Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
Romeo

פילטר פתוח- סיכום

שימו לב! השרשור הזה בן 6377 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אם אני לא טועה, ראיתי גם פה הרבה טענות שפילטר אוויר פתוח למנוע

מוסיף 5%-15% להספק.

 

בואו רגע נסכם את העיניין.

 

לפי מה שאני יודע ומבין, פילטר כזה לא יוסיף להספק הקיים,

אלא יאפשר למצות אותו בצורה יותר נקייה בכך שייאפשר למנוע נשימה יותר טובה

בסל"ד גבוהה ודברים כאלה.

 

הטענה של תוספת הספק שגוייה, וליפעמים מסופרת רק כדי לימשוך קונים.

 

הדברים שכתבתי הם לפי שיחה שהייתה לי פעם עם מומחה של OMP בארץ.

(מהמרכז לנהיגה בטיחותית, אם אני לא טועה)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הדברים שכתבתי הם לפי שיחה שהייתה לי פעם עם מומחה של OMP בארץ.

(מהמרכז לנהיגה בטיחותית, אם אני לא טועה)

 

פרדי פריהאוף, אולי :?::shock:

 

זה סיכום :?::!:

 

להלן לינקים להסברים טכניים של חברות פילטרים שונות...

כל אחד יפעל לפי השיקולים שלו ודעתו בלבד.

הכלל גורפת היא לא לעניין בכלל, Romeo.

 

הסברים של K&N

KN_LOGO.gif

 

הסברים של UNI Filters

 

בדיקות דיינו של אלפא 156 (במיוחד בשבילך) של

BMC Air Filters (חברה איטלקית)

 

הסברים על פילטרים עשויים מספוג של

ITG Air Filters

 

דף שלם על בדיקות דיינו של מספר בעלי 106 ראלי בריטיים והשוואות בין מספר

מכוניות (עם/בלי פילטר ושיפורים שונים). לדף של 106rallye.co.uk

 

זה נראה לי משהו קצת יותר מבוסס מהשיחה שלך עם מומחה OMP...

 

בכל מקרה, איש איש והחלטתו האישית.


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מישהו משווק פה בארץ פילטרים של K&N ??

 

פרסמו בעבר את ההודעה הזו בפורום קניה/מכירה:

אנא הקלק כאן.

דיברתי איתו, בנאדם רציני. :p


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הדברים שכתבתי הם לפי שיחה שהייתה לי פעם עם מומחה של OMP בארץ.

(מהמרכז לנהיגה בטיחותית, אם אני לא טועה)

 

פרדי פריהאוף, אולי :?::shock:

 

זה סיכום :?::!:

 

להלן לינקים להסברים טכניים של חברות פילטרים שונות...

כל אחד יפעל לפי השיקולים שלו ודעתו בלבד.

הכלל גורפת היא לא לעניין בכלל, Romeo.

 

הסברים של K&N

KN_LOGO.gif

 

הסברים של UNI Filters

 

בדיקות דיינו של אלפא 156 (במיוחד בשבילך) של

BMC Air Filters (חברה איטלקית)

 

הסברים על פילטרים עשויים מספוג של

ITG Air Filters

 

דף שלם על בדיקות דיינו של מספר בעלי 106 ראלי בריטיים והשוואות בין מספר

מכוניות (עם/בלי פילטר ושיפורים שונים). לדף של 106rallye.co.uk

 

זה נראה לי משהו קצת יותר מבוסס מהשיחה שלך עם מומחה OMP...

 

בכל מקרה, איש איש והחלטתו האישית.

 

 

אז ככה:

א. לחברות עצמן אני בטח ובטח לא מאמין (ואני חושב שממש אין צורך להסביר למה).

ב. האתר ההשוואתי של הראלי, גם לא שווה הרבה, מכיוון שמשווים שם 5 או 6 מכוניות

שונות, עם שיפורים שונים, אז ברור שיהיו הבדלים.

כדי לבחון אמיתית, היו צריכים למדוד לפני ואחרי השינוי, למרות שניתן לזהות מגמה של שיפור,

אבל אני חושב שזה בשל הפילטר אלא בשל האגזוז (הרכבים עם האגזוזים המשופרים,

מוציאים את ההספקים היותר גבוהים).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
[

ב. האתר ההשוואתי של הראלי, גם לא שווה הרבה, מכיוון שמשווים שם 5 או 6 מכוניות

שונות, עם שיפורים שונים, אז ברור שיהיו הבדלים.

כדי לבחון אמיתית, היו צריכים למדוד לפני ואחרי השינוי, למרות שניתן לזהות מגמה של שיפור.

 

מה לא ברור בדיוק :?: קצת הבנת הנקרא... :roll:

הראלי של מארק - סטנדרטית (היום כבר לא) מוציאה בגלגלים 95.6 כ"ס.

הראלי של מייק נאש - עם פילטר ITG Inbox ועם שיפורים בתיבת האוויר

המקורית - מנפיקה 98.8 כ"ס בגלגלים.

הראלי של דניאל - קיט K&N i57 - מורידה 99.35 כ"ס בגלגלים.

המשופרות עם מערכות פליטה - מרטין, באטלר ובן - רשומות בשורות אחרות

עם נתונים אחרים...

 

לא קשה להסיק מהרשום לעיל כי שיפורים במערכת כניסת האוויר יניבו כ-3 אחוז תוספת בממוצע.

שיפורים ב- Delivery, באופן מסירת הכח (תגובת המנוע בתחומי סל"ד שונים), ניתן

לראות לפי הגרפים של הדיינו.

הנעלם הגדול הוא מצבן הפיזי של המכוניות הללו - קילומטראז' בעיקר... :roll:

 

לסיכום, מה שבאתי להראות כי ההכרזה המשונה (בלשון המעטה :!: ) של Romeo

לא מסתמכת על שום בסיס בר-הוכחה, אלא על שיחות ותו לא.

הבאתי כאן הוכחות חותכות מאנשים אובייקטיבים שהלכו ומדדו תוצאות על דיינו

ולא זרקו הודעות לדפי הפורום... :roll:

 

נ.ב.

אני Sucker ככל הנראה, כי אני מאמין לחברות הללו כי הן מספקות הסברים

טובים והגיוניים.

היצרן לא ממש יספק לך פילטר רב-פעמי העשוי מכותנה או ספוג ועולה פי כמה וכמה

מפילטר נייר שהוא יותר restrictive. היצרן מרוויח גם על חלקי החילוף לאחר שקנית

את האוטו, אז למה שהוא ימליץ על פיתרון כזה?

כותנה וספוג מאפשרים מעבר אוויר רב יותר מנייר והם מסננים את האוויר בצורה טובה, לא?

הכל הגיון וכל איש כישר בעיניו יעשה. זהו. :wink:


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
היצרן לא ממש יספק לך פילטר רב-פעמי העשוי מכותנה או ספוג ועולה פי כמה וכמה

מפילטר נייר שהוא יותר restrictive. היצרן מרוויח גם על חלקי החילוף לאחר שקנית

את האוטו, אז למה שהוא ימליץ על פיתרון כזה?

כותנה וספוג מאפשרים מעבר אוויר רב יותר מנייר והם מסננים את האוויר בצורה טובה, לא?

הכל הגיון וכל איש כישר בעיניו יעשה. זהו.

 

זה פשוט:

היצרן מחפש פתרונות פרקטיים עבור הלקוח. היצרן לא יגיד לך להיכנס למוסך כל 3000 או 5000 קמ לניקוי מסנן אויר - ואני דיי משוכנע שאם זה תלוי בבעל הרכב עצמו, הרבה אנשים ימצאו עצמם חסרי אונים מול הדבר המטומטם הזה שדורש ניקוי כל 3000 או 5000 קמ (במיוחד כאן בארץ, עם האויר ה"נקי" שיש לנו).

הפתרון שהיצרן מציע הינו פרקטי מאוד, זול - וגם ריווחי בשבילו.

בשביל הצרכן זה גם מאוד פרקטי וזול - כך ששני הצדדים יוצאים נשכרים מכל העניין.

יהיה מה שיהיה, פילטר אויר פתוח תמיד יגן פחות על המנוע - כך שבמשוואה הסופית, הפתרון של היצרן הוא מעולה.

 

מעבר לנ"ל, חיישני זרימת אויר אף פעם לא אהבו את השמן מהפילטר אויר הפתוח.

 

בסיכומו של עניין, הפתרון שנותן היצרן הוא הפתרון אידאלי לשני הצדדים.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לנ"ל, חיישני זרימת אויר אף פעם לא אהבו את השמן מהפילטר אויר הפתוח.

אולי...

3000/5000 ק"מ... לא ממש...

אם כבר הפתרון הטוב ביותר הוא תיבת אוויר משופצרת עם זרימה טובה יותר לתוכה,

ומסנן כותנה/ספוג אינבוקס, לסיכומו של עניין מבחינתי.

גם בהיבט הביצועים (איציק: "מה זה?") וגם בהיבט התחזוקתי.

 

שאפו לדוד. (פרנקופיל או לא :?::wink: )


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכללה גורפת היא לא לעניין בכלל, Romeo.

 

איזו הכללה בדיוק עשיתי?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איזו הכללה בדיוק עשיתי?

 

הנה :

פילטר כזה לא יוסיף להספק הקיים

הכללה שכל פילטר פתוח לא יוסיף להספק.

פילטר, כאשר הוא מותקן בחוכמה ובצורה מקצועית, יוסיף גם יוסיף להספק

ולהלן נתוני הדיינו שלעיל, בלינק.

 

זהו :wink:

בידידות

דניאל


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר פתוח (INBOX)

 

הוא אוניברסלי ?

 

יש כאלה שעושים גם צליל של יניקה או כולם שקטים ?


2001 Opel Astra 1.6

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פילטר פתוח (INBOX)

 

הוא אוניברסלי ?

 

יש כאלה שעושים גם צליל של יניקה או כולם שקטים ?

 

לא, מבדיקה שערכתי גיליתי שגם INBOX שונים ומותאמים לדגמים מסויימים..

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר / אלמנט אינבוקס הוא פילטר רב פעמי, העשוי מכותנה או ספוג,

המתאים לתיבת האוויר המקורית של דגם רכב ספציפי.


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פילטר / אלמנט אינבוקס הוא פילטר רב פעמי, העשוי מכותנה או ספוג,

המתאים לתיבת האוויר המקורית של דגם רכב ספציפי.

 

 

לאופל קאדט יש ?


2001 Opel Astra 1.6

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פילטר / אלמנט אינבוקס הוא פילטר רב פעמי, העשוי מכותנה או ספוג,

המתאים לתיבת האוויר המקורית של דגם רכב ספציפי.

לאופל קאדט יש ?

 

לאמריקאיות יש :wink:

 

כנס לכאן ותבחר את הדגם שלך. יש קאדט... :wink:


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 6377 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...