Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחממות פיג'ו 306


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5498 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב לכולם,

 

הרכב: פיג'ו 306

מנוע: 1.6 NFZ

שנת יצור: 1997 (לפי הרשיון), אך נראה לי שהיא דור ראשון לפי הצבע (פגושים שחורים והאוטו לבן)

קילומטרז': 123K

צריכת דלק: 1:13.5-14

טיפול אחרון: 115K (החל משמן ועד לאטמי שסטומים)

נסיעה יומית: 190 ק"מ (עובד במרכז גר בצפון)

 

קראתי המון פה בפורום על הרכב ובעיית ההתחממות, ואף ניפעתי בעצמי פעם בגלל הטרמוסטת.

אך זאת לא השאלה. הבעייה היא כזאת (וכן קראתי וחיפשתי בפורום לכל השואלים) הרכב מתחמם

בנסיעות ממושכות על סל"ד גבוהה (4K) עד בערך 97 מעלות.

כאשר הנסיעה בין עירונית רגילה, לא כביש 6 הכל בסדר והרכב שומר על חום נורמלי (90 מעלות).

בנוסף זה לא משנה האם אני נוסע עם מזגן או ללא. בפקקים לא עובר את ה94 מעלות.

 

הרכב שמור בצורה מטורפת, עבר טסט לפני חודש והכל פיקס עם פליטת מזהמים שואפת לאפס.

בנוסף החלפתי טרמוסטת ורדיאטור, הוונטות נדלקות כמו שצריך.

כך שלמראית העין הכל בסדר גמור אך אני מודאג מהעניין כיוון שהקיץ התחיל ובזמן הקרוב הנסיעות

יהיו ארוכות (עד שאמצא דירה במרכז).

פניתי בנושא למוסך והם לא היו מודאגים ככל וגם כשבכל מקרה ביקשתי לבדוק אז הם לא מצאו

כלום ואמרו שאולי זאת המשאבת מים.

יש הטוענים כי באמת אין רע בחום הזה אבל מה שבטוח שזה מקצר את חיי המנוע, אבל האמת היא

שאני מוכן להשקיע עכשיו בשביל לשמור על המנוע כי הוא במצב מעולה.

 

תודה לכל המגיבים

פורסם

ילא נשמע לי שיש בעיה, לפחות לא כזו שמצריכה טיפול כרגע. עקרונית הטפ' משחקת סביב ה-90 ואמורה לא לעבור את -100 (כאן לא הייתי סומך על השעון, אלא נדרשת בדיקה עם תרמומטר מדוייק).

 

עליית טמפ' בטורים גבוהים מעידה לרוב על פריצת אטם ראש. יכול להיות שבמקרה שלך זה ההתחלה של ההתחלה.

כמו שציינת נכונה שחיקה גבוהה של כנפי המשאבה יכולה גם לגרום תיאורטית לבעיית ספיקה, שתבוא ליידי ביטוי בטורים גבוהים. מתי החלפת משאבה לאחרונה?

 

את האבחנה הייתי עושה כך:

  1. האם הרכב מאבד מים? אם כן, לאחר ששוללים נזילות, זה מכוון יותר לתחילת פריצה של אטם ראש. כדי לאמת מצבעים בדיקה לאיתור co2 במערכת הקירור.
  2. אם הרכב לא מאבד מים ואתה לא זוכר מתי הוחלפה המשאבה, אפשר לנסות להחליף אותה (אולי ליזום החלפת טיימינג + משאבה).

בכל מקרה לדעתי המספרים שאתה מצין לא חריגים ולכן לא הייתי עושה כרגע כלום, חוץ ממעקב זהיר.

המתן לתגובת מומחים ממני, יכול להיות שאני טועה.

פורסם

הבכן האוטו נבדק במוסך מורשה, בדיקת מנוע 360 וכן לא נמצאו שום בעיות.

מרגע זה אני אמשיך לעקוב ובעוד כחצי שנה אני צריך לעשות טיימינג אז באותה הזדמנות אחליף גם את המשאבה.

 

תודה אביב על העזרה

×
×
  • תוכן חדש...