Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

ועוד דבר, יוגב.

אני לא מבין למה לשלם 2500 ש"ח תמורת מכשיר מדגם 2014, ועוד להתלהב. המכשיר מתקרב ל-planned obsolescence.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

איזה מכשיר מ2014 עולה 2500₪?

 

ספיראל - למרות שהתגובות שלך המון פעמים עוזרות, לפעמים נראה שקשה לך לקבל שלאנשים יש דרישות/רצונות שונים משלך. תבין שמה שטוב לך לא תמיד טוב לכולם.

 

לגבי קנייה מאמאזון, אם ההפרש גדול ויש סבלנות אז בסדר. אחרת לא כדאי. המכשירים מגיעים בנעילה איזורית והפתיחה לא תמיד פשוטה.

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
פורסם

נקמיצ'י - אתה צודק, עשיתי סלט בין ההודעות של יוגב ושל הגיק. עדיין שאלה גדולה מה עדיף ב-1600 ש"ח: אייפון 6 מבציר 2014 או סמסונג עדכני מסדרה A.

 

אייפון 7 ב-2500 ש"ח נשמע מחיר מצויין, כמובן אם יש לך צורך בדבר הזה ואתה מוכן להקציב את הסכום. העניין הוא שאני רואה את המכשירים היוקרתיים האלה בשתי אוכלוסיות: האוכלוסיה שמקבלת טלפון מהעבודה - במינוח של CF הייתי קורא להם "נהגי ליסינג" - שאצלם מדובר חלקית בתנאי עבודה וחלקית באיזה show off, אולי כיון שהם צריכים לייצג משהו לצרכי מכירות. עם זאת בזמן האחרון שמתי לב שחלק מהחברות שסיפקו מכשירי יוקרה הפסיקו לעשות זאת, נותנים תקציב שימוש חודשי (שמביא בחשבון גם עלות רכישת מכשיר בחלוקה לשנתיים - שלוש) - והפלא ופלא, העובדים עוברים למכשירים יותר צנועים. הסוג השני הוא אנשי השופוני. ואתה יודע מה דעתי עליהם.

 

כמה אנשים באמת זקוקים לתכונות של מכשירים מתקדמים? אם תבדוק, תגלה שמעטים מאד.

 

והבעיה העיקרית היא שמדובר בהוצאה שצריך להתיחס אליה כהוצאה שוטפת. אם אתה מחליף מדיח כלים כל 10-15 שנים יש הצדקה להוסיף 1000 ש"ח לאורך חיי המכשיר, זה פחות מ-100 ש"ח לשנה. בטלפון, שאורך החיים שלו נע סביב שנה וחצי, זה הופך פתאום ל-500-1000 ש"ח לשנה ואולי יותר. ולמי שהפרוטה אינה מצויה בכיסו כבר מדובר בסכום משמעותי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

הנחת המוצא (שלא לומר - המבוקש) שלך היא שפלאפון מחליפים כל שנה וחצי...

אצלי הפלאפונים מחזיקים סד"ג של שנתיים שלוש, כאשר האייפון והנקסוס ז"ל החזיקו 4.

 

האם שווה להוסיף עוד קצת פרמיה ולקבל אורך חיים עדיף ויותר פרפורמנס במשך רוב הזמן, ולהוציא את ההתעסקות שלעתים נדרשת ממכשירים סיניים? איש איש ודעתו.

 

אישית - אני בדעה של 'סמי-פרמיום' לאדם עם שימוש קצר (חצי שנה - שנה וחצי), ו'פרמיום' למי שמחזיק פלאפון לזמן רב. המחיר היקר הוא לא באמת רק על סמל סטטוס, במקרה הממוצע.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אוטוטו הנקסוס 5 שלי חוגג יום הולדת 3 והגיע הזמן לחשוב על מחליף.

הדרישות הן לא סיני, מסך 5.5, דואל-סים, סוללה סבירה, אנדרואיד נקי ומכשיר עמיד ואמין. אין שום צורך להיות בחזית הטכנולוגייה עם מכשירי הפרימיום.

 

חשבתי על נוקיה 6 או על אחת הגרסאות של MOTO G5, עם נטייה ללכת על הנוקיה (כן, אני מודע שזו לא נוקיה של פעם, ובכל זאת יש לי אמון במותג הזה).

 

תובנות או עצות אחרות?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
נקמיצ'י - אתה צודק, עשיתי סלט בין ההודעות של יוגב ושל הגיק. עדיין שאלה גדולה מה עדיף ב-1600 ש"ח: אייפון 6 מבציר 2014 או סמסונג עדכני מסדרה A.

 

אייפון 7 ב-2500 ש"ח נשמע מחיר מצויין, כמובן אם יש לך צורך בדבר הזה ואתה מוכן להקציב את הסכום. העניין הוא שאני רואה את המכשירים היוקרתיים האלה בשתי אוכלוסיות: האוכלוסיה שמקבלת טלפון מהעבודה - במינוח של CF הייתי קורא להם "נהגי ליסינג" - שאצלם מדובר חלקית בתנאי עבודה וחלקית באיזה show off, אולי כיון שהם צריכים לייצג משהו לצרכי מכירות. עם זאת בזמן האחרון שמתי לב שחלק מהחברות שסיפקו מכשירי יוקרה הפסיקו לעשות זאת, נותנים תקציב שימוש חודשי (שמביא בחשבון גם עלות רכישת מכשיר בחלוקה לשנתיים - שלוש) - והפלא ופלא, העובדים עוברים למכשירים יותר צנועים. הסוג השני הוא אנשי השופוני. ואתה יודע מה דעתי עליהם.

 

כמה אנשים באמת זקוקים לתכונות של מכשירים מתקדמים? אם תבדוק, תגלה שמעטים מאד.

 

והבעיה העיקרית היא שמדובר בהוצאה שצריך להתיחס אליה כהוצאה שוטפת. אם אתה מחליף מדיח כלים כל 10-15 שנים יש הצדקה להוסיף 1000 ש"ח לאורך חיי המכשיר, זה פחות מ-100 ש"ח לשנה. בטלפון, שאורך החיים שלו נע סביב שנה וחצי, זה הופך פתאום ל-500-1000 ש"ח לשנה ואולי יותר. ולמי שהפרוטה אינה מצויה בכיסו כבר מדובר בסכום משמעותי.

 

אצלי זה מאוד פשוט.

אני יכול לקנות מכשיר תמורה למחיר כמו שיאומי נוט 4X ב-700 שקל או גלקסי 7/OP3T בסביבות ה-1800 שקל.

האם אני אשים לב/ישנה לי איכות הבניה? המהירות? איכות המסך? המצלמה?

אולי כן, אולי לא.

אולי חלק, אולי שום דבר.

מה שכן? לא אכפת לי. בפלאפון אני משתמש המון, ובמגוון פעולות. גלישה, צילום,ניווט, שיחות, הודעות.

ההבדל המחיר הריאלי בניהם לאחר שנתיים יהיה סביבות ה-600 -700 שקל(השיאומי ימכר ב-300 והגלקסי ימכר ב-800) לרעת הגלקסי.

700 שקל לחלק לשנתיים זה 30 שקל בחודש. על 30 שקל(ואפילו שיהיה כפול מזה) אני אתחיל להרהר לשאלות האלה ולקוות שיהיה בסדר? מיותר לדעתי.

 

האירוני הוא שאנחנו בפורום רכב, וכול שינוי או בתחום הזה, יכול להגיע בלי מאמץ גדול לתוספת של 500 שקל בחודש.

פורסם
אוטוטו הנקסוס 5 שלי חוגג יום הולדת 3 והגיע הזמן לחשוב על מחליף.

הדרישות הן לא סיני, מסך 5.5, דואל-סים, סוללה סבירה, אנדרואיד נקי ומכשיר עמיד ואמין. אין שום צורך להיות בחזית הטכנולוגייה עם מכשירי הפרימיום.

 

חשבתי על נוקיה 6 או על אחת הגרסאות של MOTO G5, עם נטייה ללכת על הנוקיה (כן, אני מודע שזו לא נוקיה של פעם, ובכל זאת יש לי אמון במותג הזה).

 

תובנות או עצות אחרות?

 

להלן מכשירי אנדרואיד נקי שאני מכיר:

 

נוקיה 6- סיני

מוטורולה- סיני

וואןפלוס -סיני

נקסוס 6P- סיני

נקסוס 5X- לא סיני

 

אל תתרשם מההילה של מוטורולה או נוקיה. אלו טלפונים סינים לכול דבר(לא טוב או רע רק מציין עובדה) ששילמו הרבה כסף על מיתוג בדיוק בשביל הסיבה הזאת.

פורסם

איתמר - חפש הודעות שלי מהתקופה האחרונה. אכזבה קשה ממוטרולה, האיכות שלהם הדרדרה פלאים.

 

מעבר לכך - כנראה שה-G5 הוא נסיגה בהשוואה ל-G4, והדבר היחיד שעלה הוא המחיר.

 

למרות שכיום יש לי בבית 3 מוטו G4 (ועוד אחד אצל אמא שלי) שנרכשו בעקבות שביעות רצון ממוטו G, מוטו G2 ומוטו E - היום לא הייתי נוגע בהם.

 

לגבי המונח "סיני" - מרבית הטלפונים מיוצרים בסין, וחלק גדול מהם גם מתוכנן שם. למשל - מוטורולה הוא מותג שנרכש על ידי לנובו, ובמסך הספלאש תראה את השם. מה שמאפיין את הטלפונים ה"סיניים" הוא מערכת ההפעלה, שמנסה, מבחינת המראה, לחקות את האייפון, כאשר כל האפליקציות מופיעות במסכים הראשיים ולא במגירות אפליקציות. זאת לעומת מכשירים אחרים - למשל המוטורולה וה-OP - שבהם מערכת ההפעלה היא אנדרואיד (כמעט) טהור, עם מעט אפליקציות נוספות שאינן מכבידות. דבר שני שמאפיין את המכשירים ה"סיניים" הוא ההפרדה בין מכשירים שמיועדים לשוק הסיני למכשירים המיועדים לשוק הבין לאומי. במכשירים המיועדים לשוק הסיני נחסמים שירותים "מערביים" שמסוכסכים עם ממשלת סין, למשל כל מה שקשור לגוגל. זה בדיוק מה שהשבית לי את ה-Mi4c: רכשתי מכשיר שהיה לכאורה עם רום בין לאומי, אבל התברר שהיה מדובר ברום סיני שהמשווק (גירבסט) התאים אותו לשימוש מחוץ לסין, אבל לאחר עדכון גרסה ההתאמה אבדה וכעת המכשיר - שפיזית במצב מושלם - מוגבל מאד. והסינים גם חוסמים את האפשרות לשחרר את החסימה. לכן, אם בכל זאת תחליט לרכוש מכשיר "סיני" בגלל ה-VFM, הקפד על רכישת מכשיר בגרסת global, מבחינתי זה אומר רכישה מיבואן רשמי בישראל או במערב, למרות העלות הנוספת מול רכישה מחנות סינית.

 

אור - המספר של שנה וחצי אינו פרי דמיוני. זה המספר שמופיע בכל אתר שמדבר על קצב החלפת סמארטפונים בעולם המערבי. במשפחה שלי התקופה היא בד"כ בין 2-3 שנים ואף יותר - כך היה הנוקיה E65, הבלאקברי 9105, הנקסוסים S ו-4, המוטו G ו-G2. רוב המכשירים שהוחלפו קודם סבלו משברים פיזיים, אם כי היו גם בעיות אחרות כמו סמסוננג S-advance שבגיל שנה וחצי הפך איטי במידה בלתי נסבלת ופרמוט לא פתר את הבעיה והיה קושי לקבל שירות, או התקלה שהיתה לי לאחרונה ב-Mi4c.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רוב בני המשפחה והחברים הקרובים שהחליפו מכשירים בחודשיים האחרונים, עברו, או חידשו ל oneplus 3 / 3t

שומע רק שביעות רצון מכולם.

חלקם היו בעבר בעלי opo חלקם בעלי lg ונקסוס.

אם הייתי צריך להחליט על מכשיר חדש היום, op3t היתה האופציה הראשונה כמעט מכל שיקול שהוא.

 

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

פורסם
יוגב - העניין הוא של סדרי עדיפות. רכישת מכשר בודד היא עניין אחד, ציוד משפחה שלמה בטלפונים היא עניין אחר, ואז פתאום מדובר בהפרש של 5000 ש"ח, שאותם אני מעדיף לשים במקום אחר.

 

לגבי אורך חיי טלפון - היו לי מכשירים שהחזיקו 3-4 שנים, אבל אלה היו פשוטים, מכסימום feature phones. סמארטפונים מיסודם מכשירים רגישים יותר לפגיעה מיכאנית, בעקר בגלל המסך. ואני לא מתקן מכשירים, אלא מחליף אותם. וחוץ מזה מכשירים נגנבים\אובדים\נשברים. בתה של בת הזוג של איזה קרוב משפחה התגיסה לפני חודשיים. כבר אבדה שני טלפונים (אחד נגנב, אחר נרטב). וזה יכול לקרות לכל אחד.

 

גם סדר העדיפות שלי לא שונה משלך -לא משקיע יותר מידי על מכשירי פלאפון.

 

לאחרונה רכשתי 3T לבן משפחה. בטיול להודו לאחר צבא -נגנב לו הפלאפון LG שגם קניתי לו

גם המכשיר הנ"ל לא היה ממש יקר.

 

לי חשוב לרכוש מכשיר איכותי ולא בשביל "הפוזה" > עברתי את הגיל הזה מזמן...

לכן אני מעדיף להשקיע מעט יותר, בשביל לקבל איכות ואורך חיים.

 

שים לב, אני מחזיק מכשיר לפחות 4 שנים (גם הבן הבכור שלי מחזיק תקופה זהה למרות שיש לו אפשרות לרכוש מה שהוא רוצה) ככה שהחישוב שלך לא מדויק.

 

למה? בתקופה שאתה רוכש שני מכשירים סיניים - אני מחזיק מכשיר אחד איכותי באותה תקופה.

אז למה לי להיכנס להרפתקאות מיותרות. למרות שאני נחשב למשתמש בינוני מינוס.

פורסם (נערך)

יוגב - הכל טוב ויפה - אבל הניסיון שלי, שלפיו נדיר שסמארטפון מחזיק מעמד למעלה משנתים, היה לא רק עם מכשירים "סיניים" אלא גם אם סמסונג, LG, סוניקסון (לפני שנפרדו) ונקסוסים.

 

המכשירים האחרונים שעברו אצלי את גבול ה-3 שנים היו שני סליידרים - איזה סוניקסון יקר מאד שהיה לאשתי (נדמה לי W760I) והנוקיה E65 שהיה הסמארפון הראשון בבית (סימביאן, ללא מסך מגע), אבל מאז שעברנו למכשירי מגע - או שהמכשירים התקלקלו פיזית, או שמערכות ההפעלה הפסיקו להתמך במידה מספקת (למשל הנוקיה 5800) עד שהשימושיות שלהם הפכה לא מספקת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הניסיון שלך אינו מעיד על הכלל.

 

ס3 אצלנו 5 שנים

ס4 אצלנו 4 שנים

 

אגב, אם מישהו מחפש,

יש גלקסי ס8 ב 2470שח באמזון.

פורסם

אני בוחר במכשירים לפי ניסיוני.

 

כיון שניסיוני גם עם מכשירים יחסית יקרים לא הראה שהם מחזיקים מעמד יותר מדי שנים ירדתי לדרג הביניים ואפילו לדרג הזול. ההבדל באורך החיים שלהם בהשואה ליקרים לא היה גדול מאד.

 

המכשירים היחידים שאני רואה שמחזיקים מעמד פיזית יותר זמן הם האייפונים, אבל אייפון חדש הוא עסק יקר מאד, ולקנות מכשיר מדגם ישן, שמי יודע מתי יוצרה הסוללה שלו, אני לא רוצה, אפילו אם אני מתעלם מהתלונות שאני קורא על הירידה בתפקוד המכשירים עם כל שדרוג מ"ה.

 

את סמסונג נטשתי אחרי שסמארטפון שהיה די יקר בשעתו התקלקל אחרי שנה וחצי, ולמרות שנרכש בחנות היבואן לא יכולתי לקבל שירות סביר במסגרת האחריות (כל פעם שרציתי למסור אותו לתיקון היו דוחים אותי ומסרבים לקבל אותו - תבוא מחר לפני 4 או משהו כזה, כאשר אני בעבודה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
הניסיון שלך אינו מעיד על הכלל.

 

ס3 אצלנו 5 שנים

ס4 אצלנו 4 שנים

 

אגב, אם מישהו מחפש,

יש גלקסי ס8 ב 2470שח באמזון.

 

קישור ?

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
פורסם

היו כאן כל מיני קישורים לאמאזון איטליה. גם סיפורים על הקושי לשחרר את הנעילה האזורית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...