Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטו בדק. הרכב נכנס בדממה - יצא ברעש


menyspeyer
שימו לב! השרשור הזה בן 4085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נו - וזה שיש TSB עושה את זה לבסדר? :shock:

 

כולה שרשרת, שאחיותיה מחברות בין מנועי אופנועים לגלגלים, מורידות עשרות ויותר של כוחות סוס אל הכביש ושורדות את זה.

 

אצל יצרנים אחרים שרשרות טיימינג שורדות לאורך כל חיי המנוע, זה המקרה הסדרתי הראשון שאני שומע על תקלה כזו ולחלקכם זה נשמע "בסדר".

תביאו בחשבון שכשהשרשרת מתחילה להתארך אז הסנכרון בין הבוכנות לשסתומים נפגע, אם המותחן הגיע לפתיחה מלאה אז כמובן שהפגיעה קשה בהרבה.

אם היה מדובר ברכיב הייטקי חדשני - ניחא, אבל אנחנו דנים כאן על פאקינג שרשרת.

 

זה לא רק השרשרת זה כל התכנון של מערכת התזמון כולל המותחנים. הבעיה קיימת במנועים משנת 2010 וחלקית ב-2011 (עד שהיצרן עלה על הבעיה והכניס שיפור בתכנון מערכת התזמון ומכלוליה. כאמור, ברכבי הופיעה הבעיה לאחר תום האחריות והוחלפה ע"ח היצרן ללא שום בעיה).

 

להזכירך, היו (ויהיו) יצרנים נוספים עם כשלי תכנון (את הסיפור של טויוטה אני מניח שאתה מכיר...), לא ברורה לי התגובה המיליטנטית שלך. את הטכנולוגיה (TSI ו-DSG) מחקים יצרנים רבים (פורד, רנו, פיאט, יונדאי עוד רבים נוספים), כך ש-VAG אולי הייתה החלוצה אך לא ייחודית היום.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

להזכירך, היו (ויהיו) יצרנים נוספים עם כשלי תכנון (את הסיפור של טויוטה אני מניח שאתה מכיר...), לא ברורה לי התגובה המיליטנטית שלך. את הטכנולוגיה (TSI ו-DSG) מחקים יצרנים רבים (פורד, רנו, פיאט, יונדאי עוד רבים נוספים), כך ש-VAG אולי הייתה החלוצה אך לא ייחודית היום.

 

גם טכנולוגיית השרשרת היא חדשנית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
אז אתה כנראה לא הולך למורשי היבואן הנכונים.

 

שני מורשים של מאזדה, רנו, מיצובישי ואפילו פולסווגן יודעים שאסור לטפל לי ברכבים אם אני לא ליד המכונאי.

אני לא הולך למוסכי היבואן כי הם לא רוצים להתעסק במכוניות בשנתון שיש לי. כשהרכב רעד ונכבה בעמידה והיה צריך לכוון קרבורטור הם אמרו לי ש"אין להם את הידע והציוד" במילים האלה.

חוץ מזה חבל על הכסף שהולך על אולם ההמתנה ו50 פקידות ויועצים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם טכנולוגיית השרשרת היא חדשנית?

 

ותכנון מעברי השמן במנועי וטיוטה זה rocket science?

מי שלא עושה לא טועה...

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא עושה לא טועה...

אבל מי שעושה, שיעשה כמו שצריך.

לא הלקוחות אמורים לסבול מתכנון בעייתי, הן של שרשראות התזמון והן של ה DSG7.

עדיף להמתין עוד שנה, ולהוציא לשוק מוצר בשל ואמין, ולא להפוך את הלקוחות לשפן ניסיונות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מי שעושה, שיעשה כמו שצריך.

לא הלקוחות אמורים לסבול מתכנון בעייתי, הן של שרשראות התזמון והן של ה DSG7.

עדיף להמתין עוד שנה, ולהוציא לשוק מוצר בשל ואמין, ולא להפוך את הלקוחות לשפן ניסיונות.

 

זה משפט ששומעים בדרך כלל ממי שלא עסק בפיתוח דבר מיימיו .

עושים כל הניתן במהלך הפיתוח ובדיקות למצוא את כל הבעיות ולתקן ולא להוציא מוצר לא מבושל.

אבל חברות גדולות כקטנות לא מצליחות לפעמים להוציא מוצר חף מכשלים .

איך הן מתמודדות עם הכשלים , שם נבדלות החברות

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר יצרן אחד שאין לו TSB ו/או Recalls. המכוניות של היום הם מוצר מורכב מאד עתיר מחשוב וחיישנים, והתחרות בין היצרנים הולכת ומתגברת (ראה את מחזור החיים של הדגמים היום שמשמעותית קצרים יותר מאשר לפני עשרים שנה).

 

לקוחות שטכנולוגיה מרתיעה אותם, יש את הברירה לבחור במוצרים נחותים יותר אך המצויידית במכלולים פשוטים יותר (הכל יחסי...) וכנראה אמינים יותר.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיבת ה DSG6 היתה מצויינת, אבל פולקסווגן החליטו להפוך את הטוב מאד למעולה, והקדיחה את התבשיל.

אמנם זה לא סוף העולם, אבל לא נעים לקנות מכונית חדשה ולהתקע אחרי 3 חודשים ללא קו הילוכים (קורה כשיש בעייה במכטרוניק).

בפיתוח מנועים אסור שדבר כזה יקרה, גם אם הצגתו תידחה בחצי שנה, ויושבים שם מספיק מהנדסים כדי למנוע זאת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה בהקשר להודעה הראשונה של בעל השרשור:

אני אמור להיכנס השבוע להחלפת מצמדים,רציתי לברר איזה אסמכתא מקבלים (מכתב על מימוש אחריות/חשבונית עם סכום 0/החתמה בספר טיפולים)? והאם באחד מאלה יהיה רשום את המק"ט של המצמדים החדשים?

ועוד שאלה האמת היא מפגרת, האם ניתן לקבל לראות את המצמדים התקולים?

 

 

 

 

 

 

תודה מראש,

ניצן

how it's like to drive :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ותכנון מעברי השמן במנועי וטיוטה זה rocket science?

מי שלא עושה לא טועה...

 

תראה, יש הבדל גדול בין תיבת ה- DSG שהיא רכיב חדשני - ואם כי לא הייתי מוכן לרכוש רכב שמצויד בכזו - אפשר בהחלט לקבל בהבנה יחסית את התקלות הבלתי פוסקות שבה, כיוון שכל טכנולוגיה חדשה צפויה לסבול ממחלות ילדות.

 

במאמר מוסגר אציין ששמעתי ממקור ראשון על "איכות העבודה" שנעשית במוסכים המורשים שמחליפים מצמדים בתיבה, ואיך ברגים שנשכחו אחרי הפירוק וההרכבה מושלכים אחרי כבוד לפח האשפה הקרוב.

 

אבל, כשמדובר ברכיב פשוט ואוניברסלי שמותקן בכל רכב כמו השרשרת עסקינן - מה אגיד לך - הגיע הזמן שאפילו הקונצרן ינפק תיכנון אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בפגם בתכנון שעליו יש TSB מסודר של היצרן (בשרשור פורסם לינק עם פירוט נוסף).

 

אנשים, תקראו שנייה את השרשור - זה שיש TSB לא מעניין את צ'מפיון.

הם מתעסקים בזה שהוא החליף שמן במוסך אחר ולא אצלהם ולכן למרות שזאת תקלה מוכרת על ידי היצרן - הם מתנערים.

 

זה הכי מרתיח אותי, אנשים מספרים כאן שהוא לא החלףי פילטר אוויר בזמן - מה הקשר?!

 

אין כאן שום קשר לעבר של הרכב. הרכב טופל בעברו, הדבר לא היה אמור לקרות, הסיבה שהוא קרה זה כשל תכנוני - לא נורא.

היצרן מודה.

היבואן מתנער.

קלאסי לצ'מפיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

** התפתחות 'מרעישה' **

 

ובכן, ניגשתי היום (שישי) לאוטו-בדק לקחת את הרכב אחרי החלפת השרשרת, (עדיין לא ברור אם הם לוקחים אחריות או לא) הנעתי, והמנוע אכן חזר להיות שקט כמו ביום שהבאתי אותו.

אבל...

הרעש המקורי, זה שהתחיל את כל הסאגה, זה שתיארתי אותו כסאונד מטריד שבא בטורים נמוכים ונעלם עם לחיצה על הגז או הדלקת המזגן, זה שאיש השירות תיאר כשהכנסתי את הרכב למוסך כמפתחות בתא-כפפות, זה שהוסבר לי אין סוף פעמים שהוא הוא המבשר והסימן לשרשרת הפגומה - הרעש הזה עדיין קיים עכשיו לאחר החלפת השרשרת.

 

אתם מבינים לבד את משמעות הדברים, אין צורך שאכתוב פה מגילה. כל מה שאומר זה שאני זועם.

 

**nburrack, אני לא יודע לגבי מק"ט אבל המצמדים החדשים נהדרים, המעבר בין סרק-1-2 מרגיש הרבה יותר נורמלי עכשיו. ובמילים אחרות, אני מרוצה מהחלפת המצמד באוטו-בדק.

 

**Nakamichi, אכן זה מקומם ביותר שמתנערים מליקוי תכנוני, יחד עם העובדה המוזרה שכשהכנסתי את הרכב למוסך הוא היה ללא שום רעש מעבר לרשרוש שעדיין שומעים עכשיו, ונסע מצויין, ולהוכיח: בכל הביקורים בחודשים האחרונים במוסכי היבואן סבנה ואוטובדק, אף אחד לא אמר אף מילה לגבי רעש מוזר או שרשרת טיימינג בעייתית (למרות הTSB)

 

אין לי מושג אם באמת ישבתי על פצצה מתקתקת, אבל מה שברור עכשיו, זה שהפצצה תיקתקה מאד בשקט לפני שהיא נכנסה לטיפול.

 

אעדכן הלאה ביום ראשון, כי... שבת

מנקה את הראש שלי עכשיו מכל הסיפור הזה, לא שווה את המתח הנפשי.

שבת שלום לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק, לא הבנתי את הוויכוח, ואת ה"עזרה" של מנהל המוסך בנשיאת "חלק" מן העלות - אם יש TSB (או איך שזה נקרא), למה לברבר בכלל?

 

בגלל שהרכב עבר את ה100.000 ק"מ (הוא עומד על 104) ובגלל שהבעלים הקודמים שלו עשה את הטיפולים במוסכים מורשים אבל לא במוסכי היבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...