Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו ליאונה 1983 הגה כח


jimbo
שימו לב! השרשור הזה בן 2549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי וויכוח קטן עם חבר שטוען שהיה דגם לבן משפחה שלו סובארו לאונה שנת 83 עם הגה כח (1.8 חו״ל) האם היה קיים ? לא הצלחתי למצוא מידע , תודה

עריכה אחרונה על ידי jimbo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה קיים רק בדגמי ה 1.8 משנת 80' ואילך.

האמת שלא היה הרבה צורך בהגה כח, ההגוי היה קל למדי גם בלעדיו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרט מעניין - בשנים 80'-84' להגה הכח היה אותו יחס העברה כמו להגה הרגיל - 3.8 סיבובים מנעילה לנעילה.

בדור הבא שהופיע ב 85' הגה הכח נותר עם 3.8 סיבובים מנעילה לנעילה ואילו יחס ההעברה של ההגה הרגיל עלה ל 4.7 סיבובים מנעילה לנעילה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבי היה שנת 1988 עם הגה כוח

זה היה דגם ה GL? לדעתי היה בדגם זה גם חלונות חשמליים.

הדגם שנמכר פה בכמויות היה ה DL ללא התוספות הנ״ל.

Fiat Punto 2002

Peugeot 206+ 2011

Volkswagen Golf Comfortline 2017

Volkswagen Golf GTI 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד שנת 90' רק ל GL היה הגה כח כציוד תקני ב 1.8 וכאופציה ב 1.6.

משנת 90' הגה כח הוצע כאופציה גם ב DL, שכללה גם ריפוד מהודר יותר, מושב נהג אורטופדי ומשענות ראש אחוריות מובנות במושב עצמו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגה כח לא נכנס "לשוק" רק באמצע שנות ה90 ?!

הגה כח זה משהו שהומצא בשנות ה20, קיים בייצור המוני משנות ה50 (בעיקר במשאיות, רכבי יוקרה ואמריקאיות גדולות), ונכנס להיות איבזור תקני ברוב הדגמים בסוף שנות ה80. כמובן שלדגמים אירופאיים זה הגיע באיחור אופנתי (אני זוכר שהייתה לי סיטרואן ZX מודל 94 בלי הגה כח ועם חלונות ידניים), אבל גם הם יישרו קו עם השאר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אם כבר אותה לאונה 80-84, טיפטפו לארץ דגמים עם

4 חלונות ומראות חשמליות ולוח שעונים דיגיטלי שבתור ילד היה מעיף אותי לחלל.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגה כח ההל להיות נפוץ מאמצע שנות ה 50', הן במכוניות פרטיות והן במשאיות.

כמו בכל אביזרי הנוחות, גם כאן האמריקאיים היו החלוצים, למרות שכמעט תמיד הגה כח היה אופציה לא זולה.

לאירופה הגה כח הגיע בתחילת שנות ה 60', בתחילה במרצדס ויגואר, ולאחר מכן לב.מ.וו ( ב E3 הסאלונית הגה כח היה ציוד תקני ) וסיטרואן.

כמו כל אביזר נוחות או בטיחות, לאט לאט התחיל חלחול איטי למכוניות קטנות וזולות יותר.

הדור הראשון של הקומפקטיות האירופאיות - גולף המקורית, אופל קאדט D ופורד אסקורט III - היו מכוניות קלות יחסית, ולכן לא ממש הזדקקו להגה כח.

בדורות הבאים חלה עליה משמעותית במשקל, והגה כח הוצע כאופציה, ומאוחר יותר כציוד תקני.

המכונית האחרונה שנמכרה בארץ ללא הגה כח היתה הסוזוקי ONE, ולפניה הפונטו 55.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונית האחרונה שנמכרה בארץ ללא הגה כח היתה הסוזוקי ONE, ולפניה הפונטו 55.

על איזה שנים מדובר?

עריכה: אוקיי בדקתי וזה 2000-2001

Fiat Punto 2002

Peugeot 206+ 2011

Volkswagen Golf Comfortline 2017

Volkswagen Golf GTI 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגה כח ההל להיות נפוץ מאמצע שנות ה 50', הן במכוניות פרטיות והן במשאיות.

כמו בכל אביזרי הנוחות, גם כאן האמריקאיים היו החלוצים, למרות שכמעט תמיד הגה כח היה אופציה לא זולה.

לאירופה הגה כח הגיע בתחילת שנות ה 60', בתחילה במרצדס ויגואר, ולאחר מכן לב.מ.וו ( ב E3 הסאלונית הגה כח היה ציוד תקני ) וסיטרואן.

 

מכונית הנוסעים הראשונה עם הגה כח היתה קרייזלר אימפריאל, ב-1950.

 

לסיטרואן DS(להבדיל מה-ID), היה הגה כח סטנדרטי מיום לידתה, ב-1955.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...