Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נושא מעצבן - התעלמות מניידת משטרה או אמבולנס בנסיעת חירום


roeibf
שימו לב! השרשור הזה בן 4473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לקבל אישור שמפעיל סרנה? למיטב ידיעתי (כמשגר שהיה ) הם רק היו מודיעים בקשר על אדומים + מבצעית וזהו...

 

וכן זה נהיה מציק שהנהגים לא מזיזים את עצמם הצידה.

 

נהלים שונו בעקבות שימוש מפורז במערכת הכריזה שלא לצורך. שוטר שסתם מיהר לסגור משמרת הפעיל סירנה, שוטר אחר שהיה לחוץ בית השתמש בסירנה לצורך כך, וכד'.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

צר לי אבל מישהו צריך לומר לך את האמת בפנים, אתה יודע מי אשם בזה שלא מפנים לכם את הכביש ?

 

אותם שוטרים שראיתי מאות פעמים שהיו מדליקים סירנה ברמזור אדום חוצים אותו ומכבים כאילו לא היה דבר מעולם, אז וואלה זה מחלחל למטה לאנשים לראש שבעצם הוא סתם רוצה לעבור את הפקק מהר בדיוק כמוני וכמו כל אחד אחר

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגרמניה (ובצ'כיה) מצאו לכך פתרון פשוט למדי. מעוגן בחוק סעיף שאומר שבמצב של פקק תנועה, בכביש בו שני נתיבים או יותר לאותו הכיוון, על עוברי הדרך לאפשר לרכבי חירום ובטחון לעבור בין הנתיב השמאלי הקיצוני לזה שמימינו. משמע, הרכבים שבנתיב השמאלי נצמדים שמאלה כמה שאפשר, ואלו שבנתיבים מימינם נצמדים ימינה כמה שניתן. כך נוצר נתיב נסיעה חופשי לרכבי הבטחון. ההגיון שעומד מאחורי הבחירה בנתיב השמאלי - פחות משאיות בנתיבים השמאליים, משמע נתיב חירום רחב שקל יותר לתמרון בו.

 

הנה אנימציה שממחישה בצורה טובה את הרעיון (סרטון של קמפיין אוסטרי, שם החוק הולך להכנס לתוקף בתחילת השנה החדשה). ישנם מספיק

ב"רילייטד" שמראים את זה יוצא לפועל.

 

l1UbZFYuPEE דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

למתעניינים:

 

נוסח החוק (גרמנית) - http://dejure.org/gesetze/StVO/11.html סעיף 2

 

יש אפילו ערך בויקיפדיה על זה, גם הוא בגרמנית בלבד - http://de.wikipedia.org/wiki/Rettungsgasse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה לא רק בנהגים, היא גם בחוק.

לפעמים נהגים מפחדים; שעשיתי ממזמן קורס לרענון נהיגה אחרי 5 שנות רשיון, כשהוא הסביר על האיסור לעבור פס לבן כשמגיעים לתמרור עצור לפני שעוצרים, נשאלה השאלה מה לגבי פס לבן ברמזור והתשובה הייתה זהה.

אז כשנשאלה השאלה מה קורה כשרכב חירום/בטחון מאחורה והרמזור אדום, האדון אמר שהם לא מעל החוק והם יודעים שזה שלפניהם לא יכול לעבור פס עצירה ברמזור אדום ואפשר לקבל על זה קנס.

עכשיו אני לא יודע אם הוא סתם חיי בסרט או שבחוק היבש זה באמת ככה(מן הסתם במצב כזה אני בכלל לא חושב ואני מפנה את הדרך אוטומטית), אבל אם זה מה שמלמדים, אולי יש כאלה שלוקחים את העניין קצת רחוק מידי.

 

מדריך אידיוט שלא מכיר את החוק.

 

אות / הוראה של שוטר גובר על רמזור אדום, בוודאי על קו עצירה .

 

לא פלא אח"כ שהנהגים לא מבינים כיצד עליהם לפעול.

 

 

. (א) היהרכב הבטחון מתקרב, ינהגו עוברי הדרך שבה הוא עובר או עומד לעבור לפי הוראות אלה:

 

(1) נוהגי רכב ומוליכי בעלי-חיים — יתנו זכות קדימהלרכב הבטחון ויטו מיד את כלי רכבם או את בעל החיים למקום קרוב ככל האפשר לשפתהכביש הימנית ורחוק מצומת ויעצרו שם עד שרכב הבטחון יעבור;

 

(2) הולכי רגל הנמצאים בכביש — יפנו אותו מיד עדשיעבור רכב הבטחון.

 

(ב) לאינהג אדם רכב בעקבות רכב בטחון אלא בריווח של לפחות מאה מטר ממנו; אין הוראה זוחלה על נוהג רכב בטחון אחר או רכב הקשור באותה שעה בתפקיד רכב הבטחון.

 

 

הוראות מיוחדות

לנוהג רכב

בטחון

 

94. נוהג רכב בטחון רשאי בשעת מילוי תפקידו —

 

 

(1) לחנות או לעמוד, שלא בהתאם להוראות שניתנו עלפי דין;

 

(2) לעבור על פני תמרור או רמזור המורים על עצירהבלי להיעצר ובלבד שהאיט את מהלכו במידה שהבטיחות מחייבת זאת;

 

(3) לעבור על המהירות המותרת;

 

(4) לעבור על ההוראות המגבילות את כיווני הנסיעהואת הפניות לכיוונים מסויימים;

 

אולם לא יעשה כן אלא במידה הדרושה למילויהתפקיד המוטל עליו, ותוך כדי נקיטת אמצעי זהירות על מנת למנוע סיכון או פגיעהבעוברי דרך או ברכוש.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי אבל מישהו צריך לומר לך את האמת בפנים, אתה יודע מי אשם בזה שלא מפנים לכם את הכביש ?

 

אותם שוטרים שראיתי מאות פעמים שהיו מדליקים סירנה ברמזור אדום חוצים אותו ומכבים כאילו לא היה דבר מעולם, אז וואלה זה מחלחל למטה לאנשים לראש שבעצם הוא סתם רוצה לעבור את הפקק מהר בדיוק כמוני וכמו כל אחד אחר

 

לידיעתך אין שום סיבה להשאיר את הסערנה דולקת אחרי מעבר באדום, לרבות באמצע הלילה, וכבר דובר פה על הגעה שקטה בלי סירנה. אין דבר כזה מעבר באדומים שלא לצורך.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילים כדורבנות!

אני מתנדב גם כן, איזור המשלוש הדרומי.

קיבלנו אירוע, אזרח ראה מהחלון שפורצים לבית של השכן שלו.

לא יכולנו להפעיל סירנה או כל אמצעי וקלי אחר (מחשש שישמעו אותנו ויברחו) ולכן נאלצנו להשתמש באורות.

לא אשקר אם אגיד שהיו כמה כאלה שממש הקטינו ראש וחבל!

הגענו ממש שניה אחרי שהם הצליחו לברוח, ואז התחיל נסיון לאתר אותם (לשווא!).

אילו הנבלות שהיו מקדימה היו מגדילים ראש וזזים קצת אולי האירוע היה נגמר כשהפורצים בידינו.

לתשומת לבכם.

 

עד כמה שידוע לי, היתה (או שעדייין יש) הוראה שלפיה כל הניידות שנמצאות בתפקיד יפעילו אורות- גם כאשר הן לא בנסיעת חירום.

כנראה שבגלל זה לא פינו לך את הדרך- לא ידעו שאתה ממהר לאירוע.

אגב, גם אם אני טועה ולא היתה קיימת הוראה כזאת, אני כנראה לא היחיד שסיפרו לו על זה ולכן ההסבר עדיין תקף.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך אידיוט שלא מכיר את החוק.

 

אות / הוראה של שוטר גובר על רמזור אדום, בוודאי על קו עצירה .

 

לא פלא אח"כ שהנהגים לא מבינים כיצד עליהם לפעול.

 

הוראת שוטר בהחלט גוברת על הוראת הרמזור, אך זה כאשר הוא נמצא לפניי ומכוון את התנועה כך שאני אוכל להכנס בבטחה לצומת, ולא כאשר הוא נמצא מאחורי.

אני בהחלט מפנה את הדרך לרכב בטחון אשר מאותת בדרך כל שהי צופר/אורות/קולי, אך אני לא אעבור על החוק במפורש.

 

לעניין הרמזור, אני כן אצמד ככל האפשר לצד הדרך, אני כן אעבור במידת האפשר את קו העצירה, אך בשום פנים ואופן לא אעבור את קו הצומת, אם השוטר רוצה שיטריח את עצמו יעמוד בצומת ויכוון את התנועה כרצונו.

כך שהמדריך כן מכיר את החוק ופיו הוא מלמד, גם בציטוט שהבאת לא מוזכר שהוראות שוטר יכול להנתן כאשר הוא צורח דרך הכריזה את ההוראות מאחור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקבל אישור שמפעיל סרנה? למיטב ידיעתי (כמשגר שהיה ) הם רק היו מודיעים בקשר על אדומים + מבצעית וזהו...

 

וכן זה נהיה מציק שהנהגים לא מזיזים את עצמם הצידה.

 

וכמשגר לשעבר אתה גם יודע שלא כל אירוע מדווח אדומים מן הסתם, ואתה לא כותב הערת משגר של אדומים לאירוע של ילדים עושים רעש!

 

עד כמה שידוע לי, היתה (או שעדייין יש) הוראה שלפיה כל הניידות שנמצאות בתפקיד יפעילו אורות- גם כאשר הן לא בנסיעת חירום.

כנראה שבגלל זה לא פינו לך את הדרך- לא ידעו שאתה ממהר לאירוע.

אגב, גם אם אני טועה ולא היתה קיימת הוראה כזאת, אני כנראה לא היחיד שסיפרו לו על זה ולכן ההסבר עדיין תקף.

 

ביום, או בתנועה כבדה בלילה, על צירים ראשיים וכו' זה נחשב נוכחות ובולטות שזה חלק מההוראה.

לא תמיד מפעילים כחולים, שאותם רואים ממרחק גדול, ולא כל אחד צריך לראות אותם אם אתה יורד לסוף דעתי. גם בלילה כשרוצים לתפוס משהו יפה לא משתמשים בכחולים, ככה שאם האוטו בתפקיד או לא רק הנוסע בפנים יודע.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון פשוט מאד-

שכל נהג השומע/רואה רכב בטחון מצפרר יחשוב כי היקר לו מכל שוכב על אלונקת הגלגלים באמבולס של מד"א והוא יושב על הספסל לידו כשכל שניה קריטית בהגעה לבי"ח, הנהג הישראלי חושב רק על עצמו ונוחיותו האישית.

בכביש - זוז הצידה ופנה דרך, בצומת- רכב ראשון בשיירה שלא יחצה את הצומת אלה רק יעבור ימינה/שמאלה ללא חציית הצומת -לצורך פתיחת נתיב.

קחו בחשבון כי נהיגה על ניידת (רבכב פרטי )עם סירנה מסוכנת היות וקשה לצפות את תגובת האגואיסט המצוי,

על אמבולנס בנהיגה מבצעית יותר קשה לנהוג בגלל מימדיו ומשקלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נתקלתי באירוע יותר חריג!

הייתי על כביש 4 והייתה תאונה כמה מאות מטרים קדימה, הכביש היה עמוס ופקוק אך בכל זאת הנהגים פינו את הדרך.

בדיוק כמו האנימציה שהציגו קודם, צד שמאל נצמד לשמאל וימין נצמד לימין כך שהאמבולנס עבר באמצע.

 

אך מה, אחרי האמבולנס פתאום אני קולט רכב שנצמד לו לזנב כמו משוגע ופשוט חותך את הפקק יחד איתו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך אידיוט שלא מכיר את החוק.

 

אות / הוראה של שוטר גובר על רמזור אדום, בוודאי על קו עצירה .

 

לא פלא אח"כ שהנהגים לא מבינים כיצד עליהם לפעול.

 

המדריך אולי אידיוט אבל הוא לא האידיוט היחיד. גם אני עברתי קורס נהיגה מונעת (צבאי, אם זה משנה משהו) וגם לי אמרו בדיוק את אותו הדבר.

לאמבולנס שמצפצף אחריך ברמזור אין את הזכות החוקית להורות לך לעבור צומת ברמזור אדום. לשוטר יש, אבל הוא צריך לצאת מהניידת ולוודא שהצומת אכן פנויה למעבר. שוטר במדים גובר על רמזור או תמרור.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשום מקום לא אמרתי שיש לחצות את הצומת באור אדום.

 

לעבור את הקו במטר תוך שאתה פונה הצידה מספקת ביחוד שרוב קוי העצירה נמצאים לפני מעבר החציה ולא נמצאים בקו הצומת.

כך שאין כל סיכון בפעולה.

 

גם אלה שנוסעים בנתיב השני שלהם יש ירוק ברמזור צריכים להישמע להוראות הסירנה ולעצור.

 

כך נכתב בתקנה

 

היה רכב הבטחון מתקרב, ינהגו עוברי הדרך שבה הוא עובר או עומד לעבור לפי הוראות אלה:

 

הוראות של שוטר יכולות להינתן בכריזה באיתות באור וכו'

 

Tzvika-Pick

 

אמבולנס ומכונית כיבוי הם רכב בטחון וההוראות בתקנה שהבאתי מחייבים את עוברי הדרך בדיוק כפי שמדובר בניידת.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישראל,

מטר של נסיעה לא יספיק לאמבולנס שנמצא שלוש מכוניות אחריך.

שוטר שנמצא בניידת עם סירנה וכורז לי לעבור כשהוא נמצא חמש מכוניות מאחוריי לא יכול לראות את כל הצומת ולוודא שאכן מותר לי היכנס לשטחו כשהרמזור אדום.

 

שלא תבין ממני שאני לא מפנה את הדרך לרכבי ביטחון. אני כן, במסגרת האפשר באותו הרגע. אם אני באמצע עקיפה ומכונית השרד של כבוד האנס לשעבר משה קצב מאחוריי בנתיב השמאלי, ימתין כבודו עד שאסיים לעקוף בבטחה גם אם הנהג שלו מהבהב בהיסטריה (סיפור אמיתי).

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי אבל מישהו צריך לומר לך את האמת בפנים, אתה יודע מי אשם בזה שלא מפנים לכם את הכביש ?

 

אותם שוטרים שראיתי מאות פעמים שהיו מדליקים סירנה ברמזור אדום חוצים אותו ומכבים כאילו לא היה דבר מעולם, אז וואלה זה מחלחל למטה לאנשים לראש שבעצם הוא סתם רוצה לעבור את הפקק מהר בדיוק כמוני וכמו כל אחד אחר

 

בשביל מה להפעיל סירנה כאשר אין צורך והכביש ריק ממכוניות?

נהגת פעם עם סירנה פועלת מעל הראש?

נתנו לך גם דוגמא של גנבים/סוחרי סמים שצריך להגיע אליהם בשקט כדי לתפוס אותם "על חם", ואת הדוגמא שכל שימוש בצופר מתועד ונרשם, אז אתה עדין חושב שהוא רוצה לעבור את גודש התנועה לפניו?

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...