Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה רובוטית


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4866 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני עם רובוטית כבר 126000 ק"מ

נהנה מכל רגע (למרות שאני מעדיף ידנית ) לפני זה נסעתי במזדה 3 ומעט בDSG בורה (לא אהבתי את הגיר בלשון המעטה )

מי שמבין בראש שזה בסך הכל ידני עם מכשיר שלוחץ על הקלאץ ברקע ייהנה מכל רגע

פשוט שנוסעים בידני רגיל למשל שמעבירים מהילוך להילוך מה עושים למעט הכנסת והוצאת הקלאץ ?

נכון עוזבים את הגז בקורולה צריך לעזוב את הגז כסנטימטר בעת ההעברה

מנוע ה 1.6 הזה מוציא אפילו חיוך קטן מהנהג בשליטה ידנית

שלא נדבר על החיסכון בדלק הרכב שלי רץ על 6 עם מזגן ותא מטען מפוצץ

כ620 ק"מ ל 44 ליטר עם רגל כבדה מאד על הגז .

 

לגבי דיסקית קלאץ אצלי עדיין הראשונה המקורית איפוס מחשב נעשה פעם אחת ב80 אלף ללא עלות

וחוץ מטיפולים וברקסים הכול פיקס

(הרכב מטופל במוסך מורשה מהטיפול הראשון )

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מאחוריי קורולה רובוטית מהראשונות שהיו בצבע כחול/ירוק (תלוי את מי שואלים..)

נהגתי עליה מעל 60,000 ק"מ, מעולם לא עשתה תקלה אחת.

 

לגבי הגיר, נהנתי מכל רגע, הרכב חזק משמעותית מרכבים מקבילים בעולם הליסינג (הייתה ליסינג) אם שומרים על המנוע בסל"ד הנכון.

כמו שאמרו אנשים לפני, צריכת הדלק שלי בנהיגה לא חסכונית כלל הייתה באיזור ה 13/14 ק"מ לליטר - שזה פשוט מצויין לרכב בגודל של הקורולה.

 

נהנתי לנהוג עליה ואם הייתי צריך לחזור היום לליסינג 1600... הייתי מתבאס מאוד לקבל קורולה לא רובוטית.

 

מצד שני - אני יכול להבין שאנשים צריכים זמן כדי להתרגל לרכב.

יש לחבר קורולה כזו, ולאחר שאני עם האיביזה FR שלי כבר כמעט שנה, נהגתי על הרכב שלו והרגשתי שאני הולך לקבל בחילה.

ההילוכים עוברים לאט ומטלטלים, ובלי קשר - המתלים מכויילים רך מאוד ביחס לאיביזה, וכנראה גם הצמיגים רכים למדי.

בקיצור הרגשתי כמו על סירה.

 

למדתי לאהוב את הקשיחות של האיביזה, ואני מפחד שיהיה לי קשה להתרגל חזרה לרכב רך.

Peugeot 208 GTI 2016

פורסם

אני עם רובוטית כבר 126000 ק"מ

נהנה מכל רגע (למרות שאני מעדיף ידנית ) לפני זה נסעתי במזדה 3 ומעט בDSG בורה (לא אהבתי את הגיר בלשון המעטה )

מי שמבין בראש שזה בסך הכל ידני עם מכשיר שלוחץ על הקלאץ ברקע ייהנה מכל רגע

פשוט שנוסעים בידני רגיל למשל שמעבירים מהילוך להילוך מה עושים למעט הכנסת והוצאת הקלאץ ?

נכון עוזבים את הגז בקורולה צריך לעזוב את הגז כסנטימטר בעת ההעברה

מנוע ה 1.6 הזה מוציא אפילו חיוך קטן מהנהג בשליטה ידנית

שלא נדבר על החיסכון בדלק הרכב שלי רץ על 6 עם מזגן ותא מטען מפוצץ

כ620 ק"מ ל 44 ליטר עם רגל כבדה מאד על הגז .

 

לגבי דיסקית קלאץ אצלי עדיין הראשונה המקורית איפוס מחשב נעשה פעם אחת ב80 אלף ללא עלות

וחוץ מטיפולים וברקסים הכול פיקס

(הרכב מטופל במוסך מורשה מהטיפול הראשון)

 

 

נהגתי על קורולה במשך כשלושה חודשים ו- 10000 ק"מ והגיר הרובוטי שלה מזוויע, במיוחד בהאטה לקראת עצירה (בעבר היו לי מספיק רכבים ידניים- פיג'ו 106XSI, פיאט אונו, פיאט פונטו, סיטרואן ברלינגו ועוד).

אין ספק שרמת האמינות של הרכב גבוהה, אבל להגיד שהרכב מהנה לנהיגה ועוד עם הגיר הזה? זה כבר הזיה

ד"א, 99 מתוך 100 אנשים יגידו לך שה-DSG יותר טוב בהרבה מהרובוטי של הקורולה.

פורסם

אני עם יאריס רובוטית כבר 3 שנים ו- 38K ק"מ, נהנה מכל רגע. אני מעדיף לנהוג ברכב עם גיר רובוטי על פני רכב עם גיר אוטומטי או ידני, פשוט עולם אחר.

פורסם

יש דיעות שונות על ההילוכים האלה: יש מרוצים+ ויש האומרים - זוועה. אין כל כך באמצע. ולמה?

 

חלק מהאנשים לא יודעים שהגיר הזה הוא גיר ידני שפשוט נשלט על ידי מחשב ולכן צריך להתייחס אליו כגיר ידני לכל דבר ועניין.

 

נכון. כלומר:

מי שחושב שהרובוטית היא תחליף לאוטומאט, וינסה לנהוג עליה כמו על אוטומאט, יתאכזב מאד, כי בתור אוטומאטית היא פשוט איומה.

 

אבל מי שמבין, רוצה ואוהב הילוכים ידניים, וישים את ההילוכים במצב ידני בלבד, יגיב כך:

 

עם גישה נכונה והעברת הילוכים ידנית אפשר להוציא מה1.6 הזה הרבה כיף !

 

והכל בהשוואה למשפחתומטית 1600, כמובן.

 

מעניין אותי מי מהכותבים נהג בקורולה רובוטית וכמה ק"מ הוא נהג בה.

 

למעלה מ-100,000 ק"מ, במצב ידני. ולמרות החסרונות שבהחלט יש לה (הוזכר כאן הענין של הורדות הילוך) היא עדיפה ללא השוואה, לדעתי, לעומת הילוכים אוטומאטיים. אבל אני מעדיף ידני.

 

דני

פורסם
אני עם יאריס רובוטית כבר 3 שנים ו- 38K ק"מ, נהנה מכל רגע. אני מעדיף לנהוג ברכב עם גיר רובוטי על פני רכב עם גיר אוטומטי או ידני, פשוט עולם אחר.

 

בוודאי שזה עולם אחר, החלפת הילוכים ארוכה ומטלטלת, קושי בחניה ברוורס בכל כביש בעל שיפוע מינימאלי , טילטולים בלתי נגמרים בנסיעה בפקקים , אבל מה לא נגיד על מנת להצדיק את הגיר העלוב הזה.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

cx25gti, בוא וספר לכולנו מה הניסיון שלך בנהיגה בגיר רובוטי על מנת שנקבל קצת פרופורציות.

איש באמונתו יחיה, הגיר הוא לא מושלם אך יש לו יתרונות שלדעתי עולים על החסרונות.

פורסם

כמו שאמרתי נהגתי על הרכב לא יותר מדי הגיר באמת לא כלכך רהוט ויש הרגשה של כל מעבר בהילוכים.

 

מצד שני הוא חסכוני הביצועים עדיפים וניתן להשיג אותו ביד שנייה במצב מצויין במחיר מצחיק.

פורסם

רובוטי חד מצמדי לא יכול להיחשב כגיר אוטומט, כי הוא מטלטל וגס מדיי בפעולתו.

כגיר ידני הוא פשוט איטי להחריד בהעברת ההילוכים.

אז איפה פה היתרון?

פורסם
מסכים עם כל מילה ומילה..

הבעיה בארץ שלנו זה שמהירות הקול יותר גבוהה ממהירות האור, אנשים ברמזורים צופרים עוד לפני שהאור מתחלף לירוק כי הם לחוצים, עצבניים, מכירים את הרמזורים, ורוצים פשוט להגיע מהר הביתה ולא משנה באיזה סיכונים זה כרוך.

בתור בעל טויוטה קורולה RUNX ידנית 05' לשעבר, יודע שזה באמת לא נוח לנהוג עם גיר ידני ולא בגלל פקקים, עומסי תנועה ועצבים ללחוץ על הקלאץ' והתעייפות של הרגל, אלא בגלל שבכל רמזור לוקח קצת יותר זמן להכניס לראשון להרים קלאץ' ולתת גז כאשר רוב הרכבים בארצנו הקטנטונת בעלי גיר אוטומט שלא מבינים למה אני עוד לא זז כשהאור ברמזור רק כתום ומתחילים לצפור מעצבים כנראה שהמציאות תגרום לכך שבעוד כמה שנים אולי פשוט האור הכתום יבוטל ויהיה רק אדום וירוק?!

אנחנו הישראלים נהיינו עצלנים, מפונקים שלא יודעים להעריך את מה שיש לנו באמת.

אם רוב הרכבים היו ידניים בארץ אז אולי היינו מבינים יותר איך לתפעל את הגיר הרובוטי ואולי היינו יותר סבלניים כלפי הנהגים האחרים בעלי הגיר הידני הוותיק והטוב.

בסופו של דבר הבעיה היא לא ברכב או בתיבת ההילוכים, היא פשוט בראש שלנו והסטיגמות שנכנסות לנו לראש!

שתהיה שבת שלום לכולם וסופ"ש נעים...

 

לצערי הרב אני נאלץ להסכים איתך בנושא הזה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

רובוטי חד מצמדי לא יכול להיחשב כגיר אוטומט, כי הוא מטלטל וגס מדיי בפעולתו.

נכון.

 

כגיר ידני הוא פשוט איטי להחריד בהעברת ההילוכים.

אני לא שמתי לב שהוא מעביר כל כך לאט. אולי נסעת אתו במצב אוטומאט?

 

אז איפה פה היתרון?

תלוי למי ותלוי לעומת מה. כמו שאמרתי: אם משווים אותו למשפחתומטי ממוצע, ואם המשווה מעדיף ידני - אז יש יתרון ברור: הוא כמו ידני, הביצועים בהתאם, אפשר להעביר הילוך בלי להוריד יד מההגה.

 

ולכן, למרות החסרונות - מבחינתי הוא היה עדיף ללא ספק.

 

דני

פורסם

אני באמת לא מבין למה לקנות את הרובוטית.

האוטומטית מספיק טובה, שלא לדבר על הידני.

הדלק? קורולה נחשבת יחסית חסכונית או בטוח לא זללנית, אין כל כך בעיה עם זה.

התיבה הרובוטית לא הצליחה בארץ וזאת עובדה. (אתם יודעים שאני שרוף על טויוטה קורולה, אבל שומעים מה הלך עם התיבה הזאת).חוץ מזה, כמו שאמרתי, אין הבדל בביצועים (לפי מה שאני יודע, אם טועה אשמח לתיקון) אז עדיף כבר את האוטומטית מאשר הרובוטית.

פורסם

אני באמת לא מבין למה לקנות את הרובוטית. האוטומטית מספיק טובה, שלא לדבר על הידני.

למי שמעדיף/רוצה/מחפש אוטומטית, באמת אין שום סיבה להתקרב לרובוטית.

 

הדלק? קורולה נחשבת יחסית חסכונית או בטוח לא זללנית, אין כל כך בעיה עם זה.

הרובוטית חסכונית יותר מהאוטומטית.

 

התיבה הרובוטית לא הצליחה בארץ וזאת עובדה.

נכון, בגלל שבארץ מעדיפים אוטומט והרובוטית הזו דווקא ממש גרועה בהיבט הזה.

 

חוץ מזה, כמו שאמרתי, אין הבדל בביצועים (לפי מה שאני יודע, אם טועה אשמח לתיקון)

תיקון: יש הבדל גדול. לקורולה האוטומטית יש ביצועים ממוצעים, לרובוטית יש ביצועים עדיפים על כל מתחרה אטמוספרית בהפרש ניכר.

 

דני


×
×
  • תוכן חדש...