Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5615 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ואת זה אתה אומר על סמך ניסיונך העצום עם ה-1.2TSI, הכולל בעלות על רכב עם המנוע המדובר. כן? :roll:

 

(ובשפה שתבין: 1.2TSI שובר את הראש לקורולה 1.6, גם החדשות, גם הרובוטיות - מכל בחינה)

 

לא עצום, אבל נהגתי לא מעט באוקטביה, והמנוע זריז מאוד אבל נגמר מהר גם, קח אותה למקום שצריך כוח והיא תאכזב, אין תחליף למספר הסוסים.

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הספק אבסולוטי לא אומר כלום בנהיגה רגילה, הדבר היחידי שמשנה הוא זמינות כוח ושם המנועים המוגדשים אוכלים כל דבר אחר. לרוב הנהגים, גולף 122 תרגיש חזקה יותר ממאזדה 3 עם מנוע שני ליטר.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

ברוב המקרים הוא לא אומר כלום וה 1.2 DSG (אפילו לא ה122) ירגיש יותר חזק מ 2 ליטר אוטומטי, אבל יש מצבים שמספר הסוסים הדל יחסית בא לידי ביטוי, נסה לקחת רכב של VAG (גם לאטמוספיריים שלהם יש אותה תסמונת) לעליה רצינית (בית אורן,עליית נשר-בית אורן, העליה לאונברסיטה החדשה בחיפה) ותרגיש שחסר לו כוח, את זה לא תרגיש בהתנהלות עירונית או שיוט בכביש המהיר.

פורסם
לא עצום, אבל נהגתי לא מעט באוקטביה, והמנוע זריז מאוד אבל נגמר מהר גם, קח אותה למקום שצריך כוח והיא תאכזב, אין תחליף למספר הסוסים.

 

אז צר לי לאכזב אותך, אוקטביה 1.2TSI DSG "נותנת פס" לקורולה 1.6 רובוטית.

 

נכון שהוא לא מטפס לסל"ד מרחיק שחקים (בכל זאת 8 שסת' - למרות שהדחף נגמר אי שם באיזור 5500 סל"ד), אבל הוא מספק רצועת כוח רחבה וזמינה משמעותית (17.8 קג"מ מומנט מ-1550 סל"ד עד 4100 סל"ד), ובפועל זה פשוט מתקדם מהר יותר, בכל מצב, בכל רגע.

 

וכן. נהגתי בשתיהן לא מעט.

אגלה לך גם סוד קטן - גולף 1.6DSG - בהאצה מעמידה עד 90 - נשארה לפני אותו קורולה מדוברת. מיותר לציין שמעבר לכך הקורולה אכן הרגישה זריזה יותר והתרחקה מעט.

 

הקורולה מרגישה חזקה יותר בעליות? אתה חי בסרט. חפש את הסינמה סיטי הקרוב והחזר להם אותו.

עם הרבה פחות מומנט וזמינות כוח משמעותית פחות טובה (ועוד לא נגענו בגיר...) - היא צריכה לטפס במעלה הסל"ד כדי לצור קצב התקדמות סביר אל מול TSI, הסובב לו בסל"ד נמוך משמעותית - ורוכב לו על גל המומנט.

 

נהיגה ב-TSI - בעיקר בשטח הררי - הפכה קלה ונינוחה משמעותית מהמנוע היוצא (1.6).

כבישי ירושלים, נס הרים, כבישי הצפון השונים. כולם - באופן חד משמעי - קלים משמעותית מבעבר ואין צורך בטיפוס קיצוני בסל"ד והורדות הילוכים.

 

קשה מאוד לקבל זאת (בכל זאת - עם ישראהל), אך המנועים הקטנים והמוגדשים בהחלט מתפקדים טוב יותר מהמנועים האטמוספריים הגדולים יותר של פעם (1.6, במקרה שלנו).

ה-1.6 הקודם של VAG (עם ה-105 כ"ס וה-VVT) מרגיש עצל וחלוש מול ה-1.2TSI, בכל מצב. במקרים בהם ה-1.6 היה נחנק בעליות והיה צורך ממשי בהורדת יותר מהילוך אחד,

ה-1.2TSI ממשיך לסחוב לו - תודות לאותו מומנט זמין הנמצא שם.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

ההתקדמות הטכנולוגית בעשור האחרון פתרה את הבעייה העיקרית של המנועים המוגדשים - השהיית טורבו.

הספק של 120 כ"ס ממנוע 1.4 הוציאו רנו כבר לפני 25 שנה, במחיר פעולה גסה והשהיית טורבו אין סופית.

היצרנים היפנים שמרנים בהרבה ולא ממהרים לשלב טכנולוגיות חדשות בטרם הם הוכיחו עצמם היטב, ולצרכן הקצה יש יתרון בדמות "שקט נפשי", אם אפשר לקרוא לזה כך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אז צר לי לאכזב אותך, אוקטביה 1.2TSI DSG "נותנת פס" לקורולה 1.6 רובוטית.

 

נכון שהוא לא מטפס לסל"ד מרחיק שחקים (בכל זאת 8 שסת' - למרות שהדחף נגמר אי שם באיזור 5500 סל"ד), אבל הוא מספק רצועת כוח רחבה וזמינה משמעותית (17.8 קג"מ מומנט מ-1550 סל"ד עד 4100 סל"ד), ובפועל זה פשוט מתקדם מהר יותר, בכל מצב, בכל רגע.

 

וכן. נהגתי בשתיהן לא מעט.

אגלה לך גם סוד קטן - גולף 1.6DSG - בהאצה מעמידה עד 90 - נשארה לפני אותו קורולה מדוברת. מיותר לציין שמעבר לכך הקורולה אכן הרגישה זריזה יותר והתרחקה מעט.

 

הקורולה מרגישה חזקה יותר בעליות? אתה חי בסרט. חפש את הסינמה סיטי הקרוב והחזר להם אותו.

עם הרבה פחות מומנט וזמינות כוח משמעותית פחות טובה (ועוד לא נגענו בגיר...) - היא צריכה לטפס במעלה הסל"ד כדי לצור קצב התקדמות סביר אל מול TSI, הסובב לו בסל"ד נמוך משמעותית - ורוכב לו על גל המומנט.

 

נהיגה ב-TSI - בעיקר בשטח הררי - הפכה קלה ונינוחה משמעותית מהמנוע היוצא (1.6).

כבישי ירושלים, נס הרים, כבישי הצפון השונים. כולם - באופן חד משמעי - קלים משמעותית מבעבר ואין צורך בטיפוס קיצוני בסל"ד והורדות הילוכים.

 

קשה מאוד לקבל זאת (בכל זאת - עם ישראהל), אך המנועים הקטנים והמוגדשים בהחלט מתפקדים טוב יותר מהמנועים האטמוספריים הגדולים יותר של פעם (1.6, במקרה שלנו).

ה-1.6 הקודם של VAG (עם ה-105 כ"ס וה-VVT) מרגיש עצל וחלוש מול ה-1.2TSI, בכל מצב. במקרים בהם ה-1.6 היה נחנק בעליות והיה צורך ממשי בהורדת יותר מהילוך אחד,

ה-1.2TSI ממשיך לסחוב לו - תודות לאותו מומנט זמין הנמצא שם.

 

אפשר לנהל דיון בשפה יותר מתורבתת? בלי סרטים ודרמות של אכזבה?

כן RS, למנוע יש זמינות כוח מדהימה, אבל יש כוח סופי קטן, לקורולה יש מספיק כוח למטה (מבלי להדביק אותך לכסא עם הטורבו), ויש גם יותר כוח למעלה.

בעליה תלולה ההספק של המכונית קובע את המהירות הסופית של המכונית, וחוסר ההספק של ה TSI הופך למורגש, האוקטביה תתחיל לרדת ולעלות בהילוך ותחנק, הקורולה לא.

פורסם
כן RS, למנוע יש זמינות כוח מדהימה, אבל יש כוח סופי קטן, לקורולה יש מספיק כוח למטה (מבלי להדביק אותך לכסא עם הטורבו), ויש גם יותר כוח למעלה.

בעליה תלולה ההספק של המכונית קובע את המהירות הסופית של המכונית, וחוסר ההספק של ה TSI הופך למורגש, האוקטביה תתחיל לרדת ולעלות בהילוך ותחנק, הקורולה לא.

 

לקורולה אין את הזמינות הכוח שיש לאוקטביה (או כל VAG עם המנוע המדובר). אפשר לתלהב מנתון ההספק הגבוה יותר של הקורולה, אך בפועל היא פשוט מספקת רצועת כוח פחות אפקטיבית ומרגישה פחות נמרצת - וכן, נהגתי בה מספיק, גם בכבישים הררים והיא בהחלט מרגישה פחות טוב בכביש הררי. יש את הצורך התמידי לדחוק בה למעלה כדי שהקצב יהיה משביע רצון.

 

בהאצה מעמידה, בהאצות ביניים, בהאצות בכביש הררי - בכל מצב - מנוע הטורבו (כל מנוע טורבו מודרני) מספק זמינות כוח עדיפה אשר מתחילה מלמטה - בניגוד למנועים אטמוספריים בהם המומנט מגיע מאוחר וקרוב לשיא ההספק, מה שאומר שרצועת הכוח פחות אפקטיבית ומוגבלת.

 

ה-TSIים למיניהן מרגישים כמו דיזלים מודרניים (עם פחות מומנט כמובן) - המון כוח שזמין כבר למטה, ולא באמצע או למעלה.

אלא שבניגוד ל-TDIים, יש כוח וחשק לטפס למעלה, ולא להגמר ולהחנק. הדחף לינארי למדי.

(ב-1.2TSI אין פשוט טעם לעבור 5500 סל"ד, זה מיותר - כבר עברת שיא הספק וזה מיותר - למרות שהמהירות תמשיך לטפס והסל"ד ימשיך לטפס עד הגבלה - 6100 סל"ד).

 

פאפאקרלוס, לרדת נמוך מרמתך זה קשה לביצוע.

בניגוד אליך - נהגתי ב-GTI לא מעט, והיא בהחלט חלום הקרוב למציאות.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אני יודע שסקודה זה נושא טעון, אבל תתנהגו יפה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

זה מנוע שיושב גם בסיאט, העיקרון הוא שהמנוע הזה מוצלח ביחס לאטמוספרי 1600 וגם נותן בראש למנועי 2 ליטר.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
היצרנים היפנים שמרנים בהרבה ולא ממהרים לשלב טכנולוגיות חדשות בטרם הם הוכיחו עצמם היטב, ולצרכן הקצה יש יתרון בדמות "שקט נפשי", אם אפשר לקרוא לזה כך.

 

אין גם יפניות מיינסטרים עם תיבת DSG.

לדעתי הסיבה היא השמרנות המסורתית של היצרנים היפנים בכלל וסוזוקי בפרט. סוזוקי אף פעם לא התהדרו במילה האחרונה של הטכנולוגיה ותמיד השתמשו במכלולים ותיקים, מוכרים ובעיקר אמינים. בניגוד לכל מיני יצרנים אירופאים, שתמיד רצים קדימה עם הטכנולוגיה החדשה ביותר, גם אם היא לא ממש בשלה.

 

+1.

הגישה היפנית תמיד הייתה שונה במהותה מהגישה האירופאית, בעוד שהאירופאית מאז ומעולם שמה דגש על טכנולוגיה ונוחות היפנים התמקדו במכניקה ובבסיסיות, מכלולים עמידים שישרדו במשך עשרות שנים. מכאן אגב נולדה הסטיגמה על היפניות, ולשם היפנים כיוונו.

 

למרות זאת וכמו שכולנו שמנו לב, העולם השתנה ואיתו גם תפיסת העולם של היצרנים השונים. אף חברה היום לא מייצרת מכונית שתחזיק 4 עשורים, היום הכל אינסטנט. למרות זאת, משהו נשאר מהמסורת היפנית והיא הגישה של פשוט-זה-אמין וזו הסיבה למנועים נטולי טורבו ושלל מערכות מתקדמות.

למרות זאת תעשיית הרכב היפנית יישרה קו עם האירופאית בכל הנוגע לרכבים בטיחותיים ונוחים. רכב יפני מיין-סטרים הוא כבר לא עוד סתם פחנוע מצועצע עם נוחות של קרש גיהוץ ובטיחות של קורקינט ממונע. למרות זאת רכב אירופאי בד"כ יציע יותר "פינוק" בדמות חומרים איכותיים יותר ושלל אבזורים.

 

באופן אישי אני חושב שרכב הוא קודם כל מכונה, ומכונה צריכה להיות אמינה. אני תמיד אעדיף מינימום טכנולוגייה (למעט בסעיפי הבטיחות) ומקסימום אמינות. זאת בדיוק נקודת החולשה של האירופאיים, שרצים ודוחפים רכבים עמוסי טכנלוגיות ומלאי תקלות, קטנות כגדולות. אני לא מאמין שמנועי ה TSI (למשל) יראו אמינות סבירה כאשר יזדקנו. ריבוי מכלולים, חסכון בפיתוח ומרדף אחרי הקידמה יהיו בעוכרי רוכשי רכבים משומשים בעתיד הרחוק יותר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

גם פעם לא תכננו מכוניות שיחזיקו 40 שנה.

פשוט, המכוניות "של פעם" היו פשוטות על גבול הפרימיטיביות, המכלולים פעלו בעומסים נמוכים, כל המערכות היו מכאניות ומה שהתקלקל לרוב היה קל ופשוט לתיקון.

הדרישה לזיהום אוויר נמוך ככל האפשר, יחד עם צריכת דלק נמוכה ככל האפשר כשכל זה משולב ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר, הביאה את היצרנים לפתח מנועים ותיבות הילוכים ברמה טכנולוגית גבוהה על מנת להגיע לניצולת מקסימלית.

וכל זה מתבטא ברמות מורכבות גבוהה, ומכאן שהסיכוי לתקלות גבוה יותר ותיקונן יעלה בהתאם.

אבל לא כל פיתוח טכנולוגי הוכיח את עצמו; מנועי ה FSI של פולקסווגן לא ענו על הציפיות שתלו בהם ( 1.6 ו 2.0) וההשקעה הגדולה שבפיתוחם ונעלמו די מהר, ועומת זאת מנועי ה TDI היו להצלחה גדולה ומחקו באחת את זיכרונות הדיזלים המזוועים של פולקסווגן מעברם הרחוק יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

כתבו פה מספר אנשים כי היצרנים היפאניים שמרנים ונמנעים משילוב טכנולוגיות חדשות , וזו אחת הסיבות שאין רואים מכוניות

 

בקטגוריות משפחתיות ומטה בטכנולוגיית טורבו.

 

למיטב ידיעתי התאוריה לא נכונה כלל.

 

אני מעניין בקטלוג רכב מדגמים מלפני 21 ו 13 שנה וגם משנת 2010 ואני רואה כי כבר ב - 1990 (ובטוח עוד קודם) כמעט

 

לכל יצרן יפאני מגוון רכבי טורבו - החל מדגמי מיני קטנים (600 סמ"ק עם טורבו) ומנגד דגמים יקרים וספורטיביים עם טורבו.

 

מגמה זו קיימת לכל אורך השנים והסיבה פשוטה - איפה שכדאי ומשתלם ישלבו טכנולוגיה מתקדמת (ויקרה) ואיפה שניתן

 

יחסכו וישימו טכנולוגיה זולה ומוכחת.

פורסם

תקרא שוב את מה שכתבו אותם אנשים. הם כתבו על מכוניות מיינסטרים ולא על מוטציות מוטוריות או מכוניות ספורטיביות שנמכרות בכמויות קטנות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
ברוב המקרים הוא לא אומר כלום וה 1.2 DSG (אפילו לא ה122) ירגיש יותר חזק מ 2 ליטר אוטומטי, אבל יש מצבים שמספר הסוסים הדל יחסית בא לידי ביטוי, נסה לקחת רכב של VAG (גם לאטמוספיריים שלהם יש אותה תסמונת) לעליה רצינית (בית אורן,עליית נשר-בית אורן, העליה לאונברסיטה החדשה בחיפה) ותרגיש שחסר לו כוח, את זה לא תרגיש בהתנהלות עירונית או שיוט בכביש המהיר.

נסחפת לגמרי ה1.2 גם מול סיויק 1.8 לא יעמוד בתחרות.

פורסם
אני יודע שסקודה זה נושא טעון, אבל תתנהגו יפה.

 

רועי, אני מתייחס במנוע (או סדרת מנועים) ולא ביצרן. היצרן כאן לא רלוונטי כרגע.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5615 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...