Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4732 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בסדאן לא צריך את זה כי לכלוך לא עף מהכביש: בסדאן עם אוירודינאמיות מתוכננת נכון השמשה האחורית נקיה גם בגשם.

 

כשהשמשה האחורית מלוכלכת ואין לך זמן לצאת ולנקות, וישר פותר את הדבר בצורה מעולה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם כבר חלוקת המשקל בהצ'בק עדיפה. הסרח העודף בסדאן מהווה מטוטלת שמחריפה היגוי יתר כתוצאה מהעברות משקל מצד לצד.

יש סיבה למה רוב מכוניות הספורט הן בתצורת הצ'בק.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

לפות"ש - אני מסופק אם הייתי בוחר במאזדה 3, בגלל תא מטען קטן ולא נוח. יש משפחתיות סדאן אחרות עם תאי מטען הרבה יותר גדולים ונוים.

תביא בחשבון - נסיעה עם ילד אחד אינה דומה לנסיעה עם 3 ילדים, אשר מצריכה נפח הטענה הרבה יותר גדול. אישית הסתדרתי כם שני ילדים בסקודה פייבוריו,ואפילו ירדתי לאילת עם 3 ילדים באקסנט דור ראשון (בעצם סופרמיני עם תא מטען נפרד, בדומה ל-i25) למרות שהיה צפף מאד, אבל המעבר למשפחתית (במקרה שלי - אימפרזה דור ראשון) שיפר מאוד את נוחות הנסיעה של המשפחה בהרכב מלא.

 

המאזדה 3 היא לא בחירה. הרכבים האלה הם אילוץ של חברת ההשכרה.

אילו היו לי שלושה ילדים קרוב לודאי שהייתי חושב על קטגוריה אחרת. רוב האנשים מסיעים שני ילדים לכל היותר בסוג הזה של הרכבים.

את השילוב המופלא של קאמה-סוטרה וטטריס הספקתי ללמוד על ה-I20 בחצי השנה האחרונה. כמו שאומרים - "אם קצת רצון וקצת יכולת...". אבל I30, אסטרה, C4 וכד' יכולות להיות אופציות עדיפות על פני הסדאנים.

ניכר שרוב המגיבים מבינים זאת אבל בפורום היעוץ השכן ההצעות למשפחתיות לרוב יהיו שוב הסדאנים הקלאסיים...

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

חלוקת משקל!? :lol: :lol: :lol:

הישראלי הממוצע בועט בגלגל פעמיים ולפי זה הוא מחליט אם האוטו טוב, כמו אבטיח.

אולי בשנות ה-90 האצ'בק היו נחשבות "קטנות ולא משפחתיות", לדעתי היום הרוב לא חושבים ככה.

בסדאן יש פתח הטענה קטן וזה לא פרקטי גם אם הבגאז' 600 ליטר, זה ממש לא נוח, שובר את הגב ואי אפשר להכניס חפצים גדולים (אופניים).

כמה מאיתנו באמת עושים שימוש בכל הגודל של הבגאז' בסדאן חוץ מלהסיע כדרך קבע דברים שבחיים לא נצטרך?

בפולקסווגן גולף במשך 30 שנים הבגאז' היה כ-350 ליטר, אולי הם יודעים משהו שאנחנו לא. גם האצ'בק יותר נוח וקל להחנות.

אני חושב שרוב הישראלים חושבים שסדאן יותר יפה.

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם

כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל; למרות תמחור זהה, תמיד הגולף מכרה כמויות גדולות בהרבה מהג'טה לדורותיה, שכללו גם את הוונטו והבורה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אינני צריך להסיע משפחה\ עגלות.

עד שקניתי לעצמי רכב (בן 21) השתמשתי ברכב של ההורים- שתמיד היה בתצורת סדאן.

היום יש לי רנו קליאו ואני הרבה יותר מרוצה מתצורת ההאצ'בק.

אם מדברים על קלות טעינה ופריקה- כיסאות מתקפלים, מגש אחורי נשלף= נפח ענק+ פתח טעינה ענק.

אם מדברים על סאונד- מגש אחורי ניתן להחלפה\ חיתוך ע"פ רמקולים, בכלל אקוסטיקה טובה יותר ברכב.

אם מדברים על יופי- האצ'בק יפה יותר, ספורטיבי יותר, צעיר יותר ונדר יותר בכבישי ישראל.

אם מדברים על נוחות- נכנס בכל מקום, הרבה יותר קל לחנייה מהB4 של אבא.

 

אף פעם לא אהבתי את הקטנות, עד שניסיתי.

הגעתי למסקנה שהאצ'בק זה אח.

renault clio 2001 1.4 16V- מתה.

seat ibiza 2001 1.6 - נמכרה.

volkswagen passat 2002 2.0- עדיין איתנו =]

פורסם

אני דווקא חושב שסטיישן היא קניה חכמה, וחבל שאנחנו לא רואים (מביאים) הרבה כאלה בארץ. אני שם לב שבחו"ל זה תופס חזק מאוד אפילו יש מקומות שראיתי יותר סטיישן מסדאן.

 

האצבק זה רעיון באמצע בין שניהם, מתאים למכוניות קטנות יותר לדעתי.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

הכל עניין של צרכים והרגלים.

הישראלי זוקו לרכב עם תכונות שונות מאלה של האירופי: במשפחה האירופית פחות ילדים מאשר במשפחה הישראלית, וכן הארופים נוהגים לערוך קניות יומיות שמתאימות למקרר הזעיר שבביתן, בעוד שהישראלי עורך קניה שבועיתענקית המצריכה משטח גדול להנחת הקניות בלי קומות. כולנו יודעים מה קורה כאשר לוחצים על הבננה (וגם על השוטרת :-D ).

 

אינני צריך להסיע משפחה\ עגלות.

עד שקניתי לעצמי רכב (בן 21) השתמשתי ברכב של ההורים- שתמיד היה בתצורת סדאן.

היום יש לי רנו קליאו ואני הרבה יותר מרוצה מתצורת ההאצ'בק.

אם מדברים על קלות טעינה ופריקה- כיסאות מתקפלים, מגש אחורי נשלף= נפח ענק+ פתח טעינה ענק.

אם מדברים על סאונד- מגש אחורי ניתן להחלפה\ חיתוך ע"פ רמקולים, בכלל אקוסטיקה טובה יותר ברכב.

אם מדברים על יופי- האצ'בק יפה יותר, ספורטיבי יותר, צעיר יותר ונדר יותר בכבישי ישראל.

אם מדברים על נוחות- נכנס בכל מקום, הרבה יותר קל לחנייה מהB4 של אבא.

 

אף פעם לא אהבתי את הקטנות, עד שניסיתי.

הגעתי למסקנה שהאצ'בק זה אח.

 

אתה רווק - נוסע לבד, מכסימום עם החברה. נראה אותך כאשר יהיו לך 2-3 ילדים. תוכל להסתדר עם רכב קצר, אבל תעדיף את הארוך.

 

 

 

ההאצ'בקים בישראל - לפחות אלה הלא אוטומטיים נתפסים כרכבים קטנים וזולים.

בתקציב דל תוכל בקושי למצוא האצ'בק עם מנוע רציני. בטח שלא ברכבי המיינסטרים. רק ברכבים היותר מודרניים פתאום הפכו i30 ואסטרה החדשה לאלטרנטיבות של ממש.

אבל זה לא קשור רק להאצ'בק אלא לגודל הרכב. אסטרה היא כבר ב"גודל מלא" וברור שתהיה פרקטית לכולם. פונטו ורנו קליאו קצת פחות. אפילו הגולף בדורות הקודמים לא כל כך גדולות ויוצרות אסוציאציה של רכב קצת יותר קטן.

 

פונטו וקליו ממש לא נועדו להתחרות במשפחתיות הנפוצות - מדובר בסגמנט שונה חלוטין. גם הגולף התחילה ככזו אם כי במהלך השנים תפחה מעט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה רווק - נוסע לבד, מכסימום עם החברה. נראה אותך כאשר יהיו לך 2-3 ילדים. תוכל להסתדר עם רכב קצר, אבל תעדיף את הארוך.

 

חולק עליך בעניין 2 ילדים, מסכים איתך על 3.

ואגב הקליאו הגיבורה הסיעה רכב מלא לא פעם, צפוף מאחור- אבל עדיין נוסעת.

כשהסיעה נהג+3 (2 מאחורה, בחורים סטנדרטיים) היה בסדר גמור מאחור.

renault clio 2001 1.4 16V- מתה.

seat ibiza 2001 1.6 - נמכרה.

volkswagen passat 2002 2.0- עדיין איתנו =]

פורסם
חולק עליך בעניין 2 ילדים, מסכים איתך על 3.

ואגב הקליאו הגיבורה הסיעה רכב מלא לא פעם, צפוף מאחור- אבל עדיין נוסעת.

כשהסיעה נהג+3 (2 מאחורה, בחורים סטנדרטיים) היה בסדר גמור מאחור.

 

כתבתי בהודעה קודמת - הסתדרתי עם סופרמיני עם שני ילדים וגם עם שלושה. אבל היה צפוף מאד.

ולגבי הקליו - גם פיאט 600 מולטיפלה היתה מסוגלת להסיע 6 נוסעים. השאלה באיזה תנאים ובאיזה מהירות ובטיחות. לפני שנה שכרתי קליו 1150 בחו"ל וחשתי קצת לא בנוח בכבישים המהירים בגלל כוח לא מספק, למרות שהיינו רק שני נוסעים (אשתי ואני). מן הסתם גרסה יותר חזקה היתה ממלאת את צרכינו בכבוד. אבל לא זה נושא השרשור. אם כבר העלינו רכב זה נחזור לנושא המקורי - תא המטען שלה הספיק למזוודות שלנו. מצד שני, לפני שנתיים היינו בהרכב של זוג + ילד בן 16 בטיול קצת יותר ארוך, ותא המטען של הגולף ששכרנו הספיק למזוודות ולציוד בקושי ורק לאחר לא מעט תרגילי התאמה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
כשהשמשה האחורית מלוכלכת ואין לך זמן לצאת ולנקות, וישר פותר את הדבר בצורה מעולה

ברכב טוב השמשה לא מתלכלכת כי מהנדסים שתכננו אותו מקבלים משכורת לא לחינם. יש הפרדה ותעלות מיוחדות דרכם זורם הלכלוך והשמשה תמיד נשארת נקייה. בהצ'בק לאומת זאת בגשם לא רואים כלום בשמשה האחורית כי כל המים עוברים על השמשה ועוד לכלוך מהדרך. מצד השני רוב ההצ'בקים הם רכבים זולים בתכנון שלהם ואף אחד לא השקיע בהם באוירודינאמיות - יצא מה שיצא בתקציב מוגבל ובהתאם לזאת כדי בכל זאת כן יהיה אפשר לנסוע יש וישר.

 

אם כבר חלוקת המשקל בהצ'בק עדיפה. הסרח העודף בסדאן מהווה מטוטלת שמחריפה היגוי יתר כתוצאה מהעברות משקל מצד לצד.

יש סיבה למה רוב מכוניות הספורט הן בתצורת הצ'בק.

רוב מכוניות ספורט לא שכבו על אותו דונם עם משהו שדומה להצ'בק. מכוניות ספורט עם מנוע מרכזי ממש לא הצ'בקים, עם מנוע קדמי לרוב בתצורת קופה (סדאן שני דלתות). יש כמה יוצאות מן הכלל. גירסאות חמות של כל מיני הצ'בקים זה לא מכוניות ספורט, אלא גירסאות מאט מוקשחות של רכבים זולים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
אני דווקא חושב שסטיישן היא קניה חכמה, וחבל שאנחנו לא רואים (מביאים) הרבה כאלה בארץ. אני שם לב שבחו"ל זה תופס חזק מאוד אפילו יש מקומות שראיתי יותר סטיישן מסדאן.

.

 

 

תפתח את העיניים כי אלא אם כן חיית על הירח בשנתיים-שלוש האחרונות חל שינוי משמעותי כשרכבים כמו פוקוס וi30 נמכרות יפה מאוד בגרסאות הסטיישן (אם אני לא טועה הפוקוס סטיישן היא הגרסה הכי נמכרת שלה)

 

ברור שאנחנו עוד לא מתקרבים לאירופה, אבל זה הרבה יותר טוב ממה שהיה עד לפני כמה שנים.

פורסם

יוסי, פיאט קופה בתצורת קופה ופיאט טיפו בדגם מוקשח וספורטיבי זה עדיין לא רכב ספורט אלא גירסא חמה של רכב עממי פשוט.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים


×
×
  • תוכן חדש...