Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3597 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מחפש רכב לנסיעות של בערך 1100-1200 ק"מ בחודש,אופי נסיעה של עירוני ובינעירוני (בערך חצי-חצי).

בהתחלה חשבתי לקנות רכב עד תקציב של 35K ולחפש איזושהי מיני/סופר מיני נחמדה..במהלך העזרה בחיפושים אבא שלי החליט גם להחליף את הרכב,והציע לי לקחת את הרכב שלו בהנחה משמעותית (30% הנחת ילדים..) עכשיו,השאלה היא אם שווה לקחת את הרכב,או להוסיף בערך פי 2 מהמחיר שאבא שלי מבקש,ולקחת רכב יותר חדש עם פחות ק"מ..

 

להלן האפשרויות:

 

1. הרכב של אבא,מאזדה 3 שנתון 2008 ACTIVE, עם 156K קילומטר. ברוך ה' האוטו עובד מעולה, וברוך ה' לא היו שום תקלות (האוטו טופל כל הזמן שהוא אצלנו במוסך מורשה מאזדה,האוטו אצלו יד 2 ונרכש לאחר שהיה בליסינג באלדן) מחירון לפי יד 2 הוא 32K מחירון משוקלל לאחר ק"מ+ידיים-32,700 המחיר שאבא מבקש (ממני) הוא 20K ואמר שישמח לתת לי באהבה את הרכב הזה. אני נוהג על האוטו הזה כבר מעל שלוש שנים ככה שאני מכיר את הרכב.

 

כמו שאמרתי ברוך ה' הרכב באמת במצב מעולה מכנית וברוך ה' לא ראה שום מוסך מעבר לטיפולים (וגם אז רק במורשה) יש על הרכב כל מיני סימנים קוסמטיים שאת 99% מהם עבדכם הנאמן עשה בתחילת דרכו בכבישי ישראל..

 

2. לקחת רכב "חדש" כנראה מאיזו סוכנות או מפרטי...להוציא בערך 35-40K על רכב בשנתון 2010-11 ואם תהיה מציאה רצינית אז 12, וכנראה שלרכב יהיו בערך 100K ק"מ באמתחתו.. השיקול היחיד שלי האם לקחת את הרכב של אבא הוא נטו בגלל השנתון היחסית נמוך..מדובר ברכב ראשון אצלי,ואני מתלבט מה לעשות..במקור תכננתי על מיני/סופר מיני ופחות על משפחתית,אבל כשמציעים לי רכב בבערך חצי מהתקציב אני מתלבט..

 

מה עדיף לקחת? האם שווה להשקיע או שעדיף ללכת על רכב מתוך המשפחה ובהנחה משמעותית? אפשר להתעלם פה כרגע מנתון צריכת הדלק,בנסיעות שלי הוא לא כ"כ ישפיע.

 

אודה לעזרה

פורסם

לרכוש רכב משומש שמצבו ידוע זה יתרון גדול. מה גם שאני בספק אם בשוק הרכב ישיג הרבה יותר מה-20K המדוברים כך שגם אתה וגם אבא שלך מרוויחים

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

האוטו של אבא לוקח בגדול. לא הייתי מתלבט.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
אני הייתי קונה מאבא. קבלת הנחה רצינית לרכב טוב , שמור ומוכר. מה צריך יותר מכך ?

 

אכן יש הנחה,פשוט לא יודע למה הק"מ קצת מפחיד אותי..חונכתי על זה שמדובר בק"מ קצת גבוה,ואני רוצה רכב שאוכל לנסוע איתו (אם ארצה למשל מהמרכז לאילת) בכיף ובלי בעיה,מעבר לזה? אין שום מניעה לא לקחת מאבא.

 

לרכוש רכב משומש שמצבו ידוע זה יתרון גדול. מה גם שאני בספק אם בשוק הרכב ישיג הרבה יותר מה-20K המדוברים כך שגם אתה וגם אבא שלך מרוויחים

 

במידה ואני לא קונה מאבא,הכוונה היתה להוסיף עוד לפחות 15-20K ולקחת רכב חדש יותר,מאמין שהייתי מצליח למצוא ב45K כמובן רכב יותר חדש ועם פחות ק"מ מטבע הדברים הכסף זה מה שמשחק פה.. :) השאלה היא בעצם,האם הרכב הזה יכול לשרת אותי לעוד שנתיים לפחות בעזרת ה' עד שאתחיל את חיי בחוץ (כרגע בצבא) ואני פשוט רוצה לדעת האם המאזדה עדיין חזקה או שהיא כבר ישנה.. (אני לא מרגיש עליה התיישנות מאסיבית,אבל אני גם לא מבין גדול ברכב)

פורסם

מאזדה עדיפה ברוב הפרמטרים חוץ מדלק שהיא אלכוהליסטית רצינית.

מבחינת מד אוץ יש לה עוד בשר, אני באופן אישי מכיר שני רכבים מהשנתון הזה שמסתובבים במקום העבודה שלי, על כולם המד אוץ עומד על מעל ל240K והרכב מתקתק כמו שעון... אישית ביום יום אני מתנייד במאזדה 3 2010 שעברתי איתה כבר מעל ל160K.

חוץ מבלאי חלקים טבעי אין משהו מיוחד(אני משאר שאבא טיפל ברכב כנדרש בלי לחפף בחלקים ובטיפולים).

גם אם יהיה צורך להחליף כמה דברים סביר להניח שיהיה במחיר שפוי כי זה רכב מאוד נפוץ בארץ ויש מלאי לא קטן של חלפים מקוריים חדשים/משומשים

פורסם
אין סיבה שהרכב לא ישרת אותך עוד שנתיים לפחות. טפל בו כמו שצריך ומקסימום יהיה בלאי פה ושם

 

אם הרכב בעזרת ה' יחזיק שנתיים (נסועה של כ25 אלף קילומטר סך הכל במשך השנתיים האלה,וגם זה בהגזמה של בערך 5k) מבחינתי זה מעולה (כמובן שאני צריך אותו במצב טוב ככה שבעזרת ה' אוכל למכור)

 

מאזדה עדיפה ברוב הפרמטרים חוץ מדלק שהיא אלכוהליסטית רצינית.

מבחינת מד אוץ יש לה עוד בשר, אני באופן אישי מכיר שני רכבים מהשנתון הזה שמסתובבים במקום העבודה שלי, על כולם המד אוץ עומד על מעל ל240K והרכב מתקתק כמו שעון... אישית ביום יום אני מתנייד במאזדה 3 2010 שעברתי איתה כבר מעל ל160K.

חוץ מבלאי חלקים טבעי אין משהו מיוחד(אני משאר שאבא טיפל ברכב כנדרש בלי לחפף בחלקים ובטיפולים).

גם אם יהיה צורך להחליף כמה דברים סביר להניח שיהיה במחיר שפוי כי זה רכב מאוד נפוץ בארץ ויש מלאי לא קטן של חלפים מקוריים חדשים/משומשים

 

הנסיעות שלי הן

15 ק"מ הלוך חזור (30קמ ביום) חמישה ימים בשבוע "עירוני" (כי זה לא בדיוק עירוני אבל גם לא כביש מהיר) זה 150 קמ בשבוע

+

פעמיים בשבוע 60 קמ הלוך חזור (120 קמ לנסיעות הללו)

כפול 4 שבועות בחודש זה יוצא 480 בינעירוני+600 עירוני...

נוסיף לזה עוד 100 קמ בחודש של נסיעות לא מתוכננות בתוך העיר..

זו הנסועה שלי פחות או יותר.. לגבי עניין הדלק אני לא כלכך דואג..האמת שכשנסענו איתה לצפון מהמרכז הגענו איתה לצריכה יפה מאוד (בעיקר בינעירוני) לפי החישוב זה יצא 1ל20 שזה נשמע לי חריג מאוד(חיובית) למאזדה..אלא אם מד הדלק משקר אבל סך הכל ברוך ה' לא היתה סלילה מטורפת...עד כאן עניין הדלק.

 

לגבי חלקים אבא אכן מקפיד לטפל ברכב בזמן ורק במוסך המורשה (מאמין שאפשר לסמוך על החלקים שם) מחליף גם את החלקים הרגילים (רפידות..בלמים..שמנים) אך ורק שם. הבעיה היחידה אולי שקיימת,זה שכשמסובבים ו"שוברים" את ההגה בצורה חדה עד הסוף הוא עושה קצת רעש..מעבר לזה כלום..וגם על זה כשהוא שאל במוסך אמרו לו שזה "רעש רגיל של המאזדה"נשמע מוזר..אבל אמרו שאין מה להחליף..

פורסם

1-20 במאזדה 3 מנוע 1.6? אולי בניוטרל בירידה, קשה לי להאמין שרכב כזה יצרוך פחות מ-1-15 בבין עירוני, וגם זה במהירות נמוכה בנהיגה סופר רגועה.

פורסם

לא יתכן שזו הצריכה - איך מדדת ? כתבת שהסתמכת על מד הדלק אבל לא כך מודדים

לי יש רכב זהה מודל 2005 .

כשהמזגן דולק (זה המצב בארצנו החמה רוב השנה) : 1 ל-8 בעיר , 1 ל12 מחוץ לעיר

בחורף - יותר טוב בכ 10 -15 %

פורסם
אין סיבה שהרכב לא ישרת אותך עוד שנתיים לפחות. טפל בו כמו שצריך ומקסימום יהיה בלאי פה ושם

 

1-20 במאזדה 3 מנוע 1.6? אולי בניוטרל בירידה, קשה לי להאמין שרכב כזה יצרוך פחות מ-1-15 בבין עירוני, וגם זה במהירות נמוכה בנהיגה סופר רגועה.

 

לא יתכן שזו הצריכה - איך מדדת ? כתבת שהסתמכת על מד הדלק אבל לא כך מודדים

לי יש רכב זהה מודל 2005 .

כשהמזגן דולק (זה המצב בארצנו החמה רוב השנה) : 1 ל-8 בעיר , 1 ל12 מחוץ לעיר

בחורף - יותר טוב בכ 10 -15 %

 

כמו שאמרתי זה נשמע לא הגיוני למרות שלכאורה זה המספר שיצא...איך מדדנו? יצאנו לדרך עם מיכל מלא ומספר קילומטר מסויים על המד, כשהמיכל הגיע לחצי (נניח 27 ליטר שירדו) חילקנו את כמות הקילומטרים בכמות הליטרים..ברור לי שזה לא מדוייק.

אני לצורך העניין רוצה לבצע מדידה באופן הבא(לפחות של נסיעה שהיא הכי קריטית לי..הבינעירוני של הפעמיים בשבוע) באופן הבא-מתחיל נסיעה עם מיכל מלא,מגיע לשם,ומתדלק שוב למיכל מלא ובודק כמה דלק נכנס...כמובן בהנחה ואין פקקים או משהו מיוחד ואופי הנסיעה הוא כפי שאני רגיל..זאת נראית לי שיטת מדידה דיי טובה..

 

מה הממוצע(לא יצרן,תכלס בשטח) של צריכת הדלק (משולב) ברכב הזה? צבי מה שרשמת נראה לי קצת זללני יותר מהנתונים בפועל,לא?

פורסם

אנחנו גם נסענו עם מזגן כמובן (איך אפשר שלא? :) ) אני אמשיך לעקוב אחרי זה.

אגב,עשיתי חישוב עכשיו של צריכת דלק בערך ויצא לי ל6.25ליטר בערך 70 או 80 קמ בערך.. שזה בערך הצריכה שרשמתם פה..הנסיעה היתה בערך 50 קמ בינעירוני ו20 קמ עירוני. (בהנחה וזה היה 70,לא זוכר בדיוק) אבל אני אבדוק את הנושא שוב..

 

אגב,מישהו יודע איך הצריכה בפורד פיאסטה 2012?(הגיר האוטומטי הרגיל)

 

כמו כן,אשמח לעוד פידבקים בנושא הדלק מבעלי מאזדה אחרים.

פורסם

אתן לך נקודת מבט נוספת : אני מחזיק מאזדה 3 2005 כבר שש וחצי שנים ומטפל בה באהבה בין היתר מתוך מחשבה לתת / למכור אותה לאחד הילדים שלי.

אני בטוח שאבא שלך ישמח שאתה תהנה מפירות ההשקעה שלו ברכב.

לעשות נחת רוח לאבא גם זה שיקול ...

פורסם
אתן לך נקודת מבט נוספת : אני מחזיק מאזדה 3 2005 כבר שש וחצי שנים ומטפל בה באהבה בין היתר מתוך מחשבה לתת / למכור אותה לאחד הילדים שלי.

אני בטוח שאבא שלך ישמח שאתה תהנה מפירות ההשקעה שלו ברכב.

לעשות נחת רוח לאבא גם זה שיקול ...

 

אתה אכן צודק :) האמת שחשבתי גם על זה,וכמובן שנחת רוח להורים זה חשוב. בעיקרון אבא אמר שאני אעשה מה שאני רוצה ושמבחינתו באמת לא אכפת לו.. כנראה אבל שבסוף אקח את המאזדה.

×
×
  • תוכן חדש...