Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניסאן ג'וק ידני- טורים גבוהים בשיוט.


Bersi
שימו לב! השרשור הזה בן 3902 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במילים פשוטות אם הרכב שלך יהיה על פחות מ 3500 סל"ד במהירות שיוט משמעו שבכל נסיון לצאת לעקיפה במהירויות האלה

ידרוש ממך הורדת הילוך.

 

זו לא סיבה להשאיר את הסל"ד על 3500 ב-120 קמ"ש. אם צריך לעקוף - מורידים הילוך.

 

לגבי צריכת הדלק: אם תנהג "על המומנט", כלומר בתחום הגמישות המירבי של המנוע 3500-4500 סל"ד

אתה תהיה מופתע מצריכת הדלק. בתחום הגמישות של המנוע צריכת הדלק היא אופטימלית למרות הסל"ד הגבוה יחסית.

לגבי הסל"ד בשיוט של הדגם האוטומטי נכון שלכאורה הוא נמוך יותר, אך קח בחשבון שמדובר בגיר רציף, וכל נגיעה בדוושת

הגז לצורך עקיפה וכדומה משנה את יחסי ההעברה בגיר באופן מיידי לצורך השגת המומנט המירבי.

מקווה שעזרתי במשהו

 

שא ברכה

 

מצטער, אבל זו עצה מה-זה לא נכונה. אם תנהג ב-4000 סל"ד בשיוט (כלומר 130 קמ"ש במקרה שלו) - אתה תבזבז הרבה יותר דלק לק"מ מאשר אם תנהג ב-3000 סל"ד, נניח. אם יש לו מחשב דרך עם צריכה רגעית, אפשר לאמת את זה בקלות.

באותו האופן, אפשר להיות בחמישי על 100 קמ"ש ולבדוק את הצריכה הרגעית, ואז להעביר לרביעי (הסל"ד כמובן יעלה) ובאותה מהירות לראות שהצריכה עולה.

 

מה שכן נכון הוא שבסל"דים נמוכים מדי המנוע לא עובד יעיל וה-Load עליו עולה - מה שמעלה את צריכת הדלק. בתיבה אוטומטית לרוב הגיר מוריד הילוך בעצמו במצב הזה. בגיר ידני הנהג צריך להרגיש מתי המנוע מתאמץ יותר, ופשוט להוריד הילוך. בכל רכב, הילוך ומהירות זה מופיע במהירויות שונות. אצלי למשל (מנוע 2.0) במהירות עירונית מתחת ל-1500 סל"ד המנוע כבר מתאמץ. במהירות בינעירונית עדיף לא לרדת מ-2000 סל"ד.

 

בכל מקרה, יש עוד המון גורמים שמשפיעים: טכנולוגיית המנוע ומערכת ההזרקה; סל"ד גבוה = יותר חיכוך כלומר יותר צריכה; מצד שני סל"ד גבוה = טמפ' צילינדר גבוהה יותר כלומר צמיגות שמן נמוכה כלומר שיפור ביעילות התרמודינמית ; יש כמובן את עניין הדראג האווירודינמי שמשפיע מאוד וכהנה וכהנה.

 

בסופו של דבר, לכל מנוע יש אזור סל"ד אופטימלי לשיוט, בהתחשבות בכל הפרמטרים. מתחת או מעל לזה - פחות חסכוני להיות.

 

לקריאה נוספת - Brake specific fuel consumption.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כל התאוריות שאנשים פה נותנים נכונות בתאוריה. בפועל זה מאוד תלוי במנוע. יכול להיות שמהירות השיוט הבינעירונית תהייה בסל"ד גבוה ועדיין הצריכה תהיה נמוכה בגלל כל מיני מאפיינים של המנוע וגם יכול להיות שנסיעה בכמעט סל"ד סרק בהילוך שישי בתוך העיר, שלכאורה אמורה לאמץ את המנוע, גם תהייה חסכונית.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הנתונים בנטקאר (מנסיון - נתונים מאד ריאליים), אכן הגרסה הידנית מעט פחות חסכונית מהאוט' - 12.5 ק"מ/ל' בידני מול 12.7 ק"מ/ל' באוט', אבל זה הבדל ממש זניח וגיר ידני עדיף בעיני גם על DSG.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל התאוריות שאנשים פה נותנים נכונות בתאוריה. בפועל זה מאוד תלוי במנוע. יכול להיות שמהירות השיוט הבינעירונית תהייה בסל"ד גבוה ועדיין הצריכה תהיה נמוכה בגלל כל מיני מאפיינים של המנוע וגם יכול להיות שנסיעה בכמעט סל"ד סרק בהילוך שישי בתוך העיר, שלכאורה אמורה לאמץ את המנוע, גם תהייה חסכונית.

 

ברור שזה יכול להיות. גם יכול להיות שה-120 סוסים שלו נוסעים כמו 180, ושב-1000 סל"ד יש לו 30 קג"מ. אבל בפועל, שני המקרים שתיארת רלוונטיים אולי ל-0.1% מהמכוניות, אז זה לא עוזר הרבה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל, תיבות אוטומטיות רגילות, גם עם 4 הילוכים, נהנות מסלד נמוך יותר בשיוט.

כמובן ש AL4 הידועה (פיז'ו סיטרואן רנו) דווקא מתעקשת על כ 3000 סל"ד ל 100. עוד משהו מעצבן בתיבה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא שרפתי אפילו מיכל דלק. המחשב שמראה כמה דלק (משוער) מדבר שטויות על פניו. אני מניח שהוא תלוי גם בצריכה אז הוא לא הכי מדוייק. בדקתי את הצריכה בתווך סל"ד שונה במהירות קבוע. בינתיים, פלא, אך אם אני נמצא סביב 2500 סל"ד ומעל 3000 נניח. הצריכה יורדת דווקא, ככל שאני עולה בסל"ד ( לא בדקתי את הגבול העליון). אני מדבר על נסיעה קבועה סביב85 קמ"ש.

 

אעדכן בהמשך. לאחר שאסיים מיכל אחד לפחות. אני מניח שאחרי שהרכב יעבור את ה5K הראשונים זה גם ישתנה.

 

* היא מגניבה לאללה. ב3500 סל"ד יש לה מדרגה מאוד מורגשת. היא מקבלת כח מתפרץ שמטריף את המחשושים... כמובן שזה יחסית לכל דבר עממי מהקטגורייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא מקבלת כח מתפרץ שמטריף את המחשושים...

 

מחשושים יש לזרבובים. התכוונת מחושים, זה ג'וק.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזה יכול להיות. גם יכול להיות שה-120 סוסים שלו נוסעים כמו 180, ושב-1000 סל"ד יש לו 30 קג"מ. אבל בפועל, שני המקרים שתיארת רלוונטיים אולי ל-0.1% מהמכוניות, אז זה לא עוזר הרבה.

 

 

דווקא ממש לא. ברכב הקודם (קולט ידנית), כמו שציינתי מקודם 120 היה על 3.5 אלף סל"ד (האמת קצת יותר) והרכב עדיין עשה 13.5-14.5 ק"מ לליטר משולב. וברכב הנוכחי (מיאטה NB ידנית) אני לעיתים נוסע בתוך העיר בהילוך 5-6 (6 החל מ-60) בסל"ד של 1500 ועדיין מגיע לצריכה עירונית של 10.5 ק"מ לליטר וזה עוד בהתחשב שלפחות פעמיים בשבוע אני עושה את הצקפוסט צ.קרית אתא בהילוך ראשון-שני.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא שרפתי אפילו מיכל דלק. המחשב שמראה כמה דלק (משוער) מדבר שטויות על פניו. אני מניח שהוא תלוי גם בצריכה אז הוא לא הכי מדוייק. בדקתי את הצריכה בתווך סל"ד שונה במהירות קבוע. בינתיים, פלא, אך אם אני נמצא סביב 2500 סל"ד ומעל 3000 נניח. הצריכה יורדת דווקא, ככל שאני עולה בסל"ד ( לא בדקתי את הגבול העליון). אני מדבר על נסיעה קבועה סביב85 קמ"ש.

 

אעדכן בהמשך. לאחר שאסיים מיכל אחד לפחות. אני מניח שאחרי שהרכב יעבור את ה5K הראשונים זה גם ישתנה.

 

* היא מגניבה לאללה. ב3500 סל"ד יש לה מדרגה מאוד מורגשת. היא מקבלת כח מתפרץ שמטריף את המחשושים... כמובן שזה יחסית לכל דבר עממי מהקטגורייה.

 

מחשב דרך מודרני הוא די מדויק.

בכל מקרה, הגיוני שצריכה אופטימלית תתקבל סביב ה-90-100 קמ"ש. נמוך מזה והצריכה תהיה פחות טובה (מהירות נמוכה מדי להשגת קמ"ל טוב), גבוה מזה והיא גם תהיה פחות טובה (אימוץ גדול מדי של המנוע מתגבר על היתרון במהירות הנסיעה).

 

 

דווקא ממש לא. ברכב הקודם (קולט ידנית), כמו שציינתי מקודם 120 היה על 3.5 אלף סל"ד (האמת קצת יותר) והרכב עדיין עשה 13.5-14.5 ק"מ לליטר משולב. וברכב הנוכחי (מיאטה NB ידנית) אני לעיתים נוסע בתוך העיר בהילוך 5-6 (6 החל מ-60) בסל"ד של 1500 ועדיין מגיע לצריכה עירונית של 10.5 ק"מ לליטר וזה עוד בהתחשב שלפחות פעמיים בשבוע אני עושה את הצקפוסט צ.קרית אתא בהילוך ראשון-שני.

 

נו, אז אם היית נוסע 100 במקום 120, הרכב היה עושה 1:16. ואם היית נוסע ב-2000 סל"ד מינימום בעיר, היית עושה 1:11 ומעלה בעיר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחשב דרך מודרני הוא די מדויק.

בכל מקרה, הגיוני שצריכה אופטימלית תתקבל סביב ה-90-100 קמ"ש. נמוך מזה והצריכה תהיה פחות טובה (מהירות נמוכה מדי להשגת קמ"ל טוב), גבוה מזה והיא גם תהיה פחות טובה (אימוץ גדול מדי של המנוע מתגבר על היתרון במהירות הנסיעה).

רוני

 

המהירות שציינתי היא מפני שרציתי להיות סביב ה3000-3500 סל"ד בהילוך רביעי וסביב ה2500 ב חמישי. מעל 100 לא היתי יכול לעשות ההשואה הזאת. בחמישי עם סל"ד נמוך יותר הוא הראה צריכה גבוהה יותר.

 

כשאמרתי מחשב, הכוונה היתה כמה אני יכול לנסוע לפי הדלק שנשאר. הוא מראה מספר מסויים לאחר תדלוק מיכל מלא, נניח 550 ק"מ. אני עובר 50ק"מ והוא מראה שנשאר 470ק"מ. לכן הנחתי שהוא מתחשב גם בצריכה ובכמה אני לוחץ. לא היתי סומך עליו/על הרגל שלי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאמרתי מחשב, הכוונה היתה כמה אני יכול לנסוע לפי הדלק שנשאר. הוא מראה מספר מסויים לאחר תדלוק מיכל מלא, נניח 550 ק"מ. אני עובר 50ק"מ והוא מראה שנשאר 470ק"מ. לכן הנחתי שהוא מתחשב גם בצריכה ובכמה אני לוחץ. לא היתי סומך עליו/על הרגל שלי...

 

כמובן שהוא מתחשב בכל המשתנים. יש לו בטח גם תצוגה של צריכה ממוצעת ורגעית - ואלו די מדויקות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשעה טובה, גמרתי מיכל מלא.

עדכון על הצריכת דלק. נסיעה די משולבת שכוללת נסיעות קצרות, כבישים מהירים ופקקים. 90% מהזמן עם מזגן.

לפי מחשב של הרכב הצריכה הממוצעת היא על 8.6/100. לפי החישוב שלי 37.3. ליטר על 400 ק״מ שזה מעמיד אותי על טיפה פחות מ11 ק״מ לליטר כאשר לפי המחשב זה טיפה פחות מ12ק״מ לליטר.

סך הכל סביר אך רחוק מאוד מנתון היצרן, 15.9 לליטר... אעדכן אחרי 1000 ק״מ. כנראה לא יהיה בקרוב.

בלי קשר לצריכה אני מאוד מרוצה מהרכב ובעיקר אשתי. המנוע טיפה רועש והבלוטוס של הדיבורית המקורית עושה בעיות ולא עובד טוב בכלל. נחליף במולטימדייה עם ג׳י פי אס גם ככה.

רות סוף לבינתיים:-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

שלום,

קראתי את מה שכתבת והזדהיתי עם כל מילה.

גם אני נסעתי על האוטומט במבחן, וקניתי ידני. הטורים הגבוהים הפתיעו אותי וגם חשבתי לפנות לעזרה משפטית.

כל הנתונים שהציגו לי בחברה היו לא-רלוונטיים בעליל, ולא היו להם נתונים על הרכב הידני כלל.

אני איתו חודש, 2700 ק"מ; הביצועים מעולים ואני נהנה מאד מהנהיגה, אבל - הצריכה: יחסית לרכבים אחרים ויחסית לרכבים חדשים- לא משהו בכלל. אני בודק עם כל מילוי מיכל (לעיתים תכופות) והיא נעה בזמנים טובים סביב 12-12.9 ק"מ/לליטר, ובפחות - 1/10.

רחוק לחלוטין מהפרסומים: 1/20! אני לא מרוצה מהצריכה, ומהטורים.

פניתי למוסך המרכזי וניהלתי שיחה עם המנהל הטכני, שהציג נתונים (סוף סוף) שונים לחלוטין ממרכז המכירות, הטענה העיקרית שלו - גלגלים עם קוטר גדול מהרגיל (כשל הJUKE) דורשים סל"ד גבוה יותר לאותה מהירות.

אותי זה עדיין מטריד, בעיקר בגלל ההשוואה לאותו רכב עם גיר אוטומטי, והצריכה הגבוהה.

אשמח לשמוע איך אתה מתקדם עם רכבך ומהם מסקנותיך.

תודה ושבוע טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2000 טור במאה קמ"ש בגולףTSI ב3500 טור אתה כבר בחזקת עבריין נמלט....

 

בעבר הייתה לי מיצובישי לנסר שגם הייתה באיזור ה 3000 במאה קמ"ש מרגיז ביותר ופוגם בחווית הנהיגה לדעתי , מאז המיצובישי זה הדבר הראשון שאני בודק לפני רכישת רכב חדש.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פניתי למוסך המרכזי וניהלתי שיחה עם המנהל הטכני, שהציג נתונים (סוף סוף) שונים לחלוטין ממרכז המכירות, הטענה העיקרית שלו - גלגלים עם קוטר גדול מהרגיל (כשל הJUKE) דורשים סל"ד גבוה יותר לאותה מהירות.

אותי זה עדיין מטריד, בעיקר בגלל ההשוואה לאותו רכב עם גיר אוטומטי, והצריכה הגבוהה.

אשמח לשמוע איך אתה מתקדם עם רכבך ומהם מסקנותיך.

תודה ושבוע טוב.

 

מה שאמר לך אותו מנהל טכני פשוט לא נכון. יחסי ההעברה הסופיים קשורים ישירות לגודל הגלגלים שהרכב מגיע איתם במקור, ואת זה יצרן הרכב לוקח בחשבון. אם הגדלת את הצמיגים מעבר למידות המאושרות ע"י היצרן אז דווקא הסל"ד במהירות X יירד, לא יעלה.

בקשר לצריכת הדלק, 1:20? אלטו בקושי מגרדת את זה, אז רכב "יעני שטח"? 1:12 נשמעת כמו צריכה סבירה לחלוטין (ואפילו טובה) לרכב מגודל שכזה, גם אם הוא עם גיר ידני. אני בטוח שניתן לשפר את זה בדמות נסיעה עד 100 קמ"ש בבין עירוני והאצות ובלימות מתוכננות, אבל בטח שלא 1:20 וגם 1:15 נשמע אופטימי למדי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3902 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...