Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4738 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

מפני שאני חדש בתחום הדיזל של לי מספר שאלות בנוגע למגאן דיזל 2013:

 

- האם צריכת הדלק משתפרת לאחר כמה אלפי ק"מ כמו במנוע בנזין?

- האם יש צריכת שמן במצב תקין של האוטו ובהרצה בפרט במנועי דיזל?

- הבנתי שצמיגות השמן היא 5w30 האם לרנו יש תקנים כמו לvw בנוגע לשמנים או פשוט שמן סינטטי מלא?

- האם יש הרבה עידכוני תוכנה למנוע ולגיר במגאן הרובוטית כפולת מצמדים, כמו בפורד ובסקודה לדוגמא?

- רגישות לסולר לא איכותי, האם יש צורך לבדוק בדקדקנות תחנות או שבעיות עם סולר נדירות יחסית?

how it's like to drive :twisted:

פורסם

להורים שלי יש, אבל גם לא הרבה זמן אז אני אענה על מה שאני יודע:

- האם צריכת הדלק משתפרת לאחר כמה אלפי ק"מ כמו במנוע בנזין? לא יודע, מאמין שכן.

- האם יש צריכת שמן במצב תקין של האוטו ובהרצה בפרט במנועי דיזל? בכל מנוע יש מצב שבזמן ההרצה יהיה איבוד של שמן או נוזל קירור (אם כי לא צריך להיות איבוד של 2 ליטר שמן למשל)

- הבנתי שצמיגות השמן היא 5w30 האם לרנו יש תקנים כמו לvw בנוגע לשמנים או פשוט שמן סינטטי מלא? יש תקנים, חכה לאנשים שיגידו לך איזה תקן נדרש.

- האם יש הרבה עידכוני תוכנה למנוע ולגיר במגאן הרובוטית כפולת מצמדים, כמו בפורד ובסקודה לדוגמא? לא יודע, אבל הגיר עובד חלק ונקי. ההעברה היחידה שאפשר להרגיש זה בין ראשון לשני. כל השאר עובר חלק. עדכוני תוכנה בודקים במסגרת טיפול ואם צריך מעדכנים.

- רגישות לסולר לא איכותי, האם יש צורך לבדוק בדקדקנות תחנות או שבעיות עם סולר נדירות יחסית? עדיף לתדלק בלי קשר בתחנות נורמליות ולא לנסות לחסוך את ה10-20₪ ולשים סולר לא איכותי שאולי יגרום בעיה במשאבת הדלק.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
שלום לכולם,

מפני שאני חדש בתחום הדיזל של לי מספר שאלות בנוגע למגאן דיזל 2013:

 

- האם צריכת הדלק משתפרת לאחר כמה אלפי ק"מ כמו במנוע בנזין?

- האם יש צריכת שמן במצב תקין של האוטו ובהרצה בפרט במנועי דיזל?

- הבנתי שצמיגות השמן היא 5w30 האם לרנו יש תקנים כמו לvw בנוגע לשמנים או פשוט שמן סינטטי מלא?

- האם יש הרבה עידכוני תוכנה למנוע ולגיר במגאן הרובוטית כפולת מצמדים, כמו בפורד ובסקודה לדוגמא?

- רגישות לסולר לא איכותי, האם יש צורך לבדוק בדקדקנות תחנות או שבעיות עם סולר נדירות יחסית?

 

אני מחזיק פלואנס דיזל 2012 בליסינג ואני מאמין שיש לה את אותו מנוע וגיר:

- צריכת הדלק מושפעת מתנאי הדרך וצורת הנהיגה הרבה יותר מאשר בשינוי אם קיים (1000 קמ ההרצה שלי היו הרבה יותר חסכוניים מאשר הק"מ שבאו אחריהם כי לחצתי יותר חזק על הדושה)

- מתקרב לטיפול שני - ללא צריכת שמן בין הטיפולים

- נוסע על שמן ליסינג רגיל (פז?)

- אולי, אצלי לא עדכנו כלום (מוסכליסינג כבר אמרתי?)

- אין בעיות עם הסולר

 

- בנסיעה בינעירונית הגיר חלק לחלוטין, בנסיעה פקוקה הגנים הרובוטים מתחילים להציק

פורסם

שלום

בחרת נכון רכב מעולה.

בהתחלה תבדוק שמן שלא ייחסר.

השמן הואc4 בתקן של רנו.

שים רק שמן מאושר במוסך מורשה.

לגבי הגיר..אין עדכונים ואין בעיות.זה לא כמו הגיר של סקודה או כו.תהנה רכב חלומי

פורסם
אני מחזיק פלואנס דיזל 2012 בליסינג ואני מאמין שיש לה את אותו מנוע וגיר:

- צריכת הדלק מושפעת מתנאי הדרך וצורת הנהיגה הרבה יותר מאשר בשינוי אם קיים (1000 קמ ההרצה שלי היו הרבה יותר חסכוניים מאשר הק"מ שבאו אחריהם כי לחצתי יותר חזק על הדושה)

- מתקרב לטיפול שני - ללא צריכת שמן בין הטיפולים

- נוסע על שמן ליסינג רגיל (פז?)

- אולי, אצלי לא עדכנו כלום (מוסכליסינג כבר אמרתי?)

- אין בעיות עם הסולר

 

- בנסיעה בינעירונית הגיר חלק לחלוטין, בנסיעה פקוקה הגנים הרובוטים מתחילים להציק

בינתיים מה שמעצבן ברכב זה שאין אינדיקציה להילוך במצב D כאילו מה? שמו ברכב מושבי עור ובלם יד חשמלי והיתקמצנו על נורה עם מספר?

how it's like to drive :twisted:

פורסם

שלום

בחרת נכון רכב מעולה.

בהתחלה תבדוק שמן שלא ייחסר.

השמן הואc4 בתקן של רנו.

שים רק שמן מאושר במוסך מורשה.

לגבי הגיר..אין עדכונים ואין בעיות.זה לא כמו הגיר של סקודה או כו.תהנה רכב חלומי

פורסם
שלום

בחרת נכון רכב מעולה.

בהתחלה תבדוק שמן שלא ייחסר.

השמן הואc4 בתקן של רנו.

שים רק שמן מאושר במוסך מורשה.

לגבי הגיר..אין עדכונים ואין בעיות.זה לא כמו הגיר של סקודה או כו.תהנה רכב חלומי

c4 זה רכב של סיטרואן.. לא ברור למה היתכוונתם

how it's like to drive :twisted:

פורסם

- האם צריכת הדלק משתפרת לאחר כמה אלפי ק"מ כמו במנוע בנזין? כן אבל מייד אתה תרגיש כמה הרכב חסכוני בדלק

- האם יש צריכת שמן במצב תקין של האוטו ובהרצה בפרט במנועי דיזל? כן אבל התצרוכת סבירה

- הבנתי שצמיגות השמן היא 5w30 האם לרנו יש תקנים כמו לvw בנוגע לשמנים או פשוט שמן סינטטי מלא? תקן של רנו שנקרא RN 720

- האם יש הרבה עידכוני תוכנה למנוע ולגיר במגאן הרובוטית כפולת מצמדים, כמו בפורד ובסקודה לדוגמא? אין

- רגישות לסולר לא איכותי, האם יש צורך לבדוק בדקדקנות תחנות או שבעיות עם סולר נדירות יחסית? יש רגישות כמו לכל רכב עם מסילה משותפת ולכ תדלק רק בתחנות דלק מסודרות ותבקש תמיד חשבונית

פורסם
- האם צריכת הדלק משתפרת לאחר כמה אלפי ק"מ כמו במנוע בנזין? כן אבל מייד אתה תרגיש כמה הרכב חסכוני בדלק

- האם יש צריכת שמן במצב תקין של האוטו ובהרצה בפרט במנועי דיזל? כן אבל התצרוכת סבירה

- הבנתי שצמיגות השמן היא 5w30 האם לרנו יש תקנים כמו לvw בנוגע לשמנים או פשוט שמן סינטטי מלא? תקן של רנו שנקרא RN 720

- האם יש הרבה עידכוני תוכנה למנוע ולגיר במגאן הרובוטית כפולת מצמדים, כמו בפורד ובסקודה לדוגמא? אין

- רגישות לסולר לא איכותי, האם יש צורך לבדוק בדקדקנות תחנות או שבעיות עם סולר נדירות יחסית?

יש רגישות כמו לכל רכב עם מסילה משותפת ולכ תדלק רק בתחנות דלק מסודרות ותבקש תמיד חשבונית

דלק הנצח בתל מונד ב6.85 יש סיבה לחשוד?

how it's like to drive :twisted:

פורסם

תבדוק אם יש שם ים מוניות.

בדר"כ הם כולם מתדלקים בתחנה ספציפית, כזו שהמחיר + האיכות של הדלק שם נבדקת ע"י כללם.

משכנתא זה קל

פורסם
C4 זה סוג השמן 5-30 או 5-40

תקןREN 720

 

אני אחדד:

 

תקן ACEA C4 תואם את הדרישה של היצרנים של מנועי דיזל מודרניים (DCI\HDI למינהם) עם סנני חלקיקים ו EGR, לשמנים בעלי רמה נמוכה של זרחן, גופרית ואפר גופרית. בשפה המקצועית LOW SAPS.

(SAPS : Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur)

 

ריכוז גבוה של החומרים הנ"ל גורם לסתימה של מעברים צרים, בינהם הזנת שמן לטורבו וסתימות ב EGR עקב הצטברות מהירה של פיח.

 

מנועי DV6 של פג'ו, סיטרואן ופורד (ואני בטוח שעוד משפחות רבות של מנועי מסילה משותפת קטנים ומודרניים מהשנים האחרונות) ידועים בתקלות רבות בטורבו שחלקן נגרמות כתוצאה משמן שאינו מתאים באיכותו למנוע. לכן, יש לשים לב היטב להשתמש בשמן בעל תקן ACEA C4 ולא פחות מזה (לא ACEA 3, לא ACEA 2 ובטח שלא ACEA 1).

 

תקני ACEA - כאן: http://www.acea.be/images/uploads/files/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אני אחדד:

 

תקן ACEA C4 תואם את הדרישה של היצרנים של מנועי דיזל מודרניים (DCI\HDI למינהם) עם סנני חלקיקים ו EGR, לשמנים בעלי רמה נמוכה של זרחן, גופרית ואפר גופרית. בשפה המקצועית LOW SAPS.

(SAPS : Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur)

 

ריכוז גבוה של החומרים הנ"ל גורם לסתימה של מעברים צרים, בינהם הזנת שמן לטורבו וסתימות ב EGR עקב הצטברות מהירה של פיח.

 

מנועי DV6 של פג'ו, סיטרואן ופורד (ואני בטוח שעוד משפחות רבות של מנועי מסילה משותפת קטנים ומודרניים מהשנים האחרונות) ידועים בתקלות רבות בטורבו שחלקן נגרמות כתוצאה משמן שאינו מתאים באיכותו למנוע. לכן, יש לשים לב היטב להשתמש בשמן בעל תקן ACEA C4 ולא פחות מזה (לא ACEA 3, לא ACEA 2 ובטח שלא ACEA 1).

 

תקני ACEA - כאן: http://www.acea.be/images/uploads/files/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf

 

איציק

אשמח לדוגמאות לשמנים כאלה

how it's like to drive :twisted:

פורסם

האמת ? המבחר עלוב עד לא קיים בארץ.

 

רוב היצרנים\יבואנים עובדים על ACEA C3, שהוא הכי קרוב מבחינת דרישות ל C4.

היבואנים בארץ אומרים שה-C3 מתאים למנועי דיזל עם סנני חלקיקים ואפילו לדרישות של מרווח טיפולים רחב (LONG LIFE וכד').

יש שמנים שלא בהכרח תומכים אפילו בתקן הזה, לכן חייבים לבדוק היטב מה שמים.

 

ממה שראיתי, ל-2 יצרנים מוכרים בטוח יש, השאלה אם הם מביאים לארץ ומה המחיר.

לדוגמא:

 

ליקווי מולי 5W30

TOP TEC 4400

תומך ב ACEA C4

ו Renault RN 0720

 

וולווליין SYNPOWER MST C4 5W-30

 

 

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...