Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוויות אחזקה של מאזדה מיאטה NC - שירשור מתגלגל


HyperViper
שימו לב! השרשור הזה בן 1439 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם אני נהניתי מאד לקרוא. אין ספק, עושה חשק לקנות אחת! אבל, לצערי זה לא רכב הגיוני ומעשי לאדם עם שלושה ילדים קטנים (אני...), כך שאת הפנטזיה הזו אני אשמור לגיל שישים...

 

נ.ב.

הסיכום שלך אקראי או שאתה עובר לרכב אחר? ואם כן מדוע?

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכום שלך אקראי או שאתה עובר לרכב אחר? ואם כן מדוע?

 

 

הסיכום כרונולוגי אחרי תקופה של שנה ואז שנתיים.

 

אני שוקל מידי פעם לעבור לרכב אחר לשם הגיוון אבל לא מוצא חבילה דומה מתחת ל-200 אש"ח.

 

 

אתה מחליף סט צמיגים יקר פעם בשנה?? ובמעבר ל98 היה שינוי כלשהו בצריכה?

 

 

אני שנתיים עם הרכב ולפני חודשיים בערך קניתי את הסט הרביעי. שני סטים של Toyo T1R התאדו אחרי תקופה של 3-4 חודשים לסט, ה-Pirelli P Zero Nero GT שרדו שנה שלמה ועכשיו אני עם סט של Yokohama AD08 R שבטח לא יחזיקו יותר מידי כי הם צמיג דביק (Threadwear 180). עם המיאטה כל סיבוב הוא סיבה למסיבה ולכן הצמיגים נגמרים מהר. אם תנהג ברכב בעדינות וחסכוניות הם יחזיקו מעמד כמו על כל רכב אחר ואולי יותר (כי המיאטה קלילה ביחס לממוצע).

 

 

לגבי הצריכת דלק, לא בדקתי במחשב דרך, אבל לפי תדירות התידלוק בשגרה לא נראה לי שיש הבדל גדול, אם בכלל.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

טוב אז אחרי 3.5 שנים עם גברת מיאטה החלטתי שהגיע הזמן לעשות קצת שיפורי ביצועים. השיפור הקלאסי למיאטה (לפחות בארץ ישראל היקרה והשמרנית מבחינת שינויים אפשריים לרכב) הם החלפה של סעפת הפליטה ועדכון תוכנה למנוע.

 

הזמנתי סעפת חדשה עם ממיר קטליטי של בריאן גודויין, שאמנם פחות ביצועיסטית מסעפת בלי ממיר, אבל לפחות עוברת טסט בשלום ובלי קומבינות מיותרות. הסעפת עולה בארה"ב 600 דולר, אצלך בבית בישראל ב-2,200 שקלים אחרי משלוח מיסים ועמלה ליבואן החובב.

 

ההתקנה התבצעה כרגיל בסדנא של ט.י.ג מוטורספורט בחולון ועברה ללא אירועים מיוחדים. עלות ההתקנה: 700 ש"ח. מיד בהתחלת הנסיעה לאחר ההתקנה היה ניתן להרגיש שהמנוע נושם טוב יותר והסל"ד מטפס מהר יותר. השינוי לא דרמטי אבל בהחלט מבורך. הרכב צובר מהירות בצורה קלה יותר ומקרב אותי עוד צעד בדרך לשלילה :twisted:

 

השלב הבא הוא עידכון המחשב של המנוע עם תוכנה של ECUTek בשם RaceROM אשר תעזור למנוע לנצל את הנשימה המשופרת ותוסיף עוד כל מיני פיצרים נחמדים כמו אוטו-בליפינג של הגז בהורדת הילוך, בקרת שיוט ועוד. אפרט עוד בנושא הזה ברגע שאבצע את העדכון תוכנה.

 

אני והסעפת החדשה:

 

Me with new header.jpg

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

378 הודעות יש לבנאדם, הוא חבר בפורום יותר מעשור - ועדיין הוא לא מבין שלהקפיץ שרשור בן כמעט חצי שנה בשביל לשאול את הבנאדם אם הוא מוכר זה הזוי.

 

כאב לך לשלוח לו ה"פ?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, עברו כמה חודשים מאז העדכון האחרון אז החלטתי לעדכן.

טיונינג

כדי לשפר את גרף הכ"ס והמומנט ותחושת הכוח הכללית התקנתי ספעת פליטה חדשה של בריאן גודויין ותוכנה לניהול מנוע (RaceROM של EcuTek).

מרגע ההתקנה מסתבר שעברו כבר כבר מעל 3 חודשים ואני עדיין בעיצומו של תהליך הטיונינג של ה-RaceROM. כל שבועיים בערך אני מחבר לפטופ, מייצר לוג חדש של תפקוד המנוע ושולח לטיונר בחול (הטיונר הרשמי של ליגת פלייבוי) בעזרת אלירן וקנין המלך. אחרי כמה ימים הטיונר שולח מפה מעודכנת למנוע ואותה צורבים שוב בעזרת חיבור לפטופ לחיבור הOBD של הרכב.

אחרי כמה איטרציות הרכב התחיל להרגיש משמעותית חזק יותר. הכוח מגיע נמוך יותר בסל"ד, הקו האדום הועלה לבערך 7,300 סל"ד והרכב מרגיש "חי" יותר ורגיש יותר ללחיצות על הדוושה.

זה נכון שתמיד רוצים יותר כוח, אבל אני מרגיש שאני בשלב שממש כבר לא מדובר בצורך, הכוח זמין מתי שאני צריך אותו. אין מה להגיד, הרכב פשוט נוסע בצורה חלומית.

 

הקשחה

אני כל הזמן מפשפש ומחפש שיפורים קטנים וזולים לרכב, סתם כי בא לי לפנק אותו. נתקלתי במוצר יחסית חדש: בושינגים לדלתות. הבושינגים מהונדסים על המילימטר ויוצרים חיבור ישיר בין הדלתות לשאר הרכב, דבר הגורם לרכב להרגיש מוצק בהרבה בזמן הנסיעה. החיסרון הברור שלהם הוא שצריך לטרוק את הדלת בכדי לסגור אותה.

 

צמיגים

עדיין נוסע על היוקוהמה אדוון נובה AD08R המדהימים שמחזיקים כבר המון זמן למרות שכל יום אני מקפיד לעשות לפחות דריפט אחד (פרסה ספיציפית בדרך לעבודה בהרצליה פיתוח).

 

קילומטראג'

קניתי את הרכב עם 76,000 ק"מ, היום עם 140,000 ק"מ, סה"כ 64,000 נסועה מאז הקנייה.

 

תקלות

משאבת קלאץ' של אקסדי (חילופית) החזירה את נשמתה לבורא, החלטתי להחליף במקורית של מאזדה כי היא יותר אמינה גם אם קצת יקרה יותר.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה למשוך את התוכנה כל כך הרבה זמן?

אפשר לעשות בארץ תוכנה על דיינו בזמן אמת בתהליך הרבה הרבה יותר קצר של כמה שעות.

המחיר אולי טיפה יקר יותר אבל גם ההתעסקות במשך 3 חודשים נראית מיותרת.

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה למשוך את התוכנה כל כך הרבה זמן?

אפשר לעשות בארץ תוכנה על דיינו בזמן אמת בתהליך הרבה הרבה יותר קצר של כמה שעות.

המחיר אולי טיפה יקר יותר אבל גם ההתעסקות במשך 3 חודשים נראית מיותרת.

 

האמת שזה היה אמור לקחת הרבה פחות, אבל שילוב של העצלנות שלי, תקופת החגים וחופשה של אלירן גרמו לעיכובים בתהליך.

 

לגבי הדיינו, הוא מספק רק אספקט אחד של הטיונינג (עקומת כוח רצויה), הטיונינג לפי לוגים מתעסק בעיקר במניעת נזק למנוע ע"י ניתור הצתות וכד'. להבנתי מומלץ גם לתת למחשב רכב ללמוד מחדש כל עדכון למשך כמה שעות ורק אז למדוד שוב.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שכבר התקנת תוכנה אני ממליץ לחפש בפייסבוק את הדיינו של מקס טונינג.

מה שרשמת על הדיינו לא מדוייק, יחד עם בדיקת הספק בודקים הצתות, יחס A/F וכו'.

ככה שגם בדיינו בארץ ניתן לבדוק את כל הדברים שחיפשת .

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

כדי לשמור על גג הבד במראה חדש במהלך השנים, אני דואג פעם בשנה לצבוע אותו מחדש בעזרת צבע שחור יעודי של חברת רנובו.

 

מצרכים: צבע, מיכל קטן לצבע, מברשת קטנה, שקיות ניילון ונייר דבק לכיסוי הרכב.

 

קודם כל כמובן מנקים את הגג עם חומר יעודי לניקוי גגות בד (אני משתמש ב-303 של סאנברלה).

 

לאחר הניקוי מכסים חלקים שקרובים לגג בניילון ומתחיל לצבוע.

 

שופכים צבע למיכל:

Tools.jpg

 

אחרי צביעה של שכבה ראשונה על חצי גג:

New vs Old Color.jpg

אחרי השכבה הראשונה מחכים בערך חצי שעה ליבוש ומיישמים שכבה שניה.

 

הרכב מכוסה, הגג אחרי 2 שכבות צבע מלאות.

Full Car.jpg

 

לאחר שהחומר יבש לחלוטין (כשלוש שעות אחרי סיום השכבה השניה) הגג חוזר לצבע השחור המקורי שלו, ממש כמו ביום שיצא מהמפעל.

 

על הצבע היבש מיישמים אוטם לגג ששומר שלא יספג במים בגשמים ויש שנה שלמה של שקט לפנינו.

עריכה אחרונה על ידי HyperViper

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1439 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...