Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיה לגבי שמן מנוע LIQUI MOLY ולמה שמן מנוע מתכהה


dudu-r
שימו לב! השרשור הזה בן 5950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מחליף שמן גם לפי ק"מ (בין 10 ל-15 בד"כ) וגם לפי צבע... אם השמן נראה מפוחם לגמרי, אני לא מחזיק עוד 4000 ק"מ כי זה עד הטיפול הבא.

אני בכל מקרה עושה את זה לבד.

אז לזה התכוונתי, מעניין כמה זמן עד שייראה (LM הזה) כאילו זקוק לשימון חדש.

 

שמן מנוע הופך צבעו לשחור, בדרך כלל בגלל המשקעים של הפיח שהוא מנקה בזמן עבודת המנוע, ולא משום שהשמן עצמו נשרף.

 

כלומר, אם אתה רגיל, לראות את השמן שחור אחרי 10K ק"מ עם שמן א', ועם שמן ב' אחרי 10K הוא עדיין שקוף, זה כנראה אומר שהוא פשוט לא מבצע את עבודתו ולא מנקה את הפיח.

 

צבע השמן לא אומר כלום על מצבו, אלא רק מראה שהוא ספח אליו משקעים, כמו שהוא אמור לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

צבע השמן לא אומר כלום על מצבו, אלא רק מראה שהוא ספח אליו משקעים, כמו שהוא אמור לעשות.

 

זה לא נכון

כמה שהשמן יותר שחור, וספח יותר פיח,

ככה הוא פחות אפקטיבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון

כמה שהשמן יותר שחור, וספח יותר פיח,

ככה הוא פחות אפקטיבי

 

פולו גולף שלום רב!

תרשה לי לתקן אותך, ערן המסוקס צודק בכל מילה.

הידע שלו נרכש כנראה, מפורום גיפים"גיפולוג", שמשם אני מכיר אותו, ושם הוא פעיל מאד, ומפגין ידע רב, למרות גילו הצעיר(הוא ביקר בעבר אצלי במכון), ולמרות מספר התגובות הקטן שלו בפורום, הוא די וותיק בפורום זה, למרות גילו הצעיר.

 

ולמען העשרת הידע בלבד: שמן מינרלי מכיל בתוכו תוספים שונים, ובינהם דטרגננים, שהם החומר גלם ממנו מיוצר הסבון, ותפקיד הדגרנט בשמן, לנקות ולספוח אליו, את הפיח הנוצר בתא השריפה, ולכן שמן זה ידוע שהוא משחיר מהר מאד, לאחר החלפתו, והדבר אינו מעיד כלל ועיקר על איכותו.

שלוש תכונות עיקריות יש לשמן המנוע, לסכך, לקרר ולנקות.

השמן ידוע כסופג את חום המנוע, אך מאבד את תכונותיו, בהתחממות יתר, מה שפוגע בצמיגותו, והוא הופך להיות דליל כמים, ולכן נורת לחץ שמן מתחילה להבהב, בעת עלייית יתר של טמפרטרת המנוע, בגלל לחץ השמן שקטן, בגלל דלילות השמן.

שמן חצי סינטטי לעומת זאת לא משחיר כלל, ונשאר תמיד צלול, שקוף, ובצבע צהוב.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל השמן הוא טוב , אך לא הכי טוב ובטח שלא מצדיק את המחיר שלו , ואגב בשביל מה אתה צריך 5 ליטר ?

 

הרכב שלך אוכל שמן ? אני קניתי לרכב שלי (לאנטיס 1800 סמ"ק) שמן של VALVOLINE במחיר של 100 ש"ח (4 ליטר)

 

ותאמין לי שהוא לא פחות טוב ממנו ואף יותר טוב .

 

2003001501711807937_th.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן חצי סינטטי לעומת זאת לא משחיר כלל, ונשאר תמיד צלול, שקוף, ובצבע צהוב.

בברכה

צביקה

 

זה לא מסתדר לי.

 

שמן חצי-סינטטי זה אותו שמן מינרלי שתיארת בתוספת מרכיב סינטטי (+ חבילת תוספים). זה יכול להיות גם 98% מינרלי 2% סינטטי. זאת רק ההגדרה כדי למכור שמן מינרלי במחיר יותר גבוהה, אך אין הבדל משמעותי חוץ מיכולת מסוימת של חצי-סינטטי לעמוד בטמפרטורה גבוהה בלי להתפרק.

 

שני השמנים מזוקקים מחומר גלם כבד ורק הליך הפקת סינטטי מלא שונה לגמרי. הוא זק וטהור מלחתחילה, לאומת מינרלי או חצי-סינטטי.

 

ערן המסוקס כנראה רכש את הידע שלו בפורום ג'יפים שהם בדרך כלל דיזל. שמן מנוע לדיזל ישחיר מאוד מהר וזה באמת לא אומר שהוא גמור. במנוע בנזין הענין קצת שונה, וכמה שהשמן יותר שחור אז ככה קרב הזמן להחליפו. פשוט מאוד: הוא מזוהם, ולא במשקעים (חס וחלילה). יש הרבה זוהמה במנוע חוץ ממשקעים (שלא אמורים להיות בכלל במנועים מטופלים).

 

בג'יפים השמן ישחיר מהר מאוד בגלל הסולר, אך בפרייבטים שמן שחור מעיד על כך שהפילטר כבר לא מתפקד ויש צורך בהחלפה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם שמנים סנטטים או סנטים למחצה משחירים, יותר נכון מתכהים, לאחר מספר שעות עבודה, ללא יוצא מהכלל!

 

....וזה כמובן בגלל איכות הבנזין או הסולר, ולא משקעים.

 

איזה משקעים?? משקעים בוחנים לא על פי הצבע של השמן, אלא בשיטה אחרת לגמרי!!

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמן משחיר בגלל שאריות שריפה, ובוצה (משקע של שמן שהתפרק/התחמצן) הנשארת משימוש של השמן הקודם במנוע.

אם החלפת השמנים הקודמות הייתה במועד והשמן שהיה בשימוש הוא שמן מתאים ואיכותי והמנוע לא סבל מבעיות של מערכת נשם, מרססים/מזרקים, התחממות וכו' משקעי הבוצה יהיו קטנים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שהשתמשתי בו פעמים רבות, אכן ההגדרה של מינרלי עם מרכיבים סינטטיים מחשידה את השמן באריזה הזהובה של LM. בהחלט יכול להיות שהמרכיב הסינטטי נמוך מאד.

 

ישנו שמן סינטטי מלא (אפילו 10W40) של חברת רויאל פרפל. השמן פחות מוכר מהשמות הסטנדרטיים אך הוא שמן יקר ואיכותי שמשמש גם בתעשיית המכונות. קצת קשה להשגה אבל עם קצת רצון, ההמשך ידוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שילמתי 100 אצלנו בנצרת על השמן בצבע אפור כסוף כזה 10 40 הבעיה היא בשמן הזה ושל כול הליקווי מולי בארץ שהם לא מקוריים השמן מיוצר פה בארץ ומתמלא בראש העין .... זאת אחריי בירורים מעמיקים חזרתי לקנות תשמן של פרסטון חצי סינטטי 10על 40 גם במחיר של 60 שקל ל5 ליטר

בעבר:

פיזו 205 TOP XRI

סיטרואן GT/GTI/SPORT

פיזו 306 XT 1.8 כיום ZX 1.4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמן משחיר בגלל שאריות שריפה, ובוצה (משקע של שמן שהתפרק/התחמצן) הנשארת משימוש של השמן הקודם במנוע.

 

השמן משחיר בגלל שאריות שריפה של דלק שנספגים בתוכו וזיהום מהאויר שנכנס לתוכו גם.

 

השמן לא משחיר בגלל הבוצה שהצטברה (אם הצטברה). במנוע מטופל (במיוחד בשמן סינטטי מלא) אין בכלל סיבה להצטברות של בוצה. למה שהיא תהיה שם? אם אין בוצה השמן ישחיר גם, בגלל הסיבות שציינתי. אם כן יש בוצה היא תראה כחתיכות ולא בצבע של השמן. הנה כמה דוגמאות לבוצה שהצטברה במנוע, ממש לא קשור לצבעו של השמן, שהוא יכול להיות גם נקי וגם מלוכלך. תראו ותבינו:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה לא קורא לעומק מה שכתבתי, במשך חייו שלה מנוע הוא עובר תנאים לא אידיאליים ולכן תמיד הוא יאסוף בוצה במקומות מסויימים, הבוצה יכולה להיות מאוד שטחית ותפקיד השמן הוא כך לפרק אותה במידת מה מהמקומות שהוא הצטבר.

גם שמנים סנטטים עלולים להתפרק וזאת למרות עמידותם המשופרת, לאחר שימוש לא סביר ברכב, משיכת טפולים, בעיות מנוע שונות וכו'.

 

הדוגמאות שהבאת נראות לי כמו תהליך ביוץ או הבשלות של ביצה ולא בוצה :shock:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה לא קורא לעומק מה שכתבתי, במשך חייו שלה מנוע הוא עובר תנאים לא אידיאליים ולכן תמיד הוא יאסוף בוצה במקומות מסויימים, הבוצה יכולה להיות מאוד שטחית ותפקיד השמן הוא כך לפרק אותה במידת מה מהמקומות שהוא הצטבר.

 

תשמע, זה מדע בדיוני מה שאתה כותב. סתם לצורך המחשה בוא ניקח את הרכב שלי:

 

שמן סינטטי מלא בלבד, מרווח החלפה 10.000 ק''מ, 60.000 ק''מ ב-3 שנים, תנאי עבודה רגילים. תן לי סיבה אחת למה צריכה להצטבר בוצה? המנוע מטופל ואיכות השמן נבדקת באופן קבוע, כמו גם מערכת הקירור. אין סימני בוצע, אך השמן בוודאי משחיר (נכון יותר להגיד מתכהה) לאחר כמה אלפי ק''מ. לא הבוצע היא הגורם לכך.

 

יתרה מכך, מחלת ה"בוצע" לא תופיע בכל מנוע ובדרך כלל לא תופיע בכלל לפני לפחות 80-100 אלף ק''מ בתנאי שימוש אופינים לרכב. המחלה הזאת (כך אפשר לקרוא לה) תופיע במנועים שהוזנחנו בהם טווחי החלפת שמן איכותי + פילטר, או שמנועים שהתחממו יתר על המידה בעקבות מערכת קירור מוזנחת או בלתי תקינה.

 

במנועים מטופלים היטב הבוצע לא תופיע בכלל גם לאחר 300-400 אלף ק''מ.

 

מה שאתה ציינת כ"בוצע יכולה להיות מאוד שטחית", אפילו אם זה נכון, זה לא יהיה הגורם לצבע של שמן כהה. הבוצע ניתן לאבחן על ידי בדיקה יסודית של שמן מן המנוע או פתיחת המנוע.

 

 

גם שמנים סנטטים עלולים להתפרק וזאת למרות עמידותם המשופרת, לאחר שימוש לא סביר ברכב, משיכת טפולים, בעיות מנוע שונות וכו'.

 

כל מנוע מוזנח יחזיר את נשמתו לבורא, זה ברור. אנחנו לא דנים פה על איכות שמנים סינטטיים, אלא למה כל שמן מנוע ישחיר.

 

הדוגמאות שהבאת נראות לי כמו תהליך ביוץ או הבשלות של ביצה ולא בוצה :shock:.

 

צר לי מאוד, אז כנראה אף פעם לא ראית בדיקות שמן מנוע.

 

זה הגדלות טיפות שמן מהמדיד שמן שנלקחו מהמנועים לצורך בדיקת מצב המנוע. על פי בדיקות הנ''ל ניתן לתאר בדיוק מה מצבו של המנוע והאם הוא צובר בוצע.

 

יתרה מכך, בדיוק על פי בדיקות כאלה ניתן לדעת מתי הוא הזמן הנכון להחלפת שמן, ולא על פי קביעת פרמטרים מראש כגון "כל 10 אלף" או "כל 15 אלף". על פי בדיקה כזאת ניתן לדעת במדויק האם חובה להחליף עכשיו או שאין צורך, זה יכול להיות גם אחרי 5 אלף ק''מ, זה יכול להיות גם אחרי 15 אלף ק''מ.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...