Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוויות אחזקה של מאזדה מיאטה NC - שירשור מתגלגל


HyperViper
שימו לב! השרשור הזה בן 1438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כתיבה יפה מאוד. התחברתי.

אין ספק שמדובר במציאות זרה לרכב המשפחתי שלצידך בצומת.

אני מבין גם את הרצון לשנות את הדברים הקטנים הללו שהופכים את החוויה לחגיגה של ממש.

ללא ספק, רכב נוסף במשפחה מפצה על חוסר השימושיות.

זה שווה את זה.

 

את המיאטה לצערי מעולם לא ניסיתי אך ללא ספק מתקבל הרושם שהייפ סביבם, בהחלט מוצדק.

 

תתחדש על הבולמים, ותמשיך להנות!

M-TECH E46

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

את הטיפול הרביעי כבר עשיתי בטיג, סדנה המתמחה ברכבים ספורטיביים שבה מכירים מיאטות על בוריין. הטיפול לא יקר במיוחד אבל בלי ספק איכותי ומהנה בהרבה מזה שתקבל במוסך מורשה ויש גם סימולטור נהיגה מלא לממתינים ועוד כל מיני אביזרי תפאורה להעביר איתם את הזמן.]

 

שמחים לעמוד לשירותך :-)

ותודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של כתיבה ועידכונים.

המשך להנות מהרכב ולכתוב על כך.

עשית לי חשק לקחת הלוואה שמנה.

:lol:

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אחלה כתיבה ושרשור, אני מאוד מתחבר לכל הנאמר.

 

שתי נקודות שרציתי להוסיף:

 

ראשית לגבי כל אלו שיש להם ילדים (בעיקר קטנים): כן, אין ספק שצריך רכב שני במשפחה וזה לא יכול להיות רכב ראשון, אבל אם הבעיה הזו ״פתודה״ ומנהלתית ניתן להסתדר עם רכב אחד גדול ואחד קטן, יש בונוס אחד שאף אחד לא מזכיר - ברכב דו-מושבי הילד יושב לידכם ולא במושב האחורי. באופן אישי, אני מאוד נהנה לנסוע עם הילדים (כמובן, אחד בכל פעם...) ולדבר איתם תוך כדי שיחה כאשר הם קרובים ולא אי שם במושב האחורי מנהל שיחה כמו נהג מונית :)

 

נקודה שניה (טכנית) - למיטב ידיעתי לחיצה ארוכה אינה מנתקת את ה-ABS במיאטה. לאחר 10 שניות מנורת בקרת האחיזה מתחילה להבהב כי היא חושבת שיש תקלה בכפתור בקרה כי השארת אותו לחוץ (לא ניסיתי בעצמי, ככה הבנתי באימון דריפטים האחרון שהייתי בו)...

 

וייפר - שלב הבא צריך לטפל בסעפת הפילטה וההדר בראשם, הוא ממש חונק את המנוע. זה, טיונינג וגלגל תנופה קל והרכב נהיה חיה שונה לחלוטין מהסטנדרטית!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אחלה כתיבה ושרשור, אני מאוד מתחבר לכל הנאמר.

 

וייפר - שלב הבא צריך לטפל בסעפת הפילטה וההדר בראשם, הוא ממש חונק את המנוע. זה, טיונינג וגלגל תנופה קל והרכב נהיה חיה שונה לחלוטין מהסטנדרטית!

 

סעפת פליטה (header) וניהול מנוע הם ללא ספק "הדבר הבא" :twisted:

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עדכון אחרי שנתיים בעלות (ו-55,000 ק"מ מתוך ה-128,000 של הרכב).

קניות, שיפורים ואחזקה:

1.הסט של הפירלי הוחלף בסט של Yokohama AD08 R, צמיגים מדהימים ומאוד פרוגרסיביים. לעובדה שהם מתחילים לאחוז רק אחרי חימום ראשוני יש גם צד חיובי, זמן "חסד" שבו ניתן להנות קצת ממשחקי זנב לפני שהאחיזה האימתנית שלהם מדביקה את הגומי לכביש.

2. כדי להוסיף עוד קצת חדות לרכב התקנתי X-Brace שבתורו אכן הוסיף את מה שביקשתי, אבל גם את מה שלא; ירידה בנוחות הנסיעה בעיר והרגשה של כל סדק באספלט. במבט לאחור כנראה שלא הייתי עושה את זה שוב, אבל החלק המקורי שהחולף נזרק לפח כי כבר ראה ימים טובים יותר וכל ההברגות שלו נהרסו ולכן אשאר לבינתיים עם הקשיחות המוגברת.

3.טיפול תקופתי (פילטרים, שמנים, פקק אגן) בסדנא עם שמנים סינטיים איכותיים עולה כ-970 ש"ח. מומלץ לפי יצרן כל 12,000 ק"מ, אני עושה כל 8-9 בממוצע ליתר ביטחון.

 

תקלות ותאונות:

1.רצועת בד שאחראית על הדרך בה מתקפל הצד השמאלי של הגג התנתקה. תוקן אצל רפד ב-50 ש"ח.

2.נורת כרית אוויר נדלקה פתאום, ביקור במוסך מורשה "עד" שבכפ"ס גילה שמדובר במגע רופף של הכרית אוויר והדבר תוקן ללא כל עלות (סחטיין על השירות!).

3.שתי תאונות במהירות נמוכה מאוד (לא באשמתי!) נגמרו בפחחות קלה לפגוש האחורי (תוקן על חשבון הביטוח של הצד השני) וכיפוף קל בכנף הקדמית שהחלטתי לא לתקן ו\או לתבוע את הביטוח כי בקושי רואים אותו ולא היה ניתן להוכיח אשמה של אף צד.

4. קשה לעשות הנחות סטטיסטיות על סמך מקרה אחד בעבר, אבל מאז שהתחלתי לכסות את הרכב בערבים לא נרשמו שום אירועי ונדליזם במהלך השנה מלבד גניבות חוזרות ונשנות של הפקקים של הונטילים (?!).

תוכניות לעתיד:

כל כמה חודשים עולה לי המחשבה של להחליף את הרכב כדי לחדש קצת וכדי להמנע מפראנויה סביב ונדליזם אבל אני פשוט לא מוצא תחליף ראוי שיתן חבילה דומה (גג נפתח, הנעה אחורית, אמינות, כיף) במחיר דומה ולכן חושב במקום על שיפורים בשני התחומים שהיום הכי מפריעים לי ברכב:

 

1. עוד כוח – זה נכון שאין לזה סוף ולהכל מתרגלים (בטח בסדר גודל הזה), אבל אני באמת מאמין שזה יכול להוביל ל"ירח דבש" שני עם המיאטה ותחושה של רכב קצת אחר ממה שהתרגלתי אליו בשנתיים האחרונות. השקעה של כ-8 אש"ח בסעפת פליטה וניהול מנוע תוסיף עוד כ-10% כ"ס לרכב ותשפר את גרף המומנט שיספק את אותו הכוח רק בסל"ד נמוך יותר. זה סכום לא מבוטל ולכן אני כבר שנה "חושב על זה".

 

2. פחות קירקושים – הפלסטיקה של פנים הרכב מאוד עמידה בפגעי הזמן ומזג האוויר, אבל גם קצת מרעישה ומעצבנת, בעיקר בעיר עם מוזיקה שקט או בלי בכלל. אני מתחיל לרקוח פרוייקט עתידי של טיפול בכל אחד ואחד מהרעשים האלו.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע ככיף אדיר במחיר (פחות או יותר) שפוי.

-מה שמטריד אותי הוא הקוטן... מכל בחינה מעשית אין הבדל גדול בין הדו-מושבית הזו לדו-גלגלי ספורטיבי. לפני שרכשתי את הרכב האחרון שלי עלו מספר מחשבות על רכב קצת יותר ספורטיבי (CL במקרה שלי) והנושא של כניסה למושב האחורי היווה פרמטר מאוד חשוב לסמכות המחליטה (האישה) וזאת אפילו שנסיעה בהרכב מלא (3 אנשים) הוא דיי נדיר.

-איך הרכב מבחינת עמידות לטווח הרחוק? כלומר, מה הצפי לתקלות יקרות בעתיד?

-מומלץ לעשות סקר שוק בחו"ל לחלפים/שיפורים ולרכוש אותם כשנמצאים מחוץ לישראל, העלות הרבה יותר זולה (אפילו של סתם מצתים) ובבל"ת המכס/אישורים נהפך לזניח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לקבל יותר פרטים כמו איפה נעשה ומה העלות של האיטום גג?.

תודה

חבר טוב פעם אמר לי ...." מה זה משנה מזגן לא מזגן אם יש דלקן הוא החבר הכי טוב של האדם

:lol: "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לקרוא,איך משפיע הוונדליזם על ביטוח רכב עם גג בד?

כפי שכבר כתבת,לכח מתרגלים ולכן אני חושב שעלייך לשקול בכובד ראש אם למכור רכב מטופל שאתה מכיר ואוהב בשביל מעט יותר כח וויתור בתחום ההתנהגות,ההנעה האחורית,והגג הפתוח.

המשך להנות ולעדכן.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף למשבחים!

אשמח לדעת במה הייתה כרוכה הכנסת הבולמים והקפיצים לארץ.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הבולמים הוא קנה בארץ (לפי הפוסט שלו), אבל אין בעיה להזמין בולמים/קפיצים - לא צריך אישור מיוחד (צריך אישור תחבורה שמתקבל באופן אוטומטי), העיקר תשלם :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-איך הרכב מבחינת עמידות לטווח הרחוק? כלומר, מה הצפי לתקלות יקרות בעתיד?

-מומלץ לעשות סקר שוק בחו"ל לחלפים/שיפורים ולרכוש אותם כשנמצאים מחוץ לישראל, העלות הרבה יותר זולה (אפילו של סתם מצתים) ובבל"ת המכס/אישורים נהפך לזניח.

 

 

המיאטה נחשבת עוד מהדור הראשון לאחד הרכבים היותר אמינים שיש (למרות היותו רכב ספורטיבי). הרכב בנוי בצורה פשוטה והמנוע ושאר הרכיבים המכניים עובדים במאמץ נמוך ביחס לפוטנציאל שלהם אז הבלאי מאוד נמוך. אני מכיר כמה בארץ שעברו כבר את ה-200,000 ק"מ וגם את ה-300,000 ואין שום תקלות מיוחדות. את כל התקלות הצפויות או כבר חוויתי או שטיפלתי מראש:

1. מיכל איבוי - התפוצץ אצלי אז החלפתי אותו, את הרדיאטור וקצת צינורות וכד' אבל זו נקודת חולשה של המיאטה, צריך פעם בכמה שנים להחליף מיכל איבוי או לחילופין לקנות אחד יקר יותר מחומר עמיד יותר (אלומיניום אם אני לא טועה).

2. משאבות קלאץ' וקלאץ - נוטוים להתקלקל, קניתי מראש מחו"ל (בערך אלף ש"ח) וכשהרגשתי שיש איזשהו התרדרות במצבם ישר החלפתי.

 

 

 

 

אשמח לקבל יותר פרטים כמו איפה נעשה ומה העלות של האיטום גג?.

תודה

 

 

עשיתי הכל לבד, זה מאוד פשוט וזול:

1. מנקים את הגג עם תכשיר מיוחד (סוג של סבון) ומים

2. מכסים את הרכב בניילונים (4-5 שקיות זבל גדולות מספיקות) כדי שלא ידבק אילו החומר האוטם

3. משפריצים שכבה של החומר האוטם, מחכים 15 דקות שיתייבש, משפריצים עוד שכה וזהו.

 

 

כל התהליך לוקח בערך 45 דקות וצריך לעשות אותו בערך 2-3 פעמים בשנה.

 

 

תענוג לקרוא,איך משפיע הוונדליזם על ביטוח רכב עם גג בד?

היום אני משלם בערך 5,500 על ביטוח מקיף שזה סביר לקטגוריה, העובדה שאני מעל גיל 30 (33) מסייעת המון. אם אתה מתחת לגיל 24 אתה עשוי לשלם גם 15,000 ש"ח ביטוח מקיף.

 

 

מצטרף למשבחים!

אשמח לדעת במה הייתה כרוכה הכנסת הבולמים והקפיצים לארץ.

 

 

כמו שאמרו לפני, אין בעיה עם הכנסה של בולמים, אבל אני הזמנתי אותם בארץ כדי להנות מהאחריות.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לקרוא,איך משפיע הוונדליזם על ביטוח רכב עם גג בד?

אה, שכחתי לציין שהרבה חברות ביטוח עושות "החרגה" לגג. זאת אומרת שהגג נחשב לחלק נפרד מהרכב וכל כללי הביטוח אינם חלים עליו. על פי מה שידוע לי זה לא חוקי להחריג חלק כזה או אחר אבל זה עדיין קיים בשטח.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...