Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3742 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
האחריות לDSG צומצמה בחזרה לשנתיים כי הבעיות כביכול נפתרו.

אני אישית לא אוהבת את האיביזה, לדעתי עיצוב וגימור הפנים שלה פשוט עלובים. אבל בשביל 80K זאת תמורה הוגנת וטובה, בוודאי כשמשווים אותה לספייס סטאר.

 

נכון, העיצוב לא משהו, וזה כמובן בכוונת מכוון. מצד שני, לא יודע איזה דגם מקביל כן עוצב יפה בקונצרן... ומצד שלישי, ב- 3ד' היא דווקא נראית לא רע. אבל, במחיר הזה, ביחס למתחרות, מקבלים מנוע עדיף.

 

תמורה לא רעה למחיר, אבל DSG7?

אגב, בניגוד לכמה דעות כאן, אני לא חושב שמדובר על נוקאאוט. היתרון העיקרי שלה הוא במנוע, וזהו.

חבר מחפש רכב מהקטגוריה ואני לא יודע אם כדאי לו להסתכן עם DSG7.

 

נכון, DSG7. אבל אם הייתי בשוק לרכב מהגודל הזה, אולי הייתי אפילו חוזר לרכוש מצ'מפיון. נכון הוא, שיש קליאו שנותנות פייט אבל יש הפרש גדול במחיר (ובאבזור, אני יודע).

 

אותם מכלולים בגדול (למרות שבפולו יש 110 כוחות סוס ובאיביזה 105), אבל ממש לא אותו הרכב. אין מה להשוות את איכות החומרים בתא הנוסעים בין הפולו לאיביזה. הפולו ברמה הרבה יותר גבוהה. האם זה שווה 40 אלף ש"ח? לא יודע, שוק חופשי וכל לקוח יחליט לעצמו.

מה שכן, המחיר החדש של האיביזה ביחד עם ההודעה על תחילת שיווקם של דגמי דאצ'יה בישראל (ככל הנראה במחירים נמוכים במיוחד) הם ההוכחה המושלמת שכל אלו שטוענים שאין תחרות בשוק הרכב הישראלי - טועים ובגדול.

 

א. נכון שאיכות ועיצוב שונים. מצדיק אולי 10K לדעתי.

ב. מעניין מה עושה צ'יפ לכל אחד מהמנועים.

ג. ברור שיש תחרות בסגמנט מסוים. ברור שאין בכלל תחרות בסגמנט העיקרי...

ד. כפי שברור שיש מחירים מופרכים להרבה מאוד רכבים, רק כי אפשר...

ה. וכפי שברור שלו היה יבוא מקביל אמיתי (כמו למשל של הקמרי ולא כפי שכפו על איילון) - המחירים היו יורדים עוד...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

ושחכתם את היחס של היבואן...

לצערנו גם את זה צריך לקחת בחשבון (תרתי משמע).

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

א. נכון שאיכות ועיצוב שונים. מצדיק אולי 10K לדעתי.

ב. מעניין מה עושה צ'יפ לכל אחד מהמנועים.

ג. ברור שיש תחרות בסגמנט מסוים. ברור שאין בכלל תחרות בסגמנט העיקרי...

ד. כפי שברור שיש מחירים מופרכים להרבה מאוד רכבים, רק כי אפשר...

ה. וכפי שברור שלו היה יבוא מקביל אמיתי (כמו למשל של הקמרי ולא כפי שכפו על איילון) - המחירים היו יורדים עוד...

 

ג. יש תחרות ביותר בסגמנט מסוים, יש תחרות ברוב הסגמנטים החשובים אם לא בכולם. יש תחרות בסגמנט הסופר מיני, יש תחרות עזה מאוד בסגמנט המיני (ע"ע קיה פיקנטו ויונדאי i10), יש תחרות בסגמנט הג'יפונים (ע"ע גרסאות הבסיס החדשות של הספורטאז' וה-ix35) ועוד ועוד.

אתה משום מה החלטת שמשפחתיות 1,600 סמ"ק סדאן זה הסגמנט העיקרי. אתה משום מה שוכח שמדובר בסגמנט שכמעט 70 אחוז ממנו נמכר לציי רכב ולכן הם אלו שקובעים שם את המחיר הרשמי. אתה משום מה שוכח שיש אלטרנטיבות לתצורת המרכב המיושנת הזאת ורוב הלקוחות הפרטיים פונים היום לאלטרנטיבות. אתה משום מה שוכח שהתחרות אולי לא מורידה את המחיר הרשמי של רכבי הסדאן 1,600 סמ"ק אבל כן מורידה את המחירים שלהם בפועל במסגרת "צביקה שלח אותי" או במסגרת ימי מכירות "של פעם בחיים" שחוזרים על עצמם שלוש פעמים בשנה.

 

ד. יש רכבים יקרים מידי אבל, הפתעה הפתעה, ברוב המקרים יש גם מתחרה שיודע לזהות את המחיר הגבוה ולתת פייט. הנה, סיאט סגרה את הפינה של הסופר-מיני האוטומטיות שהיו עד היום יקרות באופן משמעותי מהגרסאות הידניות המקבילות. פולקסווגן אמארוק היה יקר מידי? הנה, אחרי כמה חודשים פולקסווגן מבינה את הטעות והמחיר צונח בכ-30 אלף ש"ח.

 

ה. אני לא יודע על סמך מה אתה מבסס את הטענה המאוד לא הגיונית הזאת. אין שום סיכוי שיבואן מקביל של טויוטה יוכל למכור לך קורולה 1,600 סמ"ק חדש במחיר נמוך מהמחיר של יוניון מוטורס. המחיר המעשי, לא המחיר הרשמי שכל המטרה שלו זה להופיע על דף. הסיבה פשוטה - דילר קטן שקונה 30-40-50 רכבים בשנה אף פעם לא יקבל את אותו המחיר שמקבלת יוניון מוטורס שמזמינה 15 אלף חתיכות בשנה. סיטונאות, אתה יודע. זאת הסיבה שאיילון מוטורס לא הצליחו לחדור לשוק עם הפוקוסים והפיאסטות שלהם. זאת גם הסיבה שיבוא מקביל יהיה רלוונטי אולי רק לסגמנט היוקרה. שם גם היבואנים הרשמיים מזמינים כמויות קטנות יחסית והדילרים יכולים לתת להם פייט במחיר כי אין להם עלויות נלוות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

פיק, כתבת בפוסט קודם שזו הוכחה לכך ש"מי שטוען שאין תחרות- טועה ובגדול".בנתיים הבהרת יותר את דבריך- יש נתחי שוק עם תחרות גבוהה, יש פחות- אני מקבל. ברשותך שאלה:

בשנים האחרונות במיני וסופר מיני ידניות הייתה תחרות ערה.

מכוניות סופר מיני אוטומטיות נמכרו במחירים גבוהים בהרבה מידניות,לעתים ברמת גימור ומנוע דומים.

מי שקנה ידני הרוויח אך לא לכולם זה מתאים.

לי נראה שמסיבה כלשהי שאיני יודע[אז לצורך העניין נקרא לה"הבנה שבשתיקה"] היבואנים הסכימו על מלחמה בעצימות נמוכה בניהם. למה הכוונה? הם הגבילו את התחרות הקשה לדגמים ידניים ביודעם שזו נישה. הם לא הרחיבו את מעגל האלימות בניהם לספר מיני אוטומטיות כדי לשמור על מתח רווחיים גבוה.

בשלב כלשהו, מישהו חרג מן ההסכם הבלתי כתוב הזה. למה? אולי הוא חלש בציים, אולי קיבל דגם מסויים במחיר טוב, אולי חושב לעשות קופה לפני שיריביו יגיבו.. לא יודע. בכל אופן. מרגע שזה קרה ואם הוא ימכור כך כמות גדולה- אחרים יצטרפו.

 

יכול להיות שהבניין שלי מעורער[אשמח לבקורת שכן יש לך ידע רב ממני בהרבה] אבל אתה יודע מה? בוא נוסיף לבניין המעורער עוד קומה? הצעד הבא עשוי להיות בהתרחבות ירידת מחיר למשפחתיות למרות חסמי הליסינג שיפגע מכך ולכן ישתדל לעכב את המגמה. הבעייה מבחינתם- סופר מיני אוטומטית וגיפונים שהזכרת- כבר מהוים תחרות למשפחתית יותר מסוזוקי אלטו.

 

רציתי שאלה ויצא נאום. אז, במה אני צודק ובמה פחות? והאם לא היה חשש הדדי של היבואנים מירדת מחירים בספרמיני אוטמטיות

 

תודה.

פורסם
נכון, העיצוב לא משהו, וזה כמובן בכוונת מכוון. מצד שני, לא יודע איזה דגם מקביל כן עוצב יפה בקונצרן... ומצד שלישי, ב- 3ד' היא דווקא נראית לא רע. אבל, במחיר הזה, ביחס למתחרות, מקבלים מנוע עדיף.

 

אני ממש לא השוואתי לרכבים של הקונצרן המדובר, אלא למבחר הסופר מיני באופן כללי (לא רק לזאת שמופיעה בסמלון).

העיצוב החיצוני שלה דווקא יפה בעיניי, בגלל זה אני תמיד אומרת "איך אוטו כל כך יפה מבחוץ נראה כל כך רע מבפנים?!"

כמו שכתבתי בהודעה המקורית, במחיר הזה היא תמורה נהדרת למחיר.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם
אותם מכלולים בגדול (למרות שבפולו יש 110 כוחות סוס ובאיביזה 105), אבל ממש לא אותו הרכב. אין מה להשוות את איכות החומרים בתא הנוסעים בין הפולו לאיביזה. הפולו ברמה הרבה יותר גבוהה. לאיביזה החדשה יש גם 4 כריות אוויר בלבד (לעומת 6 בפולו + בלימה אוטומטית + בקרת שיוט אקטיבית). האם זה שווה 40 אלף ש"ח? לא יודע, שוק חופשי וכל לקוח יחליט לעצמו.

 

מה שכן, המחיר החדש של האיביזה ביחד עם ההודעה על תחילת שיווקם של דגמי דאצ'יה בישראל (ככל הנראה במחירים נמוכים במיוחד) הם ההוכחה המושלמת שכל אלו שטוענים שאין תחרות בשוק הרכב הישראלי - טועים ובגדול.

 

בפולו החדשה גם יש רק 4 כריות אוויר

היבואן עוד לא קיבל תקינה לבלימה האוטומטית ו/או לבקרת השיוט האדפיטיבית - בדקתי כשרציתי לעשות הזמנה מיוחדת - גם כאשר תקינתם כן תאושר, התוספות הללו צפויות לעלות כמה אלפי שקלים נוספים ולא להגיע כאבזור סטנדרטי.

 

לכן, מבחינת אביזרי בטיחות, לפולו אין יתרון עליה.

 

אבל אני מסכים - אין מה להשוות מבחינת אבזור ואיכות החומרים - לכן רכשתי את הפולו החדשה ולא מתחרט על כך.

פורסם

מישהו כתב "אני חייב רכב עם מרווח מאחורה לפחות כמו הפיאסטה או הסקודה...".

האם באמת המקום מאחורה מאד צפוף יחסית לפיאסטה / סקודה? (כי מבחוץ האיביזה נראית יחסית גדולה...)

 

תודה.

פורסם (נערך)

אתה משום מה החלטת שמשפחתיות 1,600 סמ"ק סדאן זה הסגמנט העיקרי. אתה משום מה שוכח שמדובר בסגמנט שכמעט 70 אחוז ממנו נמכר לציי רכב ולכן הם אלו שקובעים שם את המחיר הרשמי.

 

 

 

למה רק סדאן? מה עם 5 דלתות וסטיישן? מה עם מיניוואנים? אין בסגמנטים האלה תחרות ומה לעשות, סופר מיני+מיני+גיפונים הם לא שימושיים כמו הסטיישנים והמיניוואנים, וגם לא כמו הסדאנים המשפחתיים. יש תחרות רק בסגמנטים שהם נישה ועד עכשיו זה היה בעיקר לרכבים ידניים שזה נישה בתוך נישה. זה לא בר72 החליט שזה הסגמנט העיקרי.

עריכה אחרונה על ידי Arco
פורסם
מישהו כתב "אני חייב רכב עם מרווח מאחורה לפחות כמו הפיאסטה או הסקודה...".

האם באמת המקום מאחורה מאד צפוף יחסית לפיאסטה / סקודה? (כי מבחוץ האיביזה נראית יחסית גדולה...)

 

תודה.

 

המרווח בפביה מעולה לעומת האיביזה,נסעתי בשני הרכבים במושב האחורי ובאיביזה פשוט צפוף ואפל :lol: (אין תאורה למושב האחורי בFR2013).

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
למה רק סדאן? מה עם 5 דלתות וסטיישן? מה עם מיניוואנים? אין בסגמנטים האלה תחרות ומה לעשות, סופר מיני+מיני+גיפונים הם לא שימושיים כמו הסטיישנים והמיניוואנים, וגם לא כמו הסדאנים המשפחתיים. יש תחרות רק בסגמנטים שהם נישה ועד עכשיו זה היה בעיקר לרכבים ידניים שזה נישה בתוך נישה. זה לא בר72 החליט שזה הסגמנט העיקרי.

גם במיניוואנים יש תחרות יפה, אבל הסגמנט הזה קצת יותר קטן ממה שאתה כנראה חושב. שים לב שבתחילת השנה טויוטה הורידה כמעט 9,000 ש"ח ממחירו של הורסו 7 מקומות ובשברולט הגיבו בהתאם עם אורלנו בנזין שמקורות זרים מספרים שאפשר לרכוש אותו במשהו כמו 140 אלף ש"ח.

בסטיישנים אכן קצת יבש מבחינת תחרות אבל גם זה סגמנט שמוטה ציי רכב. רוב הלקוחות הפרטיים יעדיפו שברולט טראקס על שברולט קרוז סטיישן או ניסאן ג'וק על רנו מגאן סטיישן, מה שאומר שרוב המכירות בסגמנט הם לאנשי ליסינג שבשורת הליסינג הגיעה אליהם. זה שהסטיישן יותר שימושי - אני מסכים איתך. אבל השוק לא הולך לפי שימושי או לא שימושי. תעשה סקר בקרב רוב רוכשי הרכב בסוכנות, רובם מחפשים עיצוב או מחיר.

לגבי ה-5 דלתות - כאן אני בכלל לא מסכים איתך. סיאט וסוזוקי משחקות חזק מאוד בסגמנט הזה. סוזוקי הורידה כמעט 10,000 ש"ח מהמחיר הסטנדרטי עם הקרוסאובר החדש שמוכר מצוין בשוק הפרטי. גם סיאט לאון נמכרת במחיר דומה (123400 ש"ח לפי מודעה שראיתי לא מזמן בעיתון) ונמכרת לא רע.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
המרווח בפביה מעולה לעומת האיביזה,נסעתי בשני הרכבים במושב האחורי ובאיביזה פשוט צפוף ואפל :lol: (אין תאורה למושב האחורי בFR2013).

זה נכון לעומת הםאביה האיביזה יותר צפופה,גם הפיאסטה לא הכי מרווחת,בין המרווחת בקטגוריה אלו הריו,פולו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
המרווח בפביה מעולה לעומת האיביזה,נסעתי בשני הרכבים במושב האחורי ובאיביזה פשוט צפוף ואפל :lol: (אין תאורה למושב האחורי בFR2013).

זה נכון לעומת הםאביה האיביזה יותר צפופה,גם הפיאסטה לא הכי מרווחת,בין המרווחת בקטגוריה אלו הריו,פולו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.


×
×
  • תוכן חדש...