Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיה לגבי שמן מנוע LIQUI MOLY ולמה שמן מנוע מתכהה


dudu-r
שימו לב! השרשור הזה בן 5950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מבקש שתשמור את פניותיך אלי ברמה עניינית ולא בידיונית אחרת אפעיל את סמכויותי כמנהל, מה שבאמת אין לי כל כך חשק לעשות ביום שבת!

 

אין כאן מדע בדיוני אלא נסיון רב גם בבדיקות מעבדה של שמנים, ואני לא מקבל תקריבים של טיפת שמן אלא נתוני מדידה של השמן יבשים כגון צמיגות, התוספות והמשקעים בשמן ושאר גופים זרים.

 

הרכב שלך הוא לא דוגמא לכלום ולא מוכיח דבר מטענותיך ולעולם לא טענתי שבוצה קיימת בכל מנוע אך ברוב המנועים תמצא אותם ברמה כזו או אחרת בשלב מסויים.

נתקלתי רבות ברכבים עם מנועי "בוצי" בק"מ נמוך שטופלו עם שמן סנטטי אך משכו טיפולים ולא בגלל שהם הגיעו מאוחר אלא כי תנאי נסיעתם או השימוש ברכב היה לא ראלי מול הנחיות היצרן מרחיקות הלכת או היה שימוש בשמן לא מתאים ברמת הדרוג איכות שלו כמו ברכבי ליסינג למשל.

המנוע לעולם לא עובד מושלם, וגם זיהום אויר, דלק טרי או שאריות שריפה גורמים להתפרקות השמן, בנוסף תקלות שונות ומשונות שהמנוע עובר כגון (ואני שוב חוזר על עצמי ובפעם האחרונה אני מקווה) התחממות, זיופים, סתימות מערכת נשם, חדירת לכלוך, תערובת עשירה או ענייה מידי ועוד הרבה תקלות שונות שגורמות התפרקות השמן ואיבוד צמיגותו הרבה מוקדם מהדרוש וגם בשמנים סנטטים. הבוצה שמצטברת מתנקה בחלקה כתלות בכמות, כאשר שמן טרי עובד במנוע שהוא כמובן בעל תכונות ניקוי מתאימות (שמן איכותי).

בנוסף, וזה מתקשר לפסקה הקודמת של אופי השימוש, רכב שעובד בתנאים קשים, חול ואבק, התנעות קרות, סרק ממושך, גרירה, סל"ד גבוה מאוד, אקלים קיצוני וכו' יזרז את הווצרות הבוצה במידה והשמן לא יוחלף בתדירות רבה הרבה יותר ממה שדורש היצרן כשגרת טיפולים רגילה. ברור שלמנוע חדש לא תהיה בוצה כמעט בכלל או כלל ולרכבים המטופלים בפנאטיות יתרה ומוגזת אולי גם ההצטברות תהיה פחותה בהרבה ואולי תופיע רק בק"מ יותר מתקדם מהרגיל אך בשלב מסויים היא תגיע, כי מה לעשות המנוע מתבלה, גם עם השמן הטוב ביותר בעולם, מה שמוסיף ללחץ העוקה -> התחמצנות שמן מזורזת -> בוצה.

 

ונחזור לגבי בדיקות שמן. שום תקריב של טיפת שמן אינו תחליף לבדיקה מלאה של שמן במעבדה. החזות אינה מרמזת על המרכיבים של השמן, רמת עתודת התוספים שבו או צמיגתו בטמפ' שונות.

אין לסמוך כלל על חזות טיפת השמן כמדד למועד החלפתו וניתן לקבוע זאת רק בבדיקת מעבדה מוסמכת.

 

 

ואגב, את רמת הבוצה ניתן לאבחן בקלות ע"י פתיחת מכסה השסתומים או/ו אגן השמן, אין צורל לפתוח מנוע לשם כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ברור שלמנוע חדש לא תהיה בוצה כמעט בכלל או כלל ולרכבים המטופלים בפנאטיות יתרה ומוגזת אולי גם ההצטברות תהיה פחותה בהרבה ואולי תופיע רק בק"מ יותר מתקדם מהרגיל אך בשלב מסויים היא תגיע, כי מה לעשות המנוע מתבלה, גם עם השמן הטוב ביותר בעולם, מה שמוסיף ללחץ העוקה -> התחמצנות שמן מזורזת -> בוצה.

 

יש צדק בדבריך, אבל מחלת הבוצע לא חייבת להגיע, למרות שאתה עומד על כך. בוא נגיד ש-100.000 ק''מ זה שום דבר. אפשר לפתוח דיון על מנועים שעוברים 500 עד מיליון ק''מ ללא בוצע. המנוע לא חייב להיות "חדש" כדבריך, גם מנועים עם ק''מ מתקדם מאוד יכולים להיות במצב מצוין וללא סימני בוצע.

 

הבוצע לא סתם "יושבת" שם, אם הבוצע מתחילה להיווצר זה אומר שהמנוע בדרך לשיפוץ. תקח מנועים של קורולות משטרטיות עם 400-500 אלף ק''מ ללא שיפוץ במצבים טובים מאוד, אני בכלל שותק לגבי מרצדסים ובימרים שמלחתחילה משתמשים בהם רק בשמן סינטטי ועוברים ק''מ מכובד ביותר ללא בוצע.

 

הבוצע לא חייבת להופיע ולא תופיע במנועים מטופלים כראוי. זוהי ממש הגדרה של "מחלה" שהופיע בשנות ה-90 של מאה הקודמת עקב מספר גורמים, אך עם טיפול סדיר ניתן להימנע מהבוצה.

 

התבלות של המנוע לא צריכה לגרום לבוצה, הבוצה לא נגרת עקב בלאי של המנוע אלא בדיוק ההפך: עקב הבוצה יופיע בלאי של המנוע.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית נהוג לומר בוצה (מלשון בוץ) ולא בוצע (מלשון לבצע).

 

בתאוריה שלך אולי הכל ורוד ומנועים אין להם בוצה אך המציאות שונה.

 

אתה שוכח כי לעולם אין מחליפים את כל השמן במנוע וכ 100-500 סמ"ק (תלוי בגודל המנוע) של שמן מנוע ישן נשאר במנוע. השמן הזה הוא המרכיב העקרי להווצרות הבוצה במנוע תקין וחלק מהתכהות השמן הוא ערבוב השמנים. אם תמיד תשתמש בשמן תקין ואיכותי הבוצה הניבנת בין טיפול לטיפול לא תחמיר ותמיד השמן החדש ינקה אותה אך לעולם לא לגמרי.

תמיד יש משקעים במנוע והם הולכים ומצטברים ככלות הק"מ והזמן, החלפת שמנים בזמן תצמצם את התופעה.

בוצה ברמה גבוהה עדיין אין זה אומר שהמנוע לקראת סיום חייו ויש מספר דרכים לטפל בזה, ביצוע פלאשינג או פתיחת מנוע חלקית לצורך ניקוי .

 

אגב טויוטה, המנועים שלהם ידועים בהווצרות בוצה בק"מ מאוד נמוכים של 40 ק"מ בקירוב וזאת למרות החלפת שמנים במועד ושימוש בשמן נדרש ואך סנטטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שילמתי 100 אצלנו בנצרת על השמן בצבע אפור כסוף כזה 10 40 הבעיה היא בשמן הזה ושל כול הליקווי מולי בארץ שהם לא מקוריים השמן מיוצר פה בארץ ומתמלא בראש העין .... זאת אחריי בירורים מעמיקים חזרתי לקנות תשמן של פרסטון חצי סינטטי 10על 40 גם במחיר של 60 שקל ל5 ליטר

 

 

אמח אם תשפחו עוד אור על הנושא הנ"ל,

האם מישהו נוסף שמע על דבר כזה?

 

יש טלפון\כתובת לבירורים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החברה שמוכרת את ליקווי מולי היא פרומט , ומקום מושבה הוא אכן פארק התעשיה אפק בראש העין .

עד כאן נכון , אולם איך אתה יודע שהשמן מיוצר בארץ ?

 

גם קוקה קולה מיוצרת בארץ על פי תקנים מחמירים של קוקה קולה העולמית , אין בכך הוכחה לטיבו של השמן .

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר בעלי גולפים, שמחליפים שמן פעם ב15 אלף ק"מ,

ולא מעניין אותם שהשמן שחור.

 

המלצה שלי היא, כשמגיעים ל10 אלף ק"מ, לבדוק את השמן,

ואם הוא ממש שחור, אז להחליף אותו

ולא למשוך עוד 5 אלף ק"מ, בשביל לחסוך כמה גרושים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

danniel

ראשית נהוג לומר בוצה (מלשון בוץ) ולא בוצע (מלשון לבצע).

 

תודה על השיעור בעברית, אך אני לא שולט בשפה כמוך, לא נולדתי בארץ ולא למדתי פה בבית הספר, כך שאתה בוודאי מכיר את השפה הרבה יותר טוב ממני. תודה שהדגשת את זה בפומבי :wink:

 

להתייחס לענין עצמו, דווקה המנועים של AUDI ו-VW ידועים כנגועים במחלת הבוצה, במיוחד בין השנים 1997-2003

 

ומה שתיארת לגבי שאריות שמן שנשארות במנוע ומתערבבות עם השמן חדש.... זה מינורי לחלוטין, אין זה הגורם באיזו שהיא צורה לבוצה. החלפת שמן מנוע איכותי עם מסנן בתדירות תקינה תמנע בהחלט הצטברות בוצה.

 

אני מכיר בעלי גולפים, שמחליפים שמן פעם ב15 אלף ק"מ,

ולא מעניין אותם שהשמן שחור.

 

שוב, השמן בג'יפ יכול להשחיר כמעט מיידית וזה בגלל הסולר שהוא תרכובת כימית כבדה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

danniel

 

להתייחס לענין עצמו, דווקה המנועים של AUDI ו-VW ידועים כנגועים במחלת הבוצה, במיוחד בין השנים 1997-2003

 

.

 

ספר לי עוד על זה בבקשה....רק מנוע אחד ויחיד ממערך המנועים המפואר של קונצרן VAG סבל מבעיה זו והוא:

1.8L טורבו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספר לי עוד על זה בבקשה....רק מנוע אחד ויחיד ממערך המנועים המפואר של קונצרן VAG סבל מבעיה זו והוא:

1.8L טורבו.

 

 

מישהו העיר את מפלצת הVAG משנתה....

[מארק מארק, ראית מה זה? הוציאו מנוע שסובל מבעיית בוצה.. לא מסוגלים לתכנן כלום כמו שצריך (ואף מילה על מעבר למנועי 16 שסתומים :)]

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שאני מתערב אבל אולי זה יעזור קצת בעניין.

 

בכל מנוע יש בוצה שהולכת וגוברת עם הזמן ולא משנה איזה שמן יש במנוע אם סנטטי מלא, חצי סנטטי או מינרלי.

 

מה שקובע את קצב "התרבות" הבוצה זה זמן/ק"מ החלפת השמן, ככל שנקטין את זמני ההחלפה ככה אנו מונעים בוצה במערכת.

 

בכל מנוע יש בוצה או שלבים מוקדמים לבוצה ועם הזמן זה הולך ומחמיר.

 

הפתרון/מניעה הוא זמן ההחלפת השמן במרחקים קצרים ושימוש בשמנים איכותיים יקטינו את הווצרות הבוצה.

 

לBURZUM יתכן ואצלך במנוע יש כמות מאוד קטנה ממש מזערית יותר נכון של בוצה כי אתה מחליף את השמן בתדירות גבוהה ומשתמש בשמנים איכותיים.

 

אין מה לעשות הזמן עושה את שלו וככל שהזמן עובר והק"מ של המנוע גדלים ככה הבוצה הולכת וגוברת.

 

מנועים שמטופלים כראוי ושומרים עליהם הבוצה תהיה הרבה יותר מזערית כמו במיקרה אצל BURZUM שהוא שומר על המנוע ומטפל בו בשמנים סנטטים עם מרווחי טיפולים קצרים ככה הוא מונע בוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...