Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה 1998 vs מזדה 323 לנטיס 1998


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5334 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתלבט בין שני הרכבים האלה.

 

המזדה נמכרת בסביבות 10k, וניתן למצוא אפילו שמורות, והטויוטה נמיכרת בערך כפול.

 

למחיר גם יש שיקול, ולמרות שאני יכול להרשות לעצמי את הטויוטה (רכב שני במשפחה), עדיין הייתי מעדיף להוציא פחות.

 

מצד שני המאזדה הרבה יותר פשוטה ומרגישה יותר זולה (מרכבים שבדקתי לקניה- 2 מאזדות בסה״כ) מהטויוטה. לגבי צריכת הדלק של המאזדה, לא הצלחתי להבין כמה הצריכה שלה בפועל ולא ע״פ נתוני יצרן ( 1840 סמ״ק).

 

אפשר לקבל המלצות/ חוו״ד מה עדיף?

פורסם

תנהג על הקורולה,אח"כ יהיה לך הרבה יותר קל להחליט מה עדיף.אני ממליץ על הקורולה חד משמעית.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם

הקורולה משמעותית טובה יותר מהלאנטיס של שנת 98'.

 

ממה שיצא לי לראות, היא מתבגרת הרבה יותר טוב מהלאנטיס.

השאלה היא האם אתה יכול לרכוש לאנטיס שנת 2000 במחיר של קורולה שנת 98'.

 

אז אני חושב שהשוואה יותר קשה, ולא בטוח בכלל שנוטה לכיוון הקורולה.

Back to the original - NC again.

פורסם

לגבי המאזדה, כוונתי היתה ל-10k למודל 97, 1800 סמ״ק והצלחתי למצוא אחת ממש שמורה ( אבל ה-98 זה אותו אוטו בדיוק)

 

המחיר של הקורולה שנת 98 (דגם משנת 98-02), הכי נמוך מתחיל מ-17k וגם זה לאוטו עתיר קילומטרים, שכבר עבר לא מעט, ואם אני רוצה למצוא רכב שמור אני אמטרך להתיישר לכיוון 21-22k מינימום, שזה יותר ממה שהתכוונתי להשקיע.

 

מה שמטריד אותשי במאזדה לנטיס היא האם היא אמינה מספיק, ושהיא מרגישה מאוד, אבל מאוד פשוטה מבפנים. אם מישהו יכול לתת ביקורת או המלצה מפורטת (שאפילו שוללת את הרכב) זה מאוד יעזור לי.

פורסם
לגבי המאזדה, כוונתי היתה ל-10k למודל 97, 1800 סמ״ק והצלחתי למצוא אחת ממש שמורה ( אבל ה-98 זה אותו אוטו בדיוק)

 

המחיר של הקורולה שנת 98 (דגם משנת 98-02), הכי נמוך מתחיל מ-17k וגם זה לאוטו עתיר קילומטרים, שכבר עבר לא מעט, ואם אני רוצה למצוא רכב שמור אני אמטרך להתיישר לכיוון 21-22k מינימום, שזה יותר ממה שהתכוונתי להשקיע.

 

מה שמטריד אותשי במאזדה לנטיס היא האם היא אמינה מספיק, ושהיא מרגישה מאוד, אבל מאוד פשוטה מבפנים. אם מישהו יכול לתת ביקורת או המלצה מפורטת (שאפילו שוללת את הרכב) זה מאוד יעזור לי.

 

לעתי מזדה שווה את המחיר שלה אבל לא יותר. רכב אמין יחסית. קשה לי להאמין שהוא חסכוני בדלק. חלפים מקוריים אפשר להשיג בקלות אם תרצה. אני אישית הייתי מעדיף את הטיוטה.

volkswagen golf mk2 1.3

volkswagen golf mk2 1.6

Volkswagen golf mk2 1.3

פורסם

מניסיון נהיגה על שני הרכבים הנ"ל. אין שום סיבה להעדיף את הטויוטה על פני המאזדה, הרכב יקר מאוד ולא מצדיק את מחירו הגבוה.

אם כבר אתה משקיע סכום של כ-20 אל"ש הלאנטיס של 99/00 משמעותית עדיפה על הרכבים שציינת וגם יפה יותר.

 

לשאלתך, הקורולה מעט חסכונית יותר, לא באופן משמעותי. חוץ מזה, הלאנטיס יותר נוחה, יותר מרווחת, ישיבה יותר גבוהה ובעלת מנוע 1800 חזק יחסית. אישית הייתי בוחר בלאנטיס.

היום: MG E-HS '23 ליסינג זמני/ יונדאי טוסון 17' Open Sky

הקודם: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ טויוטה קורולה F/L GLI '16

פורסם

הקורולה מהדגמים 98 - 02



 

מצויידת במנוע VVTI מאוד מאוד חזק לנפח של 1.6 ליטר וזה גם הדגם של הקורולה עם הבודי הכי קטן שנמכר בארץ עד היום.

 

מה שזה אומר שזו גם אחת הקורולת היותר זריזות ויותר חסכוניות.

 

הקורולה תעשה לך בממוצע 1:12 בנסיעות משולבות המאזדה תעשה לך 1:9 עד 1:10

 

המאזדה תהיה קצת יותר זריזה אבל לא בצורה שאתה תגיד שההבדל הוא משמעותי או שווה את צריכת הדלק.

 

שתי המכוניות בעיניי הן נמוכות על הכביש, לא ממש נוחות לנהיגה ולא שקטות אבל ממש לא משהו שאי אפשר לסבול.

 

היות והקורולה הזו היא מאוד קומפקטית - המאזדה תהיה נוחה ומרווחת ממנה יותר וגם תא המטען צריך להיות גדול יותר.

 

האחזקה של שתי המכוניות זולה מאוד אם כי אני באמת מאמין שהטויוטה תראה אמינות גבוהה יותר ואני חושב גם שהמוסכים של טויוטה טובים יותר.

 

אבל -

 

ההפרש במחיר מפצה על צריכת הדלק.

 

אם מצאת מאזדה כזו במצב טוב ותיחזקו אותה באהבה - תהנה מהמחיר הנמוך כמה שאתה רק יכול כי אתה רוכש כאן רכב הרבה יותר מרווח לעומת הקורולה ולדעתי גם יותר נוח.

 

שתי המכוניות בעלות אבזור מאוד מאוד בסיסי אז אין כאן מה לדבר בכלל על זה שהמאזדה פשוטה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לאנוס - התבלבלת בדגמים. ה-VVTI הופיע בקורולה בדגם 2001 או 2002 (איני זוכר במדויק).

אישית - נהגתי בקורולה 1998 משך 9 שנים (מ-2001 עד לפני כשנה) והייתי מרוצה מאוד, סה"כ הוצאות על תיקונים שאינם תחזוקה שוטפת פחות מ-1000 ש"ח על פני למעלה מ-9 שנים, כם כי ככל הנראה מי שרכש אותה ממני היה צריך להשקיע משהו ביישור קו (בולמי זעזועים ואולי עוד משהו). יש לי שכן בעל קורולה 1994 - אותה מכונית בקופסא אחרת - ולמיטב ידיעתי עד היום גם הוא לא חווה תקלות מיוחדות.

כמובן שנסיון זה אינו מעיד על הצפוי מאקסמפלר אחר שאינך יודע מה ספג במהלך 13-14 שנות חייו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כמכונית שניה, הייתי מתפשר וחוסך את ה7K האלה והולך על מאזדה.

 

זה בכל זאת רכב שני.

 

אם מצאת אחת שמורה מ98', אם היא ממש שווה את המחיר שלה, לדעתי תלך עליה.

כמובן שאתה בלב שלם.

 

 

הקורולות אולי עברו הרבה, אבל הם אמינות מאוד!

לחבר שלי יש אחת עם 270KKM בערך, עד 200KKM לימדו עליה נהיגה (1.6L ידנית, מודל 2002), התחילה לאכול קצת מאוד שמן בין הטיפולים, אבל בינתיים הכל טוב איתה, אין הרבה בעיות, המנוע נשמע טוב מאוד (לא רעש שסתומים, אלה רעש חלק וטוב), היא יכולה להחזיק עוד הרבה.

היא ידנית, טסה ולוקחת הרבה מאוד מכוניות היום (לקחה קמארי 2.4L בקיק דאון בעליה!), גם לקוואליר שלי משאירה מלח, בקיצור החלום שלי אחת ידנית. (ושל עוד מיליון בדואים).

 

 

לגבי צריכה של דלק:

הקורולה (אוטו'\ידני אותו דבר) אוכלת 1\12 בערך.

 

המאזדה בערך 1\9 (ידנית 1\10).

 

פורסם
לאנוס - התבלבלת בדגמים. ה-VVTI הופיע בקורולה בדגם 2001 או 2002 (איני זוכר במדויק).

אישית - נהגתי בקורולה 1998 משך 9 שנים (מ-2001 עד לפני כשנה) והייתי מרוצה מאוד, סה"כ הוצאות על תיקונים שאינם תחזוקה שוטפת פחות מ-1000 ש"ח על פני למעלה מ-9 שנים, כם כי ככל הנראה מי שרכש אותה ממני היה צריך להשקיע משהו ביישור קו (בולמי זעזועים ואולי עוד משהו). יש לי שכן בעל קורולה 1994 - אותה מכונית בקופסא אחרת - ולמיטב ידיעתי עד היום גם הוא לא חווה תקלות מיוחדות.

כמובן שנסיון זה אינו מעיד על הצפוי מאקסמפלר אחר שאינך יודע מה ספג במהלך 13-14 שנות חייו.

 

אוהו וואה - אם ככה יש מצב שזה אפילו יתרון - למרות שאני לא חושב ככה.

 

אני צריך לבדוק - ההבדל בין 98-2000 עד כמה שזכור לי היה בעיקר בפנסי חזית עגולים ומכוערים להחריד שאחרי זה הפכו לפנסי דמעה.

 

אני צריך להביט בקורולה 98 ולראות אם אין באמת תגית VVTI על הבודי וגם 4ABS שהוספו בדגם של 2001

 

לנו היו את הקורולת הבאות -

 

96GLI שהיתה שלי - 7 וחצי שנים. לא ראיתי ברכב הזה תקלה אחת - כלום, נאדה, גורנישט 185K קילומטרים

2001GLI שהיתה של אבא שלי - 5 שנים ועד היום אצל גיסי - ללא תקלה אחת בודדה עד היום! כבר קרוב ל250KKM

2008SUNPLUS - רובוטית - אהבנו את הרכב אבל הגיר בסוף הכריע אותנו - היתה של אבא שלי למשך כמעט שלוש שנים - למעט איפוס מחשב רכב והחלפת שמשה אחורית בגלל תקלה עם הרדיו - שום כלום, רכב אמין לחלוטין וחסכוני מ-א-ו-ד.

2007SUN - ליסינג - שלי במשך 4 שנים - פשוט כלום, אפס תקלות רכב מדהים.

 

המנוע הקודם לVVTI - יש רצועת טיימינג, צריך להחליפה או כל 150KKM או פעם בחמש שנים והעלות של ההחלפה זולה יחסית. 1K שקלים במוסך מורשה.

 

למה אני אומר שזה יתרון? כי המנוע הקודם לVVTI גם היה קצת יותר חזק ולא פחות חסכוני -> על בודי קטן יותר == :twisted:

 

אם תמצא אחת כזאת ידנית בכלל תתאבד עליה :-P

 

אבל עדיין אני רואה לנכון את הבודי הקטן הזה כחסרון עצום בנוחות של הרכב מבחינת מרווח פנים וישיבת נהג - עדיין, הייתי הולך על המאזדה במידה ומצאת אחת שהיא באמת שמורה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...