Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב זהה עם סמל שונה


Anti Freeze
שימו לב! השרשור הזה בן 7079 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הייתי רוצה לדעת יותר על שכפול של אותם מכוניות תחת לוגו שונה, ואת הסיבות.

הנה הרשימה ההתחלתית (אני מקווה) שהכנתי:

 

DAEWOO RACER-OPEL KADETT

CITROEN BERLINGO-PEUGEOT PARTNER

CITROEN JUMPY-FIAT SCUDO

RENAULT TRAFFIC-OPEL VIVARO

GEO TRACKER-SUZUKI VITARA

GEO METRO-SUZUKI SWIFT

CHEVROLET AVEO-DAEWOO KALOS

CHEVROLET OPTRA-DAEWOO NUBIRA

CHEVROLET OPTRA5-DAEWOO LACETTI

CHEVROLET VIVANT-DAEWOO TACUMA

CHEVROLET EPICA-DAEWOO EVANDA

CHEVROLET CAVALIER-TOYOTA CAVALIER

 

וכן כל דגמי ססניונג מופיעים כדיהו בשמות זהים

 

אשמח אם הרשימה תתרחב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש כמה סיבות ל"שכפול" דגמים. קודם כל חיסכון בעלויות פיתוח, למשל פיג'ו וסיטרואן, או אופל ודייהו, שתיהן שייכות לאותו קונצרן (PSA ו-GM בהתאמה). פשוט לוקחים דגם\פלטפורמה קיימת, משנים כמה דברים קטנים (אסטטיקה, עיצוב פנים...) והופה - יש דגם חדש כביכול.

 

עוד סיבה לכך היא שבשווקים מסויימים יש למותגים מסויימים מוניטין טוב יותר מאשר לאחרים. למשל בארץ כל המכוניות ה"חדשות" של שברולט הן למעשה דייהו בתחפושת, אבל בכל זאת הן נמכרות היטב ! אין ספק שלפחות חלק מההצלחה שלהן הוא בזכות הלוגו שמודבק להן בחזית - "שברולט" שנתפס כמותג מכובד בישראל.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה קוואליר???

 

הבנאדם רציני?

דברי הבלים אינם מזיקים כאשר אין אוזניים לשמעם...

 

הדבר הכי מעצבן בעולם זה שאחותי הקטנה פורסת את הלחם עקום! צריך ללמד את זה בביה"ס!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שברולט אופטרה דומה לדיהוו לאנוס לא לדיהוו נובירה.

 

והדיהוו רייסר שלי הרבה יותר טובה מאופל קדט.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה גם FORD CONNECT = OPEL VIVARO, אני לא בטוח שמדובר על הויוארו, אבל אני בטוח שיש דגם באופל, שדומה פלאים לקונקט.

 

פליקס

אין קשר בין הוויוארו (גרסת אופל לרנו טראפיק)

opel-vivaro-pic.jpg

 

לבין פורד קונקט

301101z.jpg

 

כמו כן, אין כל קשר בין הקונקט לשום רכב של אופל, גם אם במקרה התכוונת לקומבו

combo.jpg

 

ולשאלה המקורית:

DAEWOO RACER-OPEL KADETT

 

דייהו רכשה את פס וזכויות הייצור של הקאדט, וייצרה באמצעותם את הרייסר, תעתיק כמעט מושלם.

 

CITROEN BERLINGO-PEUGEOT PARTNER

 

מיתוג שונה למכונית זהה. מי שלא אוהב סיטרואן, אולי ירצה לקנות פיז'ו.

 

CITROEN JUMPY-FIAT SCUDO

 

פותחו יחד. עוד על אותה פלטפורמה: פיז'ו אקספרט.

 

RENAULT TRAFFIC-OPEL VIVARO

 

שת"פ בין אופל ורנו

 

GEO TRACKER-SUZUKI VITARA

GEO METRO-SUZUKI SWIFT

CHEVROLET AVEO-DAEWOO KALOS

CHEVROLET OPTRA-DAEWOO NUBIRA

CHEVROLET OPTRA5-DAEWOO LACETTI

CHEVROLET VIVANT-DAEWOO TACUMA

CHEVROLET EPICA-DAEWOO EVANDA

 

כל הדגמים למעלה הם מיתוגים של ג'נרל מוטורס. בהתאם לשוק היעד, מחליפים סמלים, שמות ופרטי

עיצוב קלים, כדי להתאים לקהל. מדובר בשיטה קלה מאוד ונפוצה מאוד מראשית ימי הרכב, להתאים את

הרכב לקהל היעד.

 

עוד דוגמאות:

שברולט אביאו - פונטיאק ווייב

פונטיאק GTO - הולדן מונרו - ווקסהול מונארו

אופל אסטרה - שברולט אסטרה

פיז'ו 107 - סיטרואן C1 - טויוטה אייגו

 

ועוד 1,000,001 דוגמאות שונות ומשונות.

 

CHEVROLET CAVALIER-TOYOTA CAVALIER

 

שת"פ בין היצרניות.

 

וכן כל דגמי סאנגיונג מופיעים כדייהו בשמות זהים

 

לפני פשיטת הרגל, דייהו קנתה את סאנגיונג ושיווקה את המכוניות שלה בשם דייהו.

 

אשמח אם הרשימה תתרחב

אין לשרת של הפורום מספיק זכרון בשביל להכיל את כל השיכפולים :wink:

 

שיתוף פעולה בין יצרנים יריבים, שמניב מכונית זהה עם תגים שונים, נועד בד"כ לחסוך לשני הצדדים

פיתוח מכונית לקטגוריה שהם לא מיוצגים בה (או מיוצגים עם מכונית לא תחרותית).

כך אפשר במחיר נמוך להשיג מכונית - מהר.

יצרנים עושים את זה גם בתוך עצמם על-ידי חלוקת פלטפורמות בין מותגים/קטגוריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד זוג עליו למדתי השבוע באחת מתוכניות הרכב הקנדיות של ערוץ אגו הוא:

 

Dodge Sprinter = Mercedes Sprinter

 

אני חייב להודות שלא הייתי משער בחיים שבאמריקה יסתירו רכב של מרצדס!

"הצלחה פירושה לעבוד בחריצות שמונה שעות ביום, עד שתקבל קידום ותוכל לעבוד שתיים-עשרה שעות ביום." (רוברט פרוסט)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצרנים עושים את זה גם בתוך עצמם על-ידי חלוקת פלטפורמות בין מותגים/קטגוריות.

לדוגמה: קונצרן VW הגולף, הבורה, הטולדו,הלאון,האוקטביה,A3 ואם אני לא טועה גם ה A4

בנויים על על הפלט' של הגולף

*) הפאביה הפולו(לסוגיו) והאיביזה\קורדובה והA2 (שוב אם אני לא טועה) בנויים על הפלט' של הפולו

 

PSA- ה407 בנויה על הC5 והC3 בנויה על ה206

 

GM- הדיהו סאאב אופל חלק מהפיאטים (לGM יש 20% מפיאט) בנויות על פלט' של GM

 

תארו לעצמכם מה היה קורה אילו כל קונצרן היה מפתח פלט' שונה לכל המכוניות הנ''ל (ואל תשכחו שזאת רשימה מאוד אבל מאוד מצומצמת) רק כמה כסף הוא היה מפסיד

בגלל זה כל קונצרן בונה מכוניות לשוק שונה על פלט' זהה, בד''כ הפלט' הוא של המכונית שנימצאת ''בראש שרשרת המזון'' של הקונצרן

 

ואם סגרנו את הסוגייה הזאת הייתי רק רוצה לדעת כמה קונצרנים יש בעולם (זה מס' מצומצם ואני חושב שלשרת הפורום יהיה מקום בשביל פיסת המידע הזאת)

כי הרי כל מכונית שיוצאת לשוק ניקנת מהר ע''י אחד מהקונצרנים, אני ירשום את מה שידוע לי

VW- אודי, סיאט, סקודה, בנטלי, למבור'...

GM- דיהו, סובארו, סאאב אופל...

פורד- וולוו,מאזדה...

PSA-פז'ו,סיטרואן

פיאט- פרארי,מאזרטי,אלפא,לנצ'יה,אוטובינקי

 

זהו רק חמש אני די בטוח שאין יותר מ10,15 קונצרנים גדולים שבעיקר הם שולטים על עולם הרכב

והייתי שמח לדעת עליהם ואת מי הם קנו

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שברולט אופטרה דומה לדיהוו לאנוס לא לדיהוו נובירה.

 

והדיהוו רייסר שלי הרבה יותר טובה מאופל קדט.

ממש לא

 

אופטרה היא דייהו נובירה

ההמשך של הלאנוס הוא דייהו קאלוס, או בארצנו שברולט אוואו.

 

ואם הרייסר שלך יותר טובה מקדט? אחת עגלה שנת 85 והשנייה שנת 95.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במה היא יותר טובה?

אומנם היא קוראנית, אבל היא מציע היא נוחה יותר מאופל קדט, ויש לה יותר מכלולים מכניים ומנוע הרבה יותר טוב.

למרות ששניהם זה אוטו זוועה ואני שונא את הרייסר שלי.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7079 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...