Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4333 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני מעוניין לעשות קו מתח שפועל עם סוויץ' שיפעיל עליו מטען לסלולר, מצלמת דרך, פלאפון קבוע ורדיו דיסק. בגלל שאני לא רוצה להעמיס על החיווט המקורי, רכשתי מאיביי ממסר כזה: http://www.ebay.com/itm/291029672666?var=590194179537&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

מצאתי לי קו קיים והתחברתי עליו. עכשיו אחרי שסיימתי את כל ההתקנה הממסר לא עובר מצב, על שולחן בדקתי אותו והוא תקין.

בדקתי והכל תקין ומחובר כראוי, יש מתח בכל הרגליים חוץ מרגל 87. משמע הכל מחובר כראוי אבל הממסר לא מחליף בין רגל 87A ל-87.

 

 

מה יכולה להיות הבעיה? וכמובן, מה לעשות כדי לפתור אותה?

האם ייתכן שחייבת להיות זרימה מינימלית כלשהי שתגרום לממסר לזוז?

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם (נערך)

קח שיוצא מהפאנל שליד תיבת הנתיכים, החוט בצבע כתום עם פס לבן.

אם אני זוכר נכון, עידן (CHESH) מהפורום חיבר על אותו כבל בפונטו שלו צרכן כלשהו.

אם זה זרם חוזר, למה שלא יצליח להפעיל ממסר?

אגב, ניסיתי גם להחליף בין החיבור של רגליים 85 ו-86. לא עזר.

עריכה אחרונה על ידי matansab

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

הממסר תקין, גם החלפתי אותו בממסר אחר, שגם הוא לא פועל עם ההתקנה שלי.

תוכל להסביר איך זה שעובר זרם בממסר עם מתח שאמור להפעיל אותו, והוא לא פועל?

האם יש זרם מינימלי כלשהו להפעלה?

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם (נערך)

על-פניו נראה שחיברת בצורה לא נכונה את הממסר.

מתח מינימלי הדרוש להפעלת הממסר הוא 8.5 וולט.

 

שים לב

 

רגל 87A מחוברת (N.C.) כאשר אין מתח על סליל הממסר רגלים 85-86.

כאשר יש מתח ברגלים 85-86 רגל 87 מקבלת מתח דרך רגל 30.

 

ייתכן שחיברת את העומס לרגל 30.

 

** צרף את סכימת החיבורים שביצעת כי לפעמים יש צורך להוסיף דיודה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

ברור שיש זרם מינימאלי ולכן אם זה זרם חוזר אחרי צרכן אז הממסר לא יעבוד

איך בדיוק בחרת את הקו המשמש פיקוד לממסר?

פורסם

ראשית נשים את התמונה בה הממסר הכי פוטוגני:

 

sku048800-5.jpg

 

את 30 חיברתי למצבר עם פיוז באמצע.

את 87A בידדתי.

את 87 חיברתי בינתיים רק לרדיו דיסק כדי לראות שעובד.

 

 

ליד תיבת הפיוזים יש חוט כתום-לבן שגדעתי, צד אחד חיברתי ל86 ושני ל-85

חשבתי שאולי יש משמעות לכיוון הזרם (אם זורם מ85 ל86 או להיפך) אז ביצעתי גם היפוך לחיבור של הרגליים, עדיין לא עובד.

 

במצב הנוכחי אני מודד מתח מצבר בכל אחד מהרגליים חוץ מרגל 87. (פרוב אחד נוגע בגוף, פרוב שני נוגע ברגל)

 

אם יש זרם מינימלי, מה הוא? לא כתוב כלום בעמוד המכירה באיביי.

 

את הקו שיפקד על הממסר בחרתי אחרי בדיקה עם מולטימטר, חיפשתי היכן יש מתח בסוויץ'.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם (נערך)

החוט הכתום-לבן בפונטו הוא של + אחרי סויץ' של אורות.

לא חושב שאתה רוצה להשתמש בו כי גם החוט דק.

החיווט של הרדיו מוזן אצלי עם כבל + עבה, כבר מחווט אצלי אחרי סוויץ' רגיל. עליו שמתי מצלמה דרך שקע מצת חיצוני, שעון וולט מטר וטמפ'.

לא ממש זוכר איך חיברתי בזמנו כי זה היה מזמן אבל ממה שאני זוכר החיווט היה עבה כל הדרך אל הפיוזים.

עריכה אחרונה על ידי chesh
פורסם

זה כל הרעיון של ממסר, כדי לא להעמיס על החוט הזה, עושים שהזרם שזורם בו יגרום לסגירת מעגל אחר.

אגב, הוא לא כזה דק, לפי החושף שלי מדובר ב-18 או 16 גייג' אם אני זוכר נכון.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם (נערך)
ראשית נשים את התמונה בה הממסר הכי פוטוגני:

 

[ATTACH=CONFIG]389983[/ATTACH]

 

את 30 חיברתי למצבר עם פיוז באמצע.

את 87A בידדתי.

את 87 חיברתי בינתיים רק לרדיו דיסק כדי לראות שעובד.

 

 

ליד תיבת הפיוזים יש חוט כתום-לבן שגדעתי, צד אחד חיברתי ל86 ושני ל-85 (לא נכון).

חשבתי שאולי יש משמעות לכיוון הזרם (אם זורם מ85 ל86 או להיפך) אז ביצעתי גם היפוך לחיבור של הרגליים, עדיין לא עובד

בממסר ללא דיודה אין שום חשיבות לקוטביות של רגלים 85-86.

נתק את החיבור שביצעת לרגלים 85-86. חבר ישירות מהמצבר פלוס לרגל 85 ומינוס לרגל 86 על-מנת לבדוק שהממסר עובד.

במצב הנוכחי אני מודד מתח מצבר בכל אחד מהרגליים חוץ מרגל 87. (פרוב אחד נוגע בגוף, פרוב שני נוגע ברגל)

 

אם יש זרם מינימלי, מה הוא? לא כתוב כלום בעמוד המכירה באיביי. - לא צריך לעניין אותך ואינני יודע למה הכוונה זרם מינימלי.

 

יש מתח מינימלי להפעלת הממסר שהוא 8.5 וולט. הזרם שעובר דרך הסליל נקבע לפי התנגדות הסליל והמתח המסופק.

את הקו שיפקד על הממסר בחרתי אחרי בדיקה עם מולטימטר, חיפשתי היכן יש מתח בסוויץ'.

כמו שכתבתי קודם לכן, הסליל של הממסר לא מקבל +/- לכן הוא לא עובד.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

תודה לכולם על העזרה עד כה, כולל ל-ASAFASAF בגזרת ההודעות הפרטיות.

כבר ביצעתי בדיקה לממסר עוד לפני שהתחלתי את ההתקנה, הוא פועל.

 

בעצם אתה מציע שנעשה חיבור כמו בתמונה שצירפתי? לפצל את החוט ולחבר אותו לצד אחד של הממסר, וצד שני לחבר לגוף?

האם במקרה כזה לא יהיה חשש שאספקת הזרם לצרכן בקצה החוט הכתום-לבן תיפגע?

 

עושה רושם שאכן יש זרם מינימלי להפעלת הממסר. בחיבור שעשיתי כרגע הממסר מחובר בטור לצרכן מסויים שבקצה הקו, ואתה מציע שנחבר אותו במקביל, כך יעבור דרכו יותר זרם.

ממסר.png

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

לא מחברים ממסר בטור לצרכן כפי שעשית.

 

שוב פעם, הזרם נקבע לפי המתח קרי כול עוד המתח מעל 8.5 וולט הממסר יעבוד.

איזה כייף לי :)

פורסם

עכשיו נפל האסימון.

זו הפעם הראשונה שאני מתעסק עם ממסר, מסתבר שהיה חסר לי קצת ידע.

מחר אסיים את העניין, תודה רבה לכולם!

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

את הפיקוד לממסר אפשר בהחלט לקחת מהזרם של הצרכן זה מקובל גם לעשות זאת השאלה מה אתה לוקח לקוטב השני של הפיקוד

×
×
  • תוכן חדש...