Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטו בדק. הרכב נכנס בדממה - יצא ברעש


menyspeyer
שימו לב! השרשור הזה בן 4085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב בן שנתיים וחצי על הכביש ויותר מ-100 אלף ק"מ זאת כבר נורה אדומה , תיערך לבלאי מאוד מואץ ברכב הזה.

קשה לי להאמין שנהג יחיד נסע על רכב כזה 100 אלף ק"מ בתקופת הליסינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 111
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

זה לא קשור. גם לאבא שלי יש מכונית בליסינג, הוא הנהג היחיד והוא עושה ק"מ דומה. (והוא לא משתמש ברכב כבמונית להכנסה נוספת :))

מה שקריטי פה זה איכות הטיפול והחלקים שהרכב קיבל כשהוא בבעלות החברה, אם ביצעו ריקולים לפי הוראות היצרן וכדומה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרגשה שאנשים כאן טומנים ראשם בחול.

 

1. הרכב לא טופל ברשת צ'מפיון. נכון. אז מה?

צמפיון לא משתמשת באיזה שמן סופר פרימיום אלא משתמשים בשמנים זולים יחסית (של מותג סונול).

ת'אכלס. החליפו לרכב שמן כל 15,000 ק"מ.

 

2. סקודה מודה שהיה פגם בייצור שרשרת התזמון מהסוג הזה. אין שום סיבה שעל פיה היבואן יתנער מהחלפת השרשרת על חשבונו.

 

3. הרכב נכנס עם רעש X למוסך ויצא עם רעש חזק משמעותית. מה קרה שם במוסך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איזה פילטר היה מורכב על האוטו .האוטו הגיע למוסך אחרי שעבר טיפול במוסך של הרשת אז סביר להניח שהיה מקורי .אבל בתוקופה של הליסניג אין סיכוי שהיה מקורי מנסיון

וסקודה משתמשת בשמנים של יורל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא טומנים את הראש ולא נעליים. אני יוצא מתוך הנחה שהמוסך של טויוטה הוא מקצועי, הגון ומתפרנס בכבוד ואין לי שום דבר נגדו.

אפילו אם נניח שהרכב טופל אך ורק עם חלפים מקוריים (ואני מוכן להתערב עם כל אחד כאן שזה לא קרה, אבל ניחא), אז מעבר לכך שמוסך "מועדים" לא יכול היה לדעת על קיומו של ה-TSB בהיותו לא מוסך של צ'מפיון, הרי שגם אם היה יודע לא היה יכול לבצע את העבודה (מי היה משלם לו תמורתה? היצרן ו/או היבואן שכלל אינם קשורים למוסך "מועדים"?).

כך הרכב נסע ונסע, צבר נסועה מכובדת עם מותחן שרשרת תזמון לקוי ועכשיו פותח השרשור אוכל את הלקרדה שנוצרה מהנזק המצטבר. אני מקווה בשבילו שלפחות הוא רכש את הרכב משלמה סיקסט במחיר נמוך שמפצה על עגמת הנפש והנזק שנגרמים לו כרגע.

 

עצתי לפותח השרשור: חזור לאוטו בדק, התנצל בפני מנהל העבודה, לחצו ידיים וקווה שהוא בכל זאת יבוא לקראתך במחיר.

לגבי רכישה עתידית משלמה סיקסט... אהמ... :!:

 

נ.ב.: אינני קשור לאף אחד מהמוסכים הנ"ל בשום צורה או דרך שהיא. אינני יודע היכן הם נמצאים ולא ביקרתי מימי אצל אף אחד מהם.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחיזוק דבריו הנכוחים של אלעד לגבי התחזוקה העילאית לה זכתה האוקטביה בהיותה רכב ליסינג של שלמה סיקס להלן ניתוח הסטוריית הטיפולים שצרף פותח השירשור :

 

1. ק"מ 14,172 - טיפול ראשון במוסך מוסמך של צ'מפיון : מפרט הולם לנדרש , בוצע בזמן הנדרש.

 

2. ק"מ 37,112 - טיפול שני במוסך מועדים (לא מורשה יבואן) : מפרט חלקי בלבד - לא הוחלף פילטר אוויר, לא הוחלף נוזל בלמים.

בוצע רק שמן מנוע+פילטר שמן (באיכות לא ברורה). הטיפול בוצע בחריגת קילומטראז' - 23K במקום 15K.

 

3. ק"מ 45,590 טיפול שלישי - שוב רק תחזוקת שבר - שמן+פילטר+בלמים קדמי ואחורי. בוצע בזמן.

 

4. ק"מ 60,406 טיפול רביעי - שוב כמו בנ"ל שמן+פילטר+בלמים אחוריים. בוצע בזמן. הכיצד לאחר זמן כה קצר היה צריך שוב להחליף דיסקיות ורפידות בלמים אחוריים שאמורים להחזיק הרבה מאוד ? כנראה חלקים ירודים באיכותם.

 

5. ק"מ 77,825 טיפול חמישי - במוסך מפוקפק בשם "סמי קאר" - שוב רק מינימום של שמן +פילטר . אבל שוב בלמים קדמיים ואחוריים...

 

אף פעם לא טרחו להחליף רכיבים נדרשים על פי הוראות יצרן כמו פילטר אוויר, פילטר מזגן, פלגים , נוזל בלמים ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נדבר רגע על העובדות:

  1. הרכב עבר טיפולים כאשר היה בבעלות חברת שלמה סיקסט, ועל כך אין עוררין.
  2. הטיפולים הללו כלל לא התבצעו במוסכי צ'מפיון, אלא במוסך מורשה משרד התחבורה שהתמחותו המוצהרת היא דגמי טויוטה.
  3. היצרן פרסם TSB עבור סוג המנוע שמותקן ברכבו של פותח השרשור.

הנעלמים, לפחות מבחינתי, הם משך הבעלות של פותח השרשור על הרכב (לאחר שישיב על שאלה זאת אסביר מדוע זה רלבנטי) וסוג החלפים שהותקנו ברכבו במסגרת אותם טיפולים. למיטב הבנתי, לנעלמים הללו יש חשיבות מכרעת למציאת גורם הבעיה.

 

תשובות:

קניתי את הרכב ב15.1.12 - לפני שנה וחודש בדיוק. ביצעתי בדיקה לפני קנייה שהוציא לרכב ציון 10.

מאז, ביצעתי טיפול 90000 במוסך היבואן 'סבנה' שאין צורך לומר - לא אמרו מילה לגבי שרשרת טיימינג (הסאונד המטריד היה גם היה אז ותמיד) ובהמשך עשיתי גם תיקון רציני (לא טיפול) אצל 'אוטו בדק' (החלפת מצנן שמן מנוע דולף - עבודה שהם עשו ביעילות ובמקצועיות והסיבה שחזרתי עליהם שוב)

מצורפים מסמכים של שני הביקורים הללו.

ובמילים אחרות, ביקורים חוזרים שלי במוסכי היבואן עד לא מזמן, לא הביאו אף אחד לידי חשד בשרשרת הטיימינג שלי למרות הTSB.

SCAN0029.jpg

SCAN0030.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה עדכון של מה שהיה היום.

ישבתי לשיחה עם מנהל המוסך צביקה, שהיה מאד נחמד ומתחשב, הסביר לי שוב שלמרות שהכל היה נשמע בסדר, בעצם ישבתי על פצצה מתקתקת וזהו רק יד המקרה שהדירדור ברכב קרה במוסך. וגם שמאד יכול להיות שהחלפת השמן היא זו שבעצם גרמה לרעש שהושתק קודם על ידי השמן הישן - להתפרץ.

ניסיתי להבין מדוע אם כך, לא היה שום סימן לכך בהחלפת השמן הקודמת במוסך היבואן 'סבנה' לפני כמה חודשים, ומדוע הרכב נסע כל כך טוב ובשקט רק שלשום (השיט אותנו לחרמון הלוך ושוב כמו בובה)

וכמובן, אם יש TSB, כלומר יש בעיה מובנית בשרשרת שהיצרן הודה שקיימת לחלק מהמכוניות, מדוע שלא פשוט יחליפו לי?

אין לי שליטה על הטיפולים שנעשו לפני שהרכב היה ברשותי, אני רק יודע שקניתי רכב נהדר (בבדיקת שמאי לפני קנייה הוא קיבל ציון 10) ומהרגע שהמכונית אצלי, אני נותן לה את החום ואהבה שמגיע לה מהמוסכים שאמורים הכי להכיר אותה.

 

צביקה ענה שזו לא פעם ראשונה שנתקלים בסיטואציה כזו, שזה מצער, שהוא מבין את התסכול שלי, אבל שהוא סומך ב100 אחוז על המקצועיות של העובדים שלו ושלמרות שאין סיכוי שזה קרה אצלו במוסך, הוא ימליץ ויעשה כל שיוכל כדי שהחברה תקח על עצמה את עלות ההחלפה (או חלק משמעותי ממנה) ולו בשביל לפנים משורת הדין.

 

וזהו.

עליתי על האופניים המתקפלות. וחזרתי להתפרנס.

מחר אדע מה נסגר.

תודה לכולם על התמיכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקבלה האחרונה מ"אוטו-בדק" עולה שהחליפו 3 "חוט לפלג" וחייבו אותך על פירוק והרכבה של חוטי הצתה.

ואני תוהה איזה חוטים יש לפלאג (ואם כבר אז למה רק שלושה) ובאיזו סקודה אוקטביה קיימים חוטי הצתה... :roll:

 

אגב, התמחור ההזוי על סף הגניבה של פירוק הפלאגים ו"חוטי ההצתה" זו שערורייה בפני עצמה. יאיר, שאלת "איפה הכסף"? הנה הוא.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אותי לדעת אם המקרה היה קורה לאיזה עבריין בעולם התחתון

האם הוא היה מקבל כאלה תשובות מפגרות?

לא נראה לי ותאמינו לי שהרכב שלו כבר מזמן היה מסודר פיקס ללא עלות

ועוד היו מפצים אותו על עוגמת הנפש.

 

 

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
בקבלה האחרונה מ"אוטו-בדק" עולה שהחליפו 3 "חוט לפלג" וחייבו אותך על פירוק והרכבה של חוטי הצתה.

ואני תוהה איזה חוטים יש לפלאג (ואם כבר אז למה רק שלושה) ובאיזו סקודה אוקטביה קיימים חוטי הצתה... :roll:

 

אגב, התמחור ההזוי על סף הגניבה של פירוק הפלאגים ו"חוטי ההצתה" זו שערורייה בפני עצמה. יאיר, שאלת "איפה הכסף"? הנה הוא.

 

איתמר.

 

אם מדובר באוקטביה 1.2 TSI אז קיימים חוטי הצתה - השחורים כמו שרואים בתמונה:

polo-tsi.jpg

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, ראיתי. מעניין.

בכל מקרה זה לא הופך התמחור לפחות הזוי ועדיין לא ברור לי על מה ולמה החליפו שלושה מהם.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקבלה האחרונה מ"אוטו-בדק" עולה שהחליפו 3 "חוט לפלג" וחייבו אותך על פירוק והרכבה של חוטי הצתה.

ואני תוהה איזה חוטים יש לפלאג (ואם כבר אז למה רק שלושה) ובאיזו סקודה אוקטביה קיימים חוטי הצתה... :roll:

 

אגב, התמחור ההזוי על סף הגניבה של פירוק הפלאגים ו"חוטי ההצתה" זו שערורייה בפני עצמה. יאיר, שאלת "איפה הכסף"? הנה הוא.

 

איתמר.

 

איתמר, עד כמה שידוע לי מדובר בהליכים נלווים להחלפת מצנן שמן מנוע, שנתגלתה בו דליפה. המים שדלפו גרמו נזקים לפלגים ולכל הסביבה שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...