Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3972 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לגבי נזק ממשי לממיר אני לא הייתי רץ למסקנה כזאת

אתה מדבר על פחות מ10 אחוז של סולר שהוא ייסע עליהם פחות מ250 ק"מ ואז הוא יתדלק שוב וכאן זה כבר יהיה זניח.

למה 98? כך אני הייתי נוהג ,סתם הגיון בריא שאחרי תדלוק סולר שלא נפיץ במיוחד,לא תזיק העלאת אוקטן.

אבל זה רק אני.

HU: alpine 9855. FRONT: tw:TangBand 25-1719S - woofer:hertz mlk 6.5 . SUB: DC AUDIO .LEVEL 3 "12". FRONT AMPS: celestra fa475.woofer amp: Celestra fa2150 SUB AMP: dc audio 2.0k. dsp: audison bit one

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

האמת שפשוט אינטואטיבית קפץ לי לראש עניין הנפיצות ,רק שלמעשה מדובר בנפיצות עצמית שזה מעט שונה ,מסתבר שזכרוני בגד בי הפעם...

אם כך פשוט תדלק פול , וכשתגיע לחצי מלא שוב,לפי דעתי זה יספיק....

מזכיר לי שאבי תדלק 15 ליטר סולר על מיכל ריק והתקשר אליי ושאל בפליאה מדוע המנוע שבק חיים,כששאלתי אם תדלק אמר שתדלק ממש כמה דקות לפני והוא היה בטוח ב100 אחוז שתדלק בנזין,הקבלה אמרה אחרת.

בוא נגיד ששרפתי כמה שעות כדי לרוקן אותם...

HU: alpine 9855. FRONT: tw:TangBand 25-1719S - woofer:hertz mlk 6.5 . SUB: DC AUDIO .LEVEL 3 "12". FRONT AMPS: celestra fa475.woofer amp: Celestra fa2150 SUB AMP: dc audio 2.0k. dsp: audison bit one

פורסם
העלת אוקטן לא מעלה נפיצות.

אמת אבל בעירה נקייה יותר כן,

זה לא יזיק ולדעתי רק יוסיף לבעירה חלקה יותר של המנוע במיוחד שיש סולר (בכמות קטנה)

וכמו שכתבו לך תמלא במחצית המיכל שוב ולא חושב שיהיה לך נזק גם לא לממיר.

קובי

:-)

פורסם
אמת אבל בעירה נקייה יותר כן,

זה לא יזיק ולדעתי רק יוסיף לבעירה חלקה יותר של המנוע במיוחד שיש סולר (בכמות קטנה)

וכמו שכתבו לך תמלא במחצית המיכל שוב ולא חושב שיהיה לך נזק גם לא לממיר.

מה זה בערה חלקה יותר ולמה אוקטן גבוהה יותר גורם לה במנוע שלא דורש את זה?

זה תחושות בטן או שיש מחקרים מאחורי זה?

יום טוב גם לך

פורסם

מספר אוקטן מעיד על נפיצות עצמית של החומר.

אוקטן גבוה יותר, פחות נטיה לנפיצות עצמית.

 

אם כבר, דלק בעל מספר אוקטן נמוך יהיה בעל פוטנציאל אנרגטי גבוהה יותר.

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

פורסם
מספר אוקטן מעיד על נפיצות עצמית של החומר.

אוקטן גבוה יותר, פחות נטיה לנפיצות עצמית.

 

אם כבר, דלק בעל מספר אוקטן נמוך יהיה בעל פוטנציאל אנרגטי גבוהה יותר.

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

 

ומאחר ויש במיכל כ 10% סולר אשר משהה את הנפיצות / בערה - הסולר פחות נפיץ.

כדאי למלא דלק / בנזין ב 95 אוקטן, אשר יותר נפיץ מ 98 אוקטן.

כך כלל התערובת תעלה יותר לכיוון ההצתה הנכון, והבערה תהיה יותר טובה.

ההמלצה שנרשמה למעלה נכונה.

למלא טנק/מיכל מלא 95 אוקטן , ולמלא שוב בנזין בחצי מיכל , כך מדללים את כמות הסולר בטנק הדלק, ואפשר כי לא תהיה בעיה.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

הסולר משמעותית יותר רגיש לפיצץ עצמי, מספר האוקטן של סולר הוא באיזור 28-30 אם זכרוני אינו מטעה אותי.

הוא פחות נדיף ובגלל זה הוא פחות דליק.

בתוך תא הבעירה של מנוע בנזין, אני מנחש שהוא יגרום לדטונציות בגלל שהוא משמעותית יותר נפיץ לכן עדיף להוסיף 98/104 כדי להעלות את מספר האוקטן ולהפוך אותו לפחות נפיץ.

פורסם

סולר אינו נפיץ, הוא מתלקח.

לעומת דלק שתחת לחץ מתפוצץ.

לכן מנוע דיזל עובד על התלקחות עצמית מאות אלפי קילומטרים, בעוד שדטונציות במנוע בנזין מפרקות מנועים מבפנים די מהר.

יום טוב גם לך

פורסם

סולר נפיץ, לא מתלקח (אתה צריך להיות בנקודה הנכונה על דיאגראמת הPVT, בשנתת הטמפרטורה אתה צריך להיות מעל 60 מעלות צלזיוס אם אני לא טועה, אחרי זה כמעט כל דבר מפוצץ אותו, לעומת זאת אתה יכול לזרוק מצת דולק לחבית סולר והוא יכבה בנוזל משום שהוא אינו נדיף. מה שמתלקח אלו האדים, לא הנוזל לכן נוזל לא נדיף לא יכול להיות מתואר כמתלקח)

בנזין לעומת זאת הרבה יותר יציב ונקודת הפיצוץ העצמי שלו נמצא הרבה יותר גבוה על דיאגראמת ה PVT, אבל הוא נדיף מאד והאדים שלו בוערים מאד מאד מהר, כ"כ מהר שהטעות הכי נפוצה לגביו זה שנראה כי הוא מתפוצץ.

פורסם
סולר נפיץ, לא מתלקח (אתה צריך להיות בנקודה הנכונה על דיאגראמת הPVT, בשנתת הטמפרטורה אתה צריך להיות מעל 60 מעלות צלזיוס אם אני לא טועה, אחרי זה כמעט כל דבר מפוצץ אותו, לעומת זאת אתה יכול לזרוק מצת דולק לחבית סולר והוא יכבה בנוזל משום שהוא אינו נדיף. מה שמתלקח אלו האדים, לא הנוזל לכן נוזל לא נדיף לא יכול להיות מתואר כמתלקח)

בנזין לעומת זאת הרבה יותר יציב ונקודת הפיצוץ העצמי שלו נמצא הרבה יותר גבוה על דיאגראמת ה PVT, אבל הוא נדיף מאד והאדים שלו בוערים מאד מאד מהר, כ"כ מהר שהטעות הכי נפוצה לגביו זה שנראה כי הוא מתפוצץ.

אז אתה טוען שבמנוע דיזל יש פיצוצים ולא שריפה?

 

ההבדל בין בערה לפיצוץ היא במהירות ההתפשטות, אם היא מתחת למהירות הכל זו בערה, אם מעל אז נוצר גל הדף וזה פיצוץ. על זה אנחנו מסכימים?

 

אם כן,

אז אתה לא יכול לומר שדלק בוער מהר יותר מסולר אבל סולר מתפוצץ ודלק לא..

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)

ההגדרה לפיצוץ היא שחרור אנרגיה באמצעות התפשטות מהירה מאד.

ההגדרה לבעירה היא חמצון תרכובת כימית אשר מובילה לתגובה אקסותרמית.

 

במנוע דיזל לא מתרחשות דטונציות בגלל שכאשר האוויר נדחס, הוא מגיע לטמפ' העולה על 500 מעלות צלזיוס (סביב ה 580 אאל"ט), בטמפ' זו הסולר נמצא בתוך אזור ה'אד' בדיאגראמת ה PVT, בגלל שמערכת ההזרקה מרססת אותו, שטח הפנים של כל טיפה ברסס הוא אסטורנומי יחיסת למסה שלה וזה מאפשר לנדף את הסולר ללא פיצוץ, ואז, הוא אינו נוזל יותר ויכול לבעור.

עריכה אחרונה על ידי Igrosh
פורסם

מניסיון לא נראה שיגרם נזק. אצלי בטעות מילאו מיכל מלא בסולר .

רוב הסולר רוקן ומולא דלק ובמשך זמן מה האוטו יצר מיסוך עשן .

אחרי זה חסר לתקינות ולא הייתה בעיה בטסטים הבאים.

פורסם
אני לא יודע מה ההשפעות ארוכות הטווח על המנוע אבל כנראה שתהיה פגיעה בממיר הקטליטי. הוא לא מיועד לקלוט את החומרים שנוצרים בשריפה של סולר. יש סיכוי שאת התוצאות תראה בטסט הבא.

 

אתה יכול לראות כאן דרך אחת לפיתרון במקרים כאלה :

 

 

צודק... הממיר הקטליטי עלול להפגע!

פורסם

תודה רבה על העצות!

 

לא כל כך הבנתי את כל הדיון על הנפיצות אבל דיברתי עם מוסכניק והוא אמר שבגלל שזו כמות ממש קטנה לא אמורה להיות בעיה, גם בכל מילוי אחוז הסולר במיכל יקטן עד שהוא יהיה ממש אפסי..

לפי מה שקראתי, רוב אלו שהיתה להם בעיה אז נכבה להם הרכב ממש כמה דקות אחרי המילוי ואצלי הרכב כבר נסע די הרבה ולא היה שום דבר חריג...מקווה שיהיה בסדר, תודה!


×
×
  • תוכן חדש...