Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2230 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לצערי היום הלך לעולמו המנגנון של דלת תא המטען בלאון 2011 שלי. אני מחפש להחליף אותו בעלות המינימלית אז המלצות מבעלי ניסיון יתקבלו בברכה.

 

האם מנגנון של גולף חדשה הוא אותו מנגנון? יש לי אחד כזה מקרוב משפחה, שהזמין מאליאקספרס, לטענתו בארץ רק על החלק רוצים בצמפיון 1800₪.

 

באליאקספרס זה עולה 35 דולר עם משלוח לארץ!!!

 

אני כמובן חייב לתקן בדחיפות אז אשמח לטיפים מכאלו שנאלצו גם הם להחליף.

 

אני מאזור המרכז.

 

תודה!

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם

מבקש לעדכן. לבסוף רכשתי מצמפיון את המנגנון הדרוש, המחיר הוא 438₪ פלוס מע"מ. ביקשתי הצעת מחיר להתקנה, תמחרו את זה בשעה עבודה, משהו כמו 265₪ עפ"י מוסך גגג ברעננה. מכיוון שפירקתי בעצמי את הכיסוי פלסטיק המאפשר גישה למנגנון ראיתי שבסה"כ מדובר בשני ברגים שפתיחתם משחררת את המנגנון, כלומר ממש הכי פשוט שבעולם אבל...

 

מדובר בברגים עם ראש מיוחד הדורש כלי מיוחד שלצערי לא היה לי. עברתי בין 3 חנויות של כלי עבודה ולא היה להם. בדקתי עם עוד אנשים, חבר שהוא פחח ואמר שגם לו אין. ניסיתי לפתוח עם פלייר פטנט אך בגלל הגישה הבעייתית זה לא הצליח. לבסוף היום ניגשתי למישהו שאני מכיר שעובד במוסך פחחות, היה לו את הכלי המתאים, 5 דקות עבודה והמנגנון הוחלף וכעת הכל עובד. הבחור לא היה מוכן לקחת ממני כסף! בקיצור חסכתי לי את עלות ההחלפה המאוד יקרה במוסך שכמובן מצריכה כאמור רק 5 דקות של עבודה.

 

בינתיים גם הזמנתי לי את הסט כלים הנדרש לברגים מסוג זה כך שיהיה לי במידת הצורך לפעם הבאה שאצטרך לפתוח ברגים מסוג זה. אני בעל לא מעט כלי עבודה, אוהב לעשות בעצמי את כל מה שאני יכול.

 

9357b618c121f7480477176d1068afe5.jpg

 

aff3d579a59c4f843e90a6abd77820d6.jpg

 

9d90d732b9a22a72ba335f89a6910a7b.jpg

 

0019f470a622e81cb0007d619651aa3d.jpg

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם (נערך)

הכלי הוא בוקסת כוכב במידה 6 או 8, משתנה מדגם לדגם. אכן ההחלפה היא פשוטה ולא דורשת מומחיות מיוחדת.

 

מה שקורה הוא שישנו מנוע חשמלי בתוך המנעול, שמניע גלגל שיניים פלסטי שאמור לפתוח את המנעול. הגלגל שיניים הפלסטי נטחן, ואינו מסוגל עוד להזיז את הלשונית של המנועל.

 

בברכה,

 

אופיר רודניצקי

 

http://www.schwarcztools.com/UserFiles/Store/Products/Products/33887x634743337289687500_L.jpg

עריכה אחרונה על ידי ToSToS

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם
הכלי הוא בוקסת כוכב במידה 6 או 8, משתנה מדגם לדגם. אכן ההחלפה היא פשוטה ולא דורשת מומחיות מיוחדת.

 

מה שקורה הוא שישנו מנוע חשמלי בתוך המנעול, שמניע גלגל שיניים פלסטי שאמור לפתוח את המנעול. הגלגל שיניים הפלסטי נטחן, ואינו מסוגל עוד להזיז את הלשונית של המנועל.

 

בברכה,

 

אופיר רודניצקי

 

http://www.schwarcztools.com/UserFiles/Store/Products/Products/33887x634743337289687500_L.jpg

אכן תיאור מדוייק ודוגמה לחלק שמתוכנן להגיע לכשל לאחר מספר הפעלות מסוים, כזה שיתרחש לאחר שהרכב כבר לא באחריות. היצרן מעוניין שהמנגנון יגיע לכשל, כך אנו נאלצים לרכוש מנגנון חדש והרווח שלהם הוא גדול. הרי ברור שאילו במקום גלגל שיניים מפלסטיק היו משתמשים בחומר עמיד יותר אז לא היתה בעיה למנגנון להמשיך ולתפקד לאורך זמן רב.

 

המפתח הנדרש נקרא spline מסוג זכר, נראה כך:

c46eaa25a27846c8acfb1c6b78b788e0.jpg

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם

בימינו כול ייצרני הרכב מייצרים את גלגלי השיניים מפלסטיק בגלל עלויות ייצור נמוכות יותר וגם בגלל מקדם חיכוך נמוך של חומרים המשמשים לייצור גלגלי השיניים.

איזה כייף לי :)

פורסם

אכן כמו שמרק ציין כל יצרני הרכב משתמשים היום במנגנונים עם גלגלי שיניים מפלסטיק, ראיתי זאת גם ברכבי יונדאי BMW ניסאן וכו'.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

לדעתי זה מה שקרה ברכב שלי,

 

האם המנוע החשמלי נמצא בתוך מנגנון הנעילה ?

 

 

 

 

 

 

הכלי הוא בוקסת כוכב במידה 6 או 8, משתנה מדגם לדגם. אכן ההחלפה היא פשוטה ולא דורשת מומחיות מיוחדת.

 

מה שקורה הוא שישנו מנוע חשמלי בתוך המנעול, שמניע גלגל שיניים פלסטי שאמור לפתוח את המנעול. הגלגל שיניים הפלסטי נטחן, ואינו מסוגל עוד להזיז את הלשונית של המנועל.

 

בברכה,

 

אופיר רודניצקי

 

http://www.schwarcztools.com/UserFiles/Store/Products/Products/33887x634743337289687500_L.jpg

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

היום רכשתי מנגנון מקורי חד של סיאט איביזה 2011באוטו ציון יהוד בעלות260ש"ח כולל מע"מ ההחלפה קלה מאוד 2 ברגים וניתוק/חיבור קונקטור

פורסם

היה לי אותו מקרה, ורצו ממני גם איזור ה 700 שח. לבסוף פתחתי את המנגנון עם חבר והגלגל השניים הפלסטי (בורג נע) שהיה שבור הודבק בחזרה בעזרת מלחם גז. ואלה כבר מעל שנה עובד....

  • 3 שנים מאוחר יותר...
פורסם

בוקר טוב

סקודה פאבייה ספייס נתקע המנגנון של דלת תא המטען. כיצד מפרקים את דופן הפנימית מפלסטיק כדי להגיע למנגנון? לא רוצה להפעיל כח ולתלוש אותה. רואה בצדדים של דופן הפלסטיק שני כמו ניטים. האם אמורים להתנתק באיזה אופן?

תודה

דויד

×
×
  • תוכן חדש...