Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

קשה לשפוט את היונדאי? עוד שניה היית שומע בחדשות על תאונה עם הרוגים ופצועים ליד כפר יהושע.

היונדאי (בעיקר כי הוא יכל לבלום חרום ולהכנס מאחורי הניסאן) והניסאן הם שני רוצחים. 

בגלל האגו הגבוה שלהם, במיוחד של היונדאי, כמעט האיוניק קיבל פגז (עוצמת פגיעה) לחזית.

ואולי גם הניסאן הייתה עפה לתוך הגדר, לתוך שביל ההולכי רגל שבשעות הבוקר היא עמוסה באנשים ורוכבים.

 

אני בטוח שהאיוניק חירבן במכנסיים.

אני הלב ירד לתחתונים כשראיתי את הרכב ממשיך לדהור לכיווני.

טוב שזה עבר, ואני והאיוניק חזרנו הביתה למשפחה. 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שחכתי לציין שהתיעוד ופרטי העבירה הועברו למשטרת ישראל. 

 

העבירה היא בין העבירות החמורות שיש. 

פסילה ל30 יום,

הזמנה לדין,

10 נקודות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על סמך מה אתם קובעים שהניסאן האיץ? 

 

נהג היונדאי פושע שראוי להוריד מהכביש בהקדם. לגבי נהג הניסאן - פשוט אי אפשר לקבוע.

Just now, sperial כתב:

על סמך מה אתם קובעים שהניסאן האיץ? 

 

נהג היונדאי פושע שראוי להוריד מהכביש בהקדם. לגבי נהג הניסאן - פשוט אי אפשר לקבוע. שדה הראיה לא צאפשר זאת.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, laplug כתב:

לפי דעתי קשה לשפוט את היונדאי. הוא עקף בעיקרון על פי חוק. ואי אפשר לדעת באיזה מרחק הוא היה מהרכב ממול בעת העקיפה וכמה שדה ראיה היה לו. לפעמים זה מאוד קשה לעקוף במהירויות הללו לפני שפתאום מגיח רכב מלפנים. תלוי מאוד גם איך הרכב שלך מאיץ ממהירות מסויימת, איך מתנהג הרכב הנעקף, ובמיוחד קשה לחשב את המהירות שבה נוסע הרכב ממול.

 

אני אתמול ניסיתי לעקוף משאית במצב דומה, ועד שהרכב האיץ סוף סוף - הופיע לי רכב ממול. נכנסתי לדילמה האם להאט ולתת למשאית לעקוף אותי שוב- בהנתן שהיא ארוכה מאוד ונוסעת כבר יותר לאט ממני- אז יקח לי מלא זמן לחזור ואולי אני לא אספיק. או להאיץ עוד יותר ולסיים את העקיפה, בהנתן שהאצה נוספת תקרב אותי מהר יותר לרכב ממול ואולי אני לא אספיק לסיים את העקיפה. זה החלטות של מילי שניות שלעפמים אין תשובה חד משמעית נכונה.

 

אני חושב שהנהגים שעוקפים בפס הפרדה רצוף, בסיבובים וללא שדה ראיה- הם ללא כחל וסרק רוצחים, אבל חוץ מהם יש עוד הרבה שטח אפור

נשמע בגדול שאתה לוקח הימורים, הייתי חושב פעמיים (ובמקרה שתיארת, כנראה לא יוצא לעקיפה). תחשוב על המשמעות של טעות בהערכה שלך. לא יודע את מי מעניינת ההגדרה "שטח אפור" אם המשמעות היא תאונה חזיתית.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים.

היציאה החכמה לעקיפה היא לא רק לדעת מתי יבוא רכב ממול, אלא גם להכיר את הרכב שלך וכמה זמן ייקח לו להאיץ, השימוש והשליטה בו (למשל להעביר לידני ולהוריד הילוך במקום לחכות שמוח הגיר יעשה זאת ובנוסף לכך להקפיד לעקוף הכי מהר שניתן (פול גז)), תכנון (אם אצא עכשיו יש לי איקס שניות) - ומעל הכל: כשיש ספק אין ספק ולדעת שעוד 5 דקות בדרך לא יותר חשובים מהחיים שלי ושל אחרים. 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב איך כולם פה מדברים בקלישאות כאילו אף אחד פה בפורום לא נכנס למצב לא נעים בגלל טעות בשיקול דעת- מי שיטען כך הוא שקרן.

 

כן, לפעמים אתה תקוע שעה מאחורי משאית שמזדחלת בכביש חד נתיבי וכל הדרך יש פס הפרדה רציף וברגע שיש קטע של פס הפרדה מקוקו, אנשים מנסים לעקוף גם כשלא בטוחים במיליון אחוזים שכל התנאים מתקיימים במאה אחוז- אלו החיים. אי אפשר בכביש להיות בטוח במאה אחוזים לגבי כל החלטה שעושים. אנשים שנוהגים כך, בדרך כלל עוצרים באמצע מעגל תנועה כי לא בטוחים אם יתנו להם זכות קדימה, עוצרים פתאום ברמזור ירוק כי לא בטוחים שיספיקו, עוצרים פתאם באמצע כביש מהיר כי יש רכב משתלב מימין והם לא בטוחים שהוא יתן זכות קדימה או שיש יש רכב שחונה בשוליים והם לא בטוחים שיצליחו לעבור לידו וכו וכו ועקב כך גורמים גם כן לתאונות. בכביש הרבה פעמים מצבים נקבעים בהחלטות של מילי שניות למרות שכולנו היינו רוצים שזה לא יהיה כך.

 

ואני לא אומר שבמקרה של היונדאי זה המצב. שם נראה בבירור שהיה כביש ישר עם שדה ראיה רחב, ובהחלט יכל להיות שהיה אפשר לבצע את העקיפה טוב יותר-  לא יודע. לעומת זאת, יכל להיות שהיונדאי ניסה הרבה זמן לבצע את העקיפה והניסן שיחק איתו משחקים עד שזה הגיע למצב מסוכן. במקרה הזה אי אפשר לשפוט בלי לדעת את כל הסיפור- זה כל מה שאני אומר.

  • רעיון גרוע 2
  • משעמם 1
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת הרבה מילים, אבל מאחוריהן אין כלום.

כתבת תיאוריות שמנסות להצדיק את מה שרואים בוידאו, במקום להסתכל על העובדות הפשוטות שהן - כביש ישר, ראות מצויינת, אין סינוור ובכל זאת במשך שניות ארוכות היונדאי נמצאת בנתיב הנגדי ובדרך הורידה לפחות שני רכבים לשול.

אולי אתה נהג היונדאי? ;)

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, laplug כתב:

אני אוהב איך כולם פה מדברים בקלישאות כאילו אף אחד פה בפורום לא נכנס למצב לא נעים בגלל טעות בשיקול דעת- מי שיטען כך הוא שקרן.

 

כן, לפעמים אתה תקוע שעה מאחורי משאית שמזדחלת בכביש חד נתיבי וכל הדרך יש פס הפרדה רציף וברגע שיש קטע של פס הפרדה מקוקו, אנשים מנסים לעקוף גם כשלא בטוחים במיליון אחוזים שכל התנאים מתקיימים במאה אחוז- אלו החיים. אי אפשר בכביש להיות בטוח במאה אחוזים לגבי כל החלטה שעושים.

 

ברור שיש טעויות בשיקול דעת, אבל שאתה יוצא לעקיפה או משהו דומה אתה צריך להיות בטוח ביותר מ100 אחוז שאתה יכול להשלים את הפעולה בבטחה ואם אתה יורד אפילו ל99 אתה צריך לסגת ולחכות בסבלנות.

 

לפני חודשיים נסעתי לדרום ונתקעתי אחרי מישהו שנוסע 80 (אני בשיוט על 120-130), חיכיתי רבע שעה עד שיהיה מקום שאני בטוח שאפשר לעקוף בו - ותנחש מה, היו איתי עוד 4 או 5 רכבים אחרים שגם חיכו לאותו מקום (ואף אחד שיצא לעקיפה מסוכנת)

 

לפני כשעה, laplug כתב:

אנשים שנוהגים כך, בדרך כלל עוצרים באמצע מעגל תנועה כי לא בטוחים אם יתנו להם זכות קדימה, עוצרים פתאום ברמזור ירוק כי לא בטוחים שיספיקו, עוצרים פתאם באמצע כביש מהיר כי יש רכב משתלב מימין והם לא בטוחים שהוא יתן זכות קדימה או שיש יש רכב שחונה בשוליים והם לא בטוחים שיצליחו לעבור לידו וכו וכו ועקב כך גורמים גם כן לתאונות. בכביש הרבה פעמים מצבים נקבעים בהחלטות של מילי שניות למרות שכולנו היינו רוצים שזה לא יהיה כך.

 

"הם" לא גורמים לתאונות, מי שגורם לתאונות במצבים שתיארת זה מי שלא שומר מרחק ולא עם העיניים על הכביש

 

לפני כשעה, laplug כתב:

לעומת זאת, יכל להיות שהיונדאי ניסה הרבה זמן לבצע את העקיפה והניסן שיחק איתו משחקים עד שזה הגיע למצב מסוכן. במקרה הזה אי אפשר לשפוט בלי לדעת את כל הסיפור- זה כל מה שאני אומר.

 

אז אם מישהו מעצבן אותך בכביש מותר לך להשתולל ולסכן את כולם?

אם יוצא לך להתקל במישהו ש"משחק משחקים" - אל תסע לידו, או שתצא לכביש אחר, או שתעצור לכמה דקות שהוא ימשיך לקיבינימט ולא יהיה בעיה שלך.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, aviaviavi כתב:

כתבת הרבה מילים, אבל מאחוריהן אין כלום.

כתבת תיאוריות שמנסות להצדיק את מה שרואים בוידאו, במקום להסתכל על העובדות הפשוטות שהן - כביש ישר, ראות מצויינת, אין סינוור ובכל זאת במשך שניות ארוכות היונדאי נמצאת בנתיב הנגדי ובדרך הורידה לפחות שני רכבים לשול.

אולי אתה נהג היונדאי? ;)

 

אתה חזרת אחרי חלק ממה שאני כתבתי וטוען שמאחורי מה שאמרתי אין כלום, בעוד שלא התייחסת לשאר, ופשוט שללת בהינף יד ללא טיעונים מבוססים.

אני זוכר שבתור נהג צעיר ניסיתי פעם לצאת באיזה מחלף ולידי נהג איזה ערבי במאזדה 3. כל פעם שהאטתי, גם הוא האיט, האצתי, גם הוא האיץ- הוא פשוט שם לעצמו מטרה לא לתת לי לעבור נתיב ויהי מה. בסופו של דבר פיספתי את היציאה. יכל להיות שהניסן שיחק פה משחק דומה וליונדאי לא הייתה שום דרך לחזור לנתיב- לא יודע. אבל לפי איך שהניסן התנהג בסרטון, בהחלט סצנריו אפשרי. אני רק אומר שלא הכל כל כך שחור לבן בחיים כמו שזה נראה תמיד בקטע של סרטון קצר. 

 

לפני 11 דקות, Sparrow420 כתב:

"הם" לא גורמים לתאונות, מי שגורם לתאונות במצבים שתיארת זה מי שלא שומר מרחק ולא עם העיניים על הכביש

 

אז אתה בעצם אומר שזה לא בעיה לעצור באמצע כביש מהיר וזה בעיה של אנשים אחרים שלא שומרים מרחק? אני משום מה ראיתי פה הרבה סרטונים של כל מיני כאלה שעשו את זה והתגובות היו פה אחרות. שלא לדבר שלעצור באמצע כביש מהיר זה לא חוקי. 

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, laplug כתב:

אז אתה בעצם אומר שזה לא בעיה לעצור באמצע כביש מהיר וזה בעיה של אנשים אחרים שלא שומרים מרחק? אני משום מה ראיתי פה הרבה סרטונים של כל מיני כאלה שעשו את זה והתגובות היו פה אחרות. שלא לדבר שלעצור באמצע כביש מהיר זה לא חוקי. 

 

לא אמרתי שזה לא בעיה, אבל התאונה זה לא בגלל מי שעצר

אם אתה חושב שיש מצב לתאונה אם ממשיכים לנסוע בטח שחוקי לעצור

 

שים לב שאני לא מדבר על אנשים שעושים "בדיקת בלימה" או דברים בסגנון, אני מדבר על אנשים שנוהגים כמו שתיארת

אם אתה "פחדן סדרתי" אני מסכים שאתה לא צריך להיות על הכביש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"פחדן סידרתי" זה דבר סובייקטיבי. זאת בדיוק הנקודה.

מישהו מסויים יהיה בטוח ב 100% שהוא מצליח לעבור ומישהו אחר ב 90%- אז לפי שיטת כל צדיקי הפורום פה שטוענים שאם אתה לא בטוח ב 100% במשהו אז אסור לפעול- הבנאדם השני חייב לעצור באמצע כביש מהיר (בהנחה שיש לו רכב משמאלו למשל). עכשיו השאלה אם זה חוקי או לא, לא יודע, נראה שזה יהיה תלוי איך מפרשים את החוק. אבל זה בטוח יגדיל את הסיכוי לתאונה ל90% מרכב שיתנגש בו מאחורה לעומת ה 10% שהיו לו מקודם.

 

ואני לא טוען שזה המקרה עם היונדאי, שם הוא לא היה חייב לעקוף לכתחילה, אני רק אומר שהטענה של ה 100% תמיד - זאת שטות גמורה, אי אפשר להיות ב 100% כמעט בשום מצב בכביש וכל נהג חייב כל הזמן לנהל סיכונים איפה האחוז נמוך יותר לתאונה ולא איפה הוא נמצא ב 100% תמיד- כי אין דבר כזה. וכן, תוך כדי נהול הסיכונים הזה שנעשה תוך כדי תנועה, במילי שניות, תוך כדי תפעול הרכב, בכל מיני מצבי לחץ, עם נהגים מסביב שאתה לא יכל להכנס להם לראש- לפעמים עושים שיקול דעת מוטעה ועושים טעויות.

 

ולכן, אין הדבר דומה שמישהו לא מצליח לחשבן נכון את על הפרמטרים של על פניו עקיפה חוקית (בקו הפרדה מקוקו- ואני לא מדבר על מצב שיש מולך רכב ואתה עוקף בכל זאת אלא שאתה לא יודע ב 100% שלא יופיע רכב גם בעוד 10 שניות) למצב שמישהו פתאם עושה רוורס בכביש מהיר כי הוא פספס את היציאה- שזה לא חוקי בעליל ופסיכי לגמרי

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, laplug כתב:

אני אוהב איך כולם פה מדברים בקלישאות כאילו אף אחד פה בפורום לא נכנס למצב לא נעים בגלל טעות בשיקול דעת- מי שיטען כך הוא שקרן.

 

כן, לפעמים אתה תקוע שעה מאחורי משאית שמזדחלת בכביש חד נתיבי וכל הדרך יש פס הפרדה רציף וברגע שיש קטע של פס הפרדה מקוקו, אנשים מנסים לעקוף גם כשלא בטוחים במיליון אחוזים שכל התנאים מתקיימים במאה אחוז- אלו החיים. 

שים להבדל בין שני החלקים. 

החלק הראשון - נכון. כולנו לפעמים טועים.

החלק השני - זה לא טעות. זה במודע ומבחירה לעשות משהו שאתה לא מאה אחוז בטוח לגביו. זו כבר רשלנות. 

המשפט הזה ש"אלו החיים" - לא נכון וממש לא כולם עושים את זה. אלו בחירות מודעות של אנשים חסרי סבלנות. גם אני לפעמים חסר סבלנות לנהגים אחרים ומתנהגל בצורה לא נחמדה, מודה (הבהוב גבוהים, עקיפה מימין וכו', אבל אף פעם לא עקיפה לא בטוחה). אבל אני לא מספר לעצמי סיפורים ש"אלו החיים". אני מודה שמבחירה אני עושה מעשה לא יפה לאחרים. 

מה שאני לא עושה, זה מבחירה יוצא לעקיפה כשיש לי ולו 1אחוז ספק שאני יכול להשלים אותה בצורה בטיחותית. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 4

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  1. עצם העובדה שאתה עוקף מימין כבר סתירה ל "לא עקיפה לא בטוחה"- כי כל עקיפה מימין היא עקיפה לא בטוחה על פי חוק וזה אומר שיש לך לפחות 1% ספק שלא תשלים אותה באופן בטיחותי, כי כידוע, חוקי התנועה נכתבו בדם.
  2. עצם העובדה שגם אתה עושה את כל הדברים שציינת למרות שאתה מתלהם פה על אחרים מעידה ש"אלו החיים" ובעצם כולם עושים את זה, ובו בזמן (גם אם לא אתה ספציפית) הם צועקים על אחרים שהם "רוצחים" בלי לדעת את כל התמונה.
עריכה אחרונה על ידי laplug
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...