Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דריפטרים? מצוין. מה הסט אפ שלכם?


eli z
שימו לב! השרשור הזה בן 2877 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצטט בחור בשם senda שכתב הסבר די ממצה אי שם ב2007:

 

קאמבר זה בעצם הזווית בין הגלגל לכביש. שאתה מסתכל על הגלגל, זה נראה כאילו הוא מקביל לכביש, בפועל אמורה להיות זווית קטנה שתפקידה להחזיק את הרכב צמוד לכביש בזמן סיבוב.



 

הסיבה - שהרכב בסיבוב, יש כוחות צנטרפטלים (ההפוך לצנטרפוגלי) שמושכים אותו לצד, אם הגלגל היה מקביל לכביש אז כאשר הכוחות היו מופעלים הגלגל היה נמרח רק על הקצה שלו והאחיזה הייתה נמוכה מאוד. בפועל אמורה להיות זווית, ככה שבזמן פניה הזווית נמרחת על הכביש וגורמת לאחיזה מקסימלית.

 

דוגמא רכב עם קאמבר גבוה - הגלגל השמאלי נראה ככה - \ בזמן פניה ימינה הכוחות מופעלים שמאלה (כי הרכב שואף לא לפנות) והזווית נמרחת על הכביש ונראיית ככה _

 

 

קאמבר גבוה מסייע למהירות פניה גבוה יותר, אבל קאמבר גבוה מדי יגרום לכך שגם בסיבוב חזק הגלגל לא יצמד לכביש והאחיזה תרד. כמו כן, קאמבר גבוה מדי יגרור יכולת בלימה נמוכה יותר בקו ישר.

 

קאמבר מומלץ לאחיזה - מינוס 2 מקדימה ומאחור

 

קאסטר - מסמן את רצון הגלגלים הקדמיים להתיישר, ככל שהקאסטר גבוה יותר ככה הרגש טוב יותר. מומלץ - מקסימום קאסטר - תלוי בקאמבר שהושג בסעיף הקודם.

 

TOE - פזילה של הגלגלים לכיוון הנסיעה. ברוב הרכבים יהיה TOE IN - כלומר כאילו שהגלגלים מסתכלים אחד על השני. באופן כזה גם אם תזיז את ההגה קצת הרכב עדיין לא יסתובב והוא נוטה להשאר בנתיבו יותר טוב.

TOE 0 - הגלגלים מסתכלים ישר לגמרי, כל תנועה תזיז את הרכב - לנהגים שמוכנים לרכב נמרץ

TOE OUT - פזילה החוצה של הגלגלים - משמש לנהגי מרוץ בעיקר, גורם לפניה מיידית של הרכב, לפני שהנהג הספיק למצמץ.

E46 330CI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. קמבר (שפיעה) הוא השיפוע של הגלגל על צדו. כיום נעשה שימוש בשפיעה שלילית כך שהגלגלים ב"פיסוק רגליים".

 

כשהרכב פונה הוא נוטה מעט על צדו ואם הכל תקין השפיעה בגלגל שבצד החיצוני של הפניה תתקזז עם הנטיה של גוף הרכב והצמיג ייגע בפני הדרך במאונך.

 

השפעת לוואי של השפיעה היא יצירת כוח פניה, כי הצמיג המתגלגל שואף "ליפול" על צדו ולכן "מושך" מעט הצדה - פרסציה.

 

חשוב לציין שבטכנולוגית הצמיגים המודרנית השפעתה של השפיעה גם על האחיזה וגם על כוח הפניה - נמוכה מאוד - בסדר גודל של 15-20 פחות מזוית היגוי (Toe) מקבילה.

 

2. Toe הוא זווית היגוי. הגלגלים (גם האחוריים) יכולים להיות מקובעים עם זווית היגוי אחד כלפי השני (התכנסות - Toe in) למטרת יציבות, או בהתבדרות (Toe Out) מהרכב והלאה לשיפור חדות ההגה.

 

3. קסטר (

) הוא מרחק ו/או זווית בין ציר הגלגל (ונקודת המגע של הצמיג בכביש מתחתיו) לבין החיבור של הגלגל למכלול ההיגוי והמתלה.

 

הפיגור של ציר ההיגוי מאחורי נקודת המגע של הצמיג בכביש מגדיל את המומנט המחזיר שמיישר את ההגה או, במקרה של דריפט, מסובב אותו לצד השני ומסייע לשליטה.

 

כמו כן, הדבר גורם לגלגל לנוע בקשת בזמן הטיית ההגה כך שעם סיבוב ההגה זווית השפיעה גדלה ומתאימה לנטיה ההולכת וגוברת של גוף הרכב בזמן הפנית ההגה.

 

חשוב לציין שאף אחת מהזוויות הללו אינה קבועה, אלא משתנה לאורך מהלך המתלה, בהפעלת כוח מנוע, בלימה והטיית ההגה.

 

אופי השינוי תלוי בסוג המתלה ומידת השינוי תלויה במהלך המתלה, קשיחותו, הכוח המופעל על הרכב וקשיחות השלדה, תותבי המתלה והחישוקים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • חברי המעגל הראשון

סט-אפ? צמיגים סינים מ2010 מאחורה ואספלט רטוב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני, שלא נשכח שכיול מכונית לדריפטים אין פירושו כיול קיצוני להיגוי יתר קיצוני. כדי שיהיה אפשר להחזיק את המכונית בהחלקה יש צורך בכיול שמאפשר יציבות מסוימת, בעיקר תחת כוח.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

מצטער על ההקפצה, מצאתי לנכון לשאול פה כיוון שרוב העונים הם דריפטרים.

איזו צמיגות/סמיכות שמן עדיפה ל E36 328 שנת 97 עם משהו כמו 250-300 אלף ק"מ, למטרות דריפט/מסלול?

רכב שמשמש אך ורק למסלול, וההחלפה תיעשה במיידי, מה שאומר שהרכב ייסע על השמן הזה בעיקר בתקופת הקיץ הקרובה.

עד עכשיו נעשה שימוש בקסטרול אדג' 5w30.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם 5w40, קסטרול אדג'.

אצלי אין צלצולים ועניינים, חלק מהחברים דווקא כן מדווחים על זה.

חלקם עברו ל10w60 וטענו שהבעיה נפתרה

 

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

M-TECH E46

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

מצטרפים להמלצה של אלי לקסטרול אדג' 5-40:

http://www.apexmotors.co.il/Product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%9C-castrol-edge-5w40

עריכה אחרונה על ידי apmmot
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער על ההקפצה, מצאתי לנכון לשאול פה כיוון שרוב העונים הם דריפטרים.

איזו צמיגות/סמיכות שמן עדיפה ל E36 328 שנת 97 עם משהו כמו 250-300 אלף ק"מ, למטרות דריפט/מסלול?

 

אני לא בטוח שבהכרח תרצה אותו סוג שמן לשתי המטרות הללו.

 

בנהיגת מסלול העומס גדול יותר, אבל זווית ה"החלקה" של המרכב קטנה אז הרדיאטור מקבל הרבה אוויר. בדריפטינג המרכב מפתח זווית גדולה לכיוון הנסיעה וטמפרטורת המנוע מאמירה מהר יותר ובחירת נוזל הקירור ושמן המנוע צריכה להיות בהתאם.

 

מה גם שיש "דריפטינג" ויש דריפטינג. אם אתה רק משתעשע קצת בפניה עם העברת משקל קטנה לפני ו/או החלקת כוח אחרי זה דבר אחד. אבל אם אתה כבר לרוחב עוד במקום שנהג מסלול רק מתחיל לבלום - זה דבר אחר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2877 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...