Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4337 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עוד שאלת ממסרים אחת ברשותכם:

אם אני מעוניין להפעיל ממסר מ-"קו חוזר", מה הדרך הנכונה לעשות כך (אם בכלל יש כזאת?)

הבעיה כביכול היא שלזרם אין שום עניין להכנס לממסר בגלל שיש לו קצר אל הגוף.

אם נשים נגד כמו באיור המצורף, זה יעבוד? אם כן, איזה ערך של נגד עלי לשים ובאיזה הספק?

ממסר2.jpg

 

תודה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

"זרם חוזר"- חוט שעובר ישירות מהרכיב אל האדמה.

בתרשים שהעלתי, אם אין נגד, הזרם שמגיע לצומת שאחרי הרכיב בוחר בקצר אל האדמה. אין לו שום סיבה לזרום אל הממסר ולהפעיל אותו.

חשבתי שאם נוסיף נגד אז הזרם יתפצל בצומת ויעבור גם דרך הממסר וגם דרך הנגד.

 

למקרה שלא הייתי ברור מספיק, נבהיר מה אני מנסה לעשות:

ישנו בקר כלשהו עם כפתור הדלקה. אני רוצה שכשהבקר ידלק, ידליק איתו מעגל אחר במתח אחר.

בחוט הפלוס שמגיע ליחידת הבקרה הזאת תמיד יש מתח. אבל בחוט המינוס יש מתח רק מתי שהבקר עובד. אז אני מעוניין לשים ממסר שידלק מהמתח בחוט המינוס המדובר.

 

עוד לפני פתיחת השרשור הזה חשבתי שאפשר פשוט לחתוך את החוט השחור ולחבר את הממסר בטור לאותו בקר.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

ראשית יש ממסרים עם נגד במקביל לסליל אבל המטרה של הנגד היא הדעכה/בלימה של ספייקים (בדומה לדיודה המחוברת במקביל) בזמן פעולת הממסר בכדי למנוע נזק לרכיבים רגישים במעגל.

 

המעגל שצירפת לא יעבוד בצורה תקינה מכיוון שהנגד יוריד את המתח ויגביל את הזרם "לרכיב כולשהו'.

איזה כייף לי :)

פורסם

חנן, בצורה שאתה מציע הממסר תמיד יסגור מעגל, כי לפני ה"רכיב כלשהו" יש פלוס קבוע.

מרק, האם יש לך פתרון לבעיה המתוארת?

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

חוט המינוס מחובר ישירות לאדמה. מתי שהרכיב לא פעיל אז לא זורם זרם בחוט הזה, אבל אם אני אחבר את הממסר במקביל אז אני עוקף את הרכיב וזרם יזרום בממסר ויפעיל אותו.

תחשוב על "רכיב כלשהו" כמו על מפסק. מתי שהוא סוגר מעגל אז יש זרם גם בחוט המינוס. רק שזה לא באמת מפסק אלא בקר עם אוסף צרכנים בתוכו וחיבור הממסר בחוט המינוס בטור יגרום לשינוי במתח שהבקר מקבל.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

אם אני מבין נכון אתה רוצה בעצם לייצר מעין חיישן זרם שיפעיל ממסר.

ביצעתי את זה בזמנו ע"י נגד כפי שתיארת.

לנגד מחובר רכיב קומפרטור-משווה, שמשווה את המתח בנגד למתח רפרנס שערכו חצי מהמתח שמתפתח על הנגד. ברגע שהמתח על הנגד עובר את הערך הזה, הקומפרטור מפעיל ממסר.

 

 

עשיתי את זה בזמנו בשביל לייצר התרעה על נורות שרופות ברנו5 מודל 80.

כן, שיעמם לי.

פורסם

האמת שבמקרה הספציפי אני לא מתכנן שום דבר לרכב, אבל בגלל שאנחנו כבר דנים בממסרים החלטתי להמשיך את השרשור הקיים.

אני מעוניין להתקין באופניים החשמליים שלי מעגל כלשהו שיפעל רק כאשר האופניים במצב ON.

יש על הכידון יחידת בקרה שמקבלת 4 חוטים: פלוס, מינוס ואני מניח שהשניים הנותרים הם DATA. בין הפלוס למינוס תמיד יש 36V. גם כאשר הבקר כבוי.

 

אם נחבר ממסר בין הפלוס למינוס, יהיה סגור תמידית.

אם נחבר במקביל למינוס בלבד, לא יסגר לעולם.

אם נחבר בטור לבקר, הבקר יקבל מתח נמוך מ-36V.

 

נשמע שעשית דבר דומה. אבל נשמע יחסית מסובך. גם מעולם לא שמעתי על רכיב בשם קומפרטור.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

×
×
  • תוכן חדש...