Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המצב הכלכלי שלנו מצוין


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 1547 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז זה עובד יפה בכבישים, דא עקא, פרוייקטים אחרים באותה שיטה מסתבכים מאוד.

הפחד שלי מכבישי האגרה האלו הוא שבהדרגה הם יגרמו לכך שהמדינה לא תסלול יותר בעצמה פרוייקטים גדולים באמצעות כספי המיסים, אלא ניאלץ לשלם על כל כביש חדש אגרה, וכספי המיסים שיתפנו ילכו לעוד הוצאה שלא מיטיבה עם רוב האזרחים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

החשיבה צריכה להיות הפוכה - שהמיסים ירדו כי המדינה לא צריכה להשקיע ישירות בתשתית. על הדרך, הכבישים הציבוריים עמוסים ונשחקים פחות. אף אחד עוד לא הפסיד דבר מקיומו של כביש 6 או ממנהרות הכרמל. זה אפילו הוגן ציבורית, מי שמשתמש בכביש ישלם עליו, במקום שכל היתר יממנו אותו. מדינת ישראל לא מסוגלת להקים תשתיות, נקודה. לא חשמל, לא גז, לא כבישים, לא תחבורה ציבורית, פשוט שום דבר. אפילו את פינוי הבסיסים מהמרכז שמעתי שתקעו היום באיזו ועדה. הכל קבור תחת ערימות אינטרסים, בירוקרטיה ואוזלת יד.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פה אנחנו כבר מגיעים לנושא של תפקיד המדינה. אני מאמין שיש שירותים שהמדינה צריכה לתת, ותשתיות כלולות בהם.

אם המדינה לא תסלול כבישים וכל הכבישים יהיו בתשלום, תוכל לומר שזה הוגן כי כך כל אחד משלם לפי השימוש שלו בדיוק, וזהו. ומי שלא יכול להרשות לעצמו, לא תהיה לו שום אופציה לניידות.

אולי נעשה את אותו הדבר לגבי בריאות?

 

מדינת ישראל דווקא מקימה תשתיות, אם כי לא בצורה יעילה מאוד. קח לדוגמה את מע"צ והוקמה מחדש, והיום היא יעילה למדי. את אותו הדבר צריך לעשות בתחומים אחרים, כלומר שידוד מערכות מלא. אתה מציע פשוט לוותר, אבל התוצאה תהיה מדינה בסגנון דרום אמריקאי, כשלעשירים יש הכל, והשאר פשוט עניים, ולא מקבלים שירותים בסיסיים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כביש 6 הוא דוגמא שמאוד קרובה לליבי. הוא דוגמא ללמה הפרטה עובדת:

 

1. רק מי שמשתמש בכביש משלם.

2. המדינה מקבלת תמלוגים מהיזם, והכביש עובר לרשותה בשנת 2029, כשהוא בעל ארבעה נתיבים לכל כיוון.

3. למדינה יש אינטרס כלכלי בכביש, ועל כן יש מעט מאוד שוטרי תנועה ואין מצלמות.

4. היזם מפסיד כסף על כל יום שהכביש לא פועל ולכן בונה אותו במהירות.

5. למדינה וליזם יש תלות הדדית בגלל מנגנון רשת בטחון שמבטיח ליזם הכנסות מינימום, כך שהשילוט אל כביש 6 ברור, כבישי רוחב נסללים בשפע והכביש מתוחזק ברמה גבוהה.

 

הלוואי ועוד פרוייקטי תשתית היו מופרטים בצורת BOT כמו כביש 6.

 

זו לא דוגמה להפרטה

 

הפרטה זה נכס /חברה של המדינה , שמוכרת אותו למישהו בנזיד עדשים , ואותו מישהו תומך אח"כ באלה שנתנו לו לרכוש בזול.

 

כביש 6 דוגמה למיזם שאותו המדינה הייתה יכולה להקים בקלות לבדה אילו המדינה הייתה מתכננת לטווח ארוך ומקציבה תקציבי פיתוח ואז משתמשת ברווחי המיזם לשיפור ולקידום.

 

אבל , באוצר אין חזון , מוציא רק מה הכי אקוטי כרגע או בשביל כביש עוקף עוקף לאיזה גבעה שעליה התיישבו כמה צעירים משיחיים.

 

ויזם במיזם כזה גם מקבל את רווחי המיזם וגם כרית ביטוחון במקרה שלא יהיו לו מספיק רווחים.

 

אבל בהתנהלות הקלקלית ( שגיאה במקור ) של היום מיזם של BOT הוא הרע במיעוטו.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

http://www.globes.separator.gifco.il/news/article.aspx?did=1000759989

 

 

"אני לא רואה מה ישנה באופן דרמטי את מפת הנדל"ן אלא אם כן עוד פעם תהיה פה הידרדרות כללית במצב הכלכלי. אם תהיה הידרדרות במצב הכלכלי, מחירי הדירות יושפעו ממנה. עם זאת, ודווקא הבוקר ניהלתי על זה שיחה, זה לא הגיוני שבישראל ייקח לבן אדם 130 משכורות - 130 חודשי השתכרות - על מנת לקנות דירה. זה איזו אנומליה שלא יכולה להתקיים. או שהמחיר יירד או שמישהו ימרוד כנגד זה".

 

את הדברים האלה אומר היום (ב') איש העסקים חיים כצמן, בעלי חברת גזית גלוב, ...

 

בתוכנית ממליץ כצמן לזוגות צעירים לא לקנות דירה בעת הזו; כשנשאל האם היה קונה דירה אם היה במקום הזוגות הצעירים, או שמא עדיף לחכות, ענה כצמן: "לחכות. אסור לקנות היום דירה בישראל. זה טירוף".

 

- כמה זמן לחכות?

 

"זה קשה לי לומר".

 

בראיון התייחס כצמן להפגנה האלימה שלשום בת"א. "אלימות זה לא פתרון", אמר כצמן. "זו לא תשובה לשום בעיה, אני מגנה אלימות משני הצדדים שלה. זה בכלל לא צריך להיות חלק מהעניין. דבר שני, יש יוקר מחיה בלתי סביר בישראל. אני אורח לרגע, כך שמצד אחד אני אולי רואה כל פגע, אך מצד שני אני פחות חי באופק החיים היומיומי במדינת ישראל, פשוט מכיוון שאני לא מתגורר כאן רוב השנה; אבל מהמעט שאני רואה בזמן שאני נמצא פה, והרבה ממה שאני שומע, יוקר המחיה הוא בלתי סביר".

 

בעשור האחרון מככב כצמן באופן עקבי ברשימת שיאני השכר במשק, ובשנתיים האחרונות הגן על הטייקונים והיה אחד הבודדים שהעז לצאת נגד העליהום התקשורתי נגדם ונגד שכרם.

 

"אני לא קם בבוקר לעבודה בגלל הכסף", הוא אומר, "אבל אני רוצה להיות מתוגמל לפי אותם הסכמים שיש ביני לבין החברות, מה שמקובל בענף שבו אני עובד במקומות שבהם אני נמצא". בהמשך אמר כצמן בנושא פערי השכר במשק כי "פעם אמר לי מישהו ששוויון מוחלט מתקיים כשלאף אחד אין שום דבר. בוודאי שנוצר אי שוויון, אך השאלה היא אם יש שוויון בהזדמנות. אם מחר תמחק את כל הרשימה של כל אותם מנוולים שמקבלים פה שכר גבוה, לא תבוא רשימה חדשה? אלא אם כן תשנה את כללי המשחק לרמה שכולם יעברו לחאקי. שכשמשחקים מונופול, אם אני זוכר נכון, אחרי איזה 10 מהלכים, לשניים יש 70% מסך הכסף מסך הכסף במונופול".

 

...

בראיו הביע כצמן תמיכה בהטלת מס רכוש בישראל: "ישראל זה המקום היחיד שאני מכיר בעולם המערבי שבו בעל דירת יוקרה לא משלם מס רכוש. יש לי דירה בת"א ויש לי דירה בניו יורק. בניו יורק אני משלם למר בלומברג 1.25% משווי הדירה או 1.5% משווי הדירה, בלי שום קשר לשום דבר. מס רכוש, כל שנה; ורון חולדאי נותן לי לגור בת"א כשאני בא הנה, במחירי מציאה".

 

- אתה חושב שזה עיוות?

 

"אני בטוח שזה עיוות, כי אני לא מבין מדוע המדינה צריכה לסבסד חבר'ה כמוני. טענת המוצא שלי היא שלא יכול להיות שתהיה מדינה שבה יש זוג שעובד, חי, למד, שירת בצבא, משחק לפי הכללים ולא יכול להתקיים... זה מצב שלא יכול להתקיים בעיני".

 

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000759853

 

 

. "צריך להטיל מס עיזבון - להקל על האנשים שחיים, ולהקשות קצת על האנשים שמתים. לא יקרה כלום אם הבנות שלי (יש לו שלוש בנות) יהיו קצת פחות עשירות אחרי שאמות"

 

 

חשוב כי מי שאומר זאת הוא טייקון מצליח, שרוב העסקים שלו לא בארץ.

 

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור כנראה לא חי בישראל, או שהוא חי בסביון: אני משלם כל שנה מס על הדירה שלי. קוראים לו ארנונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה בע"מ היא המצאה גאונית אבל גם בה יש כללים ולא הפקרות

 

ביפן הבעל בית עושה חרקירי בארץ תספורת .

 

ובארץ אם אתה במימון דק והגעת לכינוס פירוק וכו' אתה בעל המניות העיקרי יכול להיות מחוייב באופן אישי על חובות החברה.

 

עכשיו כאשר יש נכסים סדר הקדימות הוא זה בעלי זכות קדימה כמו עובדים הלוואות מובטחות בשעבודים ראשונים ואחריהם אג"חים

ואתה אדון טייקון אם ישאר משהו תקבל גם.

 

לא , אני אשאר בעל הבית ללא פגע ואתה המלווה תמחל לי על החוב.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000760917

"גל התספורות הוא תוצר חובבנות. כעת ולפני שזה מכה, צריך לנפק תרופה למצב...

שוק האג"ח הקונצרניות מצוי בצומת דרכים קריטי, שמחייב טיפול משולב וחריג של הגופים המוסדיים והמדינה. זאת בטרם תתפוצץ לכולנו בכיס פצצת הזמן הקונצרנית, תוך שהיא מכה קשות בחיסכון הפנסיוני ובהשקעות של כולנו....

הצורך של מדינת ישראל להגדיל גיוסי חוב על מנת לממן גירעון תופח, הכורח של הבנקים להגדיל הון באמצעות הנפקת מכשירי חוב והירידה בתיאבון לסיכון בשווקים - כל אלו מייצרים רף גיוס בלתי עביר עבור לווים מרכזיים במשק, שיהיו חייבים למחזר את החוב שלהם במהלך השנים הקרובות...

 

 

גל "התספורות" האחרון שאליו הציבור נחשף, הוא פועל יוצא של עידן החובבנות במתן אשראי חוץ-בנקאי, אשר לו שותפים היו כולם: לווים, מלווים, מפקחים ועוד - כל חוליה בתחום אחריותה היא. למרות האמור, אין טעם עתה בחוכמה בדיעבד והטלת אשמה ורפש - יש צורך להקדים תרופה למכה ולנפק פתרון לבעיה לאומית זו....

המחלה של שוק האג"ח הקונצרניות המקומי, היא האיום המרכזי על היציבות הפיננסית של המשק המקומי. לכן יש להקים באופן מיידי ועדה אופרטיבית לטיפול בבעיית איגרות החוב הקונצרניות, ולקצוב לה זמן מוגבל להסקת מסקנות מעשיות.

 

 

ניסיון העבר בעולם מלמד, כי הישגים שניתן להשיג באמצעות הקצאת משאבים מוגבלים בנקודת הפתיחה של טיפול במשבר פיננסי, קשה להשיג אחר כך באמצעות משאבים גדולים הרבה יותר. במקום לחוקק חוקים הזויים כנגד "תספורות", רצוי לחתור לבניית מנגנונים פיננסיים, אשר ימזערו "תספורות" עתידיות, יעבירו נכסים ומניות לידי החוסכים הפנסיוניים, ויאפשרו לחברות ציבוריות חשובות, המהוות את חוט השדרה של המשק, להמשיך להתקיים ולא לקרוס בשל בעיות תזרים."

 

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שלנו היא להתלונן ולא לעשות דבר

 

הבעיה העוד יותר רצינית שלנו, היא להתלונן שאין, לחיות כאילו שיש,

ז"א בחשבון הבנק שלנו המינוס גדול, אוברדראפט, בקושי גומרים תחודש, אבל עדיין נוהגים ברכב ששווה 150 אלף ש"ח ששולם ע"י הלוואות למשך כמה שנים טובות + משכנתא חולנית ושעון של FOSSIL וחולצה של טומי ב 500 שקל.

 

רוב האנשים חיים בארץ ככה, בצורת ה "שופוני" זה נקרא היום, אני במקור דימונאי, ואני יכול להעיד על כך שחצי עיר מתנהגת ככה, אמנם אנשים כן חיים כאן טוב, אבל גם אלו שלא, עדיין מנסים לחיות ככה.

וככה זה גם בב"ש, וככה זה גם בנתיבות, וככה זה בכמעט כל הדרום וגם בראשל"צ אני רואה שזה ככה בעיר שבה אני חי כבר שנתיים.

 

אנשים לא מתאימים את עצמם לרמת החיים שהם אמורים להיות בה לפי המשכורת אותה הם מרוויחים, ובגלל זה הם שוקעים אבל עדיין ימשיכו להיות פראיירים שקונים חולצות ב 500 שקל.

 

אני גדלתי בבית שלמדתי שכשיש, אז יש, שאין אז אין.

חבל שלא כולם מחונכים בצורה כזו היום, אני רואה ילדים ששואבים את הכסף מההורים, ומשם מבינים מאיפה כל זה בא.

 

מה יהיה עם זה? לא נראה לי שישתנה, זה המנטליות הישראלית, וזה החינוך שרוב הילדים ודור העתיד מקבל.

אני אגב, קונה מה שאני יכול מתי שאני יכול, חייתי פעם בצורה הזו שקניתי כל מה שרציתי, כשגרתי באילת ועבדתי בתור ברמן ועשיתי משכורות של עשירייה בחודש וחסכתי אולי 500 שקל, חזרתי עם כיסים ריקים אבל עם מחשב נייד רכב טלפון חדש, אבל עם מה בעצם נשאר לי להחזיק את כל זה? כלום.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם נוסעים ברכבים ששווים 150K ולובשים חולצות שעולות 500 ש"ח?

(אין לי מושג מה שעון מאובנים).

 

לא יודע איפה אתה גר, אבל כנראה שהאנשים סביבך ממש עשירים.

 

גיל הרכב הממוצע בישראל הוא 6.9 שנים ובממוצע יש 333 מכוניות לכל 1000 תושבים, לעומת הממוצע האירופי שעומד על 600 מכוניות לכל 1000 תושבים (והאמריקאי הוא 800 מכוניות לכל 1000 תושבים, אבל אנחנו לא רוצים להיות כמוהם).

 

ככה שגם בתחום הזה למרות הטענות שלך אנחנו הרבה אחרי העולם המערבי.

לגבי החולצות אין לי סטטיסטיקה ואני מהמר שאתה טועה.

 

נכון שיש בעייתיות עם תרבות הצריכה שאנחנו חיים בה, אבל זה לא אומר שהמצב הכלכלי שלנו מצויין.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנק אוצר החייל: 34% מהישראלים במינוס, 40% מתנהלים לא נכון

 

כותרות בומבסטיות לחלוטין אבל ראבאק, זה מחקר? זאת סטטיסטיקה? סקר שבוצע בקרב 500 איש? :shock:

 

סקר שערך בנק אוצר החייל, בשיתוף מחקרי הגל החדש בקרב 500 נשאלים מעל גיל 18

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באגירה, מבחינת הקיף הסקר, מדגם של 500 איש נותן כמעט את אותה איכות כמו מדגם של 5000 איש.

העיקר שהמדגם ייצג את הרכב האוכלוסיה במדינת ישראל בצורה טובה.

סטטיסטיקה.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהצחיק אותי הוא עצם ביצוע הסקר עצמו.

 

בנק אוצר החייל בלחיצת כפתור יודע בדיוק כמה לקוחותיו במינוס, כנ"ל בנק ישראל אז למה סקר? מה תורם הסקר?

 

 

זה כמו כל הפרסומות למוצרים שטוענים שהם "הכי טובים" או "הכי נמכרים"ובסוף הפרסומת כתוב "עפ"י סקר דעת קהל".

 

מה הפאקינג קשר לסקר דעת קהל בשאלה שניתנת לתשובה ע"י ניסוי קליל שיתן תשובה ודאית ואמיתית.

 

 

ובנוגע לסקר גופו, לבדוק משהוא בקרב 500 איש ולצאת בכותרות בומבסטיות "36% מאזרחי ישראל" זה לא רק מגוחך, זה פאטתי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם נוסעים ברכבים ששווים 150K ולובשים חולצות שעולות 500 ש"ח?

(אין לי מושג מה שעון מאובנים).

 

לא יודע איפה אתה גר, אבל כנראה שהאנשים סביבך ממש עשירים.

 

גיל הרכב הממוצע בישראל הוא 6.9 שנים ובממוצע יש 333 מכוניות לכל 1000 תושבים, לעומת הממוצע האירופי שעומד על 600 מכוניות לכל 1000 תושבים (והאמריקאי הוא 800 מכוניות לכל 1000 תושבים, אבל אנחנו לא רוצים להיות כמוהם).

 

ככה שגם בתחום הזה למרות הטענות שלך אנחנו הרבה אחרי העולם המערבי.

לגבי החולצות אין לי סטטיסטיקה ואני מהמר שאתה טועה.

 

נכון שיש בעייתיות עם תרבות הצריכה שאנחנו חיים בה, אבל זה לא אומר שהמצב הכלכלי שלנו מצויין.

אתה מוזמן לשכונה שאני מתגורר בה, במערב ראשל"צ.

וממש לא גרים בה שועי עולם ועשירי הארץ

אלא בני מעמד הביניים הקלאסי.

כמעט כל המכוניות בחניונים חדשות או כמעט חדשות (רק הוולבו 73' שלי מקלקלת את הסטטיסטיקה..:-P), כל הנוער לבוש במיטב המחלצות ומחזיק סמארטפונים ועוד כהנה וכהנה.

התנהלות נכונה היא המפתח לכל, ורק בעת האחרונה החלו להכיר בחשיבותה.

תשלומים אין סופיים, כרטיסי אשראי שמבזבזים בהם בלי בקרה וחשבון ומשיכות יתר מאושרות מהוות מתכון לאסון כלכלי, בייחוד עם חיים בגירעון מתמיד.

אבל הכי קל לבוא בטענות לממשלה, היא אשמה בכל תמיד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...