Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעשים מהמגבר.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7923 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ניאו, אלון טוען וטען תמיד שאין משמעות לנקודת ההארקה.

אם אתה אומר שדייויד נבון (ועל פיו גם אלון) אומר שאם המגבר בנוי לא טוב יש סיכוי לרעשים ויש חשיבות לנקודת ההארקה אז בכל זאת יש לה משמעות. זה לא משנה כרגע אם זה לעיתים רחוקות או לא (אם זה קורה במגברים זולים אז אצלנו בארץ זה קורה כל שני וחמישי).

  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

השילדה רועשת בדיוק כמו שנקודת המינוס במצבר רועשת, ונקודת המינוס באלטרנטור גם היא רועשת.

הרעש במינוס המצבר (ובאלטרנטור בכלל) הרבה יותר אינטנסיבי בגלל הטעינה החזקה באיזור והקירבה לאלטרנטור.

 

אני תמיד טענתי וגם אמשיך לטעון שאין משמעות לנקודות הארקה ברחבי השילדה, ושוב אני מזכיר פה את הדוגמה בה אנשים מציעים לאנשים שיש להם רעש אלטרנטור להחליף נקודות הארקה שזה דבר טיפשי ומיותר.

מגברים מאריקים וזה הכל.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

תאמת זה גם מחזק את דבריו של מתקין שהתייעצתי איתו, יש לו וותק נחמד בהתקנות, עבד במקום דיי אינטנסיבי

והוא אמר לי שלא נתקל במצב שהGROUND יצר את הרעש, אולי בכל זאת יש בניסיון שלו איזושהי אינדקצית מעשית בעיניין.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

אלון, אנחנו הולכים במעגלים. בוא נדבר במובן התאורטי בלבד. אמרת שלא משנה נקודת הארקה. נבון אומר שבדרך כלל הנקודה הטובה ביותר היא ליד המגבר דבר שסותר את הקביעה שהיא לא משנה שכן אם זה נכון אז למה היא הטובה ביותר ולמה בדרך כלל.

בנוסף כפי שקראת בקארסאונד ROB M וRC אמרו שנקודת ההארקה במצבר היא גרועה ורועשת, כלומר ששוב משנה נקודת ההארקה.

לא משנה כרגע אם זה לעיתים רחוקות ואם נרצה או לא נרצה, אני מדבר רק על העובדות. אם יש לך טענה עניינית נגד דברים אלו אשמח לשמוע אותה.

 

אמרת שמה שכתבתי לך אז גרם לך לשאול את נבון שאלה, לטעמי הוא לא נתן לך תשובה חד משמעית. כמובן שיכול להיות שלא הבנתי אותו נכון.

פורסם

1. למגבר בעל בידוד תקין, לא ישנה איפה יאריקו.

2. כל נקודות הארקה ברכב רועשות, נקודת המצבר ונקודת האלטרנטור רועשות יותר.

 

אם זה לא מספיק מובן לך, אולי באמת כדאי שתפנה לדוד נבון בכבודו ובעצמו שינסה להסביר לך את זה.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם
1. למגבר בעל בידוד תקין, לא ישנה איפה יאריקו.

2. כל נקודות הארקה ברכב רועשות, נקודת המצבר ונקודת האלטרנטור רועשות יותר.

 

אם זה לא מספיק מובן לך, אולי באמת כדאי שתפנה לדוד נבון בכבודו ובעצמו שינסה להסביר לך את זה.

זה היה מובן לי מההתחלה, פשוט זה סותר את טענתך שלא משנה היכן יאריקו שכן לא לכל מגבר יש בידוד תקין ושכן יש נקודות הארקה רועשות יותר.

לא משנה לי כרגע אם המקרים האלה נדירים או לא, רציתי להבהיר את הנקודה שהם קיימים.

פורסם
1. למגבר בעל בידוד תקין, לא ישנה איפה יאריקו.

2. כל נקודות הארקה ברכב רועשות, נקודת המצבר ונקודת האלטרנטור רועשות יותר.

 

אם זה לא מספיק מובן לך, אולי באמת כדאי שתפנה לדוד נבון בכבודו ובעצמו שינסה להסביר לך את זה.

כול מגבר חייב שיהיה לו בידוד. מגבר בלי בידוד זה מגבר לא עובד.

יש אתה המעלה מתח והוא מעלה למעל 60V והכול הלוח של המגבר מבודד מהגוף כי הוא עובד

על מתח לדוגמא של 30V+ GND מישלו ו30V-. אז כול המגבר עצמו כולל הכרוס אובר שלו.

לא קשורים בכלל למינוס או לפלוס של המצבר.

 

תמיר

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

פורסם

לווא דווקא תמיר, קראתי בפורומים בחול כל מיני מאמרים על מגברים ללא בידוד מלא, וישנם סוגי "השראות" על הסיגנל דרך המעגל עצמו.

 

לפחות זה מה שהבנתי בזמנו.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם
לווא דווקא תמיר, קראתי בפורומים בחול כל מיני מאמרים על מגברים ללא בידוד מלא, וישנם סוגי "השראות" על הסיגנל דרך המעגל עצמו.

 

לפחות זה מה שהבנתי בזמנו.

אני לא קראתי איפה שהוא. פשוט אני רואה בכול המגברים וזה הגיוני מאוד. כול הטרנזיסטורים והרכיבים שאחרי המעלה מתח שמקבלים כ60V. + - (קרוס אובר 30V). הם מוגים עם גומי שעומד בחום גבוה.

כי הגב של הטרנזיסטורים האילו זה הC כולקטור וזה הדק שבו הטרנזיסטור מקבל את המתח והגב הוא חלק מהקולקטור והוא מתכת (בדרך כלל).

כי אם אחד החלקים האילו יגע ב12V או במינוס של ה12V הוא ישרף וסביר להניח ישרוף שמה משהו במעגל. הדבר היחיד שראיתי שנוגע בגוף המגבר זה המינוס של הכניסת מתח והחיישן טמפרטורה.

 

תמיר

 

**יכול להיות שאני טועה.

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

פורסם

אם יצא לך לבדוק את הנושא הזה יותר לעומק, אולי נקבל תשובה יותר טובה לגבי הרעשי אלטרנטור שנובעים מארקה לקויה - כמו המצבר\אלטרנטור.

ואולי יתאפשר למנוע אותם. (לא שזה קריטי, רק בשביל התיאוריה כמובן).

 

כי אני דיי בספק שאוכל לחפור בנושא הזה ברמת ידע שלך ..

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

תנסו לחפש את המילה "isolation" בפורום של דוד נבון אם הנושא מעניין אותכם.

 

בשנת 1991 דוד נבון ו-RC בדקו רכיבי אודיו שונים ומצאו שכולם הגיעו ללא בידוד מתאים בתדר ה- 3khz.. דבר שכמובן גרם לרעש גראונד.

יש פשוט רכיבים שלא מבודדים את הסיגנל גראונד שלהם מה-chassis גראונד שלהם כמו שצריך, או שאין בידוד מוחלט ובגלל זה יש רעש.

 

אפשר לבדוק בידוד של מגבר ע"י חיבור פלאג השקטה - muting plug לכניסות ה-RCA של המגבר (תמונה מופיעה בדף ראשון).

אם המגבר מרעיש עם muting plug ורמקול בדיקה חיצוני אז הגיע הזמן לחפש מגבר עם מספיק בידוד.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

נקודת המינוס הטובה ביותר, היא על שלד הרכב (CHASSIS ) משום שקוטב המינוס של המצבר מחובר ישירות אליו... ובחיבור כזה, נוצרת ירידה של ההתנגדות. אני מחבר בד"כ מתחת למושב האחורי ברכב,

 

עם כבל קצר ככל האפשר (ע"מ שיספח כמה שפחות רעשים)

ולרוב אין בעיות.

נכון העיר LOUD-GUY לגבי הרעשים שנוצרים מרגע הוספת כבל RCA .

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.


×
×
  • תוכן חדש...