Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יחידת הטורבו בסאאב 9-5


yaari30
שימו לב! השרשור הזה בן 3377 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

אני מעוניין לדעת האם בסאאב 9-5 ברמת גימור "וקטור" וברמת גימור "Aero" יחידת הטורבו הינה זהה.

חיפשתי פרטים ברשת וכל מה מ

שמצאתי זה שהמנוע אכן זהה (2300 טורבו) אבל אין שום פרט על יחידת הטורבו מלבד "לחץ גדישה".

 

לדוגמא:

רמת גימור לינאר - " לחץ גדישה נמוך"

רמת גימור וקטור - "לחץ גדישה רגיל"

רמת גימור אירו - "לחץ גדישה גבוה"

 

במידה ויחידת הטורבו אכן זהה, ניתן בעזרת תוכנה בלבד להעלות את לחץ הגדישה בוקטור ולקבל את ההספק של האירו?

 

לצורך השאלה מדובר השנתון 2003-2004

אשמח לכל עזרה,

תודה.

יערי

עריכה אחרונה על ידי yaari30

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

ראשית , עם כל הכבוד לפורום זה את התשובות הכי מקצועיות תמצא בפורום מועדון סאאב בארץ בניהולו של אורן קיפניס :

http://www.tapuz.co.il/Communa/userCommuna.asp?communaID=9392&r=1

 

לשאלותיך , לפי מיטב ידיעתי (לי יש סאאב 9-5 עם מנוע 3 ליטר טורבו V-6) :

לדגמי הליניאר והווקטור יש מגדש זהה של Garrett GT17. בשנים שונות בעזרת כיול ניהול מנוע ושינויי לחץ גדישה יש הספקים שונים למנוע ה 2300.

לווקטור בארץ יש בשנים 2003-4 שני הספקים - 185 כ"ס ו- 220 כ"ס , בדוק ברשיון מה אצלך.

לדגם האירו יש מגדש שונה של מיצובישי מדגם TD04. דגם זה נתן בתצורה סטנדרטית 250 כ"ס. הוא נחשב ליחידת טורבו עמידה יותר מהגארט.

מנועי ה2.3 של סאאב יכולים להסתדר מצויין עם העלאת הספק ויחס דחיסה בעזרת תוכנות שונות. יש מספר יצרנים ידועים שנותנים תוצאות יפות.

לדוגמא - הירש , נורדיק, אפסולוט , BSR.

מספר דוגמאות לסבר את העיין :

http://www.upsolute.com/en/chiptuning/db/car/1921/saab/9-5/saab-9-5-23-t-185

 

http://www.upsolute.com/en/chiptuning/db/car/1432/saab/9-5/saab-9-5-23-t-220

 

http://extranet.hirsch-performance.ch/data/Index/detail/year/B/id/E270002251

 

http://www.bsrtuning.com.au/products/tuning-kits/saab/9-5/2.3t/

 

לסיכום , אכן ניתן לקבל שיפורי הספק וביצועים נאים לדגם הווקטור כך שיהיה לא פחות מאירו. יש לזכור כי בדגם האירו יש שינויים ושיפורים אחרים, למשל במתלים , כדי להתאים להספק הגבוה. גם בזה ניתן לטפל...

יש (לא) מעט בארץ שעשו זאת לווקטור שלהם.

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך על התשובה המפורטת והעניינית!

אני כרגע בתהליכים של רכישת סאאב , לגבי רמת הגימור אני עדיין לא בטוח אבל לפחות סידרת לי את הראש בנוגע ליחידות הטורבו.

אני כנראה אלך על גרסאות לינאר \ וקטור ואשאף לשנות את כיול התוכנה שיגיע ל220 כ"ס (באמת שלא צריך יותר מזה).

אחד השיקולים שלי ברכישה הוא התעסקות עם תוכנה.

תודה רבה מודה לך מאוד!

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3377 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...