Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4375 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז אחרי 13 שנים עם המאזדה אבא שלי שוקל להחליף רכב.

מדובר בקניה של רכב חדש מהחברה בתקציב 80-110 אלף.

תיבת הילוכים אוטומטית ורצוי לא רובוטית.

נסיעות של כ10KKM בשנה הרוב עירוני (ירושלים)

נושא צריכת הדלק מאוד חשוב, אמינות, עלות אחזקה וכמובן בטיחות.

הדרישה של אמא: שיהיה יפה מבפנים.

לרוב רק ההורים שלי יתניידו ברכב, לעיתים רחוקות בתוספת שני נכדים.

יש לציין שאבא שלי מחזיק רכבים המון שנים (הרכב הנוכחי נקנה מהחברה ואצלנו כבר 13 שנים)

 

האופציות שנבדקו עד כה:

טויוטה יאריס-אמא לא אוהבת את פנים הרכב

טויטה ספייס ורסו- אופציה שבאה בחשבון (לדעתי, ביזיון שבשנת 2013 הרכב מגיע רק עם 2 ח"ח ואם רוצים 4 אז זה בתוספת של כ-2000 ש"ח)

טויטה אייגו-נשללה ע"י אמא

מיצובישי ספייס סטאר

קיה פיקנטו-לפי מה שקראתי צריכת הדלק בגרסה האוטו' לא מרשימה במיוחד

ניסן מיקרה

 

אם יש לכם רעיונות לעוד רכבים שיכולים לבוא בחשבון או הערות לגבי אלו שנבדקו, אשמח לשמוע.

 

תודה לכל העונים והעוזרים.:-)

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הקיה ריו 5 דלתות EX עולה 106,500 ומאובזרת מאוד , היא לא הכי חסכונית תעשה כנראה 12ק"מ לליטר בערך

אבל היא מאוד מרווחת ובטיחותית ולדעתי תהווה את התמורה הכי טובה לכסף ותענה על הדרישות של הוריך , מה גם שאם אבא שלך מחזיק את הרכב לטווח ארוך אז במקרה הזה גם יש 7 שנות אחריות (3 מלאות ו4 על מנוע גיר ומכלולים).

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

פורסם

לדעתי הקילאו מאוד תתאים,בפנים יש מסך 7אינץ עם gps וכן פלסטיק בצבע של הרכב. במקומות מסוימים,כך שאני חושב שהיא תאהב,הרכב גם זריז,בטיחותי ומאובזר.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
הקיה ריו 5 דלתות EX עולה 106,500 ומאובזרת מאוד , היא לא הכי חסכונית תעשה כנראה 12ק"מ לליטר בערך

אבל היא מאוד מרווחת ובטיחותית ולדעתי תהווה את התמורה הכי טובה לכסף ותענה על הדרישות של הוריך , מה גם שאם אבא שלך מחזיק את הרכב לטווח ארוך אז במקרה הזה גם יש 7 שנות אחריות (3 מלאות ו4 על מנוע גיר ומכלולים).

1:12? הרכב הזה שותה במקרה הטוב, ובסיעה רגועה, 1:8, ובנוסף לכל עגלה של ממש. צריך לסחוט את הדוושה כדי שיזוז. זה הרכב הכי גרוע שנהגתי עליו אי פעם, כולל פיאסטה 1984.

פורסם

10,000 ק"מ בשנה? ההפרש בין צריכה של 1:10 לצריכה של 1:12 יהי זניח, פחות מ-1,000 ש"ח לשנה. בתנאים אלה נושא צריכת הדלק די שולי. כמוכן לא ברור לי מדוע האבזור כל כך קריטי, הרי ממילא יבלו במכונית לא יותר מחצי שעה ביום.

הוזכר הספייס ורסו - כאשר בחנתי אותו לפני כחצי שנה מצא חן ביני, אבל נפפסל בגלל המחיר (הייתי בתקופה שבה הייתי רגיש מאד למחיר).

סוזוקי סויפט - זו היתה הבחירה שלי, אבל בגרסת הבסיס. נושה האבזור כלל לא עניין אותי. צריך לבדוק איזה אבזור נוסף מגיע בדגמים הבכירים, והאם הוא מצדיק את תוספת המחיר. מצד שני - ראה את הפסקה הראשונה שלי.

דגמי מיני וסופרמיני נוספים - יש עשרות. פנו חצי יום ועשו סיבוב בסוכנויות. רק עשה טובה להוריך - תן להם לבחור רכב לפי צרכיהם, לא לפי גחמותיך. הם לא זקוקים למערכת שתרעיד את העיר, מספיק רדיו בסיסי כדי לשמוע את אריה גולן בבוקר. והחלונות האחוריים ההידניים - כמה אנשים באמת ישבו בספסל האחורי ויפתחו חלונות כאשר יש אוורור טוב\מזגן?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ראשית אודה לך על ההתחייסות, ואגיב לפי הסדר.

 

10,000 ק"מ בשנה? ההפרש בין צריכה של 1:10 לצריכה של 1:12 יהי זניח, פחות מ-1,000 ש"ח לשנה.

ההבדל הוא כ2000 ש"ח בשנה ואוטו נהדר עם 0 תקלות שעושה 1:11 משולב כבר יש, רק שהוא בן 13 בתנאים אלה נושא צריכת הדלק די שולי.

כמוכן לא ברור לי מדוע האבזור כל כך קריטי, הרי ממילא יבלו במכונית לא יותר מחצי שעה ביום.

האבזור לא קריטי מבחינה של מע' מולטימדיה משוכללת וכד' מדובר יותר בנושא הבטיחות ומראה הכללי של הרכב. כי שוב הרכב הנוכחי 100% אבל אחרי 13 שנים רוצים להתחדש. כאשר קונים אוטו אחת לעשור אז רוצים לקבל את התמורה הטובה ביותר גם מבחינת המראה.

 

הוזכר הספייס ורסו - כאשר בחנתי אותו לפני כחצי שנה מצא חן ביני, אבל נפפסל בגלל המחיר (הייתי בתקופה שבה הייתי רגיש מאד למחיר).

סוזוקי סויפט - זו היתה הבחירה שלי, אבל בגרסת הבסיס. נושה האבזור כלל לא עניין אותי. צריך לבדוק איזה אבזור נוסף מגיע בדגמים הבכירים, והאם הוא מצדיק את תוספת המחיר. מצד שני - ראה את הפסקה הראשונה שלי.

דגמי מיני וסופרמיני נוספים - יש עשרות. פנו חצי יום ועשו סיבוב בסוכנויות. רק עשה טובה להוריך - תן להם לבחור רכב לפי צרכיהם, לא לפי גחמותיך. הם לא זקוקים למערכת שתרעיד את העיר, מספיק רדיו בסיסי כדי לשמוע את אריה גולן בבוקר.

אני לא יודעת מה גרם לך לחשוב שאני נער בן 17 שמחפש פוזה ע"ח הורי, אני בכלל בחורה וכבר כמה שנים לא גרה בבית (הם בירושלים ואני בצפון) כך שאפילו ביטוח בשבילי לא יהיה לו, אלא לנהג יחיד 50+

והחלונות האחוריים ההידניים - כמה אנשים באמת ישבו בספסל האחורי ויפתחו חלונות כאשר יש אוורור טוב\מזגן?

נראה לי יותר עיניין של עיקרון שבמחיר של מעל ל100 אלף ש"ח עוד מנסים לסחוט ממך אלפיים על חתוספת כזאת. 13 שנים אבא שלי לא ראה חלון ידני, כנראה שלא ירצה לפגוש אותו שוב.

 

באופן כללי, החלפת הרכב הזאת מתבצעת לא בגלל שהאוטו הישן עושה בעיות וחייבים ולהחליף כי אין ברירה ואין טעם להחזיקו, אלא כדי להתחדש אחרי תקופה ארוכה ולקבל צריכת דלק משופרת ואוטו יותר חדש מכל הבחינות.

גם אני העלתי בבית את הרעיון של הקליאו, הם עדיין לא הספיקו להתרשם ממנה ואני לא יודעת אם אבא שלי ישחרר מהסטיגמה על רנו.

סוזוקי סוויפט זאת גם אופציה שצריך לבדוק.

מה לגבי סוזוקי ספלאש?

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם
1:12? הרכב הזה שותה במקרה הטוב, ובסיעה רגועה, 1:8, ובנוסף לכל עגלה של ממש. צריך לסחוט את הדוושה כדי שיזוז. זה הרכב הכי גרוע שנהגתי עליו אי פעם, כולל פיאסטה 1984.

הגזמה פרועה...

יש לאבא שלי קיה ריו 1.4 ליטר 5 דלתות והיא ממש, אבל ממש, לא מגיעה לצריכת הדלק הזאת. זה נכון שהיא לא כל כך חסכונית אבל 8 קילומטרים לליטר? זה עוד לא היה לנו ב-40 אלף קילומטרים שעבר הרכב עד כה.

 

 

גם אני העלתי בבית את הרעיון של הקליאו, הם עדיין לא הספיקו להתרשם ממנה ואני לא יודעת אם אבא שלי ישחרר מהסטיגמה על רנו.

סוזוקי סוויפט זאת גם אופציה שצריך לבדוק.

מה לגבי סוזוקי ספלאש?

אז ככה -

רנו קליאו החדשה מכונית מעולה, מצוינת, נהדרת ועוד כמה סופרלטיבים ששכחתי בשעת בוקר מוקדמת מידי של יום שבת. באמת אחלה מכונית, שווה בדיקה.

בתקציב שלכם נכנסת הסוויפט ולכן אין סיבה להתפשר על הספלאש, שהיא זולה, קטנה ומוחלפת בקרוב בדגם חדש.

מיצובישי ספייס סטאר היא האופציה הסגפנית ברשימה שלך. הכי פחות איכותית, הכי פחות מתנהגת על הכביש אבל הכי חסכונית והכי זולה. אני הייתי מוותר, ההבדל בינה לבין הקליאו או הסוויפט או הריו או הספייס ורסו זה ממש שמים וארץ.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

הקליאו בהחלט נראית מצוין מבחוץ ומבפנים אך מרגישה נוקשה וקשיחה - לא מתאים לכל אחד, חוץ מזה שצריכת הדלק לא מדהימה למרות המנועים הצנומים - מוגדשים.

הייתי שוקל את הצרפתייה השנייה , פיג'ו 208 , מרגישה מצוין מבפנים, אבזור בטיחותי גבוהה, תיבה אוטו' פלנטארית...

פורסם

סוויפט היא בהחלט האופציה שתענה על מרבית הקריטריונים, פרט אולי למראה פנים הרכב.

רכב אחר שעוד לא הוזכר כאן הוא ההונדה ג׳אז - חסכונית, בטיחותית, אמינה ושמירת ערך מרשימה. בנוסף, היא מאוד מרווחת וגדולה משמעותית מהסוויפט. גם פנים הרכב (בעיקר בגרסה הבכירה) נאה מאוד יחסית.

 

לגבי הקיה ריו: לדעתי הרכב נופל מהשתיים שהוזכרו מעל ויאכזב אותם - אם בכל זאת נוטים לקראתה, מומלץ לקחת את הרכב בגרסת הפנים הבהירה - הדבר משדרג אותו מאוד מבחינת ה״שיהיה יפה מבפנים״ (אבל מגיע רק בצבעים חיצוניים כהים).

.We apologise for the inconvenience

פורסם

כדאי לשים לעובדה שהג׳אז, שהיא אכן מכונית מצוינת, נמצאת בסוף ימיה ודגם חדש צפוי להופיע בארץ במהלך שנת 2014.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לא יודע אם זה נזרק פה לאויר כבר אבל אני חושב שלאור העובדה שמדובר בדרישות שחלקן מאוד סוביקטיביות כמו מראה פנים הרכב - ושלא נדבר על כך שאם מדובר באנשים מבוגרים יחסית הם בטח ירצו ישיבה נוחה ו/או גבוהה וכו' - אין מנוס מללכת ולראות את כל הרכבים הללו ולפסול מה שלא מתאים לחלוטין ואז להישאר, בתקווה, עם 2-3 אופציות ואז לחזור אלינו לחידוד נוסף שאמור להוביל לקנייה.

פורסם
לא יודע אם זה נזרק פה לאויר כבר אבל אני חושב שלאור העובדה שמדובר בדרישות שחלקן מאוד סוביקטיביות כמו מראה פנים הרכב - ושלא נדבר על כך שאם מדובר באנשים מבוגרים יחסית הם בטח ירצו ישיבה נוחה ו/או גבוהה וכו' - אין מנוס מללכת ולראות את כל הרכבים הללו ולפסול מה שלא מתאים לחלוטין ואז להישאר, בתקווה, עם 2-3 אופציות ואז לחזור אלינו לחידוד נוסף שאמור להוביל לקנייה.

 

אנשים לא מבוגרים במיוחד (פחות מ60) ותנוחת הנהיגה לא ממש משנה.

אתמול התחילו בסבב סוכנויות ואלו התובנות שחזרו איתן, לכן אני מחפשת עוד עצות ואולי כיוון חדש שלא חשבנו עליו.

 

רעיון ההונדה ג'אז עלה גם, צריכים ללכת להתרשם.

 

אני חושבת שכדאי לבדוק גם את נושא רכישת רכב יד 1 0 ק"מ. כיוון שההנחה היום תהיה משמעותית יותר מירידת הערך בעוד כ10 שנים. השאלה אם תנאי האחריות זהים לתנאים שמקבלים ברכישה מסוכנות יבואן.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

sperial, ממש הגזמת עם התגובות שלך. מאיפה בדיוק הבאת את זה שהכותב הוא ילד בן 17 שרוצה להתעלק על ההורים שלו?

לפי ההודעה הראשונה של פות"ש דווקא נשמע לי מאוד ענייני ואחד שבאמת רוצה לעזור להורים שלו.

 

יצאת על בן אדם עוד לפני שידעת דבר וחצי דבר, לא לעניין חבר.

 

לעניין השרשור, תכל'ס כבר אמרו פה כמעט הכל, הכי חשוב זה באמת ללכת לסוכנויות, לראות ולהתרשם, וכמובן לבצע נסיעות מבחן.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways


×
×
  • תוכן חדש...