Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5615 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ממש לא, זמינות הכח (וכמותו - 17.9 ב-TSI לעומת 17.5 בסיביק) בעלת עדיפות מכרעת ב-TSI.

ראה בלינק הזה השוואה של אוקטביה 1.2 TSI לוולבו S40 מנוע 2.0 ליטר - ה-TSI הגמד מנצח

http://www.netcar.co.il/magazin/focus/octs4010.asp

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מעניין בקטלוג רכב מדגמים מלפני 21 ו 13 שנה וגם משנת 2010 ואני רואה כי כבר ב - 1990 (ובטוח עוד קודם) כמעט

לכל יצרן יפאני מגוון רכבי טורבו - החל מדגמי מיני קטנים (600 סמ"ק עם טורבו) ומנגד דגמים יקרים וספורטיביים עם טורבו.

מגמה זו קיימת לכל אורך השנים והסיבה פשוטה - איפה שכדאי ומשתלם ישלבו טכנולוגיה מתקדמת (ויקרה) ואיפה שניתן

יחסכו וישימו טכנולוגיה זולה ומוכחת.

פלח השוק של מכוניות המיני בנפח 600 סמ"ק הוא בעצם פלח השוק הגדול ביותר ביפן, והסיבה פשוטה - מי שרוכש מכונית כזו אינו צריך להוכיח בעלות על מקום חנייה (!).

לכן המכוניות האלו מפצות על קוטנן בטכנולגייה שלא מביישת מכוניות יקרות פי 10 מהן, והן מנסות בכל דרך לחלץ עוד כמה סוסים ממנוען הצנוע.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

יש לי אוקטביה 1.4 החזקתי שלוש שנים מאזדה 3 מנוע 2.0 ואני חייב לציין שהיא מרגישה יותר זריזה

ובקשר להונדה סיוויק גם ממנה היא מרגישה יותר זריזה

 

בקשר ל1.2 לא היתנסתי אבל אני חושב שהמנוע מרגיש יותר זריז כמעט מכל 1.6 ממוצעת

 

מנסיוני עם ה1.4 יש זמינות כוח תמיד אפילו מ110-130 יש דחיפה קלה

פורסם
לקורולה אין את הזמינות הכוח שיש לאוקטביה (או כל VAG עם המנוע המדובר). אפשר לתלהב מנתון ההספק הגבוה יותר של הקורולה, אך בפועל היא פשוט מספקת רצועת כוח פחות אפקטיבית ומרגישה פחות נמרצת - וכן, נהגתי בה מספיק, גם בכבישים הררים והיא בהחלט מרגישה פחות טוב בכביש הררי. יש את הצורך התמידי לדחוק בה למעלה כדי שהקצב יהיה משביע רצון.

 

בהאצה מעמידה, בהאצות ביניים, בהאצות בכביש הררי - בכל מצב - מנוע הטורבו (כל מנוע טורבו מודרני) מספק זמינות כוח עדיפה אשר מתחילה מלמטה - בניגוד למנועים אטמוספריים בהם המומנט מגיע מאוחר וקרוב לשיא ההספק, מה שאומר שרצועת הכוח פחות אפקטיבית ומוגבלת.

 

ה-TSIים למיניהן מרגישים כמו דיזלים מודרניים (עם פחות מומנט כמובן) - המון כוח שזמין כבר למטה, ולא באמצע או למעלה.

אלא שבניגוד ל-TDIים, יש כוח וחשק לטפס למעלה, ולא להגמר ולהחנק. הדחף לינארי למדי.

(ב-1.2TSI אין פשוט טעם לעבור 5500 סל"ד, זה מיותר - כבר עברת שיא הספק וזה מיותר - למרות שהמהירות תמשיך לטפס והסל"ד ימשיך לטפס עד הגבלה - 6100 סל"ד).

 

פאפאקרלוס, לרדת נמוך מרמתך זה קשה לביצוע.

בניגוד אליך - נהגתי ב-GTI לא מעט, והיא בהחלט חלום הקרוב למציאות.

 

למה אתה מתעקש להצמד לזמינות הכוח? כן במנוע טורבו הכוח הרבה יותר זמין מאטמוספירי. אבל ה1.6 של טויוטה נותן מספיק כוח בסל"ד וממשיך גבוהה, ויש מקרים שחוסר כוח ב1.2 TSI ש 124 סוס עדיפים.

פורסם
כן במנוע טורבו הכוח הרבה יותר זמין מאטמוספירי. אבל ה1.6 של טויוטה נותן מספיק כוח בסל"ד וממשיך גבוהה, ויש מקרים שחוסר כוח ב1.2 TSI ש 124 סוס עדיפים.

 

שוב: לא קורה. פביה 1.6 ידנית (מדובר במנוע עצל למעלה, למרות VVT) - נותנת "בראש" לקורולה 1.6 רובוטית. מניסיון (ושעמום רב). ולצורך העניין - 1.2TSI נותנת ב"ראש" ובפער גדול עוד יותר.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

סיוויק 10.7 שניות ל-100 עם 140 סוסים

 

אוקטביה 10.8 שניות ל-100 כמובן TSI 1.2 עם 105 סוסים

 

נלקח מהאתרים של היבואנים

 

הפביה לקחה מזדה 3 עם מנוע 2 ליטר למרות חפירה. יותר מזה, למג'נטיס היה קשה לעמוד במהירויות של 140 ומעלה מול הפביה.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

מנסיון הפאביה שנתון ההאצה שלה מ0-100 עומד על 10 שניות נותנת בראש לכל משפחתיות ה1.6 האטמוספריות וגם למכוניות בשני סגמנטים למעלה כמו המאזדה 6 והמונדיאו, במהירויות גבוהות ישנו יתרון לנפח הגדול, אך בהאצה היא משאירה להן אבק.

פורסם
שוב: לא קורה. פביה 1.6 ידנית (מדובר במנוע עצל למעלה, למרות VVT) - נותנת "בראש" לקורולה 1.6 רובוטית. מניסיון (ושעמום רב). ולצורך העניין - 1.2TSI נותנת ב"ראש" ובפער גדול עוד יותר.

 

 

 

יודע מה ?

את האמת, מרוב ''שעמום'' כמו שאתה כותב את זה (וכלכך חבל שמחקו לי תגובות קודמות) הלכתי ובדקתי, לא ראיתי שום ''נותן בראש'' או פערים גדולים, הפאביה בקושי הצליחה לעבור באוטו שלם בכל הבדיקות מול קורולה 1.6 אוטו' 4 הילוכים.

הפאביה הייתה ראשונה תמיד, אבל דוגמאות כמו ''נותן בראש'' ו''פער גדול יותר'' תשמור לספרים המצויירים שלך.

אז תרגע עם התאורים שלך,

ספר לנו מה תעשה אחרי שהאחריות על הסקודה של אמא שלך תגמר ? מי באמת יקנה TSI ללא אחריות ?

האם באמת שווה לשחק בלוטו עם הDSG והTSI ? כיום זה לא שמועות שאדון עורך דין שקנה גולף ב180 אלף ילך להפריח , הרי גם לאדון עורך דין הלך המכטרוניק, וכנראה שאם היה רואה את החשבון ללא אחריות אז היה מתעצבן ומשנה את הדעת על VAG.

הטכנולוגיה מדהימה ללא ספק, המנועים עובדים בצורה מדהימה והגיר מהיר ונותן ביצועים מטורפים.

אבל, וזה אבל גדול ! -> לקנות כיום אוטו בעל גיר DSG ומנוע TSI ללא אחריות זה הימור !!

פורסם
לא נסחפתי, נתון 0-100 של אוקטביה DSG זהה לאוטומטיות עם מנוע 2.0.

0-100 טוב אך רק לנייר,על הכביש זה סיפור אחר לגמרי!.

פורסם
יודע מה ?

את האמת, מרוב ''שעמום'' כמו שאתה כותב את זה (וכלכך חבל שמחקו לי תגובות קודמות) הלכתי ובדקתי, לא ראיתי שום ''נותן בראש'' או פערים גדולים, הפאביה בקושי הצליחה לעבור באוטו שלם בכל הבדיקות מול קורולה 1.6 אוטו' 4 הילוכים.

הפאביה הייתה ראשונה תמיד, אבל דוגמאות כמו ''נותן בראש'' ו''פער גדול יותר'' תשמור לספרים המצויירים שלך.

אז תרגע עם התאורים שלך,

ספר לנו מה תעשה אחרי שהאחריות על הסקודה של אמא שלך תגמר ? מי באמת יקנה TSI ללא אחריות ?

האם באמת שווה לשחק בלוטו עם הDSG והTSI ? כיום זה לא שמועות שאדון עורך דין שקנה גולף ב180 אלף ילך להפריח , הרי גם לאדון עורך דין הלך המכטרוניק, וכנראה שאם היה רואה את החשבון ללא אחריות אז היה מתעצבן ומשנה את הדעת על VAG.

הטכנולוגיה מדהימה ללא ספק, המנועים עובדים בצורה מדהימה והגיר מהיר ונותן ביצועים מטורפים.

אבל, וזה אבל גדול ! -> לקנות כיום אוטו בעל גיר DSG ומנוע TSI ללא אחריות זה הימור !!

 

זה בסדר, אם צריך אני אתפלל בבית כנסת שלא יהרס הגיר, אתה תתפלל באוטו בכל העברת הילוך שלא יתקע לך הגז או כל דבר אחר באוטו.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

יש לי משהו קטן להגיד, זה אולי לא קשור לכל השרשור הזה במדויק וגם האמת שלא קראתי את כולו,

ומראש אני מדגיש שאני לא בא לדבר על כוח והספק ומאיץ ..ועוד,

מה שכן, ההילה סביב מנוע TSI של הקונצרן הגרמני, קצת עברה את הגבול וקצת מיותרת, יש לשים דברים קצת יותר בבפופורציות,ואני אסביר למה אני מתכוון, עוד לפני שהפולו נחתה כאן כולם דיברו על מנוע 1.2 עם צריכת דלק נמוכה מאד, בפועל אמחנו יודעים היום לאחר כמה חודשים ואחרי כמה מבחני רכב, שהצריכת דלק לא היתה חסכונית כמו שציפו.

במבחן דרכים שנעשה לפני כמה זמן וחולק בעיתו של סופ"ש , בחנו את את הפולו מול ההונדה JAZZ , בסופו של דבר (ואני מתייחס אך ורק לנקודה זאת, ולא מי עולה יותר או מי פותח מ0 ל100) הפולו עשתה 1:10 או 1:11 בערך וJAZZ עשתה 1:15, מבחינתי המנוע הזה נכשל,כ"כ הרבה דיבורים על TSI וכ"כ הרבה "רעש" והרבה טכנולוגיה ,בסוף באה הJAZZ ומציגה נתון טוב בהרבה ובלי הרבה דרמות מיותרות.

אביב8)

פורסם
יודע מה ?

את האמת, מרוב ''שעמום'' כמו שאתה כותב את זה (וכלכך חבל שמחקו לי תגובות קודמות) הלכתי ובדקתי, לא ראיתי שום ''נותן בראש'' או פערים גדולים, הפאביה בקושי הצליחה לעבור באוטו שלם בכל הבדיקות מול קורולה 1.6 אוטו' 4 הילוכים.

 

לא ידעתי שיש לך TSI ידנית / DSG בבית וגם קורולה אוט' / רובוטית. עוד משהו בחניון שלא ידענו עליו?

לצורך העניין, תומר - פעמיים - השתעשע עם ילדוני מזדה 3 2.0, והיה פער קיים עד 110 קמ"ש. מעבר לזה - לא נראתה המזדה בסביבה :lol:

 

ורק בשביל להבהיר לך יותר טוב: גולף DSG1.6 נותנת אוטו וחצי לקורולה 1.6 רובוטית, עד 100 קמ"ש. לאחר מכן הקורולה מובילה ברבע אוטו ו... זהו.

פביה / פולו 1.2TSI - זריזות משמעותית מגולף 1.6DSG...

 

אתה יודע מה, אני מוכן להשתעשע ולהראות לך - בפועל - שיש פער, והוא די משמעותי.

אפשרי לצרף למשוואה גם DSG. בשביל הכיף והספונטנטיות.

 

B&W, מניסיוננו - יש צדק יחסי בדברייך. ה-1.2TSI DSG אינה חסכונית כמצופה בעיר אך מאוד מרשימה מחוצה לה.

בעיר יש יתרון משמעותי ל-1.2TSI הידנית וצריכה דומה ל-DSG בביניערוני.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
זה בסדר, אם צריך אני אתפלל בבית כנסת שלא יהרס הגיר, אתה תתפלל באוטו בכל העברת הילוך שלא יתקע לך הגז או כל דבר אחר באוטו.

 

 

מה ?

מאיפה הבנת שיש לי טויוטה או סקודה ? אולי זה בכלל סובארו ? בכל אופן לא עיניינך.

כתבתי שהנושא נבדק, אני בחיים לא אקנה פאביה כי היא פשוט מכוערת.

 

RS

אשמח מאוד אם תשתעשע שאני אראה בעיניים שלי איך הפאביה שלך ''פותחת פער'' על המזדה.

פורסם

מאוד פשוט וקל - אין לך, גם לא נהגת בהן. לא ב-TSI לפחות, ואני בטוח בכך.

אעצור את זה כאן כי זה הופך עקר ומיותר כשדברים נאמרים באוויר ולא על סמך נהיגה - מצידך.

 

יפה / לא יפה - עניין של טעם. אתה לא אוהב, אני כן אוהב.

 

קורה גם קורה, קרה גם קרה. שאל את תומר (והוא בכלל PSAיסט) :-)

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5615 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...