Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4250 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

המשכנתאות גם בעבר היו על 90% מהסכום, אין כאן איזה הצעת חוק פורצת דרך, יתקן אותי ישה אבל עד השינויים האחרונים יכלת לקבל משכנתא על 90% מהסכום.

ורק בשביל לנסות לצנן את שוק הנדל"ן העלו את ההון הנדרש ל-25%, 30% ו-50% לדירה ראשונה, משפרי דיור, ומשקיעים בהתאמה.

 

כמובן שמה שאמר ישה רלוונטי, זה בפני עצמו יעשה רק רע כי יגרום ליותר ביקוש ועליית מחירים.

בתנועת מלקחיים עם מחיר מטרה והורדת חסמים והצפת השוק מצד אחד, מע"מ 0, משכנתא 90% מהצד השני יורידו את המחירים ויאפשרו לצעירים לרכוש דירות.

 

גם הטענה כאילו בנקים יקרסו שטותית, ומי שזורק את המושג "סאב פריים" כאילו בישראל יקרוס בנק בגלל זה עוד יותר טיפשית.

הבעיה שם הייתה ששיעורי הריבית ללווים מסוכנים הייתה נמוכה מדי וגם היו הלוואות ללא הון עצמי בכלל.

 

אז מה? עשרות שנים אנשים קנו דירות עם משכנתא 90% ופתאום עולה החשש שבנק יקרוס?

אגב מבחינת אנשי המקצוע הטענה ששמעתי הייתה זהה לזו של ישה - זה יאפשר למי שלא יכול לקנות דירה ולכן יעלה את הביקוש

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בזמנו אפשר היה לקבל גם 95% מימון אבל עם ביטוח של חברת EMI

 

זה בוטל במסגרת המלחמה של בנק ישראל ברוכשים במקום להילחם בממשלה להגדיל את ההיצע.

 

בארה"ב המשכנתא היא על הנכס לא שילמת , החזרת את הנכס לבנק אתה פטור מלשלמה

 

בארץ ימכרו לך את הנכס ואם תישאר יתרת חוב ירוצו אחריך מקררים עד קצות הארץ לגבות את המגיע.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אם הבנתי אותך נכון משמע כל מי שזועק "סאב פריים" בימים האחרונים בגלל הצעת החוק לא מבין כלום?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

נכון ולא נכון

 

בוא נדמיין ששוב מותר לקחת 90% משכנתא וההחזר הוא 3000 ש"ח ולפתע הריביות עולות וההחזר עולה ל 4500 , ב 3000 בקטשי החזירו 4500 אין מצב.

 

עכשיו אם זה קורה לאחד ע, שרה או 100 ניחא אבל אם זה יקרה ל 10000 איש אז תהיה לך מפולת כאילו משבר סאב פריים.

 

כבר כתבתי במקום אחר ולאור מה שהבנקים החזיריים בארה"ב הגיעו למסקנה , שעדיף לא לפנות את הלווה מהנכס , שישלם את הארנונה שיתחזק את הבית ף וישלם בעת הצרה הזו רק את הריבית בלי החזר של הקרן הסכון יורד לרבע בגדול , או חלק וחלק לפי יכולתו וכשירווח יחזור לשלם רגיל קרן + ריבית.

 

והנה אין משבר .

 

כמובן אם לא יתלווה לזה גל פיטורם שלא יהיה לבן אדם ללחם .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אבל אם המשכנתא מחולקת למסלולים צמודים ולא צמודים?

אז רק הריבית של הצמודים עולה לא?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

כל הפתרונות שהממשלה מציעה הם קשקוש אחד גדול. הפתרון היחידי הוא הגדלת ההיצע שמצריך הפשרת קרקעות בצורה מהירה יותר. היום כדי "לקבל" קרקע חברות בניה נדרשות להליך שנמשך שנה-שנתיים ועולה המון המון המון כסף (אאל"ט, 40% מערך הדירה זה רק מיסים). הממשלה צריכה לגדל ביצים, להלאים את קק"ל - כדי להיפטר מהדיון המטופש למי שייכות קרקעות המדינה - ולהתחיל לעודד בניה.

 

אחחח, איפה ההבטחה של ביבי לתת מגרש 0.5 דונם לחיילים משוחררים? :(

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
אבל אם המשכנתא מחולקת למסלולים צמודים ולא צמודים?

אז רק הריבית של הצמודים עולה לא?

 

קיים מסלול הפריים שעולה ויורד לפי החלטות הנגידה. היום הוא ברצפה , לכן העתיד צופה לו עליות

 

כמובן שישנתם מסלולים צמודים וצמודים משתנים שבהם חוץ מץתוספת המדד הריבית משתנה פעם בתקופה והכיוון היום כאשר היריביות ברצפה הוא לכיוון מעלה.

 

כאשר בא לווה הדיוט עם יכולת החזר נמוכה ביחס למשכנתא שהוא לוקח לבנק אין ברירה אלא לתת לו מסלולים שאופטיים הם זולים בהחזר לחודש הראשון ואח"כ אלוהים גדול.

 

המסלול קבועה לא צמודה יקרה כ 25 יותר מהצמודה . אנשים לא מבינים שבטווח הארוך היא תהיה הזולה, או לפחות בה לא יהיה לנו הפתעות. כי התשלום החודשי קבוע מהיום הראשון של ההלוואה עד ליום האחרון.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

לא אמורים לקבל עם ההצעת משכנתא גם את פריסת התשלומים?

 

כלומר חודש 1 - נניח 4000 שקל, חודש 2 - 4100 שקל וכו'?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מה שנקרא באידיש לוח סילוקין

 

בבנקים טרם שמעו שיש מדד בישראל ולכן כתוב באותיות קטנות על רקע בלתי ברור שההחזר אינו כולל הצמדה למדד. בטח שלא שינוי בריבית שעל זה באמת אין מידע.

 

כנס לכל מחשבון משכנתא של בנק , בנה לך מסלול ובקש לוח סילוקין תיווכח לבד.

 

אחת השערוריות ...

 

בהצעת המשכנתא ( אישור עקרוני ) מפורט ההחזר לחודש הראשון בלבד

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

קק"ל מה הקשר לקרקעות המדינה? הכוונה כנראה למנהל מקרקעי ישראל או רמ"י.

בכל אופן, זה לא כזה פשוט להגדיל היצע של דירות ולהפריש קרקעות למגורים, רבותיי. (אני עובד עם ועדות התכנון של משרד הפנים).

יש המון המון פרמטרים שאדם רגיל מן הישוב לא לוקח בחשבון כשהוא יוצא בהצהרות כאלו.

בנוגע לדירות - בדרך כלל, ברוב המחוזות, 40 אחוז משטח הקרקע (הפרטית של היזם) מופרש לצורכי ציבור. לא יודע לגבי מיסים, אבל זה המון. מטלות יזם והפרשות והפקעות למיניהם + תנאים מגבילים יחסית של תכסית, אחוזי בנייה וכו', לא תמיד אטרקטיביים ליזמים, ונדרש המון תיאום בין היזמים לבין גופים שונים, מה שיוצר הליך שלוקח שנים ארוכות, שבזמן הזה בינתיים ההיצע לא משתנה ומצבו של שוק הדיור נשאר בעינו.

פורסם
מה שנקרא באידיש לוח סילוקין

 

בבנקים טרם שמעו שיש מדד בישראל ולכן כתוב באותיות קטנות על רקע בלתי ברור שההחזר אינו כולל הצמדה למדד. בטח שלא שינוי בריבית שעל זה באמת אין מידע.

 

כנס לכל מחשבון משכנתא של בנק , בנה לך מסלול ובקש לוח סילוקין תיווכח לבד.

 

אחת השערוריות ...

 

בהצעת המשכנתא ( אישור עקרוני ) מפורט ההחזר לחודש הראשון בלבד

 

ולא חשבו לטפל בזה?

 

מן הסתם לא מבקשים פה נביאים שהם יתחייבו לך על שינויים בריבית, אבל לפחות נכון לאותו רגע

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

איך יחששו את ההמונים

 

שם היה מלטה יוק כאן אצלנו מדד יוק

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

וניתן נניח אחת לחצי שנה להגיע לבנק ולבקש לוח סילוקין מלא מעודכן?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...