Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רועי קנה סורנטו [התרשמות: סקודה אוקטביה RS וקיה סורנטו וסובארו אאוטבק וגם מאזדה 6]


roee
שימו לב! השרשור הזה בן 2167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 284
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חבל שלא התייעצו איתך לפני שהדפיסו ברושורים...ובנימה רצינית - מה יש לבדוק מחיר ולהגיע למסקנה, כאזרח מן השורה, מה צריך להיות מחיר של מוצר בישראל ?

באותה מידה - אני בעד שנלך לקבלן ונאמר לו שהדירה צריכה לעלות חצי מליון פחות לפי השוואה לחו"ל...

 

אני מת על היתממויות כאלה. כי מכונית היא משאב במחסור בארה"ק כמו קרקע? כי קצב גידול האוכלוסיה פה הוא כמו בגרמניה? [לפני הפליטים ;-)]

בדקתי הפרשים באחוזים בין רמות המנועים/אבזור השונות בחו"ל לעומת ישראל, אך ורק באוקטביה. לפי זה, ה- VRS צריכה לעלות 180. C'est tout. מאז, כאמור, צלל שער היורו בכ- 10%. תעשה לבד את החשבון. עדיין, משום שעם ישראל קונה, יש מי שמוכר. בהיעדר רגולציה - היהודים תמיד ידפקו יהודים אחרים בשביל עוד קצת רווח.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שאם עניין הפראקטיקה בעל משקל גבוה אז יש פה חבילה מובילה.

נהגתי בכחולה עם 19", אמנם בידוד רעשים סביר בהחלט אבל במצבי התרסקות (פתחי ביוב) היא מענישה מאוד. 18" זו בשורה טובה.

היא מהירה ומאוזנת מאוד. חסר לה אטרף או חיבור. צליל המנוע לא שווה דיון.

אישית, התחושה שלי שLSD ישלים אותה עוד יותר, ויקח אותה למחוזות השעמום גבוה יותר. ברור שזו תוספת מבורכת, כנראה במיוחד ברטוב, מה שיש אצלנו המון במדבר.

הגימור הפנימי בהחלט בסדר, חסר את השיק של הגולף, אבל זו ממש לא נקודה שראוי שתטה את הכף בחבילה כזו.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהגתי עדיין בגולף, אבל בהשוואה לתלתן (אפילו לג'ולייטה "ספרינט") ובוודאי של- STI (לא השוואה מבחינת מחיר), חסר לה אומפף. חסר לה חיבור. היא נוסעת מהר אבל מרגישה מבפנים כמו עוד אוקטביה - שזו מחמאה לאוקטביות הרגילות, דווקא. הגעתי לאותה מסעדה עם שני הרכבים - הבעלים יכול להעיד מה העיף לי את הפוני ומה היה סתם עוד רכב. ונכון שיי - כחבילה משפחתית מהירה היא נותנת משהו שאין לאחרות, אבל וואללה מה היתרון הגדול שלה ע"פ 1.8T עבור איש משפחה, מעבר לג'נטים?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'אנטים דווקא חסרון. אבל מביני ענין יתרשמו יותר בכל זאת, כמו מכל ספורטיבית. יש את הסמלים האגזוזים וכמובן מושבים ועד כמה זוטות. אתה נראה איתה בהרבה יותר מורעל ;-)

 

היא נותנת יותר, וחלק גדול מההנאה מגיע מקטע פסיכולוגי. וזה לא דבר קטן במכונית. ה 1.8 אולי נותן תמורה יחסית גבוהה יותר לכסף, אבל אין לה את התסרוקת הנכונה.

 

וברצינות, אין מה לעשות, היא חזקה יותר ואוחזת יותר. אם זה לא משהו שאתה מרגיש, אז אתה לא במקום הנכון...

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את כוונתך. למה סתירה?

 

טוב, לא בדיוק סתירה מוחלטת.

 

מכונית לא עוברת מקו ישר לרדיוס הפניה המבוקש בין רגע, אלא לאחר שלב של שינוי כיוון. ההגדרות שלנו לתת-היגוי מתאימות לשלב שבו הרכב כבר פונה ברדיוס הקבוע המבוקש.

 

רכב שמכויל לתת-היגוי בשלב זה, יתנהג שונה בשלב שינוי הכיוון ויתאפיין בהיגוי חד יותר, אבל בסוף שינוי הכיוון הוא ירצה להרחיב את הקו ונצטרך לבצע פעולות נוספות כדי להישאר בקו.

 

ברכב מאוזן, חלק גדול יותר מפעולת שינוי הכיוון נוצרת על ידי כך שהאחוריים מסבסבים את גוף הרכב. מאחר וכוח הפניה באחוריים "מפגר" אחרי הקדמיים רכב כזה יהיה בעל חדות הגה ירודה.

 

בהנדסת רכב מחשבים את העניין מתמטית באופן שנשגב ממני, אך בקצרה הם מדמים את שינוי הכיוון לתגובת מתלה, שבה גודל מקדם תת-ההיגוי (K) מקטין את מידת השיכוך כך שהתגובה הראשונית מהירה אבל לוקח לה זמן להתייצב.

David Crolla.jpg

כלומר, ככל שמקדם תת-ההיגוי עולה, חדות ההיגוי בתחילת שינוי הכיוון משתפרת אך סופו של שינוי הכיוון מתארך.

 

אם מקדם תת-היגוי לא גדול מאוד - אז בסך הכל משך שינוי הכיוון יתקצר - סיבה נוספת (מעבר לסיבות הבטיחותיות המוכרות) לכיול מכוניות לתת-היגוי.

 

בפניות קצרות הרכב כל הזמן נמצא בשינוי כיוון ולתת-ההיגוי אין זמן לגרום לך להרחיב את קו הפניה, ובתנאים כאלו רכב עם מקדם תת-היגוי מכובד ירגיש זריז יותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש יחס הפוך בין כמות המאמץ שלך להסביר ולנתח לבין מה שאני מצליח להבין או להסכים.

 

אצלי טרן אין טוב לא כולל תת היגוי

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי. אבל כל עוד אין כל כך הרבה תת-היגוי שכבר תוך כדי סיבוב ההגה (לא אחרי שהוא מסובב כמו בדרך כלל) אתה עף מהסיבוב, אז חדות ההגה הראשונית תשתפר מעט.

 

לגבי מאמץ - ניסיתי לראות אם תגובה ארוכה ומנומקת יותר מבדרך כלל תהיה פחות מבלבלת מתגובה קצרה. אני מבין שלא.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה באמת חושב שרכב עם תת היגוי מתוכנן להיות עם הגה חד יותר?

אגב, תת היגוי יכול להופיע כמעט בכל רכב. השאלה כמובן באילו סיטואציות.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, אתה מבין מה אתה מנסה להגיד? כי הרי זה לא רק בנושא הזה, או בשרשור הזה.

 

יש פתגם שאומר שאם אחד אומר שאתה שיכור, ניחא. אם שניים - לך לישון.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, אתה מבין מה אתה מנסה להגיד? כי הרי זה לא רק בנושא הזה, או בשרשור הזה.

 

יש פתגם שאומר שאם אחד אומר שאתה שיכור, ניחא. אם שניים - לך לישון.

 

אני לא מנסה להגיד כלום. גם לי זה לא נשמע הגיוני בהתחלה. מי שאומר זה דייב טרנר, מדריך נהיגה, נהג ניסוי ומהנדס רכב שעוסק בבניית מתלים:

 

A car with 'lots' of steady-state understeer has a higher natural frequency but less damping which means it reaches the point of steady state quickly, but overshoots before settling down. [...] so when you drastically reduce the understeer by fiddling with the ratio of front-to-rear roll stiffness, the car feels less inclined to turn in and takes a little longer to reach a set. Cars used in Autocross in the US tend to run a very understeer bias to get it to turn in quicker because the corners tend to be short duration and they don't really care about steady-state behaviour.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה משליך ממכוניות שמתוכננות לג'ימקאנה למכוניות כביש. מה שמתאים לפניות מאד קצרות וחדות בהילוך ראשון, גג שני, לא מתאים לכביש. זה גם מה שהוא אומר.

 

ידע (או הבאת ידע של אחרים) והבנה הם שני דברים שונים. תחשוב על זה.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההודעה עצמה (שההסבר המקורי שלי מקשר אליה במלואה) לא מדברת על מכוניות לג'ימקאנה - הן רק הובאו כדוגמה למכוניות עם כיול חזק לתת-היגוי. מצאתי גם דוגמה נוספת.

 

גם מכוניות כביש מכוילות לתת-היגוי מהסיבה הזו, וגם פניות בכביש (לפחות הפניות ה"מעניינות") הן פניות קצרות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Steady-state understeer ותת-היגוי בכניסה לפניה הם לא אותו הדבר ולא מרגישים אותו דבר. אתה פשוט מבלבל בין המושגים.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...