Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי נסיעה שאוטו לא משולב בהילוך [שוב שרשור שנפתח לפני שהריצו חיפוש]


ilan84
שימו לב! השרשור הזה בן 4152 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

יש לי מכונית עם גיר ידני. תמיד שאני רואה רמזור אדום אני מעביר לניוטרל - וממשיך לנסוע ככה עד לרמזור ששם אני נותן ברקס מלא או משלב לשני אם הייתי בתנופה וממשיך לנסוע.

 

אמרו לי שלא בריא שהאוטו בתנועה והוא בניוטרל. האם זה נכון ? לדעתי זה קשקוש. אולי בירידות כדאי לשלב להילוך כדי להשתמש בבלימת מנוע.. אבל מה זה מפריע למנוע אם הוא בניוטרל ומתגלגל עד לרמזור ?

 

תודה

 

ובבקשה מי שלא יודע לא לנסות לנחש :+)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מבזבז לך יותר דלק מאשר להיות בהילוך משולב.

 

ניקו.. ביקשתי רק ממי שיודע תשובה שייתן תשובה. נא לא לזרוק סתם.

אחדד את השאלה, איזה נזק זה יכול לעשות למנוע, הנסיעה בניוטרל כאשר המכלולים בתנועה.

 

הדבר היחידי שחשבתי עליו זה הקפיצה של הטורים מ800 ל3000 אבל שמעבירים הילוך מ4 ל-5 אז גם הטורים יורדים ל800 וחוזרים ל3000.

 

עזבו אותכם ממסוכן או לא אני שואל מבחינה מכאנית, איזה נזק יכול להיגרם למנוע כתוצאה מהמצב הנ'ל.

 

שימו לב, למנוע, לא לגיר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת תשובה נכונה (!!) ואתה מנפנף אותה?

נראה שאתה יודע את התשובות לבד אז למה לשאול:roll:

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ובבקשה מי שלא יודע לא לנסות לנחש :+)

 

 

מי שלא יודע מתבקש לעשות חיפוש ובטח שלא לתקוף חברי פורום שנתנו לו תשובות נכונות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא גורם נזק למנוע, לפחות לא נזק מהותי.

אבל יש עוד הרבה דברים שלא גורמים נזק למנוע ועדיין לא כדאי לעשות, פשוט כי הם גם לא תורמים לשום דבר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותח השרשור: אני מצטער שלא הבנת אותי, או אני אותך.

יכול להיות שלא שמתי לכלל השאלה שלך, כי לא קראתי את כולה.

אתה שאלת את זה:

אמרו לי שלא בריא שהאוטו בתנועה והוא בניוטרל. האם זה נכון ?

 

ואני עניתי:

שזה מבזבז לך יותר דלק, כלומר כן, זה פחות בריא להיות בניוטרל. לחלק של המנוע לא שמתי לב, ובזה אתה צודק, ועל כן אני מצטער שבזבזתי לך 7 שניות מהחיים בקריאת התגובה שלי. (זה לא בציניות, אתה צודק).

מעבר לכך טרונצ'ו כתב לך את הפאן היותר חשוב, שאם תזדקק למנוע שלך, בכדי לתמרן במצב חירום, אז לא יהיה לך אותו בניוטרל.

המאסטרו כתב לך גם, שזה משהו שלא כדאי לעשות.

אני מקווה שתבין שזו צורת נהיגה לא נכונה, ותפסיק עם ההרגל המגונה, בעיקר בשבילך.

 

משהו כללי שאני רוצה לשתף, אם כבר השרשור הזה נפתח.

סגנון הנהיגה שאתה מתאר, מכיל שני דברים, שנורא נפוצים אצל חלק מהנהגים בארץ, ואותי באופן אישי נורא מכעיסים.

1. עצלנות - אני לא מבין מה הבעיה להוריד הילוכים בדרך לרמזור, במקום לנסוע בניוטרל. כמו שנכתב פה, ובעשרות שרשורים אחרים זה יותר מזיק מאשר מועיל. העצלנות המכעיסה הזו מתבטאת בעוד מקומות כגון: אנשים שמתעצלים בלחזור שני מטרים אחורה, ולהתיישר מחדש כשהם חונים. לרוב מי שחונה כפול ישאיר את האוטו כך.

2. חוסר מקצועיות- נהיגה בניוטרל עם רכב ידני היא חוסר מקצועיות, מכלל הסיבות שנכתבו פה. דוגמה נוספת לחוסר מקצועיות נפוצה: אנשים שלא שומרים על הנתיב שלהם בזמן פניות, או אנשים שנוסעים מהר מאוד, ובמקום לבלום לפני עיקול, אז הם בולמים חזק בעיצומו.

 

שבוע טוב.

ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

יש לי מכונית עם גיר ידני. תמיד שאני רואה רמזור אדום אני מעביר לניוטרל - וממשיך לנסוע ככה עד לרמזור ששם אני נותן ברקס מלא או משלב לשני אם הייתי בתנופה וממשיך לנסוע.

 

אמרו לי שלא בריא שהאוטו בתנועה והוא בניוטרל. האם זה נכון ? לדעתי זה קשקוש. אולי בירידות כדאי לשלב להילוך כדי להשתמש בבלימת מנוע.. אבל מה זה מפריע למנוע אם הוא בניוטרל ומתגלגל עד לרמזור ?

 

תודה

 

ובבקשה מי שלא יודע לא לנסות לנחש :+)

שלום רב !

ברשותך אשיב לך על השאלה שנשאלה עשרות אלפי פעמים, בווראציות שונות!

מעבר לניוטרל, בהגיעך לרמזור, הוא מהלך לא חכם,(בלשון המעטה), לא בטיחותי, לא חוסך דלק(אפילו מבזבז, ואני אסביר בהמשך..), ואין קשר ל"בריאות" הרכב.

בעת התקרבותך לרמזור ולא חשוב האם הרמזור בירוק צהוב או אדום, שלב להילוך נמוך, אך לא נמוך מדי, ועזוב את דוושת התאוצה, כאשר רגל ימין קרובה לדוושת הבלם, אך לא נוגעת בה, ורגל שמאל בהיכון ללחיצה על דוושת הקלאץ, ופעל לפי הסיחטואציה הבאה:

ברמזור ירוק,] השאר בהילוך מתאים, ובתאוצה מתאימה, שתאפשר לך לחצות את הצומת בשלום בירוק, או לבלום בעדינות תוך כדי שילוב להילוך נמוך ובמידת הצורך שהרמזור יתחלף לצהוב, שיהיה סיפק בידך לבלום לפני קו העצירה, ולא להכנס לצומת בצהוב, ובוודאי לא באדום, או לחסום את הצומת !

במידה והאור מתחלץ לצהוב בהתקרבך במרחק סביר אך קרוב לצומת, הורד להילוך נמוך, ועזוב את דוושת התוצה לגמרי, ובלום את התאוצה של הרכב, בעזרת ההילוך ורק צמוד לקו העצירה בעזרת הבלם, כאשר רגל שמאל על דוושת הקלאץ כמובן.

עם העצירה המוחלטת שלב להילוך ראשון והמתן לירוק.

בתקווה שהובנתי למרות החפירה שלי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שהבנתי גם לשלב להילוך ראשון בעמידה ברמזור זה לא בריא מכיוון שזה מחייב (בזמן עמידה) קלאצ' לחוץ, והבנתי שקלאצ' לחוץ לאורך זמן פשוט ייהרס.

 

יש אמת בדברים?

 

אגב, יש הסבר מאחורי הבזבוז של דלק כשעוברים לניוטרל ככה?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4152 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...