Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3589 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי חברה,

אני מתלבט ברכישת רכב, השאיפה היא למצוא רכב באזור שבין 70K ל90K, גיר אוטומתי.

התלבטתי המון, בדקתי, חפרתי ויש כמה נקודות שארצה לעלות :

 

אני צעיר, 24, מחפש רכב שיראה טוב לטעמי (כמובן שזה עניין של נקודת המתבונן ) , אני אחלה עם הפולו והאיביזה אבל היאריס קצת זקנה מידי.

חשוב לי האבזור, מערכת מולטימדיה, דיבורית, כפתורים מההגה וכו'.

מחפש רכב חסכוני בדלק, ושהאחזקה השנתית תיהיה סבירה.

החיפושים יד 2 שערכתי עד כה הם רכבים משנת 2013 ומעלה, יד 1 מקסימום, עד 50 אלף ק"מ.

 

ועכשיו לשורה התחתונה:

1) בעניין האיביזה, ממש הפחידו אותי בסוכנות של פולקסווגן שהמנוע החדש ( ה100 סמ"ק ) מתעייף בלמעלה מ100 קמ"ש, יש רעידות בטווח הארוך ושזה כנראה נובע מהסיבה שיש פחות צילינדר או בוכנה ( לא זוכר בדיוק את העניינים הטכנים ) לעומת המנוע 1200 הישן יותר.

2) בעיה נוספת היא גיר ה DSG שחולקים הפולו והאיביזה, הגיר הזה כ"כ מושמץ, אני לא בקיא בתחום המכני אך לא משנה לאן אני פונה אני שומע את אותו העניין, אל תתקרב לגיר הזה, אתה תאכל אותה וכו'.

3) עד עכשיו השוותי בין מחיר של השתיים הגרמניות מהחברה לבין חיפוש ביד 2 עם פילטרים נורא ברורים, עד יד 1 , עד 50K וכמובן אוטומתית בלבד. שוק היד2 רחב ואפשר למצוא רכבים שמורים בשנים שבין 2013 ל2015 בטווח המחירים המדובר.

4) לגבי היאריס, מרגיש שזו הקנייה החכמה ביותר, מבחינת אחזקה, איבוד ערך ל LONG RUN, וכמה מה שקשור לגיר ומנוע, נהגתי על כל הרכבים, היא פשוט מרגישה כבדה יותר, ונראת הרבה פחות טוב לטעמי.

 

בעקבות כל החששות הללו אני באמת מתלבט בין הגרמניות ( וגם אם בחרתי בגרמניות, איזה מהן עדיפה בהתאם לסיפור כאן ? ) לבין היאריס.

אני מחפש לעשות את הבחירה הנכונה ביותר, למצוא את עמק השווה בין כל הפרמטרים הנ"ל ולהיות בראש שקט ל3 השנים הבאות.

אחזור שוב על הפרמטרים: צריכת דלק, אחזקה וטיפולים, אבזור, איבוד ערך ומראה.

 

אודה להכוונה וייעוץ,

תודה רבה.

עריכה אחרונה על ידי szrahia
פורסם

היאריס מרגישה הרבה פחות זריזה ומהירה מהגרמניות מהסיבה שהיא מנוע אטמוספרי עם גיר רציף שידוע כעצל אך יותר אמין מהגיר כפול המצמדים של הגרמניות.

 

הקטע הגדול עם הDSG זה פשוט תיבת הילוכים שברמה המכאנית היא כמו גיר ידני(או 2 כאלו) - אם אתה נוסע המון בפקקים(זחילות בעיקר) הרכב מבלה יותר עם קלאצ' חצי לחוץ או עם העברות הילוכים רבות ששוחקות אותו ומוציאות אותו מהטווח היעיל שלו את הרכב חברה שלי קיבלתי עם 37 אלף קילומטר בת שנה וחצי והמצמדים כבר היו במצב רע ובאמת ב41 אלף נתתי את המפתחות של הרכב לחברת הליסינג שיטפלו בנושא המצמדים הבעייתים.

אבל בגלל שכנראה הרבה בילה הרבה בפקקים ולא ישב אצל בעלים אוהב שנהג עליו כמו שצריך ושחק אותו משמעותית יותר מהרגיל.

 

כשאני מבלה בפקקים(כל יום נמצא באתר לקוח אחר לרוב באיזור המרכז או ירושלים-תל אביב) ואני עומד הרבה בפקקים,

בעמידה ארוכה מאוד בפקקים הגיר מתחיל קצת לזייף מידיי פעם (לזרוק הילוכים ולתת קצת מכות).

 

אם התנועה שלך לא מלווה בהרבה פקקים או עומסים ואינך נהג אגריסיבי הסיכוי לבעיות נמוך משמעותית - מצד שני? הגיר-מנוע האלה שהם עובדים הם תענוג גדול לנהיגה ומעלים חיוך על הפנים בנהיגה מחוץ לעיר! חוויה שהיאריס לא תיתן לך.

 

באבזור הרכב שלי מודל 2014 ברמת גימור רפרנס - אין לי מולטימדיה או מסך צבעוני אבל יש שליטה מהגה על המערכת בקרת שיוט ופנסים עוקבי פניה).

שים לב שבמודלים של 2014 ואחורה היו בעיות עם שרשראות התזמון במנועי ה1.2 וצריך לוודא שאם אתה קונה רכב משומש כזה בוצע בו הריקול של היצרן.

 

לי אישית היאריס צפופה מידיי מקדימה מצד אחד, מצד שני המושב של האיביזה קשה לי מידיי והתומכים ה"ספורטיבים" בצד פשוט נתקעים לי בגב והורגים אותי בנסיעות ארוכות - רק מושב מתלבש יישר שמצאתי בבית של ההורים שלי הצליח לשפר את המצב ממליץ לבדוק שזה לא מפריע לך.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

לגבי מה שאמרו לך בסוכנות, תעשה ניסוי. קח את המנוע 1000 טורבו של האיביזה, קח יאריס, ותעשה לשתיהן מדידה במהירויות 80-130 (מהירויות בין עירוניות), כוונתי שתיסע בשתיהן בשמונים קמ״ש, תן פול גז כד 130 ותמדוד את הזמן שלקח לך. אני בטוח שאם תיסע בשתי מכוניות תקינות אז האיביזה תנצח.

אגב, מה עם פיג׳ו 208? חשבת עליה?

פורסם

בתור בעלים של האיביזה:

יש לה כמה דברים מעצבנים מעט ששמים לב אליהם, השהייה קלה בתחילת נסיעה ועוד כמה דברים שהעלו פה בתקופה האחרונה, לא ידוע לי מה קורה ברכבים אחרים..., אבל לאיביזה 1.0 ליטר אין בעיה של עייפות במעל 100!, להיפך היא מגיעה לזה בזריזות וגורמת להגיע למהירות המותרת(...) בזריזות רבה, ואחרי נסיעה עם המשפחה לצפון, אין השפעה\הרגשה של תוספת המשקל וגם בעליות די רציניות, הרכב מאוד זריז.

פורסם

1-שטויות.הרכב מאבד מהכוח באזור 150 וגם לקראת אזור 190 אין שום רעידות.

2-נכון,זה לא הגיר האמין ביותר אבל אם הוא כול כך בעייתי למה באיביזה היא הנמכרת ביותר?למה ממשיכים לקנות רכבים עם vw?

לדעתי איביזה חדשה ב 83 היא אופציה טובה,גם נכנסת לתקציב שלך,ניראית ספורטיבית ואולי בגלל זה אהובה על צעירים,איבזור טוב,נוחות טובה.

מה שיכול להיות יקר זה הביטוח,תבדוק זאת.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

מה שאמרו לך בסוכנות של פולקסווגן זה שטויות כפי שכבר הבנת.. לא רק זה שגם הדגמים הבאים של הפולו יגיעו גם הם עם מנוע 1 ליטר בתצורת 3 צילינדרים.

 

סתם ניסו למכור

 

Sent from my HUAWEI CRR-L09 using Tapatalk

פורסם
היאריס מרגישה הרבה פחות זריזה ומהירה מהגרמניות מהסיבה שהיא מנוע אטמוספרי עם גיר רציף שידוע כעצל אך יותר אמין מהגיר כפול המצמדים של הגרמניות.

 

הקטע הגדול עם הDSG זה פשוט תיבת הילוכים שברמה המכאנית היא כמו גיר ידני(או 2 כאלו) - אם אתה נוסע המון בפקקים(זחילות בעיקר) הרכב מבלה יותר עם קלאצ' חצי לחוץ או עם העברות הילוכים רבות ששוחקות אותו ומוציאות אותו מהטווח היעיל שלו את הרכב חברה שלי קיבלתי עם 37 אלף קילומטר בת שנה וחצי והמצמדים כבר היו במצב רע ובאמת ב41 אלף נתתי את המפתחות של הרכב לחברת הליסינג שיטפלו בנושא המצמדים הבעייתים.

אבל בגלל שכנראה הרבה בילה הרבה בפקקים ולא ישב אצל בעלים אוהב שנהג עליו כמו שצריך ושחק אותו משמעותית יותר מהרגיל.

 

כשאני מבלה בפקקים(כל יום נמצא באתר לקוח אחר לרוב באיזור המרכז או ירושלים-תל אביב) ואני עומד הרבה בפקקים,

בעמידה ארוכה מאוד בפקקים הגיר מתחיל קצת לזייף מידיי פעם (לזרוק הילוכים ולתת קצת מכות).

 

אם התנועה שלך לא מלווה בהרבה פקקים או עומסים ואינך נהג אגריסיבי הסיכוי לבעיות נמוך משמעותית - מצד שני? הגיר-מנוע האלה שהם עובדים הם תענוג גדול לנהיגה ומעלים חיוך על הפנים בנהיגה מחוץ לעיר! חוויה שהיאריס לא תיתן לך.

 

באבזור הרכב שלי מודל 2014 ברמת גימור רפרנס - אין לי מולטימדיה או מסך צבעוני אבל יש שליטה מהגה על המערכת בקרת שיוט ופנסים עוקבי פניה).

שים לב שבמודלים של 2014 ואחורה היו בעיות עם שרשראות התזמון במנועי ה1.2 וצריך לוודא שאם אתה קונה רכב משומש כזה בוצע בו הריקול של היצרן.

 

לי אישית היאריס צפופה מידיי מקדימה מצד אחד, מצד שני המושב של האיביזה קשה לי מידיי והתומכים ה"ספורטיבים" בצד פשוט נתקעים לי בגב והורגים אותי בנסיעות ארוכות - רק מושב מתלבש יישר שמצאתי בבית של ההורים שלי הצליח לשפר את המצב ממליץ לבדוק שזה לא מפריע לך.

 

אכן אני הולך לבלות בפקקים, אני גר בראשון ועובד ברמת החייל ת"א, כלומר 95 אחוז מהזמן אני בפקק אחד גדול.

 

מצרפתיות אני סולד עקב חוויות לא נעימות מהעבר עם רנו. כך שפגו 208 לא בא בחשבון.

לגבי האיביזה, הדגם של ה80 אלף גם הוא לא בא בחשבון, רק הFR. (עקב המראה והאבזור).

 

בקיצור, לפי התשובות, אין סיבה לפחד וכדאי שאלך לקנות איביזה 2013, 2014 עם מעט קילומטרים או פולו במצב דומה?

אפילו שאני הולך לבלות את כל נסיעותיי בפקקים?

פורסם

הפיגו 208 זה לא פיגן של שנות ה80,הגיר האוטומטי בגירסת ה1.2 טורבו הוא בכלל יפני למשל.

אם אתה הולך על האיביזה לפני סוף 2015 הייתי בוחר בפולו,בסוף 2015 האיביזה עברה מתיחת פנים משמעותית,הדשברוד שונה וקיבל חומרים נעימים יותר וכמובן מנוע חדש 1.0,עד 2015 איכות החומרים נופלת בהרבה מהפולו,האיביזה גם פחות מרווחת ולדעתי מושבים פחות נוחים מהפולו.

לכן בין הפולו לאיביזה הייתי הולך על הפולו,אלא אם אתה הולך על גירסת 3 דלתות באיביזה בעלת מראה ספורטיבי יותר.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
הפיגו 208 זה לא פיגן של שנות ה80,הגיר האוטומטי בגירסת ה1.2 טורבו הוא בכלל יפני למשל.

אם אתה הולך על האיביזה לפני סוף 2015 הייתי בוחר בפולו,בסוף 2015 האיביזה עברה מתיחת פנים משמעותית,הדשברוד שונה וקיבל חומרים נעימים יותר וכמובן מנוע חדש 1.0,עד 2015 איכות החומרים נופלת בהרבה מהפולו,האיביזה גם פחות מרווחת ולדעתי מושבים פחות נוחים מהפולו.

לכן בין הפולו לאיביזה הייתי הולך על הפולו,אלא אם אתה הולך על גירסת 3 דלתות באיביזה בעלת מראה ספורטיבי יותר.

 

מדובר בגירסאת ה3 דלתות.

והקשר בין הרנו לפגו זה צרפתיות בגדול, מעדיף שלא להיכנס לשם שוב...

פורסם

זה כמו שתגיד שהקשר ביני לבין ישראל ישראלי מאילת הוא שאנחנו ישראלים- נכון, אבל מעבר לזה אין כל קשר.

208 אוטו טוב מאוד עם תמחור מצוין, מנוע חזק וחסכוני וגיר של אייסין היפנית. אם כבר, אז פיג׳ו של היום חולקת מכלולים עם סיטרואן (קונצרן PSA) ורנו חולקת מכלולים עם ניסאן היפנית.

×
×
  • תוכן חדש...