Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרפה מטורפת בכרמל


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5322 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מהו לדעתך פס הפרדה אפקטיבי?

הרבה מהשריפות ומוקדים אחרים נוצרו בעקבות גיצים שנישאים ברוח.

אל תשכח שהרוחות בצלע ההר הזה מאד חזקות ואש מדלגת מטרים רבים מעץ לעץ.

 

אנחנו לא מנסים להמציא מחדש את הגלגל. הבעיה מוכרת, דנו בה והציעו אמצעים. הנה לדוגמא הצעת חוק שירות הכבאות והחילוץ, התשס"ט–2009. הוגשה מטעם ח"כ דויד אזולאי ואחרים.

עמ' 32

"(ב) השר רשאי, על פי המלצת הנציב או לאחר התייעצות עימו, לקבוע, לשם מניעת שריפות או התפשטותן, תקנות בדבר –

(1) מניעת צמיחתם של עשבי בר וצמחים אחרים או סילוקם;

(2) קביעת פסי בידוד בשטחים שיש עליהם צמחיה;

 

שהנציב יגבש כללים מחייבים לתכנון היערות ובחורשות, שיקחו בחשבון את סיכוני האש הכרוכים ביערות, ובהם כללים בענין אמצעי כיבוי מקומיים, ואמצעי הפרדה בין גושי יער, ובין היער למבני מגורים ותעשיה

 

עמ' 56

כי בשריפות יער או חורש קיימת חשיבות רבה לאתר את מקור האש ולהתחיל לטפל בכיבויו סמוך ככל האפשר לפריצתו, הואיל והיערות והחורשות אינם מיושבים, לעתים חולף זמן ניכר מרגע שאש פרצה ביער או בחורש ועד שידיעה על כך מגיעה לשירותי הכבאות, לפיכך יש להביא לפריסה של תצפיתני אש בעונת הקיץ

 

 

עמ' 62

. חוק למניעת שריפות בשדות, התש"י–1949, הינו חוק ששר החקלאות ופיתוח הכפר ממונה על ביצועו, ...

כן מטיל החוק חובות עשה שונות: חובה על מחזיק כביש ומסילת ברזל להחזיקם נקיים מצמחים ומחומרים העלולים להתלקח; חובה על מחזיק בשדה להתקין קווי בידוד בשדה לפי דרישת המפקח"

 

אין לנו צפיות גבוהות מהשלטון ואנו מקבלים בהשלמה אי מלוי הוראות החוק האלה וזה עולה לנו בקרבנות

 

יהודה.

 

נ.ב. האם ידוע כי " הפקודה (היערות) גם מחייבת כל הנהנה מזכות באזור השמור ליער שפרצה בו אש, ותושבי בכפרים בגבול חמישה קילומטרים ממקום האש, לסייע בכיבוייה - על פקודה זו ממונה שר החקלאות ופיתוח הכפר

  • תגובות 175
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תקנות יפות, זה לא קשור למה שרשמתי.

 

אם היו תצפיתנים אז האסון הזה אולי היה נמנע.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

פורסם

:cry: :cry: OMG.

השריפה הארורה הזו.

בית אורן היה אחד המקומות היפים בארץ לדעתי.

היום נשארו רק התמונות ממנו על המחשב שלי.

גם מסלול הטיול החביב עליי באיזור האוניברסיטה בטח נשרף כליל.

פשוט חבל. קשה.

אני מקווה שבטו בשבט הזה, יהיו הרבה מתנדבים ללכת לשתול עצים חדשים.

אני גם מקווה שלא יחכו עד לטו בשבט!

וואו, אלה איזורים ש"גדלתי" בהם. כל כך עצוב. אני מוצא את עצמי חסר מילים לנוכח האסון הארור הזה.

 

:bigcry: :bigcry: :bigcry:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

הרב עובדיה: "הדליקה מצויה במקום שיש בו חילול שבת".

 

http://news.walla.co.il/?w=%2F1%2F1763539

 

טרול במשרה מלאה אצל ש"ס.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

כבר רציתי לפתוח על זה שרשור, אם בארה"ב מישהו היה אומר בבמה שכזאת שאסון התאומים זה בגלל שהנוצרים לא הולכים לכנסייה כל יום ראשון - היו צוחקים עליו, אבל פה - יש ציבור שלם שעוד מאמין בזקן המטורף הזה ונותן לו במה ואפשרות לקבל החלטות!

דת + מדינה = איראן~!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

בנסיבות הנכונות, היו מכניסים אותו לכלא על הסתה, לא רק צוחקים עליו.

 

אבל בארץ זה עדיין חוקי, והסחל'ה האנושי הזה עוד נחשב למנהיג רוחני וחכם גדול.

אח"כ, כשאני אומר שמדובר במדינת עולם שלישי, אומרים לי שאני שונא את ישראל.

 

נו טוב, בהצלחה עם התקציב של 2011. :rolleyes:

פורסם

הרב עובדיה יוסף אדם חכם מאוד, בתחומו.

 

אמונתו אינה אמונתך וגם לא שלי , עדיין אין זה מקטין את גדולתו.

 

ש"ס המפלגה היחידה שפיה וליבה שווים

 

באנו לגנוב כסף ואנחנו עושים זאת באמונה ובהצלחה.

 

ובקשר לכרמל. בכיה לדורות ,ממחדלים של ממשלות ישראל.

 

זאת מדינה של עולם שלישי.

 

עלק מעצמת על.

 

יש להחליף את השלטון הרקוב הזה ויפה שעה אחת קודם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

העלו לשידור בערוץ 10 מפקד טייסת מסוקים לשעבר, כמה פעמים הוא חזר על זה שאפשר להכניס להרקולסים מיכלי מים ולכבות איתם גם ביום וגם בלילה בגלל שכל המטוסים מצויידים במערכת לניווט לילה.

פורסם

לקנות מערכת מודולרית לקרנפים של חה"א זה פתרון מאוד חכם.

היתרון הגדול זה שהיא יכולה להיות רוב הזמן מאוחסנת, ותורכב על המטוס רק בעת הצורך. מה שחוסך את כל הקטע של קניית+אחזקת מטוסי כיבוי ייעודיים.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Modular_Airborne_FireFighting_System

V5

פורסם

זה לא חוכמה לזרוק מהאוויר חביות של מים כשעל הקרקע יש לך כבאים שנלחמים על הצלע הר... תאר לך מה יקרה אם תעוף כזאת חבית על כבאית או גרוע יותר על כבאים שעומדים בשטח?

מעבר לעובדה שעם כל הכבוד להרקולסים התוואי שטח מסוכן מאוד לטיסה נמוכה בלילה גם למטוסים בעלי יכולות ניווט גבוהות משמעותית..!

 

בכ"א התגובה של "כבוד הרב" לסיפור הייתה ברורה, בשעות כאלה לפעמים עדיפים המוסלמים שמתפללים לגשם במקום להוציא שטויות כאלה מהפה, פשוט לא נתפס.

 

אבי.

פורסם

הרבה דברים שניתן היה לעשות אבל כולנו חכמים לאחר מעשה.

 

להחזיק צי מטוסי כיבוי בארץ זה לא ישים ומיותר אבל להחזיק במחסן כמה שקים שניתן לתלות מתחת לכל מסוק גדול בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים בהחלט ניתן.

 

שימו לב שאף מדינה מאלה שכן מחזיקות מטובסי כיבוי לא מסתמכת רק עליהם אלא במקרה חירות הם משמשים רק להאטה עד להגעת סיוע מכל העולם. אולי בכלל עדיף להקים יחידת מטוסי כיבוי גדולה תחת האו"מ שתשרת את כל העולם תמורת דמי חבר שנתיים של כל המדינות שמעוניינות בשירות (מדינות מדבריות מן הסתם לא זקוקות לשירות כזה). זה יהיה יותר זול והרבה יותר יעיל כי יהיה מדובר ביחידה מאוד מקצועית ולא טייס שביום יום משמש נהג מונית של שר הביטחון ופתאום נשלח לכבות איזו מדורת ל"ג בעומר.

 

עם כל הכבוד להרקולסים לא נראה לי שמים מהם יהיה פיתרון יעיל במיוחד.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

הרקולסים וכיבוי אווירי בכלל הם השלמה למערך קל יותר שהיה מונע את השריפה הענקית. מה גם שאולי אפשר לצייד מטוסים קלים יותר בחיל האוויר במיכלים.

גם "נהג מונית" של הרקולס יכול להוריד את המים או המעכב בעירה על השריפה, ולדעתי יותר מהר מכל צוות של האו"ם.

אי אפשר לסמוך על סיוע חיצוני לצרכי הקיום שלנו, מילא לצרכי נוחות או מותרות, אבל מערך כיבוי אש צריך להיות בשליטה של המדינה ובכוננות שווה לכל חלקי הארץ במצב האופטימלי.

 

וכל הקניות האלו במקום לתת למוח הישראלי לפתח מהבסיס ולייצר מ0, זאת ההתנהלות הקבועה.

פורסם
לקנות מערכת מודולרית לקרנפים של חה"א זה פתרון מאוד חכם.

היתרון הגדול זה שהיא יכולה להיות רוב הזמן מאוחסנת, ותורכב על המטוס רק בעת הצורך. מה שחוסך את כל הקטע של קניית+אחזקת מטוסי כיבוי ייעודיים.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Modular_Airborne_FireFighting_System

 

אני לא ממש מבין בחיל האוויר ובאש, כמוך, כי כל הניסיון שלי בעניין מצטמצם למדורת ל"ג בעומר וכיבוי צופים (לי היה הכי גדול, רק שיהיה ברור!), שלא כמו מבינים כמוך, המסתמכים על ז'ורנלים מקצועיים, כמו סיינטיפיק וויקפדיה, אבל...

 

אבל למיטב ידיעתי קרנפים מפחדים מאש, עם מערכת מודליאנית או בלי.

אולי עדיף פילים, שיכולים להשפריץ על האש מהחדק, מרחוק.

 

סתם מחשבה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...