיפה עברת הכשרה, כמה ניסיון יש לך וכו'.

אני לא צריך כלום. אם כבר, הוא זה שטוען משהו אז שיוכיח.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לגמרי טוען טענה, וזה לגיטימי לתהות כמה אתה יודע לנוהג. אם לימדת את עצמך בסגנון חופשי במגרש חנייה או שאתה עם ניסיון מירוצים מעשי.

אתה יודע, לא כל הדעות שוות בערכן...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האגו שלי נפגע ? ממה הוא אמור להיפגע ? ממש לא הבנתי מה הקשר.

להוציא אותו? לקחת פניות "על הצד" ? אתה זה שאמר שהוא "מת".

אתה ועוד אין ספור אנשים, אבל מה זה קשור לזנב?

 

שוב אתה עונה דברים לא קשורים, הטענה שלך הייתי שאין משחקי זנב ברכב הזה, וזה פשוט לא נכון.

אם היית אומר "אני לא הצלחתי" ואני חושב א/ב/ג, סבבה לגיטימי, אבל אתה יצאת בהצהרה שהרכב לא עושה את זה כאילו זאת עובדה, והיא ממש לא.

 

בכל אופן זה לא מתקדמם לשום מקום אולי זה המקום להפסיק את הדיון.

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2219 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...