Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוויות אחזקה של מאזדה מיאטה NC - שירשור מתגלגל


HyperViper
שימו לב! השרשור הזה בן 1417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאפו על הכתיבה. נהדר.

 

אחת המכוניות המוצלחות בהיסטוריה!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אתם מתמודדים עם המחסור במושב אחורי?

יש לכם רכב נוסף נורמלי?

 

כשאתה צריך להסיע אנשים אתה מתחלף במכוניות עם זוגתך?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה יפה, נהינתי לקרוא. סע בדרכים טובות ושמור על הרכב.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שהחיסול של הטויו לא נובע מכיוון פרונט? השחיקה נראית מאוד "ספציפית".

 

אני חושד בזה, אבדוק בשבוע הבא לפני שיחסל לי גם את הפירלי.

 

נהנתי לקרוא =]צמיגי טויו אחרי חודשיים נראים ככה??! כנרה רוב הנסיעות שלך הם ספורטיביות ולא מנהלתיות :wink:

 

איכשהו כל נסיעה מנהלתית היא גם ספורטיבית. הסיבובים פשוט קוראים לה.

 

איך אתם מתמודדים עם המחסור במושב אחורי?

יש לכם רכב נוסף נורמלי?

 

כשאתה צריך להסיע אנשים אתה מתחלף במכוניות עם זוגתך?

 

יש רכב נוסף לאישה (יונדאי גטס), אבל הוא בקושי בשימוש.

השימוש הכי פופולרי שלו הוא כשומר חניה טובה למיאטה, כדי שלא נצטרך להחנות אותה רחוק מידי.

ב-80% מהזמן זה רק אני לבד ברכב, בעוד 19% אחוז אני ואשתי ובשאר הזמן לוקחים את הגטס.

יש אנשים שמסתדרים בלי רכב בכלל, יש אנשים שמסתדרים עם רכב דו-גלגלי. להסתדר עם מכונית דו-מושבית זה לא כזה ויתור גדול.

אחרי כמעט עשור שהייתי הנהג של הח'ברה והמשפחה עם רכב ליסינג ודלקן אין לי נקיפות מצפון.

 

היו רכבים אחרים שבחנת לפני שהחלטת ללכת דווקא על המיאטה?

בשלב מסויים פיתחתי סטיה של נסיעות מבחן ונסעתי בערך על כל רכב שעולה פחות מ-250,000. בין השאר לאון FR, ג'ולייטה, גולף GTI, ב.מ.וו סדרה 1 ואפילו דברים לא קשורים כמו לקסוס CT200h.

לרכבים ספורטיביים מאוד קשה להשיג נסיעות מבחן, למשל לאופל OPC אחרי חודשים של תחנונים עדיין לא הצלחתי להשיג נסיעת מבחן. אף אחד מהרכבים האלו לא הרגיש שונה דראסטית מהוולוסטר. כולם היו רכבים משפחתיים ו\או עם הנעה קדמית שקיבלו מתלים קצת יותר טובים ומנוע יותר חזק, אבל זה עדיין לא היה זה.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - אחלה כתיבה.

 

כמה דגשים שלי:

 

אני 191 ס"מ ועדיין מוצא תנוחת נהיגה - למרות שאין ספק כי הרבה יותר קל למאותגרי סנטימטרים ברכב הזה...

צמיגי הטויו שבתמונה לא ממש נראים גמורים, אין ספק שיש עליהם סימנים של יום מסלול אבל הם יכולים לשמש בתפקידם עוד כמה חודשים בקלות, אני מקווה שלא זרקת אותם...

 

גם במשפחה עם ילדים - ניתן למצוא את החלופות כדי שלאחד מבני הזוג יהיה רכב ספורט. לפעמים זה פשוט כרוך בכך שגם האישה תהיה מסוגלת לנהוג עליו. אצלי זה קרה רק פעם אחת במיאטה הנוכחית.

 

יש NC אחת גודשת עם סופר צארצר של קוזוורט, לא שמעתי על תעופות למינהן. הרכב נוסע יפה וחזק מאוד למיטב ידיעתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ביטוח

אם לבטח משפחתית רגילה בישראל זה לא כיף גדול, לבטח רכב ספורט קבריולט זה כבר ממש אתגר וגם כאב לא קטן בכיס. רוב החברות מעדיפות שלא להתעסק עם רכבים כאלו ונותר לנו רק לממן את שוקה.

 

נהגים מתחת לגיל 24 מתבקשים לעיתים לשלם סכום של 5 ספרות כדי לבטח רכב בשווי נמוך מ-150 אש"ח. מחיר מופרך לחלוטין. לאדם מעל גיל 30 עם עבר נקי מתביעות ניתן להגיע לעלות של כ6-7 אש"ח כולל ביטוח חובה שזה עדיין כואב, אבל קצת פחות.

 

בכל פעם שאתה מרגיש שהביטוח שלך יקר, הבט על הסטודנט שעומד איתך ברמזור על קטנוע 50\125 שעולה כמו רביעיית צמיגים שלך, ומשלם 4000-5000 ש"ח כל שנה על ביטוח חובה בלבד ומבוטח אך ורק ע"י הפול כי אף חברה לא רוצה להתעסק איתו. גם אם הוא בגילך וללא תאונות, שלילות או תביעות.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל פעם שאתה מרגיש שהביטוח שלך יקר, הבט על הסטודנט שעומד איתך ברמזור על קטנוע 50\125 שעולה כמו רביעיית צמיגים שלך, ומשלם 4000-5000 ש"ח כל שנה על ביטוח חובה בלבד ומבוטח אך ורק ע"י הפול כי אף חברה לא רוצה להתעסק איתו. גם אם הוא בגילך וללא תאונות, שלילות או תביעות.

 

:thumbup:

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני 191 ס"מ ועדיין מוצא תנוחת נהיגה - למרות שאין ספק כי הרבה יותר קל למאותגרי סנטימטרים ברכב הזה...

יש לך מושג איפה עובר הגבול? באיזה גובה כבר אי אפשר למצוא תנוחת ישיבה סבירה?

 

צמיגי הטויו שבתמונה לא ממש נראים גמורים, אין ספק שיש עליהם סימנים של יום מסלול אבל הם יכולים לשמש בתפקידם עוד כמה חודשים בקלות, אני מקווה שלא זרקת אותם...

זרקתי. פעם הבאה אשמור לך :)

 

יש NC אחת גודשת עם סופר צארצר של קוזוורט, לא שמעתי על תעופות למינהן. הרכב נוסע יפה וחזק מאוד למיטב ידיעתי...

דיברתי על NA. לא ידעתי בכלל שיש NC גודשות בארץ (אולי אפילו במועדון?)

 

בכל פעם שאתה מרגיש שהביטוח שלך יקר, הבט על הסטודנט שעומד איתך ברמזור על קטנוע 50\125 שעולה כמו רביעיית צמיגים שלך, ומשלם 4000-5000 ש"ח כל שנה על ביטוח חובה בלבד ומבוטח אך ורק ע"י הפול כי אף חברה לא רוצה להתעסק איתו. גם אם הוא בגילך וללא תאונות, שלילות או תביעות.

 

אין לי ספק שתחום הדו-גלגלי בארץ אפילו יותר נורא מאשר רכבי הספורט, זה עדיין לא מנחם במיוחד.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון...

 

שנה חלפה לה והגיע הזמן לטפל בחולשות של הרכב, והחולשה הראשונה בסדר העדיפויות היא המתלים.

 

אחרי מחקרים רבים עם שיקולים עיקריים של עלות\תועלת ושימושיות יומיומית הוחלט על סט-אפ של בולמים של קוני (ספורט צהוב) וקפיצים של פרוגרס.

 

לקח שלושה חודשים עד ששלושת המשלוחים הנפרדים (בולמים מהיבואן בארץ, קפיצים מבריאן גודויין וגומיות מאתר חלקי חילוף של מאזדה) הגיעו ארצה ואחרי חצי יום של התקנה בסדנה של טיג יצאתי לדרך.

 

השיפור מדהים ביחס לעלות (5-6 אש"ח) והרכב הפך ממש ל"קארט לכביש". זוויות הגלגול המפלצתיות נעלמו כמעט לחלוטין והכל מרגיש הרבה יותר חד וזריז. ככל הנראה השדרוג הראשון של בעל מיאטה NC חובב נהיגה צריך לבצע. עכשיו נשאר לי לנסוע עוד כמה ימים ואז לבצע איזון וכיוון לגלגלים כדי שיתאימו טוב יותר לסט-אפ החדש.

 

כמה תמונות מחדר הניתוחים:

01.JPG

02.JPG

03.JPG

07.JPG

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! לפעמים רענון כזה נותן תחושה של רכב חדש, תמשיך לנסוע בדרכים טובות ולקשט את ארצנו במכונית היפה הזאת.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף של שרשור, האמת שנהגתי על מיאטה רגילה בנסיעת מבחן אי שם ב2008 לא התרשמתי מהרכב כלל, הכיול היה רך ובטוח מדי, על חשבון ההנאה ולא הצלחתי להבין את ההיפ שיש לרכב הזה. לפני כמה חודשים הזדמן לי לשבת בטיול נהיגה במיאטה משופרת ואף לנהוג לא מעט, וזה היה מדהים הרגיש לי כמו 106 ראלי עם בונוס נוסף של הנעה אחורית, הרכב היה חד מאוד,ההגה מהטובים שיצא לי לסובב בשנים האחרונות, הכל כל כך מתקשר משקל מינימלי, שעוזר לבלימות מאוחרות והאצות מוקדמות פשוט כיף! תמשיך לעדכן אותנו יש לך אחלה רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...