Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רועי קנה סורנטו [התרשמות: סקודה אוקטביה RS וקיה סורנטו וסובארו אאוטבק וגם מאזדה 6]


roee
שימו לב! השרשור הזה בן 2137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 284
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש רועי !

 

270k שקלים?

ברוך הבא לעולם הפשע.

; )

right in the nuts!

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי את הסורנטו.

 

אני אעלה סקירה מפורטת יותר בנפרד, אבל בנתיים:

 

* האוטו נראה מעולה (לבן פנינה עם ג'נט 18, קסנון, פנסי לד אחוריים).

* המנוע\גיר נראים כמוצלחים מאוד. יש לה הרבה כוח בסל"ד אפס ואין שום בעיה להתקדם בתנועה בסגנון GTI. זו הפתעה ממש, ממש (ממש) חיובית, במיוחד לאור הנסיון העגום שלי עם מאזדה 6 2.0 בחודש בו חיכיתי לסורנטו. הסורנטו ממש נותנת את המומנט האינסופי, היד הנעלמה שדוחפת אותך קדימה מכל מצב (בערך 45 קג"מ ו200 כ"ס).

* במהירויות גבוהות הפיזיקה עושה את שלה ואתה ממש מרגיש איך האוטו אווירודינמי בערך כמו בניין. המנוע עדיין חזק, אבל אתה מרגיש אותו עובד מול הרוח סביב 120 ומעלה - תוריד רגל מהגז ותראה איזו האטה אתה מקבל ב140 נניח.

* מבחינת התנהגות, היא לא מרגישה גמלונית בכלל. אין לי שום בעיה לזרוק אותה לסיבוב כמו כל האצ'בק. זה דווקא מגניב, כבר סובבתי אותה על הבלמים באחד הסיבובים. זה קטע. יש פחות אחיזה ממכוניות סטנדרטיות, אז הכל קורה קצת יותר לאט.

* תא נוסעים פנטסטי, כסאות מהנוחים בהם ישבתי ותנוחת נהיגה מעולה (זה במיוחד מתייחס לדגם הפרמיום עם כיוון כיסא נהג חשמלי שמאפשר יותר כוונון מהדגם הידני). הכיסא רחב ומתוכנן מעולה ואתה מרגיש שאתה יושב בתוך כורסא (במובן הטוב - הלא אמריקאי - של המונח).

* מערכת נוראית. איכות שמע ירודה ואין מה לעשות חוץ מלהחליף אותה או לפחות להוסיף מגבר חיצוני. מצלמת רברס באיכות ירודה. אין אינטגרציה עם המסך שבדשבורד. פשוט בזיון במכונית של 270K - שילמדו ממאזדה.

* כל המנופים, הפקדים והמשטחים נעימים ומושקעים. שילמדו מאזדה.

* גג שמש מטורף. זכוכית לכל אורך ורוחב התא, עם חצי קדמי נפתח לחלוטין - זה יותר קרוב למיאטה מאשר לסנרוף של פעם. אחד היתרונות החזקים של האוטו הזה ללא ספק.

* פאקים ארגונומיים - ידית הילוכים שנוגעת לי בצד הרגל כשהיא במצב הידני (אין באמת טעם, אז זה לא נורא), בלם יד שהוא בכלל ברגל (שונא כאלו, למרות שהוא לא ממש מפריע לרגל שמאל בנסיעה), חוסר כוונון גובה למושב הנוסע (לא הגיוני בעליל).

* יותר נעים לנהוג בכבישים הישראליים בג'יפ מאשר במכונית. זו חוויה פחות stressful, אנשים הרבה יותר קואופרטיבים כשאתה צריך לעבור נתיב או לקבל זכות קדימה.

 

בסך הכל - אני מאושר מהקניה הזו. קיבלתי בדיוק את מה שהייתי צריך וגם הרבה ממה שרציתי. זה עולם חדש בשבילי, והוריד לי לגמרי את החרטות שהיו לי על כך שלא הלכתי עם הטבע וקניתי RS סטיישן. זו פשוט מכונית פנטסטית - רק צריך לטפל בעניין המערכת מתישהו (יש לי כיוון).

 

האם הדיזל שווה את ה50K+ תוספת לעומת הבנזין EX? מבחינתי האישית - חד משמעית כן. יש אבזור שמעלה אותה ממשנעת משפחות גדולות לפרימיום (keyless, קסנון, פנסים אחוריים וג'נטים אחרים), אבל זה בעיקר המנוע שנותן חוויה מאוד קלילה ושלמה מול הבנזין שצריך לעבוד קשה הרבה יותר בשביל אותם ביצועים. ויש גם הנעה כפולה, שזה יותר בשביל לא להרגיש מגוחך על לנהוג בג'יפ של כמעט שני טון עם הנעה קדמית מאשר איזשהו צורך פרקטי.

אבל אוטו טוב זה יותר מערימת אבזור נוסעת, והבסיס נכון ומבוצע היטב וגם הגרסה הממש בסיסית ב200K נותנת הרבה מאוד (למרות ששם, הפער לEX קטן והשינוי באווירה גדול).

 

זה מה שאני חושב כרגע, נחכה חודש ונראה מה אני אחשוב אח"כ. לא מתחייב שזה יהיה תואם במשהו.

קורא ומחייך,

מחכה לשמוע עוד כמה שנים על ההחלפה הבאה ובינתיים שתחייך כל הזמן

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תתחדש, מת על דיזלים. והסורנטו מאוד נאה ומרשים בעיניי מבלי להיות מנקר עיניים.

אם כל המנופים, הפקדים והמשטחים נעימים ומושקעים אז למה שילמדו ממאזדה?

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם. נסענו היום בתפוסה מלאה והיה מספיק כיף בשביל שנקיף את תל אביב באיילון ו4 במקום לחתוך ישר הביתה. המנוע תענוג, לחיצה בחמישי נותנת דחף עמוק ויציב שכמעט מזכירה את הGTI בשישי... רק שהGTI הייתה ממשיכה עם הדחיפה הזו עד כמעט 200 והסורנטו.. הרבה פחות. טוב, השוואה מפגרת, למי אכפת. אני אסכם את זה כך: מבחינת ביצועים, המצב משמעותית עדיף משחשבתי שיהיה.

 

בואו נדבר על כמה דברים לא ממש טובים, חוץ מאלו שכתבתי ממקודם:

 

1. תא הכפפות מגוחך - לא באמת קיים, רק מקום לספרי הרכב והרשיון. בכל אופן, התא הענקי בין המושבים הקדמיים מפצה על זה היטב.

 

2. הבלמים מאוד לא נעימים - זה מרגיש כאילו שיש המון אוויר במערכת. המהלך ארוך, לא חלק ומסתיים בפעולה אגרסיבית. פמפום של הדוושה מעביר את זה והופך אותם לכמעט טובים, מה שגורם לי לחשוב שהמערכת צריכה bleeding - רק שאם אני אלך עם זה למוסך של קיה ואני אגיד שצריך bleeding, במקסימום אני אקבל אמבולנס. אני באמת מאמין שזה ניתן לטיפול, בכל מקרה.

 

3. יש כמה מוזרויות כמו אורות אוטומטיים שלא נכבו מעצמם פעם אחת ונעילה אוטומטית של הדלתות בנסיעה, שלא מוותרת גם אם לחצת על כפתור הפתיחה ומיד נועלת שוב או צליל אזהרה לדלת פתוחה שממשיך גם אם אתה מכבה את המנוע (כלומר, עצרת, פתחת ושניה אחרי זה כיבית - האוטו ימשיך לצלצל עד שתסגור את הדלת). הבעיה הראשונה נשמעת כמו באג תוכנה, השניה והשלישית הן מישהו שלא חשב עד הסוף על העבודה שלו.

 

4. בשביל העובדה שדחפו LCD שבעה אינץ' ללוח המכוונים, הם עושים איתו ממש ממש מעט. זו תצוגה כמעט זהה לתצוגה שמקבלים בEX עם הספידומטר המכאני. היו יכולים לעשות הרבה יותר.

 

בואו נדבר קצת על היבואן:

 

1. הם מתקינים מולטימדיה סינית איומה עם איכות שמע מזעזעת ומצלמת רברס גרועה (כמעט חסרת שימוש בלילה, למשל, בניגוד לזו שבמאזדה), והם עוד גובים על זה אקסטרה. המערכת אפילו לא משולבת במסך שבלוח השעונים. זה נותן נופך זול ומאולתר משהו למכונית שניכר שהתאמצו לתכנן.

 

2. אם זה לא מספיק, אז הם גם התקינו את המצלמה באופסט לצד, כלומר שהיא לא מצלמת מאמצע הרכב אלא מהצד ומאוד קשה לשפוט את החניה ככה (צריך להתרגל).

 

3. בזמן עליה על באמפר שמעתי נקישות מתכת-על-מתכת מכיוון הבגאז'. מבט בערכת הכלים גילה שיש לי שם שני וווים מתברגים, מה שלא נשמע מאוד הגיוני - במיוחד לא שהערכה בנויה (למיטב שיפוטי) להחזיק רק אחד. כנראה שאיכשהו הגיע וו שני לערכה מסורנטו אחר והיה זרוק על יתר החלקים, וכנראה שיש סורנטו אחר שמסתובב בלי הוו שלו עכשיו. אני בודק את העניין.

 

4. לקינוח, כשהגעתי לרכב היום שמתי לב שמהחלק הקדמי מידלדל לו צינור ונגרר על הרצפה :shock: זחלתי למטה (מזל שהאוטו גבוה) וראיתי שזה צינור בידוד חשמלי, שכנראה שייך למערכת איתור ולא הותקן כמו שצריך. הבעיה היא שהוא היה באורך מספיק בשביל להסתבך בגלגל אם לא הייתי רואה את זה. חתכתי אותו בנתיים ואני אלך לסדר את זה בשבוע הבא.

 

המסקנה, שמתחזקת כשרואים את מרכז השירות\מסירות בחולון, היא בעיקר שמדובר ביבואן שבנוי למכור מכוניות לליסינג ולא ללקוחות פרטיים - ובטח לא מכוניות ברבע מיליון שקל.

 

צריכת הדלק כרגע מסתובבת סביב 1:9. פחות טוב משציפיתי, עדיין סביר, אבל ניתן לה זמן.

 

הדבר שהכי מפריע בסורנטו, באופן חד משמעי, הוא המולטימדיה. זה פשוט גורם לך להרגיש כאילו שמישהו ישב ביבואן ואמר "חבל לבזבז את המערכת המקורית על הפראים המקומיים, ניתן להם זבל מוחלט עם מסך ענקי וכפתורים יפים ועוד ניקח מהם אקסטרה. בשביל הקטע נתקין את המצלמה עקום". אני די בטוח שהסיבה שהמערכת הדפוקה הזו מכלתחילה מצאה את דרכה לאוטו (בתוספת של 2500 ש"ח) היא בשביל שהיבואן יוכל לחייב אקסטרה (אם אתה לא רוצה, אל תקנה), בניגוד למערכת מקורית שאי אפשר להפריד מהרכב. אם לא הייתי מבין את זה עוד לפני שהזמנתי אותה (בגלל שחרשתי את הסורנטו של אולג מיודענו), הייתי ממש עצבני על זה. אבל זה משהו שידעתי שקיים וקניתי בכל זאת.

אם המערכת המקורית שמגיעה לארץ (ללא המסך) תומכת בלוטות' ועובדת כמו שצריך עם המסך בלוח השעונים, אז ממש יצאתי מפגר שלא לקחתי כזו וזהו.

 

תמונות יגיעו בקרוב, כשיהיו תנאים סבירים לצלם.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור עד הסוף הבעיה עם המולטימדיה - איך איכות השמע? רדיו, A2DP, USB?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוכרח לציין משהו - זה מאוד מרענן לקרוא סקירה עצמאית שמכילה... ביקורת עצמית (כלפי הרכב של המפרסם).

הרבה מה"ביקורות" כאן הן בגדר הלל ושבח, ואז לא ניתן להבין את התמונה המלאה, ולא ניתן לדעת איזה משקל יש לשים לדברי המפרסם (כי כשהכל ורוד, אז או שאכן הכל ורוד, או שהמפרסם biased בטירוף).

 

הנק' שהעלת ממש מעצבנות, אבל כשמשקללים אותן פנימה לתמונה הכוללת הן קטנות משמעותית, מה גם שרובן הן fixable.

 

אני במקומך הייתי משקיע עוד קצת ומסדר את העניינים האלו, זו אמורה להיות השקעה מינורית יחסית וייתכן שהתמורה תצדיק את זה. במיוחד היות והרכב חדש ו(אני מניח)נועד להשאר הרבה זמן במשפחה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 Performance | Palisade Calligraphy | F250 Duper Duty Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם חושב שיתרונות הרכב עולים פי כמה על החסרונות, שרובם ניתנים לפתרון קל יחסית.

 

מציע לקחת את הרכב למורשה כדי שיבצעו הוצאת אוויר ממערכת הבלמים (קליפרים ומשאבה מרכזית). את צינור הבידוד מן הסתם תצטרך לסדר אצל החאפר שהתקין אותה, ואת מערכת המולטימדיה שווה להחליף, הגם שזו תוספת תשלום. אתה מבלה הרבה ברכב וחבל שתתבאס מאיכות השמע.

 

רכישת רכב חדש בישראל דומה בכמה מובנים לרכישת דירה מקבלן, קבלת הרכב היא התחלה של מקצה שיפורים ותיקונים.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המתחיל כנראה צודק. חבל להתבאס על המערכת הזו. תבקש לקבל את המקורית שלקחו לך ותראה מה יש בה (תגגל עליה ותקרא את המנואל).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך למוסך מורשה ותבקש לנטרל סגירת דלתות אוטומטית והשהיית כיבוי אורות ויפה שעה אחת קודם. הסגירה הזאת באמת מטומטמת ומעצבנת.

גם אצלי יש שני ווים. אני חושב שאחד לפגוש קדמי ושני לאחורי. לא יודע מה קטע. גם אצלי הם דופקים על בעמפרים כשעוברים אותם מעל 40.

לא משהו שאי אפשר להתרגל.

לגבי מערכת וצינור. חבל שלא צילמת. לך לעדי מערכות בראשון. הם המתקינים הרשמיים של יבואן. רק שבראשון יושבים חברה הרבה יותר מקצועיים מאלה שעובדים בבונדד של יבואן. כדאי לקבוע תור. ככה יהיה לך סיבה להרים קול שלא מקבלים אותך. :wink:

תבקש שיסדרו לך את הזוית של המצלמה. על הדרך אולי תחליף לCCD שהרבה יותר טובה וגם תשפוך את מה שעל לבך לגבי הSHENZHEN ROAD ROVER שהם דוחפים. אולי יהיה פתרון או זיכוי בהחלפה למערכת נורמלית. אני השארתי רק בגלל הוויז המובנה. לי זה הרבה יותר קריטי.

אותי מעצבן שאין RDS ולאורך כביש 6 צריך כמה פעמים לחפש לבד תדר של אותה תחנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...