Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5036 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

 

היום בבוקר נמסר לידי דו"ח משוטר תנועה על פי סימול 6577 (1000 ש"ח ו-4 נקודות)

למיטב הבנתי נוסח החוק הוא: "נהגת ברכב הנ"ל ובעת שהרכב היה בתנועה השתמשת בטלפון שלא באמצעות דיבורית."

 

אתאר את מה שקרה: לפני תחילת הנסיעה הנחתי את הטלפון על הדש-בורד, מול עיניי הנהג.

במכוניתי אין שעון בלוח המכוונים לכן במהלך הנסיעה הסתכלתי אל הטלפון על מנת לראות מה השעה. לא קיבלתי\הוצאתי שיחה, או כל התעסקות אחרת ויש ברשותי את פירוט השיחות שמאשר זאת.

 

בדברי הנהג טענתי שרק הסתכלתי על המכשיר כדי לראות מה השעה.

 

זה הוא הדו"ח התנועה הראשון שאני מקבל בתקופתי כנהג, אך מכוון שאין ברשותי וותק נהיגה של 10 שנים אני לא עומד בקריטריונים להמרת הדו"ח לאזהרה.

 

האם להגיש ערעור? לגשת לבית המשפט?

 

אם צריך אסרוק את הדו" ואעלה.

 

אשמח לכל עצה.

פורסם

יעלה כבודו את הדו"ח לכאן

 

נשמע את הצד השני

 

האם כבודו נגע / החזיק בטעות בנייד

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

הסתכלת עם העיניים או עם היד?

 

אם הסתכלת עם העיניים אז אין עבירה.

 

אם "הסתכלת" עם היד אז יש עבירה, שלם 1000 שקל וסע לשלום.

העבירה היא "אחיזת" מכשיר הטלפון ו/או שימוש בו. אין קשר לשיחה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

לכאורה, על פי דבריך מתקבל הרושם שלא בוצעה עבירה.

 

אם לא עשית שימוש כלשהו ואף לא אחזת את המכשיר בידך, הרי

שאין כל סיבה לרישום הדו"ח ועליך לפנות בכתב בבקשה לסגירת

התיק/דו"ח מחוסר אשמה.

 

כמו כן, אתה בהחלט יכול לפנות בבקשה להמרת הדו"ח באזהרה.

 

רק שים לב שכל פניה שאתה מבצע תיעשה בזמן (לכל הליך יש

מגבלת זמן) ותהא בדואר רשום ובתיעוד מלא.

 

אם לא יעתרו במשטרה לאף אחת מבקשותיך אתה יכול להגיש בקשה

להישפט ולהביא את העניין לבירור בבית המשט

פורסם

מנצל את השרשור.

מקרה שקרה לחבר השבוע.

בנסיעה עם קטנוע בכיכר המדינה הוא קיבל טלפון, החבר עלה על המדרכה לא כיבה את הקטנוע אבל היה במצב עמידה.

הוא ענה לשיחה רק באותו הרגע שוטר נתן לו דו"ח על שימוש בסלולארי.

האם הדו"ח חוקי והאם לא אמורים להיות בתנועה על מנת לקבל דו"ח?

פורסם
מנצל את השרשור.

מקרה שקרה לחבר השבוע.

בנסיעה עם קטנוע בכיכר המדינה הוא קיבל טלפון, החבר עלה על המדרכה לא כיבה את הקטנוע אבל היה במצב עמידה.

הוא ענה לשיחה רק באותו הרגע שוטר נתן לו דו"ח על שימוש בסלולארי.

האם הדו"ח חוקי והאם לא אמורים להיות בתנועה על מנת לקבל דו"ח?

אני חושב שלאחרונה יצא חוק שאומר שמותר לדבר בטלפון ברמזור,אז מה ההבדל בין רמזור למצב עצירה מוחלט?

פורסם

גם אני שמעתי על החוק הזה, אבא שלי קיבל דוח ברמזור בעמידה מלאה, ניראה לי שביטלו לו כי הוא עמד ברמזור אדום, תיבדקו את זה

פורסם

גם אני עם הרכב הרבה מאוד פעמים מדבר באדום,בנוסף לפעמים שהשיחה דחופה אני עוצר בצד מפעיל אורות מצוקה ומדבר,כמובן שאני עוצר רק במקומות אפשריים שלא מפריעים לתנועה.

 

האם אני עושה משהו לא חוקי?

תודה

פורסם
גם אני עם הרכב הרבה מאוד פעמים מדבר באדום,בנוסף לפעמים שהשיחה דחופה אני עוצר בצד מפעיל אורות מצוקה ומדבר,כמובן שאני עוצר רק במקומות אפשריים שלא מפריעים לתנועה.

 

האם אני עושה משהו לא חוקי?

תודה

באופן עקרוני, הדבר נתון לפרשנות.

מתוך תקנה 28(ב) לתקנות התעבורה:

28

(ב) (1) בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –

(א) לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית;

(ב) לא ישלח או יקרא מסרון (s.m.s);

(2) בתקנת משנה זו –

"דיבורית" - התקן המאפשר שימוש בטלפון בלא אחיזה בו ובלבד שאם ההתקן מצוי בטלפון, הטלפון יונח ברכב באופן יציב המונע את נפילתו;

 

המחלוקת היא כיצד יש לפרש את המילה בתנועה.

אפשר לפרש אותה כבתנועה עם חיריק כלומר כאשר הרכב היה ממש בתזוזה והגלגלים נעו.

אפשר לפרש אותה כבתנועה עם פתח כלומר כאשר הרכב היה נמצא בכביש ומפרשים את המילה בתנועה כבתנועה (עם פתח) כאשר הרכב הוא חלק מהמשתמשים בדרך.

כאשר הרכב עומד בצד הדרך (או ברמזור אדום או בכל מקום אחר) בצורה סטטית, הוא עדיין חלק מהתנועה (עם פתח) ולכן בוצעה עבירה.

נכון להיום הפרשנות של בימ"ש היא כאשר הרכב הוא בתנועה עם פתח.

למרות זאת, יצאה הנחייה של אגף התנועה שאין לאכוף עבירות מסוג זה כאשר הרכב לא בתנועה (עם חיריק) והגלגלים לא זזים וזאת על מנת לא להעמיד את הפרשנות הנוכחית של בית המשפט למבחן.

יש לשים לב שמדובר בהנחייה בלבד והשוטר לא מחוייב אליה מבחינה חוקית אלא הדבר תלוי בשיקול דעתו.

כלומר, על פי החוק השוטר רשאי לרשום דו"ח על עבירה זאת כאשר הרכב גם במצב סטטי והדו"ח הוא חוקי למהדרין.

 

אלקמינו, יכול להיות שהחבר שלך אחז בידו את המכשיר עוד לפני שהוא עצר והתחיל בשיחה?

בכל מקרה הדו"ח חוקי אך כמובן שאפשר לתקוף כל דו"ח בבית המשפט.

פורסם

לא החבר שלי עצר על המידרכה הוחציא את הטלפון וענה המצחיק הוא שהשוטר "החכם" טען שאם הוא היה עוצר בין הרכבים ולא על המדרכה הוא לא היה מקבל דו"ח.

ללא שום קשר לעצירה על המידרכה שבכלל לא מצויינת בדו"ח הוא כתב בדו"ח "דיבר בטלפון כשהקטנוע היה מונע"

אני הצעתי לו לבקש להישפט כי העבירה הזו והנקודות שלה שולחות אותו לקורס אבל הוא לא רוצה להיכנס לזה.

 

אני אמרתי לו שאני לא הייתי נותן פרטים לשוטר כזה ומבקש שימוע אצל קצין.

תיהיה המשמעות של זה אפילו עיכוב לתחנה, צריך להיות אחידות אצל כל השוטרים לא חלק מתעלמים וחלק רושמים.

פורסם
השוטר היה צריך להביא בנוסף דוח על עמידת כלי רכב על המדרכה,

חבל שלא הביא.

 

שי.

 

את הדו"ח, השוטר שלח בדואר או הביא לו ביד...? (הפרלמנט)

ארז רונן

פורסם
השוטר היה צריך להביא בנוסף דוח על עמידת כלי רכב על המדרכה,

חבל שלא הביא.

 

שי.

 

עוד חכם שנוסע על 4 גלגלים.

ממתי אסור להחנות קטנוע על מידרכה שהיא מספיק רחבה?.

 

דרך אגב באותה כיכר הייתה הפגנת אופנועים ליפניי כחודשיים בהם האופנועים חנו "כחוק" בכחול לבן ולא צריך כרטיס חניה.

אתה מתאר לך את העצבים של בעלי העסקים שם ואת מצוקת החניה שנוצרה.

×
×
  • תוכן חדש...