Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאן כולם ממהרים?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 2669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא הוכחת שאני אנטי סוציאלי, פשוט העלת את האפשרות שאני בבון.

אז שוב, אפשר לומר את מה שאתה רוצה בלי שמות גנאי.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 235
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יכול לדבר רק בשם עצמי - תסכול, תסכול ותסכול. הנהיגה שלי בכביש מסתכמת בצפיית הטעויות ועבירות התנועה בהתאם שלי לטמטום של נהגים אחרים, ותו לא. אין שום קשר בין מה שאני עושה לבין נהיגה, וכל מי שנהג כאן 5 דקות יודע טוב למה אני מתכוון ולאן תשומת הלב שלכם מתחלקת. מישהו כאן ציין לפניי שבשביל להיות על הכביש אתה לא צריך לדעת לנהוג, אתה צריך להיות Trained Monkey. אני מסכים איתו לחלוטין. כל הקופים האלה, באופן מצטבר לאורך השנים, גורמים לתסכול. במקום שלכל אחד יהיה את המרווח שלו על הכביש (מרווח כביש - שמירת מרחק, שמירה על הימין ואולי הכי חשוב - להתעסק בנהיגה כשנוהגים!!!) אני מוצא את עצמי מתאים את הרכב על פי צפייה מראש של טעויות במקרה הטוב (ועבירות תנועה במקרה הרע) של הנהגים מסביבי.

 

אז כן, מדי פעם אופי הנהיגה שלי הופל למעט "ברוטאלי". בכוונה אני רושם מעט, כי אני לא מבצע עבירות תנועה כתוצאה מכך. אני עושה דברים שבעיניי הנהג "ישראל ישראלי" ייראו מסוכנים ומסכנים, אך מה שאדון ישראלי לא רואה, הוא מה גרם לכך, כנראה הסיבה שגם הוא חושב שמה שאני (ורבים אחרים) עושים, הוא מסוכן, מבלי להבין שמה שהוא עשה יותר מסוכן, ו"גרם" לזה.

 

דוגמה קלאסית היא הזדחלות בנתיב השמאלי - לכאורה מכריח אותי או לבצע עבירת תנועה ולעקוף מהנתיב הימני, או לבצע עבירת תנועה ולעקוף מהשול השמאלי (אוי ואבוי), או להמתין מאחורי אדון ישראלי עד שייזכר שיש חוקים באספלט שהוא חורך את הצמיגים שלו עליו, ואחד מהם מחייב אותו להיצמד לנתיב הימני ביותר לאחר שסיים לעקוף את הרכב שנמצא בנתיב הזה. בהנחה שאדון ישראלי היה מבצע עבירה שאינה מקרינה על הסביבה, המקרה שונה לגמרי. מכיוון שהאדון המדובר מבצע עבירת תנועה וההשלכות שלה מוקרנת עלכל הסובבים אותו, שנתונים לחסדיו עד שיחליט לבצע את המוטל עליו, אנשים עושים את מה שהם עושים.

 

כל מה שכתבתי הוא לא לגיטימציה, ולא תירוץ ללמה לעשות את זה - הוא תהליך שמפרט תסכול מצטבר על הכבישים הנובע מעודף נהגים שלא יודעים לנהוג מסיבות שפורטו למעלה במקרה הטוב, או שמצפצפים על החוק באופן קבוע במקרה הרע. בשילוב עם רשות אכיפה בזיוניות שלא מטפלות בנושאים הנ"ל, זאת תרבות הנהיגה שנוצרה.

 

מה אפשר לעשות לדעתי? חינוך המוני (כן, בטח), או לקחת את הדברים שלנו ולהתחפף מכאן. כי זה האופי של החברה שלנו.

עריכה אחרונה על ידי Prieto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדברים שרשומים פה בשרשור מעידים על חומרת הבעיה

 

1. "אני נוסע על השמאלי ומסתכל במראה, איך שמגיע רכב אני מפנה" - הסיבה שחוזרים לימני היא לא כי רכב צריך לעקוף אלא כי זה חוק במדינה בה אתה חיי. צריך לחזור לשמאלי כל עוד לא עוקפים נקדה.

 

בעולם אידאלי שכולו טוב כך באמת הייתי נוהג, אבל מה לעשות שכל כמה מטרים יש עוד נהג מנומנם על הנתיב האמצעי שהייתי נאלץ לעקוף, אז אם הייתי יורד ימינה אחרי כל עקיפה הייתי צריך לחזור לשמאלי אחרי כמה שניות, ואין לי כוונה לנסוע כל הדרך בזיגזגים.

 

אני היה איתך דוגרי - אני מעדיף לא לנסוע על הנתיב השמאלי, כי אז אני מרגיש שיש לי אחריות נוספת כלפי נהגים אחרים על הכביש, אבל זה או להישאר עוד כמה שניות על השמאלי כדי לעקוף כמה רכבים ברצף, או לזגזג כמו סכיזופרן.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו כאן ציין לפניי שבשביל להיות על הכביש אתה לא צריך לדעת לנהוג, אתה צריך להיות Trained Monkey.

 

רק שגם זה לא לגמרי נכון כי מבחן הנהיגה המעשי (שעליו דובר) נערך...בכביש הציבורי. לכן כן צריכה להיות קורלציה מסוימת בינו לבין נהיגה יומיומית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובמבחן המציאות, הקורלציה הזאת אמיתית? כל מי שעובר טסט (בכביש הציבורי) יכול ונוהג (אפילו לא מיד לאחר מעבר הטסט, גם שנה שנתייים וחמש לאחר מכן) כמו שצריך לנהוג בכביש הציבורי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון שהנהיגה כאן מסתכמת פחות או יותר בצפיית הטעויות של נהגים אחרים יותר מאשר בנהיגה עצמה. אבסורד.

 

כשעברתי רענון נהיגה זה היה הנושא המרכזי של הקורס - נהיגה תוך כדי ציפייה לטעויות של הנהגים סביבך.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין למה לזגזג בפקקים. בעייני, לרוב מי שעושה את זה אלו הם הנהגים האיטיים. בדיוק כמו שבמקרים רבים מי שמחפש דווקא את הנתיב השמאלי, זה מי שמפחד להשתמש בדוושה הימנית.

לא רואה שום סיבה לזגזג בכביש מהיר. רוב הנהגים בארץ לא מקפידים על שמירה על הימין, בכבישים מסוימים המצב הוא עוד יותר גרוע, כשהתנועה ברובה זורמת בנתיב האמצעי - אלוהים יודע למה. קחו את כביש אחד לדוגמא. לא חושב שנהג נורמטיבי שרוצה לנסוע על 130, כשהתנועה דלילה, צריך להתקע כי נהגי אגד, למשל, לא מאמינים בזה שאפשר להגיע בשלום מתל אביב לירושלים רק מהנתיב הימני בכביש.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשעברתי רענון נהיגה זה היה הנושא המרכזי של הקורס - נהיגה תוך כדי ציפייה לטעויות של הנהגים סביבך.

 

נראה לי שפה בארץ צריכים לעשות רענון כל שנה. אמנם זה יפגע גם באנשים שנוהגים בסדר, אבל אולי זה יעזור.

 

כמו שאמרתי מקודם אני רק נהג חדש אז אין לי ותק או משהו, אבל אני כנראה זה שאוכל אותה הכי הרבה מכל העניין כי אני גם צריך להתרגל לנהוג וגם לצפות את הנהג הישראלי. מאז שהוצאתי רישיון לא זכורה לי נסיעה אחת שנהניתי מהנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BAGIRA

אינני נוסע מהר,אינני מזגג מהר ובפרעות,אינני נוסע במסלול השמאלי ,גם כשאפשר

ופנוי ואינני מזגג בפרעות כמו קרנף מבוהל ואגרסיבי ואינני עוקף מימין.

אן דבר כזה אצלי ,לא בלקסיקון ,לא בתרבות ,לא בשולחן כשסועדים ולא בכביש

כשנוהגים. :-)

ובטח בטח,אינני שם זין על אחרים.

 

עניין אחרון לגבי כולנו.

אך אתם נוהגים לעבודה כשפקוק או סתם עמוס???

מה,כאילו על נתיב אחד באיילון מהרצליה לת"א לדוגמה,נתיב אחד זהו?

לא מדי כמה דקות עוברים נתיב? שלא במטרה למהר.

מה רק אני מדי פעם משנה מיקום??? רק אני רוצה להצמד למסלול שנראה לי פנוי יותר

בקטנה?

עריכה אחרונה על ידי bigmik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

י ע י ל ו ת !

ממה שכתבת לא רואה כיצד אתה משיג יעילות בצורת הנהיגה כזו. בדיוק מה שהסביר חן לגבי מרווח ומהירות קבועה. אי שמירת מרווח רק מחמירה את הפקקים ומכינסה את הנהגים ללחץ וסטרס.

 

בפקקים לרוב הנתיב המהיר ביותר הוא הימני, אלא אם כן יש השתלבות כלשהי בהמשך או יותר מידי משאיות.

 

אז כן, מדי פעם אופי הנהיגה שלי הופל למעט "ברוטאלי". בכוונה אני רושם מעט, כי אני לא מבצע עבירות תנועה כתוצאה מכך.

 

משום מה יש לי הרגשה שאתה סותר את עצמך. כי לפי חוק אי אפשר לנהוג בצורה ברוטאלית (בין היתר כי יש חובת הזהירות).

 

הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות על הכביש, זה לנסות ללמד נהגים אחרים על ידי מהלכים מסוכנים.

 

אני מצאתי דרך להתמודד עם מה שקורה על הכביש מבלי לפגוע במערכת העצבים שלי.:פשוט לא להתעצבן.

 

כדי לא להיות בסטרס מצורת הנהיגה של אחרים, פשוט מגדילים מרחק, סופרים עד 10 והכל עובר. לשמור על קור רוח, לא להתעצבן זו הדרך שעוזרת לי להתמודד. אני מסתכל מה קורה סביבי, מנסה לחזות מהלכים של נהגים אחרים, לאפשר להם לסיים את המהלכים ולהתרחק ממני בבטחה כמה שיותר מהר וכמה שיותר רחוק. נמנע מקונפליקטים פוטנציאליים כמה שרק אפשר. על הדרך אני עוזר להשתלב לנהגים אחרים, בין אם זה מעבר נתיב כי הנתיב בהמשך חסום או כל דבר אחר.

 

אני יוצא לכביש לא בשביל הריגושים ולא בשביל לחנך מישהו. זה הטווח שלי להגיע ממקום למקום.

המטרה שלי זה להגיע ליעד בבטחה.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צבי

גם אני אינני מאיץ ונוסע בפראות לצמצם רווחים מעט.

אינני עובר מנתיב אחד לשני המהירות.

ואינני מגביר מהירות,אלה נוסע על מהירות אחת ,אבל...

אני מצמצם רווחים שנראים לי ארוכים ומיותרים בן כלי

רכב בעלי נהגים רדומים.

הרדומים,לא נוסעים במהירות אחת,אלה במהירות זחילה

שפותחת רווחים...אן לי מושג כיצד עושים זאת טוב יותר

או יעיל יותר ולא קראתי סטטיסטיקה בנושא...אני פשוט

אחד שמצמצם רווחים ולא נוהג רדום ולאט (לא רוצה

להגיד מעצבן,כי זה לא מעצבן אותי ואנוכי לא המחנך הלאומי).

עריכה אחרונה על ידי bigmik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמירה של "אני נוהג יעיל" היא דבילית לחלוטין אלא אם אתה באמת רואה כמה רכבים קדימה ומחליף נתיב עם תכנון של כמה שניות.

אם אתה נוסע "יעיל" ובדרך אנשים מתעצבנים עליך כי מבחינתם אתה מתפרע וגורם להם לדפוק בלימות כל הזמן, זה לא להיות יעיל אלא להיות סוציומט ובבון, כמו שאמרו קודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממהרים ?

צאו 5 דקות קודם.

אם התנועה נעה ב 50-60 קמ"ש בצפיפות, לא יעזור גם אם תעברו 5,000 פעם נתיב.

מקסימום תהיו 30 מטר קדימה, במקרה הטוב.

זה פשוט משעשע לראות איך אנשים יוצאים למלחמה בבוקר, ובמקום להגיע רגועים לעבודה, מגיעים כמו אחרי מלחמה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...