Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4710 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כשאני מסובב את המפתח האוטו משמיע רעשי התנעה אבל לא נדלק. המצבר הוחלף בחורף האחרון כך שהחשד הוא בסטרטר.

אני מאוד חושש להיתקע עם האוטו ולכן הלכתי למוסך, אבל האוטו התניע המון בלי בעיות והמוסכניק אמר לי שהוא לא רוצה לקחת ממני סתם כסף (550 שקל), אבל אם תחושת הבטן שלי אומרת שהבעיה בסטרטר אז הוא יחליף אותו.

בסופו של דבר ביקשתי יום נוסף לחשוב.

לכן אני שואל פה - מה אתם אומרים? הסטרט הנוכחי משופץ והוחלף לפני שלוש שנים לפחות. אני מאוד רוצה להחליף אותו כי בעיות בהתנעה נובעות ממצבר או סטרטר ואני מאוד חושש להיתקע עם אוטו לא מניע. מה דעתכם?

  • ספונסר פורום
פורסם

הרעש האופייני של התנעת רכב מגיע מכיוון הסטרטר כך שאם אתה שומע את הקול הזה אז כנראה שהסטרטר תקין.

 

בדרך כלל בעיות כאלו נובעות דווקא מכיוון הקודנית או האימובילייזר.

פורסם

2 הערות:

איך יודעים שהבעיה אכן מהסטרטר? הרי עבר המון זמן מההחלפה הקודמת. מתישהו זה אמור להתקלקל...

 

אתה יודע מה? האוטו ישן והאמת כבר לא איכפת לי אם יהיה בו קודן. איך מבטלים את זה? (בתקווה שבשביל להרוס לא צריך לפנות לבעל מקצוע :lol:)

פורסם

תיראה בחלק התחתון בלוח שעונים יש מנורה עם ציור של מפתח במידה ונורה זו לא דולקת הרכב לא יניע ביגלל שהאימובליזר המקורי שיושב מיסביב לסוויץ לא מזהה את המפתח של הרכב ולא נותן למחשב מנוע אישור התנעה

פורסם

מה? לא נראה לי שיש קשר למפתח כי מדובר בקודן שבלעדיו אי אפשר להתניע. אבל שוב, לא נראה לי שזה קשור למפתח, וחוץ מזה מעולם לא ראיתי סמל של מפתח בלוח שעונים

  • ספונסר פורום
פורסם
2 הערות:

איך יודעים שהבעיה אכן מהסטרטר? הרי עבר המון זמן מההחלפה הקודמת. מתישהו זה אמור להתקלקל...

 

אתה יודע מה? האוטו ישן והאמת כבר לא איכפת לי אם יהיה בו קודן. איך מבטלים את זה? (בתקווה שבשביל להרוס לא צריך לפנות לבעל מקצוע :lol:)

בדרך כלל כשהבעיה בסטרטר או שלא שומעים אותו עובד בכלל, או ששומעים אותו "עובד מוזר" (מסתובב לאט, עושה רעש מוזר בסיום ההנעה וכו').

 

לגבי הקודן, יש לגשת לחשמלאי רכב שיפרק את הקודן. אפשר לגם נסות לפרק לבד, אבל פוטנציאל הנזק גדול מאוד.

פורסם
בדרך כלל כשהבעיה בסטרטר או שלא שומעים אותו עובד בכלל, או ששומעים אותו "עובד מוזר" (מסתובב לאט, עושה רעש מוזר בסיום ההנעה וכו').

 

לגבי הקודן, יש לגשת לחשמלאי רכב שיפרק את הקודן. אפשר לגם נסות לפרק לבד, אבל פוטנציאל הנזק גדול מאוד.

 

תרשה לי לחדד:

בסטרטר יכולות להיות מגוון רחב של תקלות. לא בכולן תשמע רעשים מוזרים או חריגים. הבעיה שהוא מתאר "פעם מניע פעם לא" יכולה להיגרם מהמון סיבות: אוטומט, בנדיקס, פחמים וכו'...

לדוגמא: אם הפחמים לקראת סוף חייהם, ייתכן והסטרטר יניע מספר פעמים בסדר גמור, עקב תזוזה של הסטרטר ששחררה במעט את הפחמים, ובזכות זה הוא "ירוויח" עוד כמה התנעות (לכן, אם יצא לך לראות, דופקים לפעמים על הסטרטר). אך לאחר מספר התענות, הסטרטר יפסיק לעבוד.

זה משהו שגם מוסך יתקשה מאד לעלות עליו.

פותח הנושא: אם אתה חושש (ובצק) - עדיף ללכת עם הסטרטר לבעל מקצוע שיכל לאמת \ לבטל את החששות שלך.

...

  • ספונסר פורום
פורסם

לכותב מעלי,אתה מטעה, כל תקלה בסטרטר לא תגרום למנוע להסתובב,לא משנה אם זה אוטומט בנדיקס פחמים או עוגן,בכל התקלות הללו המתנע לא יסובב את גלגל התנופה.

ככה שאם ברכב המדובר יש קולות סיבוב מנוע אך ללא הנעה לרוב התקלה היא כמו שנכתב בקודן,אזעקה או חיישן סיבובי מנוע.

אורן

פורסם
לכותב מעלי,אתה מטעה, כל תקלה בסטרטר לא תגרום למנוע להסתובב,לא משנה אם זה אוטומט בנדיקס פחמים או עוגן,בכל התקלות הללו המתנע לא יסובב את גלגל התנופה.

ככה שאם ברכב המדובר יש קולות סיבוב מנוע אך ללא הנעה לרוב התקלה היא כמו שנכתב בקודן,אזעקה או חיישן סיבובי מנוע.

אורן

 

באמת?

מה עם פחמים שלקראת סוף חייהם? הרי הם פעם יניעו ופעם לא, עד שהם ישבקו חיים לגמרי.

ובנדיקס שלקראת סוף חייו? יכל מאד להיות שיצליח מדי פעם לסובב את המנוע. שוב, עד שיישחק לגמרי ויחזיר את נשמתו לבורא.

גם באוטומט יכל להיות שתהיה תופעה זהה, במידה וחוט המינוס שמחזיק את הבנדיקס בחוץ רופף (מה שנקרא - "משחק").

כל אלה מקרים יחסית נדירים, אבל שלא יהיה לך ספק - קורים.

נתקלתי גם במקרים של מזלגות שבורים שהצליחו מדי פעם - כשהיו במקום - להוציאאת הבנדיקס ולהניע את הרכב, אבל ב9 מ10 פעמים הסטרטר לא עבד.

אז לא, חד משמעית לא "כל תקלה בסטרטר לא תגרום למנוע להסתובב".

ויש עוד אינסוף מקרים מוזרים וחריגים שכל אחד היה יכל להיות סיפור הזוי יותר מקודמו.

אני לא מטעה אף אחד.

רשום לך בצד שאתה מומחה לפג'ו וסיטרואן, אז:

אני מזמין אותך לפתוח 10 סטרטרים של ברלינגו HDI מדגם ולאו (2008 והלאה), אתה תראה שלפחות אחד מהם יגיע עם מגנט מנוע שבור, והלקוח יגיד לך שהסטרטר עושה בעיות כבר "כמה ימים". כך שלמרות שהמנוע היה שבור (תקלה מובהקת, כן?) הוא הצליח להניע עד שמת לגמרי.

...

  • ספונסר פורום
פורסם

אתה שוב טועה, לא מדובר על תקלה בסיבוב המנוע, נכון,כל התקלות הנ"ל יגרמו לסטרטר לעבוד לסירוגין, אך זו לא הבעיה,פה המנוע מסתובב תמיד, כשהתקלה מופיעה המנוע מסתובב! כלומר אין תקלת מתנע.

אורן

פורסם
אתה שוב טועה, לא מדובר על תקלה בסיבוב המנוע, נכון,כל התקלות הנ"ל יגרמו לסטרטר לעבוד לסירוגין, אך זו לא הבעיה,פה המנוע מסתובב תמיד, כשהתקלה מופיעה המנוע מסתובב! כלומר אין תקלת מתנע.

אורן

 

אכן, הצורה שבה הוא תיאר את התקלה (או לפחות איך שאני הבנתי אותה) הייתה מעט מעורפלת. אם המנוע מסתובב תמיד (ולא לסרוגין כמו שהבנתי מדבריו) אז הסטרטר תקין לחלוטין.

אני הבנתי שהסטרטר לפעמים עובד ולפעמים לא, ולכן פעם מניע ופעם לא, אך אם כל הזמן יש רעשי התנעה מהמנוע, כלומר: המנוע מסתובב, אז הסטרטר תקין לעילא. אפילו את החשד של הבנדיקס זה כמעט מבטל לגמרי.

 

רק לתשומת ליבך, ואולי כדי לא לשלול לחלוטין את תאוריית הסטרטר, מבדיקה שנייה אחרי שעברתי על ההודעות, זה הדבר היחידי שאני מצליח למצוא:

"האוטו משמיע רעשי התנעה אבל לא נדלק".

פותח השירשור - אתה מוכן לפרט בנוגע לרעשים? ייתכן והסטרטר מסתובב לפעמים "על ריק"? (בלי להזיז את המנוע) יש רעש ברור מהמנוע תמיד? כלומר: האם כשהתקלה מתרחשת, הסטרטר מנסה להניע אך המנוע מסרב?

...

פורסם
^^ בדיוק עמו שכתבת בסוף: הסטרטר מנסה להניע אך המנוע מסרב

 

אתה יכל לתאר את הרעש? האם ייתכן שהסטרטר מסתובב על ריק? האם אתה בבירור שומע את המנוע מסתובב?

...

פורסם

בסוף החלפתי את הסטרטר ושומעים בבירור את השינוי כשמתניעים את הרכב. בגלל שהסטרטר נגמר לאורך זמן ולא ביום אחד, לא שמים לב לכך. אבל לאחר ההחלפה האוטו מניע במהירות ושומעים טוב מאוד את ההבדל. האוטו עבר למעלה מ-40K ק"מ מאז ההחלפה הקודמת וכל מה שנשאר לי זה להגיד תודה על הזמן הארוך שהצלחתי לסחוב עד היום, וגם על כך שהחלפתי בזמן ולא חיכיתי עד שהייתי נתקע עם אוטו לא מניע (וגם אי אפשר להניע עם כבלים מאוטו אחר)

 

סה"כ שילמתי 590 כולל מע"מ וקבלה

פורסם
בסוף החלפתי את הסטרטר ושומעים בבירור את השינוי כשמתניעים את הרכב. בגלל שהסטרטר נגמר לאורך זמן ולא ביום אחד, לא שמים לב לכך. אבל לאחר ההחלפה האוטו מניע במהירות ושומעים טוב מאוד את ההבדל. האוטו עבר למעלה מ-40K ק"מ מאז ההחלפה הקודמת וכל מה שנשאר לי זה להגיד תודה על הזמן הארוך שהצלחתי לסחוב עד היום, וגם על כך שהחלפתי בזמן ולא חיכיתי עד שהייתי נתקע עם אוטו לא מניע (וגם אי אפשר להניע עם כבלים מאוטו אחר)

 

סה"כ שילמתי 590 כולל מע"מ וקבלה

 

אם לא איכפת לך לשתף:

כמה זמן אחריות? אתה יודע איזה סטרטר קיבלת? אוטומוט משופץ? בנדיקס חדש? ידוע לך באילו חלקים נעשה שימוש בשיפוץ?

...

×
×
  • תוכן חדש...