Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אני המטורף היחיד ששונא רכבים חדשים?!


Berserker
שימו לב! השרשור הזה בן 4094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברי האוף ערב טוב.

 

הרגשתי צורך עז לשתף אתכם בעניין מטריד במקצת, ואני תוהה האם יתכן שאני היחיד?

 

כבר מזה זמן רב אני שם לב שאני מסתייג מרכבים חדשים, ומישיבה בתוכם אני מאוד מתאכזב.

למה אני מתכוון?

אני מתכוון ליריעות הפלסטיק העצומות שנקראות דשבורד ומפוצצות במאות כפתורים שמסבכים לי את החיים, לשמשות הקדמיות המרוחקות האלה שגורמות לך לאבד מושג לגבי קצוות מכסה המנוע, לקורות A השמנות שמסתירות זוויות קריטיות בנהיגה עירונית, חלונות צדדיים קטנים כמו בצוללת ופלסטיקים מכל עבר, העיצוב המנופח והמוגזם עם פנסי הענק והגריל המחייך שחוזר על עצמו שוב ושוב בכל רכב, וזה עוד כלום.

 

כל ההנחה הזו של לבודד את הנהג מהסביבה שגויה מההתחלה: דברים כמו מערכות שמע ותפעול מסורבלים, מתלים שלא מספקים מידע אודות הכביש, הגאים אילמים, מרווחי טיפולים בני עשרות אלפי ק"מ, בקרות שמשתלטות על הנהיגה וגורמות לך לסמוך עליהן, מסכים מרהיבים בכל מקום ועוד שלל תכונות הופכות את הנהג לפחות אחראי ומודע לסביבתו ולנהיגתו.

 

 

כל זה בא לידי ביטוי בישראל ישראלי הממוצע שנוהג לעבודתו ברכב אוטומטי שקט ומבודד עם מזגן וכוס קפה ביד, ללא שום מושג לגבי הכביש עליו נוסע, רעשי הסביבה, רכבים שנוסעים במקביל אליו (קורות A) ומצדדיו בצמתים, בעודו מאזין בקפידה לרדיו ומהרהר על מעשיו כשיגיע לעבודה.

הוא סומך על הESP, ABS ושלל צירופי אותיות לועזיות שיצילו אותו ביחד עם כריות האויר שהוא בטוח שיפתחו, כאשר רכבו נועל צמיגים שהחליף רק לאחר שלא עבר טסט, ונוסע על שמן שהחליף לפני איזה 30K ק"מ לפי הוראות יצרן...

אבל הרכב נחשב חסכוני, כי היצרן הצהיר על 25 ק"מ לליטר.

 

 

 

לעומת זה, הGT86 הפתיעה אותי לטובה.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הרגשתי צורך עז לשתף אתכם בעניין מטריד במקצת, ואני תוהה האם יתכן שאני היחיד?

לא.

לשמשות הקדמיות המרוחקות האלה שגורמות לך לאבד מושג לגבי קצוות מכסה המנוע

לומדים להכיר, כמו כל רכב.

לקורות A השמנות שמסתירות זוויות קריטיות בנהיגה עירונית, חלונות צדדיים קטנים כמו בצוללת

זה ח*א בלבן, מסכים אתך לגמרי. גם אני מתעצבן מזה.

העיצוב המנופח והמוגזם עם פנסי הענק והגריל המחייך שחוזר על עצמו שוב ושוב בכל רכב, וזה עוד כלום.

גריל מחייך, יש ויש- יש חיוך שובב, יש חיוך ממזרי, ויש חיוך של הילד מהכיתה הטיפולית שבדיוק עשה במכנסיים.

chery-faira-10.jpg

 

לגבי הפנסים- אני שונא את כל האופנה המודרנית הזו של פנסים שנראים כאילו הם משוכים לאחור, יענו הרכב "מה זה מהיר"... כן, בטח. לאנסר צורה ישנה, רכב מהיר מאד, לפי כמה שהפנסים המכוערים שלו משוכים לאחור. מאפס למאה (שניות) הוא עושה 5 (קילומטר).

מתלים שלא מספקים מידע אודות הכביש,

נסעת פעם ברחוב הילל בחיפה? אני הייתי שמח למתלים כאלה.

הגאים אילמים,

שונא את זה.

מרווחי טיפולים בני עשרות אלפי ק"מ,

מה הבעייה פה?

בקרות שמשתלטות על הנהיגה וגורמות לך לסמוך עליהן,

זה בכלל מביא לי את הסעיף.

מסכים מרהיבים בכל מקום ועוד שלל תכונות הופכות את הנהג לפחות אחראי ומודע לסביבתו ולנהיגתו.

 

תגובתי באדום. חלק ממה שתיארת אני שונא גם כן, חלק לא משנה לי במיוחד, וחלק זה אפילו דברים טובים.

בעיניי, נהג שלא שומע את הכביש, אבל תמיד דרוך ומביט לכל הכיוונים- עדיין בסדר. לפעמים אני שם ווליום גבוה במערכת, ומתנתק מהכל. העירנות רק עולה, ותדירות סיבוב הראש והמבט במראות גם כן. לפחות אני לא שומע את כל העומועים שצופרים לי לפני שהרמזור מתחלף לפי חוש ניבוי העתידות שלהם שאומר להם "עכשיו! עכשיו!" ותמיד שוגה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן נקודת מבט הפוכה:

 

פעם היית יושב בתוך קופסת גפרורים ללא תחושת בטחון, עם דלתות דקות ודשבורד ריק, בלי כריות אוויר ואמצעי הגנה. לא יכולת לחבר את האייפון למערכת ולשמוע מוזיקה, לא יכולת לשלוט על המערכות בלי להוריד את הידיים מההגה, שום דבר לא היה מחושמל, המושבים היו רכים מדי וחסרי תמיכה, האחיזה הייתה נמוכה, ההגה היה כבד ולא מדויק, היית סובל מרעשי כביש, רוח ובתי גלגלים, לא היו לך ESP ו-ABS ושלל בקרות שיכולות להציל לך את החיים, היית צריך לכוון קרבורטור כל כמה אלפי ק"מ ולעשות טיפול במוסך פעמיים בשנה. היית מגיע הרבה יותר עייף ליעדך וגם צריכת הדלק הייתה פחות טובה. בקיצור - המכוניות של היום הרבה יותר טובות, לא? :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רמז בתשובה הקודמת לשאלות שלך.

 

כל הרכבים החדשים הם בעלי עיצוב דומה , פרצוף עגלגל , שמשה רחוקה , קורות עבות ומערכות הבקרה וההגה .

יש לזה תשובה , בטיחות לך ולהולכי הרגל , וחיסכון בצריכת דלק וזיהום אויר .

 

לכל השינויים יש סיבות , וברור כי הרכבים כיום שונים מימי עבר , ובד"כ לטובה .

מערכות המיזוג יעילות יותר , הסביבה בסלון מתוכננת לשליטה ונוחות .

ויש רכבים חדשים (כמו שרשמתה) אשר עם המערכות והעיצוב הנדרש , נותנים גם כייף .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם רוני.

ועוד 2 הערות:

1. עיצוב נובע במידה רבה מעניין של אופנה. כנראה שאתה שמרני, מעדיף את האופנה של העונה הקודמת.

2. לגבי קורה A - כמו שאר אבזרי הבטיחות היא התפתחה יחד עם דרישות הבטיחות (גם שאר הקורות, אבל הן פחות בולטות לנהג). במיוחד דרישות מבחני ההתהפכות שנדרשות ב-ANCAP.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מטורף משתולל, אתה לא לבד. רוב המכוניות החדשות מעוצבות כאילו הן מינימום רחפות בין גלקטיות, שבפועל מדובר בכלוב מתכת עם מנוע בערה פנימית שמתגלגל על 4. אני לא אוהב את כל העיצובים המנופחים ועתירי הפלסטיק ששולטים היום בעולם.

גם בתוך הרכב הכל נפוח ומלא פלסטיק. בפורד פוקוס למשל הדשבורד מציק לברכיים כמו מושב של אוטובוס.

כנ"ל חוסר התקשורת עם הנהג. חלונות עדיף שיהיו חשמליים, אבל הגה?! כנראה זה מה שרוב העולם אוהב, לשבת ברכב ולהתעסק עם בקרת האקלים והכיסא החשמלי תוך כדי שמעבירים תחנות ברדיו דרך הלחצנים בהגה. להרגיש שהם באמת נוהגים כנראה לא יותר מדי נחוץ להם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטורף משתולל, אתה לא לבד. רוב המכוניות החדשות מעוצבות כאילו הן מינימום רחפות בין גלקטיות, שבפועל מדובר בכלוב מתכת עם מנוע בערה פנימית שמתגלגל על 4. אני לא אוהב את כל העיצובים המנופחים ועתירי הפלסטיק ששולטים היום בעולם

יותר מדי SHOW, ופחות מדי GO.

 

עדיף אם היו משקיעים את המשאבים האלה בפיתוח אלטרנטיבה למיץ דינוזאורים מתים.

 

בעצם איך שאני חושב על זה, כל החישמול והניפוח המיותרים של הרכב, הם הדרך הזולה להגדיל מכירות, במקום להמר על טכנולוגיה חדשה, הם הולכים על בטוח, ופונים לעמחה טיפש, שמתלהב כשלוחצים על כפתור ונדלקת מנורה.

 

זה כמו בסדרה "King Of The Hill", בפרק "תשעה גברים זועמים", כשיצרן מכסחות דשא מוציא דגם חדש, שבו הוא הוציא את הסכינים כדי להכניס בקרת שיוט.

 

נהג שלא שומע את הכביש

אני מתאר לעצמי שאין לך את הבעיה הזאת - בלנסר קלאסיק שומעים יפה מאוד את הכביש. ומה שלא תשמע, תרגיש עם עצם הזנב :roll:

 

אגב, לנסר קלאסיק זה אחד הרכבי אולד סקול האחרונים - אפילו שהוא מיוצר עד היום (הדגם עצמו בן יותר מ-10 שנים, הוא הושק בשנת 2000), אין לו שטויות כמו רדיו מובנה, בקרות אחיזה למיניהן, גירים רובוטיים, טורבואים (בעצם יש, אבל רק איפה שבאמת צריך את זה, בגירסאות ספורטיביות), ופלסטיקים שמכסים את המנוע.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלליות ניתן לומר שהרכבים היום לעומת הרכבים לפני 20 שנה השמינו.

 

למה כוונתי?

 

קורות A (וגם קורות C) תפחו לטובת הגנה על הנוסעים בעת התהפכות וכדי להכיל בתוכן כריות אויר.

דלתות המכונית תפחו גם הן כדי להכיל בתוכן קורות הגנה למקרה שרכב יתנגש ברכבך בצד.

החזית תפחה וקיבלה פנסים גדולים יותר ועטופים פלסטיק כדי שאם חלילה תפגע בהולך רגל יהיה לו סיכוי גדול יותר לסיים את המפגש הזה בחיים.

השימשה הקדמית התרחקה כדי לתת לך מבט יותר "פנורמי" על המתרחש מחוץ לרכב.

המתלים נותנים לך אחיזה גבוה יותר ובמקביל מבודדים את מפגעי הכביש מישבנך הענוג.

יש יותר כפתורים בדשבורד השמנמן אבל זה מאפשר לך לשמוע שירים מהאייפון בזמן שהמזגן עובד אצלך על 18 מעלות ועל זוגתך שלצידך על 21 מעלות כי לה קר יותר מאשר לך, ואתה יודע שחלילה במקרה תאונה אותו דשבורד שמנמן שעשוי מחומרים רכים יפוצץ כרית אויר שימנע מחברתך מפגש לא נעים איתו כמו גם ההגה שיפוצץ בתורו כרית אויר וימנע מסמל הרכב להתקעקע על הפנים שלך.

 

אתה תתאכזב לגלות שתאונה לא קשה יחסית החריבה את חזית רכבך, אתה תשמח לגלות שאותה תאונה ברכב בן 20 היתה עלולה להותיר אותך מרותק לכסא גלגלים לשארית חייך, או גרוע מכך.

אתה תתהה אם מערכת הפעלת איתותי מצוקה בעת בלימת חירום באמת אפקטיבית, אתה לעולם לא תדע אם באותה פעם שבלמת חזק בכביש המהיר הנהג מאחורייך הספיק לבלום בזמן למרות שבדיוק הוא התעסק בנייד ובזוית של העין אורות המצוקה שלך משכו את תשומת ליבו והצילו אתכם מתאונה קשה.

אתה תודה לאלוהים שיש לך חיישני רברס ביום שתרצה לצאת מחניה בפארק הלאומי ותוך כדי הרברס החיישן יצפצף ויגרום לך לעצור ותגלה שילד בן 4 הלך בדיוק צמוד לפגוש האחורי ולא יכולת לראות אותו כי תא המטען הסתיר לך.

 

אני יכול להמשיך את הרשימה הזאת בלי סוף כנראה.

 

השורה התחתונה היא שלמעט מראה (עניין של טעם אישי) ותחושות סובייקטיביות- הרכבים היום טובים עשרות מונים מאלה של לפני 20 שנה וגם יותר מאלה של לפני 10 שנים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין ניתן לייצר קורות A שיאפשרו שדה ראייה טוב. וולבו הוכיחה את זה עם דומני קונספט שלא זכה לייצור, של קורת A בצורת משולשים עם זכוכית שלא מסתירה את שדה הראייה כמעט בכלל.

2000-volvo-scc-concept-2_600x0w.jpg

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וולוו היא חברה שבנתה את תדמיתה על בטיחות.

 

אם היא הצליחה ליצור קורות A שמחד נותנות את אותה הגנה ומצד שני לא פוגעות בשדה הראיה וזה הגיע לרמת בשלות מבחינת ייצור- אני מניח שכבר היית רואה את החידוש הזה בדגמיה השונים.

 

הנטייה שלי הינה להאמין שהקורות הללו כרגע עדיין ברמת הקונספט, אולי אני טועה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול אני מאוד אוהב מכוניות חדשות

אני רוצה לצאת נגד משהו ספציפי עכשיו בעיצוב

"אופס שכחנו לשים מסך מולטימדיה ודחפנו אותו פשוט בצורה הכי דוחה שיש על הדשבורד"

בסדרה 3 הקודמת המסך היה במיקום מעולה ובשילוב יפייפה בתוך הדש-בורד, בחדש? כאילו מישהו זרק אותו לתוך האוטו וברח.

בסדרה A החדשה? אפילו יותר מגעיל מסדרה 3

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מבחינתי, הדבר העיקרי (וכמובן החשוב) שהמכוניות החדשות טובות בו מהישנות זה פרמטר הבטיחות. הכוונה כמובן למכוניות עממיות מיצור סדרתי ולא סופרקארז וכדומה. רוב המודרניות שיצא לי לנהוג בהן לא נוחות משמעותית או חסכוניות, שלא לדבר על הנאה ותקשורת עם הנהג. התקשורת היחידה שיש לנהג עם הרכב היום זה שהמחשב מתריע לו על נורות שרופות או מזכיר לו שצריך לעשות טיפול. אז נכון שהצליחו להוציא 200 כ"ס ממנוע 1.4 סמ"ק, אבל חוץ ממספרים מפוצצים בפרוספקט זה לא נותן הרבה כשרוב הזמן המחשב שולט וחוץ מרטט קל אתה לא מרגיש יותר מדי כשהנוף בחלון מתחלף מהר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחזק את קודמי -

 

המכוניות שנוסעות היום על הכבישים לא השתנו כמעט מאז ראשית המאה הקודמת, מבחינה טכנולוגית-

מנוע בעירה שעובד על נוזלים (יקרים ומתכלים) דומים, מערכות דומות (מתי המציאו את הוישרים??) ובכלל ללא התקדמות משמעותית,

מלבד אולי ציוד בטיחות...

 

תארו לעצמכם מה היה קורה אם עולם המכוניות היה מתקדם בקצב של עולם הטלפונים הניידים. מזמן היינו מרחפים באויר או יותר מזה!

ואגב - בקשר לקורות A של הוולוו המדוברת - זה התענוג ברכבי קונספט - לא צריך להיות מוגבלים מאביזרי בטיחות וכדומה.

 

עופר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי,

הדבר היחיד שבאמת אפשר לשנוא זה הריח של האוטו החדש. הפלסטיקים מסריחים בצורה איומה.

 

 

תשמע, אין לי בעיה עם ריח של כל רכב חדש אבל בפאביות יש ריח פשוט גועלי לדעתי כשהאוטו חדש, בלתי נסבל...

ואני מבין לפי החתימה שיש לך אחת :lol:

לפותח השרשור, בעקרון אתה צודק, אבל מתרגלים לדברים האלו עם הזמן, מכוניות חדשות בטיחותיות הרבה יותר, צריך לבוא על חשבון משהו.

בקשר לקורות A, תמיד אהבתי את המיקום שלהן בקוניגסאג, אי אפשר לעשות כך ברכב רגיל?

 

koenigsegg_6.jpg

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...