Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נושא מעצבן - התעלמות מניידת משטרה או אמבולנס בנסיעת חירום


roeibf
שימו לב! השרשור הזה בן 4473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לי כשוטר כבר קרו מספר מקרים שבהם הייתי צריך להפעיל את הסירנות ובשלב כלשהו להפסיק אותם ולחזור לנסיעה מנהלתית.

למשל באירוע של תקיפת שוטרים שלמקום הגיעו כבר מספר ניידות והודיעו בקשר שאין צורך להגיע למקום עם אמצעים אלא בנהיגה זהירה מכיוון שהמצב נרגע ותחת שליטה.

כמו שכבר נאמר בשרשור הזה, הנהגים לא יודעים מה מתרחש בתוך הניידת ולא כל מה שנראה כניצול סמכות הוא אכן כזה.

בנוסף לכך, בכל הנוגע למעבר צומת וכיבוי הסירנה מיד לאחריה, אני באופן אישי לא סובל את הצליל של הסירנה שיכול לשגע פילים במיוחד שהרעש בא לך מעל הראש, ולכן אני מצמצם את השימוש בסירנה למינימום. אם עברתי צומת ולאחריה אין רכבים בטווח הקרוב, אין לי שום סיבה להמשיך עם הרעש מחריש האוזניים הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מדריך אידיוט שלא מכיר את החוק.

 

אות / הוראה של שוטר גובר על רמזור אדום, בוודאי על קו עצירה .

 

לא פלא אח"כ שהנהגים לא מבינים כיצד עליהם לפעול.

 

סעיף 93

. (א) היה רכב הבטחון מתקרב, ינהגו עוברי הדרך שבה הוא עובר או עומד לעבור לפי הוראות אלה:

 

(1) נוהגי רכב ומוליכי בעלי-חיים — יתנו זכות קדימה לרכב הבטחון ויטו מיד את כלי רכבם או את בעל החיים למקום קרוב ככל האפשר לשפת הכביש הימנית ורחוק מצומת ויעצרו שם עד שרכב הבטחון יעבור;

 

(2) הולכי רגל הנמצאים בכביש — יפנו אותו מיד עדשיעבור רכב הבטחון.

 

(ב) לא ינהג אדם רכב בעקבות רכב בטחון אלא בריווח של לפחות מאה מטר ממנו; אין הוראה זוחלה על נוהג רכב בטחון אחר או רכב הקשור באותה שעה בתפקיד רכב הבטחון.

 

 

הוראות מיוחדות

לנוהג רכב

בטחון

 

94. נוהג רכב בטחון רשאי בשעת מילוי תפקידו —

 

 

(1) לחנות או לעמוד, שלא בהתאם להוראות שניתנו עלפי דין;

 

(2) לעבור על פני תמרור או רמזור המורים על עצירהבלי להיעצר ובלבד שהאיט את מהלכו במידה שהבטיחות מחייבת זאת;

 

(3) לעבור על המהירות המותרת;

 

(4) לעבור על ההוראות המגבילות את כיווני הנסיעהואת הפניות לכיוונים מסויימים;

 

אולם לא יעשה כן אלא במידה הדרושה למילוי התפקיד המוטל עליו ותוך כדי נקיטת אמצעי זהירות על מנת למנוע סיכון או פגיעה בעוברי הדרך או ברכוש.

 

סימנתי בכחול ובאדום את הפעולות שצריך לבצע בעת שרכב בטחון בתפקיד מתקרב.

 

הפעולות הללו חלות גם למי שנמצא לפני רכב הבטחון וגם על מי שנמצא בדרך בו רכב הבטחון עמוד לעבור.

 

אין מדובר בתוכנית כבקשתך אלא אלו הוראות מחייבות שאותן יש לבצע.

 

כמובן שבעת ביצוען יש להקפיד על כללי הזהירות כדי שביצוען לא יגרום לתאונה .

 

כלל זה של ביצוע בזהירות חל גם על רכב הבטחון עצמו. כפי שמוכחל בסוף סעיף 94

 

ואם נחזור לרגע לאמרתו של המדריך אז הוא שגה לכל אורך הדרך גם בהבנת החוק וגם במתן הסברים לתלמידיו כיצד עליהם לנהוג במקרה שכזה.

 

וזאת הרי המטרה של קורס הרענון .

 

ללמד את אלה שכבר יש להם ידע בנהיגה ונתקלו במצבים שונים במהלך הנהיגה כיצד לנהוג על פי החוק ונסיון החיים.

 

בדיקה שלי במהלך הימים האחרונים גילתה ש כ 95% מהצמתים בארץ עירוני ובין עירוני שאותם ראיתי קו העצירה נמצא לפני מעבר החציה שגם הוא נמצא לפני הצומת, לכן במירב המקרים סטיה הצידה וקדימה , טרם הגעת לקו הצומת עצמו ולכן אין בה סיכון כלל.

 

ואילו בשאר המקרים כ 5 % ניתן לבצע התקדמות זהירה לאחר שהרכב בדרך החוצה גם ציית לסירנה של רכב הבטחון ועצר בצד הדרך.

 

.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה ניידות אק"מ? אין דבר כזה, למעט שימוש בטרנזיטים להסעות, ניידות עוברות מהאק"מ לסיור וההפך, כל הזמן. אצלנו לרוב הניידות אק"מ יש מחשוב (כמובן שרק שוטרים מפעילים אותו), אל תשכח שיש גם סיירי אק"מ ומש"קים, ולא רק מתנדבים.

בחלק ניכר מהטויוטה הייאס אין כריזה אלא רק מ"ק וכחולים - ואלה לא יכולות להפעיל אמצעים בשום מקרה.

והמחשוב בקורולות החדשות מתעכב מהסיבה שאין תקנים עדיין. - בכל אופן זה ממש לא קריטי ולא פוגע בתפקוד של השוטרים.

 

יש ועוד איך יש ניידות אק"מ אורגניות. ניידת אק"מ היא ניידת שמפקד התחנה/מרחב/מחוז מגדיר כניידת אק"מ, ואין לשום שוטר סמכות לנהוג עליה, אלא באישור מיוחד מאחד האמורים לעיל. בודקים אחת לשבוע מי נהג על הניידת, ואם מגלים ששוטר נהג עליה,

והוא לא המש"ק/רמק"מ ואין לו אישור לנהיגה הזו מזמברים אותו. כבר קרה אצלנו בתחנה. ויש בהןם הכל. כריזה+קשר+מחשוב+זיווד.

 

אנשים לא זזים כי הם כבר לא רואים בסירנה מקרה חרום אחרי שפעם אחר פעם הם ראו שאמבולנס \ ניידת נוסע בדחיפות עם סירנה שנעלמת לה (גם הסירנה וגם הדחיפות) אחרי הצומת \ פקק.

 

סיפור טרי היום מהבוקר. בדיוק נכנסתי לצומת גדולה (צומת לב המפרץ) אני שומע סירנה של אמבולנס. בגלל הגשר שבנו (שמחזיר את הקול) והגג בד אני לא בטוח מאיזה כיוון מגיע האמבולנס, אז אני מאיט בתוך הצומת מחפש אותו, אחרי 3-4 שניות שזה המון זמן כשאתה בתוך הצומת אני לא מוצא אותו וממשיך לנסוע אחרי 3 שניות אני רואה אותו מאחורי ומפנה לו את הדרך (זה כבר לא ממש פינוי כי ביציאה מהצומת זה 3-4 נתיבים) קיצר אחרי הצומת הסירנה נכבית, אבל כמו שאמרו זה לא בהכרח אומר כלום. מה שכן אומר זה שדקה אחרי זה שנינו מגיעים למנהרות הכרמל, שם אני רואה אותו נוסע 70-80 ועוד בנתיב השמאלי איך לא, כשכולם נוסעים שם 100 לפחות, לא דחיפות ולא בטיח. בקיצור אני סיכנתי את עצמי בשביל שהנהג לא יעמוד בפקק.

 

אחרי דברים כאלו מה אתם מצפים מאזרחים? אם שוטר \ נהג אמבולנס היו מועפים על ניצול לרעה של סמכות, והדלקת סירנות ומעבר באדום זה האמא של ניצול לרעה של סמכות אולי אנשים היו מכבדים סירנה יותר. תשימו לב שלרכב כיבוי אש תמיד מפנים, למה זה? כי רכבי כיבוי אש נוסעים רק באירועי חירום (פרט להגעה לאירוע מאורגן שדורש נוכחות).

 

לשוטר, לפי נוהל הפעלת אמצעים, יש את שיקול הדעת מתי להפעיל/לכבות את האמצעים. לרוב, בדרך לאירוע שמצריך הגעה מהירה, נוסעים עם ארבעה וינקרים דולקים+סירנה. ככה אני עושה. אם אני רואה שאין לי רכבים באופק, אני מכבה את הסירנה, כי כמו שהשוטר כאן אמר - זה גומר את האוזניים. זה לא כמו האזרחים שעוברים לידם וזה כואב לשניה. אצלנו זה מעל הראש, כל זמ שזה פועל (אלא אם אנחנו נוסעים בקרקל).

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכור לי שבזמנו (2005-2007) היו ניידות אור ירוק וסוכנות עם מספר צהוב - עליהם היה מותר רק למתנדבים לנהוג, ושימושן היה אך ורק לטובת אק"מ.

 

לא חסרים מקרים בהם צמד שוטרים שנמצאים באירוע שמתפתח לקטטה המונית/ תקיפת שוטרים/ תאונת דרכים בצומת עמוסה וכדומה בהם הקצין התורן מזעיק לתגבור את כל הניידות הפנויות, לאחר שהגיעו X ניידות המספיקות לאותו אירוע, מחזל"שים את השאר למשימות האחרות.

 

לא תמיד מה שנראה לנו מהצד, אנו מבינים.

לפעמים גם תראו אמבולנס נוסע נסיעה איטית, דקה לאחר שעבר צומת ברמזור אדום, כי באותו רגע מה שנכון זו נסיעה איטית שתעזור לצוות הרפואי מאחור לייצב מצב פצוע שהתדרדר לדוגמה.

 

בסופו של דבר צריך לזכור דבר אחד: שכל כוחות הבטחון (משטרה, מד"א, מכבי אש, צבא) עושים את מלאכתם כדי לעזור לנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ועוד איך יש ניידות אק"מ אורגניות. ניידת אק"מ היא ניידת שמפקד התחנה/מרחב/מחוז מגדיר כניידת אק"מ, ואין לשום שוטר סמכות לנהוג עליה, אלא באישור מיוחד מאחד האמורים לעיל. בודקים אחת לשבוע מי נהג על הניידת, ואם מגלים ששוטר נהג עליה,

והוא לא המש"ק/רמק"מ ואין לו אישור לנהיגה הזו מזמברים אותו. כבר קרה אצלנו בתחנה. ויש בהןם הכל. כריזה+קשר+מחשוב+זיווד.

 

טוב לשמוע שבמחוז שלך יש עודף ניידות, שניתן לחלק ניידת לכל דחפין! :lol:

מה קורה אם הניידת במוסך? נלקחה לתגבורים?

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
אנשים לא זזים כי הם כבר לא רואים בסירנה מקרה חרום אחרי שפעם אחר פעם הם ראו שאמבולנס \ ניידת נוסע בדחיפות עם סירנה שנעלמת לה (גם הסירנה וגם הדחיפות) אחרי הצומת \ פקק.

 

סיפור טרי היום מהבוקר. בדיוק נכנסתי לצומת גדולה (צומת לב המפרץ) אני שומע סירנה של אמבולנס. בגלל הגשר שבנו (שמחזיר את הקול) והגג בד אני לא בטוח מאיזה כיוון מגיע האמבולנס, אז אני מאיט בתוך הצומת מחפש אותו, אחרי 3-4 שניות שזה המון זמן כשאתה בתוך הצומת אני לא מוצא אותו וממשיך לנסוע אחרי 3 שניות אני רואה אותו מאחורי ומפנה לו את הדרך (זה כבר לא ממש פינוי כי ביציאה מהצומת זה 3-4 נתיבים) קיצר אחרי הצומת הסירנה נכבית, אבל כמו שאמרו זה לא בהכרח אומר כלום. מה שכן אומר זה שדקה אחרי זה שנינו מגיעים למנהרות הכרמל, שם אני רואה אותו נוסע 70-80 ועוד בנתיב השמאלי איך לא, כשכולם נוסעים שם 100 לפחות, לא דחיפות ולא בטיח. בקיצור אני סיכנתי את עצמי בשביל שהנהג לא יעמוד בפקק.

 

אחרי דברים כאלו מה אתם מצפים מאזרחים? אם שוטר \ נהג אמבולנס היו מועפים על ניצול לרעה של סמכות, והדלקת סירנות ומעבר באדום זה האמא של ניצול לרעה של סמכות אולי אנשים היו מכבדים סירנה יותר. תשימו לב שלרכב כיבוי אש תמיד מפנים, למה זה? כי רכבי כיבוי אש נוסעים רק באירועי חירום (פרט להגעה לאירוע מאורגן שדורש נוכחות).

 

בתור מתנדב במד"א כבר זמן יחסית גדול ובתור אחד שהיה באמבולנס שעבר באור אדום,עקף פקק וכד' ואז "פתאום" כיבה את האורות והסירנות אתה חייב להבין שהגישה שלך מאוד לא נכונה ואתה ממש לא יכול לדעת למה אותו נהג אמבולנס כיבה את הסירנה.

קודם כל תבין איך עובדות בכללי נסיעות חירום במד"א:

1. יש קריאה למס' האמבולנס והנהג שעובד עליו יוצא ועולה מול המוקד במכשיר הקשר.

2. במוקד מוסרים לנהג את פרטי המקרה ואומרים לו אם הנסיעה היא דחופה או רגילה.

- המוקד קובע האם הנסיעה אל החולה/נפגע היא דחופה או רגילה - לא הנהג.

- הנהג קובע האם הפינוי לביה"ח יהיה בנסיעה דחופה או רגילה וזאת בהתאם למצבו של החולה.

 

אז מה היה יכול לקרות?

  • המוקד ביטל את הנסיעה עקב בקשה של המודיע,הגעת כונן שביטל נט"ן,אמבולנס אחר שכבר מפנה וכד'
  • הנהג פינה חולה/נפגע במצב לא יציב אך מצבם יתייצב במהלך הנסיעה ולא היה צורך יותר בנסיעה דחופה

יתרה מכך, על כלל האמבולנסים מותקנים חיישנים אשר מתעדים כל שימוש באורות האדומים ובסירנה וכל אי התאמה בין הוראות המוקד (שגם הן מוקלטות) לפעולות בשטח נבדקת ונגד אותו נהג בסופו של דבר יינקטו הליכים משמעתיים עד להדחה שלו ממד"א ושלילת הרשיון שלו לנהיגה ברכב חירום.

 

אז גם אם זה נראה לכם שהנהג עושה זאת סתם כדי לעבור ברמזור אדום - זה ממש לא המקרה וזה גם לא עניינכם.

רואים אמבולנס עם אורות? פנו לו את הדרך! אם הוא מפעיל סירנות וצופר אוויר אז בכלל. יש מקרים שבהם כל דקה מורידה את סיכויי ההישרדות של החולה בכ-10%! עיכבתם אמבלונס ל-10 שניות? ישנם פחות סיכויים שיוחזר למחוסר הכרה דופק,שהבן אדם שעבר הרגע אירוע מוחי ישוב לתפקד באופן מלא או שהבן אדם שעבר אירוע לבבי יחיה 5 שנים לאחריו ללא אירוע לבבי נוסף.

 

ראיתם אמבולנס בנסיעת חירום? פנו את הדרך.

 

-- אני יודע שעבר כבר זמן רב (יחסית) מהתגובה האחרונה אך הנושא חשוב ועדיין אקטואלי וחשוב שאנשים יבינו את זה. סליחה על ההקפצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נתקלתי באירוע יותר חריג!

הייתי על כביש 4 והייתה תאונה כמה מאות מטרים קדימה, הכביש היה עמוס ופקוק אך בכל זאת הנהגים פינו את הדרך.

בדיוק כמו האנימציה שהציגו קודם, צד שמאל נצמד לשמאל וימין נצמד לימין כך שהאמבולנס עבר באמצע.

 

אך מה, אחרי האמבולנס פתאום אני קולט רכב שנצמד לו לזנב כמו משוגע ופשוט חותך את הפקק יחד איתו!

 

יש אפשרות שאותו רכב היה נהוג ע''י קרוב משפחה של המוסע באמבולנס, שלא היה לו מקום , זה לא תסריט בדיוני. זה שעל פי החוק היבש הוא עבריין, זה משהו אחר, אבל בגדול אפשר להבין את הההתנהגות.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מתנדב במשטרה, הייתי ב4 מצבי חירום שבהם היה צורך בלעבור באדומים וכו' - כביש 85 עכו - צפת, לא קרה שלא נתנו לי, אבל בוא תשמע משהו יותר חמור, ראיתי אמבולנס שכולם מפנים לו את הדרך ואחריו נוסע איזה עם חיוך על הפנים וחושב שהוא הכי חכם, אחרי 5 דקות עצרו אותו והוא קיבל שלילה ומשפט.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

matanff

על איזה סעיף שללו לו את הרישיון וזמנו אותו לדין?

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמבולנס נסע במהירות מופרזת וזה שאחריו נסע גם כן באותה מהירות ועל זה אולי תפסו אותו?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכבר רשמתי, יש תקנה המחייבת שמירת מרחק של 100 מ' גם אחרי רכב בטחון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבירה על כך לא מופיעה בחוברת נוסחי אישום אפילו!!

 

מופיע רק אי מתן זכות קדימה 250 ש"ח +4 נקודות

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבירה על כך לא מופיעה בחוברת נוסחי אישום אפילו!!

 

מופיע רק אי מתן זכות קדימה 250 ש"ח +4 נקודות

 

 

בעייה עם החוק הזה.

לפני כחצי שנה בערך אני עומד ברחוב ארלזרוב בתל אביב (הייתי שלישי בנתיב ימין - שלושה מסלולים יש) ואמבולנס שהגיע מדרך נמיר צפר שיפנו לו את הכביש (נסע לאיכילוב) ונהג שהיה ראשון במסלול שמאלי חתך ימינה לפנות דרך וחטף לאחר מכן דו"ח משוטר שהיה בצומת על נסיכה באדום !!

איפה ההיגיון כאן?

 

מסקנה : לפעמים אל תזוז ולא תקבל דו"ח אפילו שהעולם צווח מאחור (לא מוסרי ויכול לעלות בחיים של אנשים)

 

אם המדינה רוצה שיזוזו - שיקבעו זאת בחוק ברור !

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...